• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

i7 watergekoelde systeem

Ja wat er op de vorige pagina staat klinkt goed, ik zal ff je lijstje hier compleet neerzetten:

- Black Ice GT Xtreme 420 €119,95
- Koolance slangklem 1/2 17x 1.25= €15
- Anti Knikveer 1 meter 3.95*3= €11,85
- 13 mm 1/2 Ek high flow fitting G1/4 17x €2.34= €28,08
- Watercool HeatKiller Rev. 3.0 S1366 €62,99
- Feser One Cooling Fluid - UV CLEAR BLUE €12,95x2=€25
- Feser Tube UV - HighFlow - 1/2 ID - 3/4 OD - CLEAR / BLUE €7,90x3= €23,70
POMP: - Laing D5-MCP655 12V - 1/2 slang aansluiting €84,99
TOP: - EK-D5 X-TOP G1/4 Rev.2 €29,95
- Watercool HeatKiller Rev. 3.0 Mounting Kit S1366 €14,95

- DangerDen Delrin TEE T-stuk G1/4 verbinder €9,95
- 13MM (1/2) Slang Stop €1,99
deze zou ik veranderen naar een echte fillport aangezien dat makkelijker werkt
- Bitspower Black Freezer AIX58NSE (ASUS RAMPAGE II EXTREME) €154,95
- EK-Mosfet ASUS X58 KIT - Acetal €59,95

Totaal: 643,30 (zonder fillport, en zonder reservoir omdat ik niet weet wat er in je kast past)

Laatst bewerkt:
een update:
Black Ice GT Xtreme 420 -radiator- €119,95
Koolance slangklem 1/2 -slangklem- 17x 1.25= €21,25
Anti Knikveer 1 meter -anti-knikveer- 3.95*3= €11,85
13 mm 1/2 Ek high flow fitting G1/4 -fitting- 17x€2.34= €39,78
Watercool HeatKiller Rev. 3.0 S1366 -CPU Block- €62,99
EK-D5 X-TOP G1/4 Rev.2 -pomp top- €29,95
Feser One Cooling Fluid - UV CLEAR BLUE -vloeistof- €12,95x2= €25
Laing D5-MCP655 12V - 1/2 slang aansluiting -pomp- €84,99
Feser Tube UV - HighFlow - 1/2 ID - 3/4 OD - CLEAR / BLUE -slang- €7,90x3= €23,70
Watercool HeatKiller Rev. 3.0 Mounting Kit S1366 -mounting kit- €14,95
DangerDen Delrin TEE T-stuk G1/4verbinder -T stuk- €9,95
EK-Multioption Reservoir 400 rev.2 -reservoir- €45,49
Bitspower Black Freezer AIX58NSE (ASUS RAMPAGE II EXTREME) -chipset block- €154,95
EK-Mosfet ASUS X58 KIT - Acetal -chipset mosfet- €59,95
Bitspower Silver Shining Sealing Plug for 1/2 ID Tube -fillport €8,95
------------ +

€713,70

Exclusief GPU blok waardoor er +- €50 erbij komt

sow dat wordt een dure setup duurder dan alle andere die ik heb gezien tenminste en dat nog exlusief gpu block waardoor er +- €50 kan bijkomen.Er is ook een nikkel versie uitgekomen van de Heatkiller is dat veel beter dan de mijne?

Laatst bewerkt:
Nickle maakt niks uit ziet er alleen leuk uit.

Veel mensen koelen ook niet gelijk alles in 1x daardoor ben je gelijk goedkoper uit.

je kan besparen op je antiknik veer, pomp, radiator (geen afwijkende afmeting, een 120mm model dus), de LT versie van je cpu blok nemen, die mounting kit heb je niet nodig, goedkoper T-stuk nemen, goedkoper reservoir, chipsetblok is echt uber duur kan veel goedkoper, kleiner slangformaat nemen zodat je slang én je fittingen goedkoper worden dan kan je nl. ook gaan voor schroeffittingen die ongeveer net zo duur zijn als je slangpilaren die je nu hebt.

edit: ohja veel van dit doet niet af aan de prestaties van je setup.

Laatst bewerkt:
Nickle maakt niks uit ziet er alleen leuk uit.

Veel mensen koelen ook niet gelijk alles in 1x daardoor ben je gelijk goedkoper uit.

je kan besparen op je antiknik veer dusgeen knikveren?, pomp De MCP655 is de beste keus eigenlijk , radiator Wat is er mis met de radiator die ik heb gekozen? (geen afwijkende afmeting, een 120mm model dus), de LT versie van je cpu blok nemen Wat is het verschil tussen de LT en de normale versie?, die mounting kit heb je niet nodig Maar die wordt toch niet bijgeleverd? hoe moet ik anders aan een backplate koemen?, goedkoper T-stuk nemen Ik kijk wel of ik een andere kan vinden, goedkoper reservoir Suggesties?, chipsetblok is echt uber duur kan veel goedkoper Dit is de enige chipset koeler die ik kon vinden voor de asus rampage extreme, kleiner slangformaat nemen zodat je slang én je fittingen goedkoper worden dan kan je nl. ook gaan voor schroeffittingen die ongeveer net zo duur zijn als je slangpilaren die je nu hebt.Maar 1/2 heeft toch een hogere flow? zijn 3/8 dan goedkoper?

edit: ohja veel van dit doet niet af aan de prestaties van je setup.
lees dikgedrukte zinnen aub(datzijnweer10tekens)

Tja ik weet niet precies wat je budget is kon 't ook niet terug vinden in het topic.

Om eerst even in te gaan op het cpu blok, het verschil tussen de LT en de koperen versie is de top bij de ene is die dus van koper bij de andere is die van acetal gemaakt. We hadden eerder al een discussie over de verschillen en ik geloof dat het in een test 0.3 graden uitmaakte ofzo. Waarom je de mounting kit niet nodig hebt: de blokken waar achter staat S1366 worden geleverd met materiaal waarmee het blok te mounten is op een 1366 socket. Volgensmij is die kit voor de blokken die origineel gemaakt zijn voor een ander socket zodat je die kan ombouwen, misschien kan Freddy dat even ophelderen?

Freddy kan trouwens ook aan spul komen wat nu nog niet in de shop staat, MIPS maakt blokjes voor jouw mobo met een advies prijs van rond de 70 euro (voor een full cover blok NB en SB dus). Ik weet niet hoe je kan linken ze hebben een beetje brakke site, maar het blok heet "ASUS RAMPAGE 2 Extreme X58 Dual-Chip POM"
De site van EK werkt beter ongeveer 60 euro voor een full cover blok, kon geen losse blokjes vinden de compatibility list is niet goed bijgewerkt (hetzelfde geld voor heatkiller, daarvan is de lijst ook verouderd).

Knikveren zijn handig maar als je slim omgaat met je slang-routes zal je het niet nodig hebben, ik zou een stukje bestellen zodat je iig genoeg hebt voor je mostfet blokken etc. daar zitten kleine bochtjes op.

Het verschil in prestatie tussen 1/2" en 3/8" slang is heel klein, en omdat je het wilt gaan gebruiken voor het koelen van je moederbord zou ik het niet gebruiken. het is heel lastig om die kleine bochtjes etc. te maken op je moederbord. En ja 3/8" slangen en fittingen zijn goedkoper, je moet nu een combo maken van slangpilaar + slangklem die per fitting €3,59 kost, er zijn schroeffittingen (zonder slangklem dus, en ze zijn makkelijker om mee te werken imho) in de maat 3/8" die €2,99 p/s kosten.

Wat betreft de keuze van de pomp heb je helemaal gelijk, maar zoals ik al eerder zei ik weet niet wat je budget is. Je kan ook kiezen voor de DDC pomp (de 355? geloof ik) die zijn compacter, goedkoper en er zijn meer tops voor beschikbaar (ook tops waar al een ingebouwd reservoir zit daar bespaar je dan ook weer wat ;)) al zal deze pomp minder L/h geven maar daar moet je je ook niet op blindstaren.

De keus van je radiator is wat duurder omdat het een afwijkende maat heeft, je hebt een 360mm radiator vanaf €94,95. Dan lever je wel wat in op de koeloppervlakte, maar wederom wat is je budget? :p.

Het reservoir, je kan voor een micro-res gaan. Als je dan ook nog een van deze dingen erbij neemt kan je daar je fillport op aansluiten, heb je dus geen T-stuk en 3 fittingen minder nodig.
En als je graag een tube reservoir hebt, tja daar is zoveel keus in en dat vind ik een persoonlijke keuze hoe groot wil je hem hebben? wat vind je mooi? etc.
Als laatste keuze is er ook nog een pomptop annex reservoir voor de MPC655 gemaakt, ik geloof alleen dat de prestaties tegenvallen. Deze is dan wel aardig duur maar je hebt dan geen aparte pomptop en reservoir nodig.

Voor je T-stuk voldoet dit ook, bespaar je weer een paar euro als je dat belangrijk vind.

Vind dat ik wel genoeg getypt heb, ik kijk morgen wel weer ;).

Koolance Slangklem (3/8) Zwart -slangklem- 17x 1.25= €21,25
Anti Knikveer 1 meter -anti-knikveer- €3,95
10MM (3/8) EK High Flow Fitting - G3/8 -fitting- 17x€2.50= €42,50
Watercool HeatKiller Rev. 3.0 S1366 -CPU Block- €62,99
Feser Tube UV - HighFlow - 3/8 ID - 1/2 OD - RED -slang- 3x€5,90= €17,70
G1/4 T-Stuk Fitting (3x ID) -T stuk- €3
EK-FB RE2 - Plexi -chipset block- €54,95
Bitspower Silver Shining Sealing Plug for 1/2 ID Tube €8,95
------------ +
€508,62

Exclusief GPU blok waardoor er +- €50 erbij komt

een paar aanpassingen en mijn budget zou ongeveer 650 zijn of als het kan natuurlijk minder maar als je een i7 systeem koopt mag je eigenlijk niet bezuinigen op de koeling, (OD) outer diameter en (ID) Inner diameter heeft dit invloed op mijn keus?

Laatst bewerkt:
Als je gaat voor het EK reservoir, kan je ook de fillport aansluiten op de bovenkant van je res (fitting in de top->stukje slang->fillport) dan heb je geen T-stuk nodig en 2 fittingen minder ;).

Je moet wel de fillport veranderen naar een 3/8" model. En verder zou ik voor schroeffittingen gaan en Tygon slang (hogere kwaliteit en buigt makkelijker).

Wat is je GPU trouwens, wss heb je daar een fullcover blok nodig (als het om een nieuw model gaat, daar ga ik wel vanuit) en die zijn wel iets duurder dan €50,-.

Voor de rest is je set nu compleet en ziet er goed uit ;).

Oh, en je past je fittingen altijd bij de ID van je slang dus 3/8" fittingen gaan bij 3/8" ID slang

Als je gaat voor het EK reservoir, kan je ook de fillport aansluiten op de bovenkant van je res (fitting in de top->stukje slang->fillport) dan heb je geen T-stuk nodig en 2 fittingen minder ;).
Lijkt me een goed plan ik zal het even verder bekijken.
Je moet wel de fillport veranderen naar een 3/8" model. En verder zou ik voor schroeffittingen gaan en Tygon slang (hogere kwaliteit en buigt makkelijker).
de fillport kon ik niet vinden heb jij een suggestie daarvoor?, De schroeffittingen kan ik ook niet echt kiezen,Tygon slang dat moet wel lukken
Wat is je GPU trouwens, wss heb je daar een fullcover blok nodig (als het om een nieuw model gaat, daar ga ik wel vanuit) en die zijn wel iets duurder dan €50,-.Ik zelf denk eigenlijk aan de 5870x2 maar er is een mogelijkheid dat ik voor de GT300 serie ga

Voor de rest is je set nu compleet en ziet er goed uit ;).
Dank je wel!

Oh, en je past je fittingen altijd bij de ID van je slang dus 3/8" fittingen gaan bij 3/8" ID slangMaar hoe zit het dan met 5/8"OD is dat hetzelfde als de 3/8" ID?

Lees de dikgedrukte zinnen aub(endatzijnweer10tekens)

Dit is de 3/8" versie van de fillport.

Deze schroeffittingen bedoelde ik. hierbij moet je wel slang hebben met 3/8" ID en 1/2" OD

Er is dus ook slang met 3/8" ID en 5/8" OD (voor de duidelijkheid de getallen staan voor een gedeelte van een inch, een inch is ongeveer 2,54cm) deze slangen hebben dus een iets dikkere wand in vergelijking met 3/8" ID 1/2" OD. Betekend dat ze minder gevoelig zijn voor doorboringen maar dat ze minder buigzaam zijn.

wat betreft het blok voor je gpu, daarvoor heb je een fullcover nodig anders wordt het veelste warm. Reken op ongeveer 100 euro voor een blok.

Dit is de 3/8" versie van de fillport.

Deze schroeffittingen bedoelde ik. hierbij moet je wel slang hebben met 3/8" ID en 1/2" OD

Er is dus ook slang met 3/8" ID en 5/8" OD (voor de duidelijkheid de getallen staan voor een gedeelte van een inch, een inch is ongeveer 2,54cm) deze slangen hebben dus een iets dikkere wand in vergelijking met 3/8" ID 1/2" OD. Betekend dat ze minder gevoelig zijn voor doorboringen maar dat ze minder buigzaam zijn.

wat betreft het blok voor je gpu, daarvoor heb je een fullcover nodig anders wordt het veelste warm. Reken op ongeveer 100 euro voor een blok.
Ok ik heb de schroeffittingen er ook bij gezet 17 stuks niet waar? en kan je ook de slangen laten zien die geschikt zijn? voor die fittingen? ik heb een 3/8" ID 1/2" OD is dit een goede slang daarvoor? en de fullcover mag best wel wat kosten aangezien de videokaart ook niet echt goedkoop is

voor elk onderdeel van je setup 2 fittingen en dan nog 3 voor de t-splitting :). Dus 17 zonder gpu blok, 19 met gpu blok.

naar mijn weten past 3/8" 1/2" slang op die fitting, staat niet in de omschrijving wat ik vreemd vind.

En ik dacht ik meld het even dat het gpu blok wat duurder is ;).

maar jij zei toch doe die t splitting weg en gebruik een van de outputs van je reservoir? dus dan zou het zijn 17-3(t-splitting) +2 voor gpu blok dus ik heb eigenlijk 16 fittingen nodig? even een bevestiging:
Koolance Slangklem (3/8) Zwart -slangklem- 16x 1.25= €20
10MM (3/8) EK High Flow Fitting - G3/8 -fitting- 16x€2.50= €40
Watercool HeatKiller Rev. 3.0 S1366 LT -CPU Block- €40,75
Tygon R3603 - HighFlow - 3/8 ID - 1/2 OD - Clear -slang- 3x€8,95= €26,85
Bitspower Silver Shining Sealing Plug for 3/8 ID Tube €8,95

Yate Loon 140MM D14SL-12 Clear+Red LED 1000RPM -ventilator- 3x€11,95= €35,85

------------ +
€618,87

Er klopt hier iets niet eigenlijk moest ik rond de 550 zitten of niet soms? heb ik overbodige onderdelen of iets dergelijks?
En je zei nog neem de LT versie bedoel je deze met LT versie?
Exclusief GPU blok waardoor er +- €100 erbij komt

Laatst bewerkt:
Nee je hebt er 17 (incl. gpu) nodig, -3 voor t-splitting maar je hebt er alsnog +1 nodig om bovenin je reservoir te draaien. Daarop ga je nu dus de fillport aansluiten.

En ja die bedoel ik met de LT versie van het cpu blok.

Je moet nogsteeds de fillport veranderen trouwens ;).

maar ik kan het toch ook zonder een T-stuk doen? even een bevestiging:

Koolance Slangklem (3/8) Zwart -slangklem- 16x 1.25= €20
10MM (3/8) EK High Flow Fitting - G3/8 -fitting- 16x€2.50= €40
Watercool HeatKiller Rev. 3.0 S1366 LT -CPU Block- €40,75
Tygon R3603 - HighFlow - 3/8 ID - 1/2 OD - Clear -slang- 3x€8,95= €26,85
G1/4 T-Stuk Fitting (3x ID) -T stuk- €3
Bitspower Silver Shining Sealing Plug for 3/8 ID Tube €8,95

Yate Loon 140MM D14SL-12 Clear+Red,blue,green LED 1000RPM -ventilator- 3x€11,95= €35,85

------------ +
€599,63

Exclusief GPU blok waardoor er +- €100 erbij komt.Ik kom dan nog steeds rond de 700 euro

Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
H [CLOSED] Wat is mijn watergekoelde systeem waard? Gesloten 4
N Goed presterende volledig watergekoelde systeem. Waterkoeling 35
I Advies voor een watergekoelde DL380 G7 Server Advies Waterkoeling Setup 5
H Advies watergekoelde setup Advies Waterkoeling Setup 1
Bl4ckj4ck666 Meer watergekoelde delen Waterkoeling 12
Bokeh Bokeh's watergekoelde Monster PC Gallery & Build Logs 5
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
J Nieuw leven inblazen van een oudere watergekoelde computer. Waterkoeling 5
alain-s [VERKOCHT] Custom casemod watergekoelde game pc Verkocht 3
H Nieuwe watergekoelde pc, hulp nodig Advies Waterkoeling Setup 29
S Totale Hoogte Mobo + watergekoelde GPU Waterkoeling 7
T Eerste Custom Watergekoelde Build. Advies Waterkoeling Setup 10
M Watergekoelde Bitfenix Prodigy Gallery & Build Logs 21
F [REFUSED] Watergekoelde PC aangeboden Verkocht 2
Turing Turing bouwt - eerste watergekoelde pc Gallery & Build Logs 16
MASTERBLASTER [CANCELED] animo check watergekoelde pc Verkocht 21
KnuX KnuX's watergekoelde 800D Gallery & Build Logs 34
Ramon Nieuwe PC: Watergekoelde Corsair Obsidian 800D Gallery & Build Logs 28
nootje Watergekoelde Skeleton Waterkoeling 13
D Mijn eerste watergekoelde PC... Advies Waterkoeling Setup 20
Johnny Watergekoelde 4870x2 Hardware & Software 14
stravinski Watergekoelde voedingen bij HF? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
B Watergekoelde Striker Extreme Waterkoeling 8
A Te lage flow in mijn systeem Waterkoeling 7
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
J Advies gezocht voor nieuw systeem eind 2023/begin 2024 Waterkoeling 2
P Dubbel Loop Systeem voorbereiden. Shopping List Advies Waterkoeling Setup 2
Robin Ik zoek advies voor mijn systeem Advies Waterkoeling Setup 1
K Hulp nodig met systeem te drainen Waterkoeling 4
Silversurfer [advies nodig] Lucht in het systeem en flowmeter stopt met draaien Advies Waterkoeling Setup 1
B Welke koeling in dit systeem? Advies Waterkoeling Setup 4
jesse20 Pomp aanzetten en dan systeem aanzetten? Waterkoeling 5
Freddy TP17 Draagbaar Mini ITX systeem, uiteraard van acrylaat Gallery & Build Logs 53
M Weinig flow of lucht in systeem Waterkoeling 9
Mortum Mortum - Robin vd Molen - Mortum v2 (Nieuw systeem) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
F Nieuwe Systeem bouwen Corsair 540 AIR watergekoeld tips Waterkoeling 1
Freddy Hulp met hardware keuze aub! X99 High-End systeem Hardware & Software 30
T Upgrade huidig systeem: 1cpu, 2gpu Advies Waterkoeling Setup 1
volcom mini itx systeem aanbevelingen Hardware & Software 8
N waterkoelen van heel systeem! Advies Waterkoeling Setup 8
A hoeveelheid wattage nodig voor dit systeem? Handleidingen en Installatie Tips 22
Quadcore [CLOSED]Leuk systeem Gesloten 0
B Eerste waterkoeling systeem Advies Waterkoeling Setup 3
X Mijn eerste waterkoeling systeem (High end) Advies Waterkoeling Setup 18
F [REFUSED] WC Spullen en Hardware (systeem) Verkocht 0
H Welke videokaarten voor mijn nieuwe systeem? NVIDIA 12
E wie kan een leuk systeem voor mij samen stellen ? Problemen & Oplossingen 16
Dustyrick systeem verouderd Hardware & Software 29
V [VERKOCHT] Overcompleet watergekoeld systeem Verkocht 8
D Watercool systeem. Advies Waterkoeling Setup 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan