• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

i7 watergekoelde systeem

Die 18cm fans haal je dan wel weg, maar er komen dan toch 12cm voor in de plaats. Qua dikte win je dus niets. Je zou eventueel weg kunnen komen met een Swiftech rad, die is 34mm dik, die zou net passen. Dan red je het qua dikte. Alleen zit direct boven je radiator dus je VGA kaart in de weg. Qua airflow niet optimaal.

Zie hier plaatje van binnenkant inclusief videokaart.

silverstone_rv02_2.jpg


Jouw videokaart is ongeveer even lang (ietwat langer zelfs).
 
ja ik zie wat je bedoelt maar ik hoorde mensen wel zeggen dat het hun is gelukt een rad daar in te bouwen zonder modificaties, ik was ook verbaasd toen silverstone de raven 2 kleiner maar langer had gemaakt, nu moet ik dus bekijken OF het in de raven 2 past zo niet dan moet ik opzoek naar een andere kast misschien heb jij wel een goede in je gedachte ?
 
Die heeft standaard een 200mm fan bovenin zitten en preparatie voor 2x120. Als je zelf de dremel erin durft te zetten zou een 360 wel passen denk ik. Maar dan zal de plastic bovenkant nog in de weg zitten.

2x 240 rads zou wel kunnen als je bijvoorbeeld de onderste helft van de HDD bays opoffert zoals hier gedaan (wel een ATCS840 maar intern is de bouw ongeveer hetzelfde)

atc_17.jpg
 
Wat ik zou doen is die Raven2 nemen en de rad er onder hangen aan de buitenkant. Als je dan wat nieuwe pootjes maakt of vind, afhankelijk van hoe dik je radiator is, heb je vrij eenvoudig een hele dikke koeling in je systeem zitten. Die drie 180mm fans kunnen dan ook gewoon blijven ;)

Hier heb je die video-review nog eens.

Als je kijkt rond 1:35 zie je de bodem heel mooi, en zie je dat het ding op hoge poten zetten echt kinderspel gaat zijn.
Als je 'm stilzet op 2:21 kan je een schatting maken van de vlakke ruimte die je tussen de poten hebt. De fans zijn samen 54cm lang, ik schat de vlakke ruimte tussen de poten ongeveer 48cm. Genoeg voor een 420 rad (3x 140mm), maar net te klein voor een 480 (4x 120mm). Ik denk dat een goed gemonteerde, goed aansluitende 420 rad in dit geval veruit de beste oplossing is. De 180mm fans in de bodem kunnen dan blijven liggen, en zullen al het werk doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
maar blijkbaar past die 420 mm rad niet binnenin en ik wil graag alles intern houden en de 5870 is nogal lang wat ook veel problemen gaat geven daarom ben ik eigenlijk op zoek naar een andere behuizing
 
Op een aantal lian-li's passen andere tops waar standaard een 360mm rad onder past. Ik ken niet veel andere kasten waar je standaard een 360mm intern kan mounten zonder iets te modden.

Dus de vraag is eigenlijk hoe ver je wilt gaan in het modden van je kast?
 
Hallo mede forum gebruikers,
als newby stel ik u de volgende vraag:
Is mijn Asus P6T7 WS moederbord geschikt om een Aqua-Computer (electronic) Flow Meter G1/4 (High Flow) en zo ja hoe sluit ik deze dan aan en hoe kan je hem uitlezen, er zijn volgens de beschrijving extra kabels nodig.
Graag jullie reactie,
groet Gerarddo
 
Als je mobo een fan connector overheeft die rpm van een fan kan uitlezen dan kan je m daar op aansluiten. deze kabel moet je hebben. Uitlezen kan je met verschillende progjes zoals bijv. speedfan.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
H [CLOSED] Wat is mijn watergekoelde systeem waard? Gesloten 4
N Goed presterende volledig watergekoelde systeem. Waterkoeling 35
I Advies voor een watergekoelde DL380 G7 Server Advies Waterkoeling Setup 5
H Advies watergekoelde setup Advies Waterkoeling Setup 1
Bl4ckj4ck666 Meer watergekoelde delen Waterkoeling 12
Bokeh Bokeh's watergekoelde Monster PC Gallery & Build Logs 5
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
J Nieuw leven inblazen van een oudere watergekoelde computer. Waterkoeling 5
alain-s [VERKOCHT] Custom casemod watergekoelde game pc Verkocht 3
H Nieuwe watergekoelde pc, hulp nodig Advies Waterkoeling Setup 29
S Totale Hoogte Mobo + watergekoelde GPU Waterkoeling 7
T Eerste Custom Watergekoelde Build. Advies Waterkoeling Setup 10
M Watergekoelde Bitfenix Prodigy Gallery & Build Logs 21
F [REFUSED] Watergekoelde PC aangeboden Verkocht 2
Turing Turing bouwt - eerste watergekoelde pc Gallery & Build Logs 16
MASTERBLASTER [CANCELED] animo check watergekoelde pc Verkocht 21
KnuX KnuX's watergekoelde 800D Gallery & Build Logs 34
Ramon Nieuwe PC: Watergekoelde Corsair Obsidian 800D Gallery & Build Logs 28
nootje Watergekoelde Skeleton Waterkoeling 13
D Mijn eerste watergekoelde PC... Advies Waterkoeling Setup 20
Johnny Watergekoelde 4870x2 Hardware & Software 14
stravinski Watergekoelde voedingen bij HF? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
B Watergekoelde Striker Extreme Waterkoeling 8
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
J Advies gezocht voor nieuw systeem eind 2023/begin 2024 Waterkoeling 2
P Dubbel Loop Systeem voorbereiden. Shopping List Advies Waterkoeling Setup 2
Robin Ik zoek advies voor mijn systeem Advies Waterkoeling Setup 1
K Hulp nodig met systeem te drainen Waterkoeling 4
Silversurfer [advies nodig] Lucht in het systeem en flowmeter stopt met draaien Advies Waterkoeling Setup 1
B Welke koeling in dit systeem? Advies Waterkoeling Setup 4
jesse20 Pomp aanzetten en dan systeem aanzetten? Waterkoeling 5
Freddy TP17 Draagbaar Mini ITX systeem, uiteraard van acrylaat Gallery & Build Logs 53
M Weinig flow of lucht in systeem Waterkoeling 9
Mortum Mortum - Robin vd Molen - Mortum v2 (Nieuw systeem) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
F Nieuwe Systeem bouwen Corsair 540 AIR watergekoeld tips Waterkoeling 1
Freddy Hulp met hardware keuze aub! X99 High-End systeem Hardware & Software 30
T Upgrade huidig systeem: 1cpu, 2gpu Advies Waterkoeling Setup 1
volcom mini itx systeem aanbevelingen Hardware & Software 8
N waterkoelen van heel systeem! Advies Waterkoeling Setup 8
A hoeveelheid wattage nodig voor dit systeem? Handleidingen en Installatie Tips 22
Quadcore [CLOSED]Leuk systeem Gesloten 0
B Eerste waterkoeling systeem Advies Waterkoeling Setup 3
X Mijn eerste waterkoeling systeem (High end) Advies Waterkoeling Setup 18
F [REFUSED] WC Spullen en Hardware (systeem) Verkocht 0
H Welke videokaarten voor mijn nieuwe systeem? NVIDIA 12
E wie kan een leuk systeem voor mij samen stellen ? Problemen & Oplossingen 16
Dustyrick systeem verouderd Hardware & Software 29
V [VERKOCHT] Overcompleet watergekoeld systeem Verkocht 8
D Watercool systeem. Advies Waterkoeling Setup 1
JeanPaul [VERKOCHT] Compleet P55 Systeem Verkocht 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan