Tja ik weet niet precies wat je budget is kon 't ook niet terug vinden in het topic.
Om eerst even in te gaan op het cpu blok, het verschil tussen de LT en de koperen versie is de top bij de ene is die dus van koper bij de andere is die van acetal gemaakt. We hadden eerder al een discussie over de verschillen en ik geloof dat het in een test 0.3 graden uitmaakte ofzo. Waarom je de mounting kit niet nodig hebt: de blokken waar achter staat S1366 worden geleverd met materiaal waarmee het blok te mounten is op een 1366 socket. Volgensmij is die kit voor de blokken die origineel gemaakt zijn voor een ander socket zodat je die kan ombouwen, misschien kan Freddy dat even ophelderen?
Freddy kan trouwens ook aan spul komen wat nu nog niet in de shop staat,
MIPS maakt blokjes voor jouw mobo met een advies prijs van rond de 70 euro (voor een full cover blok NB en SB dus). Ik weet niet hoe je kan linken ze hebben een beetje brakke site, maar het blok heet "ASUS RAMPAGE 2 Extreme X58 Dual-Chip POM"
De site van
EK werkt
beter ongeveer 60 euro voor een full cover blok, kon geen losse blokjes vinden de compatibility list is niet goed bijgewerkt (hetzelfde geld voor heatkiller, daarvan is de lijst ook verouderd).
Knikveren zijn handig maar als je slim omgaat met je
slang-routes zal je het niet nodig hebben, ik zou een stukje bestellen zodat je iig genoeg hebt voor je mostfet blokken etc. daar zitten kleine bochtjes op.
Het verschil in prestatie tussen 1/2" en 3/8"
slang is heel klein, en omdat je het wilt gaan gebruiken voor het koelen van je moederbord zou ik het niet gebruiken. het is heel lastig om die kleine bochtjes etc. te maken op je moederbord. En ja 3/8" slangen en
fittingen zijn goedkoper, je moet nu een combo maken van slangpilaar + slangklem die per
fitting €3,59 kost, er zijn schroeffittingen (zonder slangklem dus, en ze zijn makkelijker om mee te werken imho) in de maat 3/8" die €2,99 p/s kosten.
Wat betreft de keuze van de
pomp heb je helemaal gelijk, maar zoals ik al eerder zei ik weet niet wat je budget is. Je kan ook kiezen voor de DDC
pomp (de 355? geloof ik) die zijn compacter, goedkoper en er zijn meer tops voor beschikbaar (ook tops waar al een ingebouwd
reservoir zit daar bespaar je dan ook weer wat
) al zal deze
pomp minder L/h geven maar daar moet je je ook niet op blindstaren.
De keus van je
radiator is wat duurder omdat het een afwijkende maat heeft, je hebt een 360mm
radiator vanaf €94,95. Dan lever je wel wat in op de koeloppervlakte, maar wederom wat is je budget?
.
Het
reservoir, je kan voor een
micro-res gaan. Als je dan ook nog een van
deze dingen erbij neemt kan je daar je fillport op aansluiten, heb je dus geen T-stuk en 3
fittingen minder nodig.
En als je graag een tube
reservoir hebt, tja daar is zoveel keus in en dat vind ik een persoonlijke keuze hoe groot wil je hem hebben? wat vind je mooi? etc.
Als laatste keuze is er ook nog een
pomptop annex reservoir voor de MPC655 gemaakt, ik geloof alleen dat de prestaties tegenvallen. Deze is dan wel aardig duur maar je hebt dan geen aparte pomptop en
reservoir nodig.
Voor je T-stuk voldoet
dit ook, bespaar je weer een paar euro als je dat belangrijk vind.
Vind dat ik wel genoeg getypt heb, ik kijk morgen wel weer
.