• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

hoeveelheid wattage nodig voor dit systeem?

alexx39

New member
Ik heb een vraag over hoeveel wattage er nodig is voor dit computersysteem:

-moederbord crosshair v formula z
-processor amd fx 8350 (8core/ 4mhz)
-geheugen g-skill 16gb f3 2400c9qgtx d trident x (2x8gb)
- grafische kaart nvidia gtx 660 2gb
- 1 of 2 240gb ssd
-Bitfeniks recon fancontroller
-Alphacool D5 pomp 23w
-Ultra bright cold uv quad set
-12 ventilatoren waarvan 7x silverstone 140 sst ap 141 uv
-5 phanteks ventilatoren a 1,8w p/st.

Zou het genoeg zijn met coolermaster m2 silent pro 620watt of welk merk en wattage raad je dan aan die niet zo duur is en toch stil en modulair is, ook als ik evt wil overclocken?
graag jullie antwoord, en alvast bedankt.
met vriendelijke groet,
Alexander C.
 
een 600W voeding zou er inderdaad geen probleem mee mogen hebben. Als je wilt OC'en of op safe spelen kan je ietsje meer nemen. Wat met zoveel fans, pompen, etc ook interessant is, is te kijken hoeveel molex aansluitingen je hebt.

Wat aan te raden merk betreft, dat is wat moeilijker. Seasonic is kostelijk, maar wel oer en oer degelijk. Een slimme oplossing is de Coolermaster V-series. Een paar (of allen? wwwicked kan dit wel verduidelijken) hebben dezelfde PCB als de seasonic en dus zo goed als gelijk, maar een stukje goedkoper :)
 
het gaat niet om de pcb van seasonic (althans niet alleen), het grootste en meest belangrijke is de onderdelen op de pcb.
maar goed ff ot, 600w moet idd wel genoeg zijn, vooral met die coolermaster wel.
 
Ik heb laatst een nieuwe cooler master v 1000 gekocht die binnen 1 dag de geest gaf nu heb ik de corsair axi860 gekocht, en ik moet zeggen dat het een geweldig ding is, en je hebt ze ook in 760 watt en 1200 watt en ze zijn ook super stil, fan draait pas boven de 20% belasting
 
geen idee wat er met die ax1200 aan de hand was. Igg niet te zwaar belast, dat kan bijna niet met de spulletjes die er aan hingen. De huidige draait ook prima verder.
Ze waren in de winkel ook erg verbaasd, hadden ze nooit meegemaakt (kreeg ook meteen een nieuwe mee).
 
hallo beste leden. ik zit tekijken voor mn eerste pc build. maar de psu watt ben ik nog niet echt helder over op elke website zegt weer een andere type watt voeding nodig is. want wil een met de volgende specs gaan bouwen. cm storm trooper case, asus VI hero moederbord, intel i7 4770 processor, corsair H100I waterkoeling, corsair vengeance 1600 mhz 16 Gb totaal. 2 GTX 780 in sli. 2 solid state drives, 1 disk bay drive dvd. rw, 2 x led fans en 3 high perfomance fans. hoeveel watt zou ik hier voor nodig moeten hebben? op mn lijst staat de corsair rm1000watt zou dit voldoende zijn?
 
ok. wel vreemd dan. dat de soort hulp berekening wel er boven uit komt. want ik heb namelijk 1 van asus gebruikt en die zegt dat ik 1200 watt voeding nodig hebt. als ik een 850 watt voeding in voorbeeld neem is dat 350 watt meer dammm XD.
 
ind. dat is wel vreemd. want door op verschillende gaming pc lever site tekijken. zag ik ook bij alienware 2x gtx 780. en die heeft 875 watt voeding. meschien een idee voor de nieuwe creators voor een nieuwe pc calculators teontwikkelen. die up 2date is. ik behoud wel mn keuze bij voeding mocht ik in vedere toekomst nog iets meet watt hebben dan heb ik dat zeker al wel vast hahaha.
 
850W is al ruim genoeg hoor. Een goede 700W zal het ook nog gaan trekken als je niet te veel gekke dingen doet (als overclocken bijvoorbeeld).

Tja, Alienware, dat is Dell... die gebruiken niet bepaald de beste componenten voor hun voedingen.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
A hoeveelheid koelvloeistof Waterkoeling 3
dopestuff mCubed T-Balancer bigNG wattage Overige Koeling 0
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
foxbuster Welke onderdelen nodig voor ASUS ROG Strix GeForce RTX 3080 Ti Gaming OC Waterkoeling 3
D Welke thermalpads heb ik nodig. Waterkoeling 2
D Welke type ekwb heb ik nodig Advies Waterkoeling Setup 2
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
Ruud Installeren op LGA 1200 hoeveel montagedruk is nodig normaal. Waterkoeling 2
J Heb hulp nodig om de juiste fitting aan te schaffen voor moeilijke bend Advies Waterkoeling Setup 10
A Advies nodig, Lian Li DK-05X Waterkoeling 4
P hulp nodig met plaatsen reservoir Waterkoeling 10
V Nieuw en ik heb jullie ervaring nodig :D Advies Waterkoeling Setup 1
B hulp nodig met nieuw custom loop Waterkoeling 5
K Hulp nodig met systeem te drainen Waterkoeling 4
Silversurfer [advies nodig] Lucht in het systeem en flowmeter stopt met draaien Advies Waterkoeling Setup 1
Bl4ckj4ck666 Nieuwe videokaart, RTX 3090 FE, heb ik een nieuwe voeding nodig? Hardware & Software 5
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
Bl4ckj4ck666 Cable management, zelf kabels maken, wat heb ik nodig Cases en Modding 16
C hulp nodig bij het plaatsten van buizen Advies Waterkoeling Setup 1
J Enthoo Evolv ITX Custom loop - Advies nodig :) Advies Waterkoeling Setup 5
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270
anub1s18 wat heb je nodig voor een interne usb kabel te maken? Cases en Modding 2
T Fitting nodig voor EKWB setup Waterkoeling 3
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
S Delidded i7 7820X 4.8GHz OC, GTX 1080Ti, Advies nodig voor custom waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 4
S nieuw mobo zelfde cooler, advies nodig Waterkoeling 3
Z Welke formaat SLI HB bridge heb ik nodig? Hardware & Software 14
H nieuwe pomp+res nodig Waterkoeling 2
anub1s18 idee nodig voor kraan op een radiator te mounten voor drain Waterkoeling 5
R Advies nodig: Waterkoelen GTX 1080 inno3D iChill X4 Waterkoeling 2
U Loop in Lian Li PC-O11 ROG - advies nodig Advies Waterkoeling Setup 5
N Eerste waterkoeling set gekocht maar wat heb ik nog meer nodig? Waterkoeling 4
Xtrafresh Watersnood: twee fittingen in de buurt van den Bosch nodig! Gevonden 2
S Advies nodig Radiator.. Waterkoeling 6
J HELP! Advies nodig voor simpele stille setup Advies Waterkoeling Setup 1
Z 900D Waterbuild hulp nodig Waterkoeling 8
P mijn eerste set waterkoeling advies nodig Advies Waterkoeling Setup 6
B Wat heb ik nodig voor een simpele drain port Waterkoeling 4
M Meer druk nodig, dubbele d5 of andere. Waterkoeling 4
S Advies nodig met samenstellen waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 9
M Welke Koppeling heb ik nodig. Waterkoeling 2
D Is de extender nodig bij een EKWB D5 combo? Waterkoeling 6
R Advies nodig de 5820k of de 6700k Hardware & Software 5
A Customloop advies/tips nodig :) Advies Waterkoeling Setup 2
B msi gtx 770 twin frozr 2gb oc. heatsink koelen. mos/vram welke nodig? Overige Koeling 7
D Hulp nodig met eerste CPU/GPU custom waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 17
radmiraal Hulp nodig met waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 6
J psu nodig voor 2x980ti 1x 4790k OC? Hardware & Software 18
MisterIce Advies nodig over opslag/RAID Hardware & Software 11

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan