hoeveelheid wattage nodig voor dit systeem?

alexx39

New member
Ik heb een vraag over hoeveel wattage er nodig is voor dit computersysteem:

-moederbord crosshair v formula z
-processor amd fx 8350 (8core/ 4mhz)
-geheugen g-skill 16gb f3 2400c9qgtx d trident x (2x8gb)
- grafische kaart nvidia gtx 660 2gb
- 1 of 2 240gb ssd
-Bitfeniks recon fancontroller
-Alphacool D5 pomp 23w
-Ultra bright cold uv quad set
-12 ventilatoren waarvan 7x silverstone 140 sst ap 141 uv
-5 phanteks ventilatoren a 1,8w p/st.

Zou het genoeg zijn met coolermaster m2 silent pro 620watt of welk merk en wattage raad je dan aan die niet zo duur is en toch stil en modulair is, ook als ik evt wil overclocken?
graag jullie antwoord, en alvast bedankt.
met vriendelijke groet,
Alexander C.

enthernal

underwater
een 600W voeding zou er inderdaad geen probleem mee mogen hebben. Als je wilt OC'en of op safe spelen kan je ietsje meer nemen. Wat met zoveel fans, pompen, etc ook interessant is, is te kijken hoeveel molex aansluitingen je hebt.

Wat aan te raden merk betreft, dat is wat moeilijker. Seasonic is kostelijk, maar wel oer en oer degelijk. Een slimme oplossing is de Coolermaster V-series. Een paar (of allen? wwwicked kan dit wel verduidelijken) hebben dezelfde PCB als de seasonic en dus zo goed als gelijk, maar een stukje goedkoper :)

VoYaGeRTM

New member
het gaat niet om de pcb van seasonic (althans niet alleen), het grootste en meest belangrijke is de onderdelen op de pcb.
maar goed ff ot, 600w moet idd wel genoeg zijn, vooral met die coolermaster wel.

Hightower

chef prutser
Ik heb laatst een nieuwe cooler master v 1000 gekocht die binnen 1 dag de geest gaf nu heb ik de corsair axi860 gekocht, en ik moet zeggen dat het een geweldig ding is, en je hebt ze ook in 760 watt en 1200 watt en ze zijn ook super stil, fan draait pas boven de 20% belasting

alexx39

New member
ik heb inmiddels via de coolermaster power supply calculator uitgevonden dat ik aan 720 watt genoeg zal hebben en heb de coolermaster silent pro m2 720 aangeschaft.

maomanna

Shoutboxspammer
ik heb een 2500k, 8gb ram, 1x ssd, 1x 120mm fan en een gtx660 op een 450watt psu'tje (Silverstone SFX) draaien, loopt lekker!

boefmans

New member
geen idee wat er met die ax1200 aan de hand was. Igg niet te zwaar belast, dat kan bijna niet met de spulletjes die er aan hingen. De huidige draait ook prima verder.
Ze waren in de winkel ook erg verbaasd, hadden ze nooit meegemaakt (kreeg ook meteen een nieuwe mee).

Dutch_M

New member
hallo beste leden. ik zit tekijken voor mn eerste pc build. maar de psu watt ben ik nog niet echt helder over op elke website zegt weer een andere type watt voeding nodig is. want wil een met de volgende specs gaan bouwen. cm storm trooper case, asus VI hero moederbord, intel i7 4770 processor, corsair H100I waterkoeling, corsair vengeance 1600 mhz 16 Gb totaal. 2 GTX 780 in sli. 2 solid state drives, 1 disk bay drive dvd. rw, 2 x led fans en 3 high perfomance fans. hoeveel watt zou ik hier voor nodig moeten hebben? op mn lijst staat de corsair rm1000watt zou dit voldoende zijn?

Dutch_M

New member
ok. wel vreemd dan. dat de soort hulp berekening wel er boven uit komt. want ik heb namelijk 1 van asus gebruikt en die zegt dat ik 1200 watt voeding nodig hebt. als ik een 850 watt voeding in voorbeeld neem is dat 350 watt meer dammm XD.

Dutch_M

New member
ind. dat is wel vreemd. want door op verschillende gaming pc lever site tekijken. zag ik ook bij alienware 2x gtx 780. en die heeft 875 watt voeding. meschien een idee voor de nieuwe creators voor een nieuwe pc calculators teontwikkelen. die up 2date is. ik behoud wel mn keuze bij voeding mocht ik in vedere toekomst nog iets meet watt hebben dan heb ik dat zeker al wel vast hahaha.

Sw333t

I Love my NUC
850W is al ruim genoeg hoor. Een goede 700W zal het ook nog gaan trekken als je niet te veel gekke dingen doet (als overclocken bijvoorbeeld).

Tja, Alienware, dat is Dell... die gebruiken niet bepaald de beste componenten voor hun voedingen.

Bovenaan