• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

i7 watergekoelde systeem

Hkayak

Junior Member
Hallo allemaal ik ben nieuw op het forum omdat ik aan waterkoeling ga beginnen zodat ik mijn nieuwe computer kan waterkoelen maar voordat ik het ga kopen wil ik weten wat ik moet kopen om het te koelen.

Systeem:
Core i7 920
GA-EX58-UD5 (gigabyte) of Asus Rampage 2 extreme misschien dat iemand mij een van deze 2 kan aanraden?
en over de voeding heb ik ook nogal mijn twijfels maar ik wil het wel SLI/Crossfire ready hebben misschien dat iemand mij daarmee ook kan helpen?
OCZ platinum XTC 6GB DDR3-1600 CL7 triple kit
OCZ vertex 30GB sata2
Samsung spinpoint F3 1TB sata 2
Western Digital Velociraptor 150GB sata 2 (3.5" backplane)
en nu mijn behuizing want dat is nogal een cruciale keuze voor je waterkoeling setup, wat ik in gedachte had was de silverstone raven RV02B-Window (kon geen vinden zonder window) of de silverstone raven RV01B de RV02B heeft 3 180 mm fans en 1 120 mm en de RV01B heeft 2 180mm fans en 1 120 mm de RV02B is langer en kleiner dan de RV01B die groter en korter is. Eigenlijk wou ik wachten totdat usb 3.0 en sata 6 GBPS op de moederborden werden geïmplementeerd of moet ik niet daarop gaan wachten? Heeft iemand advies hoe ik deze computer zou moeten koelen? dus misschien ook de NB erbij koelen? en de videokaart zal waarschijnlijk de 5870x2 worden, ik ben nu aan de hand van de Highflow tutorial over waterkoeling een lijst aan het opbouwen met wat ik nodig zou hebben ik kan de componenten wel kiezen maar bij de fittingen en de slangen wil het me maar niet lukken.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen
Hkayak
 
Hoi Hkayak, welkom op het forum.
Alvast veel lees/type plezier :)

Qua moederbord kan ik de Rampage 2 Extreme aanraden, omdat ik die zelf met tevredenheid gebruik.
Mijn i7 965 draai ik nu met gemak en stabiel op 4.2Ghz.
Uiteraard wel watergekoeld :D

Als je een voeding pakt van minimaal 800W zit je wel goed.
Hoe meer is natuurlijk wel beter als jouw budget dat strekt.

Hier heb je enkele systemen met een Raven kast, kan je beetje inspiratie op doen ;)
http://www.highflow.nl/forum/f34/dvz-project-future-cop-1929/http://www.highflow.nl/forum/f34/dvz-project-future-cop-1929/http://www.highflow.nl/forum/f34/dvz-project-future-cop-1929/
http://www.highflow.nl/forum/f34/quad-s-black-edition-nl-1936/
http://www.highflow.nl/forum/f34/chillers-evga-monsta-2146/

Mocht je de Raven 2 willen hebben en die gelijk bij ons willen bestellen met jouw waterkoeling setup, maak hier even een topic aan:
http://www.highflow.nl/forum/f17/product-suggesties-lees-mij-eerst-19/
Als je het samen besteld, scheelt je dat verzendkosten.



Als je een lijstje hebt samengesteld middels onze tutorial, plaats jouw lijstje even hier.
Dan kunnen we kijken of je componenten hebt geselecteer die bij elkaar passen.
Zo niet, kunnen we je tips geven en verbeteren.
 
eigenlijk niet nee ik keek gewoon even rond vooral naar bekende componenten maar ik zou het liefst iets van iemand willen horen die veel ervaring heeft ik heb wel een paar componenten wat goed zijn maar zou het toch van een ervaren iemand willen horen en ik dacht er dus over om de RV02B te kopen die 3 180 mm fans heeft en 1 120 mm of is de RV01B veel beter? volgens mij is de UD5 rijker uitgerust dan de rampage 2 extreme of niet soms?
 
Laatst bewerkt:
Het zou fijn zijn als je interpuncties gebruikt in jouw zinnen.
Dat leest voor ons wat gemakkelijker ;)

Of je de RV02 of de RV01 beter vind is ook een kwestie van smaak en wat je zelf eist.
De RV02 is bijvoorbeeld een tikkie kleiner dan de RV01.
Je kan op internet veel over deze twee kasten vinden, zodat je het met elkaar kan vergelijken.
Op basis daarvan zou jij je keuze kunnen maken.
Het zelfde geldt voor het moederbord.
Neem daarbij ook het prijsverschil mee in jouw overweging.
 
ja dat is het dus moet ik de RV01 nemen of de RV02? welke zou beter zijn ten opzichte van elkaar, wat ik heb samengesteld:
Black ice GT stealth 420 €85
Koolance slangklem 1/2 12x 1.25= €15
Anti Knikveer 1 meter 3.95*3= €11,85
13 mm 1/2 Ek high flow fitting G1/4 €2.34*12= €28,08
Watercool HeatKiller Rev. 3.0 S1366 €62,99
OCLabs XPTop Laing DDC Plexi Top Black €16,99
Feser One Cooling Fluid - UV CLEAR BLUE €12,95*2=€25
Laing D5-MCP655 12V - 1/2 slang aansluiting €84,99
Feser Tube UV - HighFlow - 1/2 ID - 3/4 OD - CLEAR / BLUE €7,90*3= €23,70
Watercool HeatKiller Rev. 3.0 Mounting Kit S1366 €14,95
------------ +
€368,55
Exclusief reservoir en GPU blok en mogelijk andere onderdelen, er komt dan +- €160 erbij
 
Laatst bewerkt:
Ten eerste:
OCLabs XPTop Laing DDC Plexi Top Black €16,99
Laing D5-MCP655 12V - 1/2 slang aansluiting €84,99

dat gaat niet werken er zijn 2 pompen een D5 (MCP655) en een DDC (MCP355/350) een DDC top past niet op een D5 pomp.

Daarnaast gaat een 420mm radiator in geen van beide kasten passen. Daarnaast kan je prima zelf uitvinden welke kast geschikt is voor wc en welke niet (dmv. reviews etc.), ik heb zelf geen van beide kasten ooit in het echt gezien dus kan er niks over zeggen.

In je lijstje staat trouwens nog geen reservoir, en ik snap niet helemaal waarom er "Exclusief radiator" staat want een black ice GT is een radiator ;).
 
Ten eerste:
OCLabs XPTop Laing DDC Plexi Top Black €16,99
Laing D5-MCP655 12V - 1/2 slang aansluiting €84,99

dat gaat niet werken er zijn 2 pompen een D5 (MCP655) en een DDC (MCP355/350) een DDC top past niet op een D5 pomp.

Daarnaast gaat een 420mm radiator in geen van beide kasten passen. Daarnaast kan je prima zelf uitvinden welke kast geschikt is voor wc en welke niet (dmv. reviews etc.), ik heb zelf geen van beide kasten ooit in het echt gezien dus kan er niks over zeggen.

In je lijstje staat trouwens nog geen reservoir, en ik snap niet helemaal waarom er "Exclusief radiator" staat want een black ice GT is een radiator ;).
Welke top raad jij mij dan aan?
Ok denk dat ik voor de RV02B ga 3*180mm is 540 en een 560 radiator zal niet gaan passen dus daarom kies ik voor een 420 radiator.
En ja ik bedoelde inderdaad een reservoir, heb je misschien een suggestie welke reservoir ik moet nemen? of is een fill port veel beter? en is het ook beter als ik een aftappunt heb? zodat ik de via de reservoir/fillport vul en via het aftappunt het weer legen.
 
Laatst bewerkt:
Oh sorry had je post niet gezien.

Een aftap punt is niet nodig, maar het is wel heeeel handig. 1 fillport + T-splitting op het laagste punt van je loop zodat je alles makkelijk kan leeg laten lopen zonder dat je met je kast of slangen moet gaan klooien.

Of je alleen een fillport, alleen reservoir of beide gaat moet je zelf weten, ik zelf vind het vullen van m'n loop met een reservoir met daarop aangesloten een fillport het makkelijkste.
Welk reservoir je neemt moet je even kijken in de shop, er zijn niet echt 'slechte' reservoirs. Wat wel makkelijk is, is de reservoir en top in-een van xspc. Verder is er nog wel te zeggen dat een 5,25" bay reservoir over het algemeen moeilijker te vullen is dan een tube reservoir of een reservoir dat los in je kast hangt (niet in een bay dus).

Qua tops heb je keuze uit, acetal (zwart, minder kans op scheuren dan plexi), plexi of wit acetal. Welk merk je pakt maakt niet zoveel uit, er zit wel iets verschil in de prestaties van de verschillende tops daar moet je even wat reviews voor bekijken.

anyway, hoop dat je er wat aan hebt :p
 
een paar aanpassingen in mijn mand:

Black Ice GT Xtreme 420 €119,95
Koolance slangklem 1/2 12x 1.25= €15
Anti Knikveer 1 meter 3.95*3= €11,85
13 mm 1/2 Ek high flow fitting G1/4 €2.34x12= €28,08
Watercool HeatKiller Rev. 3.0 S1366 €62,99
OCLabs XPTop Laing DDC Plexi Top Black €16,99
Feser One Cooling Fluid - UV CLEAR BLUE €12,95x2=€25
Laing D5-MCP655 12V - 1/2 slang aansluiting €84,99
Feser Tube UV - HighFlow - 1/2 ID - 3/4 OD - CLEAR / BLUE €7,90x3= €23,70
Watercool HeatKiller Rev. 3.0 Mounting Kit S1366 €14,95

DangerDen Delrin TEE T-stuk G1/4 verbinder €9,95
13MM (1/2) Slang Stop €1,99
Bitspower Black Freezer AIX58NSE (ASUS RAMPAGE II EXTREME) €154,95



------------ +

€570,39

graag reacties
 
voor de keuze van de kast raad ik de video reviews van HardwareCanucks aan op youtube.

Raven
[ame=http://www.youtube.com/watch?v=Tnw6Sq0IrvY&fmt=22]YouTube - HWC: Silverstone Raven RV01[/ame]

Raven 2
[ame=http://www.youtube.com/watch?v=sFmbodtTq1o&fmt=22]YouTube - Silverstone Raven RV02 Video Review[/ame]
 
Qua prestaties zullen alle drie wel ongeveer aan elkaar gelijk zijn.
Ik zou daarom de keuze laten vallen op de top die ik het mooist vind en in mijn budget past ;)
 
Je radiator kan je zo laten maar je zal wel het een en andere moeten modden als je die op 3x 180mm fans wilt gaan maken.
Eigenlijk wou ik de 3 180 mm fans eruit slopen dan moet het wel passen dat is wat ik in gedachte had
Je kan toch ook beiden nemen, of de ene gebruiken als de andere. een fillport word een drain als je je kast omdraait en visa versa :p.dan maar een fillport :razz:
zie dikgedrukte zinnen (endatzijnweer10tekens.)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
H [CLOSED] Wat is mijn watergekoelde systeem waard? Gesloten 4
N Goed presterende volledig watergekoelde systeem. Waterkoeling 35
I Advies voor een watergekoelde DL380 G7 Server Advies Waterkoeling Setup 5
H Advies watergekoelde setup Advies Waterkoeling Setup 1
Bl4ckj4ck666 Meer watergekoelde delen Waterkoeling 12
Bokeh Bokeh's watergekoelde Monster PC Gallery & Build Logs 5
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
J Nieuw leven inblazen van een oudere watergekoelde computer. Waterkoeling 5
alain-s [VERKOCHT] Custom casemod watergekoelde game pc Verkocht 3
H Nieuwe watergekoelde pc, hulp nodig Advies Waterkoeling Setup 29
S Totale Hoogte Mobo + watergekoelde GPU Waterkoeling 7
T Eerste Custom Watergekoelde Build. Advies Waterkoeling Setup 10
M Watergekoelde Bitfenix Prodigy Gallery & Build Logs 21
F [REFUSED] Watergekoelde PC aangeboden Verkocht 2
Turing Turing bouwt - eerste watergekoelde pc Gallery & Build Logs 16
MASTERBLASTER [CANCELED] animo check watergekoelde pc Verkocht 21
KnuX KnuX's watergekoelde 800D Gallery & Build Logs 34
Ramon Nieuwe PC: Watergekoelde Corsair Obsidian 800D Gallery & Build Logs 28
nootje Watergekoelde Skeleton Waterkoeling 13
D Mijn eerste watergekoelde PC... Advies Waterkoeling Setup 20
Johnny Watergekoelde 4870x2 Hardware & Software 14
stravinski Watergekoelde voedingen bij HF? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
B Watergekoelde Striker Extreme Waterkoeling 8
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
J Advies gezocht voor nieuw systeem eind 2023/begin 2024 Waterkoeling 2
P Dubbel Loop Systeem voorbereiden. Shopping List Advies Waterkoeling Setup 2
Robin Ik zoek advies voor mijn systeem Advies Waterkoeling Setup 1
K Hulp nodig met systeem te drainen Waterkoeling 4
Silversurfer [advies nodig] Lucht in het systeem en flowmeter stopt met draaien Advies Waterkoeling Setup 1
B Welke koeling in dit systeem? Advies Waterkoeling Setup 4
jesse20 Pomp aanzetten en dan systeem aanzetten? Waterkoeling 5
Freddy TP17 Draagbaar Mini ITX systeem, uiteraard van acrylaat Gallery & Build Logs 53
M Weinig flow of lucht in systeem Waterkoeling 9
Mortum Mortum - Robin vd Molen - Mortum v2 (Nieuw systeem) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
F Nieuwe Systeem bouwen Corsair 540 AIR watergekoeld tips Waterkoeling 1
Freddy Hulp met hardware keuze aub! X99 High-End systeem Hardware & Software 30
T Upgrade huidig systeem: 1cpu, 2gpu Advies Waterkoeling Setup 1
volcom mini itx systeem aanbevelingen Hardware & Software 8
N waterkoelen van heel systeem! Advies Waterkoeling Setup 8
A hoeveelheid wattage nodig voor dit systeem? Handleidingen en Installatie Tips 22
Quadcore [CLOSED]Leuk systeem Gesloten 0
B Eerste waterkoeling systeem Advies Waterkoeling Setup 3
X Mijn eerste waterkoeling systeem (High end) Advies Waterkoeling Setup 18
F [REFUSED] WC Spullen en Hardware (systeem) Verkocht 0
H Welke videokaarten voor mijn nieuwe systeem? NVIDIA 12
E wie kan een leuk systeem voor mij samen stellen ? Problemen & Oplossingen 16
Dustyrick systeem verouderd Hardware & Software 29
V [VERKOCHT] Overcompleet watergekoeld systeem Verkocht 8
D Watercool systeem. Advies Waterkoeling Setup 1
JeanPaul [VERKOCHT] Compleet P55 Systeem Verkocht 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan