• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

eerste custom waterkoeling pc

johan52

New member
goede dag zal me eerst even voorstellen mijn gebruikers naam is johan52
ik ben voor mijn zoon bezig om ze game pc te upgrade ik heb zelf al heel wat pc gebouwd maar nog nooit met een
custom waterkoeling deze pc word heel wat uurtjes per dag gebruik en omdat het mijn eerste waterkoeling opstelling
word heb ik graag alle tips die ik kan gebruiken ik wil in de opstelling harde tubs gaan gebruiken ik zal straks een foto
plaatsen waar het word ingebouwd dat is een in win 805 deze is normaal geschrikt voor 240 of 280 radiatoren
ik heb met wat zaag werk hem geschrikt gemaakt voor een 360 radiator zijn moederbord is een asus rampage iv extreme black edition socket 2011
msi GTX 1080 SEA HAWK EK X deze is in bestelling
ik wil rechts voor de radiator mijn pomp plaatsen de afstand tot de grafische kaart is straks 20cm dus ik wil daar 3cm
onderblijven welke pomp raden jullie mijn aan met Reservoirs boven in de kast wil ik een 2 Reservoirs in diepten richting plaatsen hoeveel harde tubs heb ik nodig hoeveel mm tube raden jullie mijn aan
welke cpu koeler tot het rode plakbandje komt de voeding
hoeveel kopellingen en hoeken heb ik nodig
bedank voor alle tips
 

Bijlagen

  • IMG_20160816_192403.jpg
    IMG_20160816_192403.jpg
    95,9 KB · Weergaven: 2
Welkom op het forum.
Nice hardware!

Wat je precies nodig hebt om een loop te maken is altijd moeilijk om te zeggen.

Tip:maak een tekening van je setup,en teken je loop er in wat het mooist is voor jouw.

Meestal heb je recht,45 en 90 graden fittingen nodig.
Maar je kunt ook gaan buigen,dan heb je natuurlijk alleen maar rechte fittingen nodig.
 
Ik heb zelf 2 D5 pompen van alphacool, maar een ddc pomp is ook goed hoor.
Er zijn geen slechte merken qua pompen vind ik.

Maar waarom wil je 2 reservoirs hebben?
En die gpu die je besteld heb is toch een kant en klaar waterkoeling systeem?
Als dat zo is waarom dan niet een gpu besteld, waarbij je een fullcover waterblok op kunt schroeven, die je dan inneemt in je water loop?

Edit: ik zie nu dat er al een fullcover op de gpu zit, ziet er mooi uit.
 
Ikzelf heb 2 DDC pompen in serie in mijn systeem, heb ook een D5 liggen. Gewoon een keuze maken :).
2 reservoirs is een beetje overbodig lijkt me? Maar als het onder het mom van: ömdat het kan"is...ach, waarom niet!

Maar net wat Hightower zegt: teken je loop uit, en kijk hoeveel bochtjes je maakt, hoeveel 45/90 en rechte fittingen je nodig zult hebben. Elk onderdeel heeft zowieso 2 fittingen nodig.
 
de gpu die is besteld is standard met fullcover waterblok standaard dit heb ik gedaan omdat ik dan mijn garantie op de gpu blijf behouden het 2 reservoir weet ik dat dat niet nodig is maar het lijk mijn een mooie uitstralling hebben in de kast
Ik ben een beetje aan het teken geweest hoop op tips of dit goed Is
 

Bijlagen

  • 2001130101 (1) - kopie.jpg
    2001130101 (1) - kopie.jpg
    33,4 KB · Weergaven: 1
  • IMG_20160816_215312 - kopie.jpg
    IMG_20160816_215312 - kopie.jpg
    45,5 KB · Weergaven: 2
goede dag zal iemand mijn kunnen vertellen waar de blauwe aansluiting van de Ocool D5 150mm pomp voor dient en waar ik deze moet aansluiten hier staat namelijk niks van in de gebruiksaanwijzing
 

Bijlagen

  • IMG_20160918_112807.jpg
    IMG_20160918_112807.jpg
    125,4 KB · Weergaven: 7
Dat is voor de rpm af te lezen of regelen via de bios of fan controller.
Kabel kan op het mobo of fan controller aangesloten worden.
kabel aansluiten op het mobo doe je op de cpu fan header.

Maar dat hoeft niet perse,zit er geen knop op je pomp om de snelheid te regelen?
 
goedemorgen ben nu al enkele week klaar met de pc van mijn zoon tevreden over de waterkoeling ja zijn nog wel wat puntjes
wat ik anders en netter wil hebben maar dat komt te zijne tijd wel
zit nu met een groter probleem waar ik al sinds de pc klaar is mee zit en niet uit komt
het probleem is de videokaart die mijn zoon van zijn zuur verdiende centjes heb gekocht de MSI 8GB D5X GTX 1080 AERO 8G OC
die heb die vervangen voor zijn msi GTX 770 OC 4 GB dit om betere prestaties te halen in ze games met FPS
wat is nu het probleem de 1080 presteert minder in games dan de 770 je zal denken misschien iets mis gegaan met het waterblok plaatsen denk niet dat dit het geval is als ik een benchmark draait heb diverse soorten scoort de 1080 beter dan de 770 wat me vrij normaal lijk maar in elke game heb hij totaal geen verbeteringen maar werk de 1080 slechter zo slecht dat hij zelfs bij league of legendsn fps drops onder de 60 heb terwel de 770 altijd tussen de 80 en 140 fps behaald divers games geprobeerd allemaal het zelfde probleem nieuwste gpu drivers geinstaleerd windows al diverse keer opnieuw geinstaleerd alle stroom trekkers uit geschakeld om te kijken of het de voeding misschien is tijdens de benchmarken blijf mijn temperaturen van cpu en gpu netjes onder de 50 gr
hardware
mobo asus rampage iv black edition
cpu i7 3820
voeding 850 watt
hoop dat iemand de oplossing heb wand ik weet het niet meer
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
T mijn eerste custom waterkoeling Waterkoeling 2
V Advies gevraagd over eerste custom waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 8
D Hulp nodig met eerste CPU/GPU custom waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 17
G Graag hulp nodig bij mijn eerste custom waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 11
K Eerste (custom) loop - advies is welkom H700-8700k-2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
L Mijn eerste custom loop! RX Vega 64 - input gevraagd Advies Waterkoeling Setup 80
P Eerste custom Loop: Tracer Gallery & Build Logs 2
P Op zoek naar begeleiding voor mijn eerste custom watercooling‏ Advies Waterkoeling Setup 1
J enthoo primo eerste custom loop Gallery & Build Logs 5
Ubbidude Eerste plons in een pc met custom loop. Advies Waterkoeling Setup 5
TrickDeluxe Advies eerste custom loop onderdelen Advies Waterkoeling Setup 5
T Eerste Custom Watergekoelde Build. Advies Waterkoeling Setup 10
G Eerste Custom CPU Loop in bedrijf Gallery & Build Logs 0
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
D reservoir pomp top vraagje bij me eerste build Waterkoeling 4
Sukudow Eerste watercooling advies Asrock X570 Advies Waterkoeling Setup 4
T eerste water koel loop Waterkoeling 3
S Eerste water gekoelde PC. Waterkoeling 90
M Eerste water gekoelde PC bouwen. Waterkoeling 1
F Eerste watercooling setup - PC-011 Dynamic Advies Waterkoeling Setup 4
W Advies eerste watercooling en loop Advies Waterkoeling Setup 6
H Eerste waterkoeling PC Advies Waterkoeling Setup 5
J Nieuwe/eerste WC build Advies Waterkoeling Setup 27
O Eerste stappen watercooling Advies Waterkoeling Setup 5
S Mijn eerste Waterkoeling build ever Gallery & Build Logs 0
C Eerste keer Costum loop, toch ff checken Waterkoeling 6
P Phanteks Evolv X - Eerste waterkoeling build in 13 jaar Gallery & Build Logs 2
M Advies voor mijn eerste waterkoeling, voor mijn game pc Advies Waterkoeling Setup 6
K vlotte afhandeling van mijn eerste bestelling (maar bijgevolg dus zeker niet laatste) HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
N Eerste waterkoeling set gekocht maar wat heb ik nog meer nodig? Waterkoeling 4
D Advies voor mijn eerste loop. Advies Waterkoeling Setup 2
B eerste waterkoeling build Advies Waterkoeling Setup 5
S Eerste PETG build ( 900D ) tips tricks? Waterkoeling 7
S Subtlety - een eerste waterloop Gallery & Build Logs 15
P mijn eerste set waterkoeling advies nodig Advies Waterkoeling Setup 6
C een pomp vraag voor eerste build Waterkoeling 2
Madbull Mijn eerste bestelling. HighFlow Testimonials / Shopreviews 2
T Eerste waterloop problemen met gpu backplate hitte Waterkoeling 17
D Mijn eerste hard pipe water loop en ik heb wat vragen. Waterkoeling 4
J advies eerste wc setup enthoo primo Advies Waterkoeling Setup 15
S Bedankt Highflow, dit was een perfecte eerste ervaring ! HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
wambamnl Eerste waterkoeling setup, geen budget. I5 4670K en 2x r9 290 g4 gaming. Advies Waterkoeling Setup 5
M M'n eerste WC setje ooit :) FT02 + SLI 980 + 4790K budget rond 800€ Advies Waterkoeling Setup 1
Ubbidude Mijn eerste watercooling loop Waterkoeling 2
D hulp bij eerste scratch build Cases en Modding 4
M Eerste keer sleeven Cases en Modding 7
I Eerste poging tot waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 2
R Eerste waterkoeling (GPU) Advies Waterkoeling Setup 3
S Eerste loop, controle check! Advies Waterkoeling Setup 2
M Klein vraagje, eerste WC build, positie rad Advies Waterkoeling Setup 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan