• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Fotograferen, tips en tricks

Het is een Vanguard Alta Pro 263AT met SBH-30 balhoofd, Manfrotto is nog een klasse hoger.
Deze set was in de aanbieding, statief met een gratis balhoofd erbij (kon hem niet laten liggen :119:).
Werkelijk een groot verschil met mijn oude Velbon, bij deze moest je echt nog alles goed vast aandraaien.
Met die Vanguard gaat het gewoon met twee vingers en het zit moer vast!
Vanguard GB

De donkere versie was ook het moeilijkste om alle stofjes weg te krijgen.
Deze werden extra zichtbaar omdat de flits vanonder deze lieten oplichten, heb met Photoshop er
nog wat moeten weg werken.

Volgens mij moet deze opstelling ook goed werken met kleine onderdelen zoals fittingen en dergelijke.
 
Derde hand

Net een derde hand met vergrootglas gekocht, kreeg ik dit idee.

2416yba.jpg
 
"Beauty disk" knutsel tijd

Hee hallo allemaal,

Ik ben laatst naar een AudioVideo beurs geweest en heb daar wat ideeën opgedaan, op het gebied van belichting was er zo'n beetje alles te krijgen wat je maar wil, alleen wel voor de hoofdprijs....

Dus dan ga je zelf maar aan de slag!

Nu heb ik wel een voordeel dat ik op m'n werk beschik over machines die de doorsnee doehetzelfer niet 1 2 3 in de schuur heeft staan, maar dit kan ook gemaakt worden met bv een afwas bakje o.i.d

In het -slechte- filmpje is een dieptrek / vacuüm vorm machine te zien, het begint met het verwarmen van een plaat PETG (lexaan) en na 40 sec wordt hij gevormd in een mal van een 30 cm bol waar ik een mdf bodem in heb gelegt , kijk maar: (je geluid zacht zetten!)

filmpje van dieptrek machine

En dan kom je dus met dit thuis: (ringen zijn gemaakt met CNC machine)
2n6b614.jpg


Mijn hond was erg blij, hij dacht een XXL voerbak te krijgen, maar helaas... :D
dndi6f.jpg


Nu ga ik voor het eerst met een Dremel aan de gang, pffff lastig hoor!
Zoals te zien, ik heb drie keer de buis ingekort, want het was wel erg strak geworden....
erj583.jpg


Met wat geduld past de flitser er dan ook in:
2rpp40i.jpg


Voor de binnenkant van de buis gebruik ik het meest matte zwart wat er is:
2hgbcbo.jpg


En de buitenkant moet juist zoveel licht weerkaatsen als maar kan, dus zilver:
52g9b4.jpg


De binnenkant van de bak moet het licht alle kanten op knallen, dus hoe meer rimpels hoe beter! Verder heb ik meerdere soorten plexi om het licht straks te gaan spreiden.
32zt179.jpg


En dan de eerste test, die ging meteen perfect het licht is prachtig verdeelt over de hele ring!! (vermogen stond hier op 1/32 !!)
2zxm9z9.jpg


Even een eerste test op m'n proefdier, hier heb ik de beauty disk zoals dit ding heet, naast me neer gezet, maar het is de bedoeling om door de buis in het midden te gaan fotograferen , eigelijk een soort mega ringflitser is het dus!
1z2jgoi.jpg


Hier staat hij op statief, op deze manier kan je hem als een softbox gebruiken
(de wasknijpers waren om snel te wisselen tussen de plexi soorten, white frost gaf het mooiste licht, die zit nu met boutjes en vleugelmoertjes vast)
rk7f34.jpg


Ik ga binnenkort even proberen om wat "glamour" foto's te maken hiermee, want daarvoor is hij bedoeld, maar eerst moet er nog een betere bevestiging voor m'n camera op komen!

ik ben erg tevreden, uiteindelijk heeft dit mij alleen tijd gekost, maar ik denk dat dit voor rond de tien euro te maken is, zoals ik al zei, met een afwas bakje of -fruit-schaal , een stukje pijp (100 mm rond) , aluminium folie van binnen en als voorkant wit stretch stof , dan ben je er al!

Succes!
Martijn

Hier een voorbeeld van wat voor licht zo'n disk geeft, duidelijk te herkennen aan de mooie lichtpuntjes in de ogen!

2cickyd.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat is een mooie tutorial zeg! Erg gaaf! Is weer 'ns wat anders dan al die casemodders hier. Een wasbak-modder.
Het ding zelf is niet mobiel, maar voor in een studio of productfotografie lijkt het mij erg goed! Is die laatste foto ook van jou of is dat een internet voorbeeld?

Misschien ga ik zo iets ook nog een keer maken. Eerst nog een speedlite 430II kopen...
 
Die laatste foto is niet van mij, maar wel gemaakt met alleen een BD!

Hier een foto die ik wel gemaakt heb, had helaas toen nog geen idee dat zo'n disk bestond hahaha, bij deze foto stond rechtsvoor een softbox van 90x90 cm , links en rechts achter een tegenlicht en meer niet...

245hu3d.jpg


Geen "retouching" toegepast op deze , alleen een crop en resize! (was een fotoshoot voor een CD cover)
 
product foto test

Poging gedaan om mijn laatste "nieuwe" aanwinst op de foto te zetten met de flitser van hierboven, direct aanlichten valt toch nog even tegen omdat ik nog een goede ophanging moet maken, dus dan maar er onder!

En dat werkt opzich best leuk:

muxs2r.jpg


En dat ziet er zo uit:

ra9rg8.jpg


Het gaat hier om een spiegelreflex camera uit Rusland gebouwd tussen '77 en '85 , de lens is een Helios 58 mm F2 , de grap is nu dat dit een exacte kopie is van een Carl Zeiss Biotar lens! (die best wel prijzig is zeg maar)

Met een verloopring -die ik nog moet aanschaffen- kan ik dan van de M42 (!!) schroefdraad naar de A-mount van mijn Sony, en alles werkt dan, behalve de autofocus en diafragma hahaha!
Maar dat is nu juist het leuke ervan, dat zorgt ervoor dat alles aankomt op de vaardigheid en de creativiteit van de fotograaf....
 
Laatst bewerkt:
Vetemmer

Schaduwloos licht in een vetemmer van bij de bakker voor 1euro en het werkt prima.
Gewoon en gat in het deksel, klaar.
De foto’s zijn 2 dagen terug gemaakt bij toch wel grijs weer en enkel daglicht.


aox3l4.jpg

Opstelling

23k92s3.jpg

Zippo

fc4qd1.jpg

Memory Stick Pro

2jfhv28.jpg

Draadontspanner


@ cooldaddy
Die opstelling geeft een mooi effect, maar je zit wel met 2 soorten licht.
Kunstlicht vanboven en flitslicht vanonder.
Als je nu een daglicht gel (licht oranje) op je flitser plaats en dan je witbalans
van je camera op daglicht instelt voor de opname, kan je naderhand de witbalans
aanpassen zodat alles het zelfde soort licht krijgt.
 
Vetemmer #2

De emmer wat aangepast, een extra gat aan de zij en onderkant voor meer flexibiliteit.

Nu kunnen er foto’s gemaakt worden:

* via de zijkant, zoals de foto’s van het moederbord
* van bovenuit, via het deksel (met een ondergrond zoals wit, grijs, zwart of gekleurd karton, kan eigenlijk van alles zijn)
* van onder (emmer ondersteboven) zonder deksel (bv plantje in het gras) of met een ondergrond.



Emmer
11u94yu.jpg


SATA
rkwqya.jpg


RAM
wvxziu.jpg


ATX 12V
23mvn6f.jpg
 
Ik weet niet of de tip al eens gegeven, maar ik heb een simpele compact camera. Als ik dan een foto wil maken als het wat donkerder is, bv om iets te verkopen, dan is de foto vaak overbelicht. Dit kan je oplossen door een wit papiertje voor de flits te houden.
 
Tip van Flip:
als je iets gaat fotograferen met weinig licht, maar wel met behulp van een flitser....zorg dan dat je op de achtergrond van het onderwerp licht hebt.
Dan krijg je nog iets van de sfeer mee.
DJ1_3349.jpg


Anders krijg je van zulke foto's. Alleen het onderwerp is belicht, maar verder is het een slechte foto.
Discoteca05-03-2011-140.jpg
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D tips en tricks verbeteren van loop HighFlow Forum 15
M Vragen , tips and tricks Lian Li PC-O11 Dynamic XL Advies Waterkoeling Setup 2
Fryslanboy Tips/Ideeën met betrekking tot zijpaneel Phanteks Mini XLDS Cases en Modding 5
S Eerste PETG build ( 900D ) tips tricks? Waterkoeling 7
P GTX 1080 waterkoeling tips? Waterkoeling 4
Q Tips, toevoegingen over bij elkaar gezocht materiaal Advies Waterkoeling Setup 17
A Customloop advies/tips nodig :) Advies Waterkoeling Setup 2
R Reservoir tips Waterkoeling 3
Ed Kokke advies en tips gevraagd Advies Waterkoeling Setup 3
M Tips voor verwijderen pinnetjes uit PSU kabels Cases en Modding 2
F Nieuwe Systeem bouwen Corsair 540 AIR watergekoeld tips Waterkoeling 1
Mortum hARTware: Casemodden met budget, Hulp en Tips gezocht met uitzoeken van onderdelen. Hardware & Software 14
M [Waterkoeling] €400-€600, i7 4970k, 780(ti) sli open voor TIPS Advies Waterkoeling Setup 4
N Iemand tips om met 1 schakelaar 2 ledstrips te bedienen en 1 losse led. Cases en Modding 11
S Tips/advies gevraagd voor nieuwe set-up waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 6
T Tips betreft R9 290 water koeling / evt air Waterkoeling 4
T Tips gevraagd ivm UV, LED, belichting.. Cases en Modding 1
S Tips voor vervangen stock fan ATI Radeon Club 3D 7870 Tahiti LE. Overige Koeling 4
maomanna Tips kleine WC onderdelen Advies Waterkoeling Setup 15
Arniebomba Windows 8 - Ervaringen, problemen, oplossingen, tips. Hardware & Software 41
D Bf3 guide/tips/tricks video's Gaming 0
Freddy TP10: HighFlow Casemod Compo, jouw tips aub Lan Party 37
K High-end muis (tips) gezocht Hardware & Software 31
S iemand tips voor gamefootage ps3 opnemen? Handleidingen en Installatie Tips 1
A Interieur tips gewenst! Algemene Discussies 6
vincent Vincent vraagt basis tips om te O.C-en Overclocking 6
cederieck [Waterkoeling] €500 euro, Q6600, 6970 meningen en tips Advies Waterkoeling Setup 9
I Tips voor inbouw Haf 932 im really a noob in deze dingen Handleidingen en Installatie Tips 8
SillentWolf Nieuw te bestellen PC, tips a.u.b. Hardware & Software 22
R Sleeving PSU Vraag, Tips, suggesties? Cases en Modding 2
S Advies, Tips, Suggesties GTX 480 Hydro Advies Waterkoeling Setup 10
T Ff wat OC tips vragen... Overclocking 0
Fuwa Fuwa [FireFox] Gebruiker tips! Handleidingen en Installatie Tips 12
ShockRaver Probleempje met setup. tips aub Advies Waterkoeling Setup 13
Kadett Kadett's First Build: Iemand nog tips? Advies Waterkoeling Setup 14
AceBaran WC+Tips+Inbouwen! Waterkoeling 155
G laptop....iemand nog tips? Hardware & Software 7
Fuwa Fuwa Soldeerbout tips Handleidingen en Installatie Tips 32
R Tips spuiten behuizing Cases en Modding 2
K OC E8500 mss tips? Overclocking 12
Havvie Adviezen/tips Nieuwe WC-setup: Waterkoeling 11
Johnny [HTPC] Vragen en tips. Hardware & Software 17
M Nieuwe/Eerste WC setup! Advies/tips gevraagd :) Waterkoeling 19
R TIPS!(plaats hier) over GPU WC montage Waterkoeling 20
G laatste tips voor mij? Waterkoeling 18
Robin Tips / How-tos HighFlow Computer Cooling Shop 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan