• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Cosmos S + Watercooling

Nee ..

Ik zit te wachten tot mijn kast geleverd wordt. Dat zal wel een dezer dagen worden.

Wel is pas vandaag mijn account geactiveerd van Cooler Master forum. Daar de vraag gesteld hoeveel ruimte er us tussen moederbord en bovenzijde van de kast. Het antwoord kwam gek genoeg van een Nederlander. Hij beweerde dat de ruimte maar 7,5 cm zou zijn. Hem prive gemaild hoe ie daar bij komt omdat de kast nog niet leverbaar is in NL. Hij vertelde dat hij zelfs op CBIT is geweest op deze kast te monteren en er zelfs al een uit elkaar heeft gehaald voor onderdelen. Toen ik in een tweede mail vroeg naar de 7,5cm heb ik niks meer gehoord van hem.

Moet maar even wachten totdat ik de kast echt in mijn handen heb want zo kom ik niet echt verder.

Ik had mijn droomsetje al samen gesteld maar die valt, als hij gelijk heeft, waarschijnlijk in het water.

Het zou gaan om aan de buitenzijde 3 12cm LED Sharkoon fans en aan de binnenzijde van de kast de Thermochill 120.3 met shroud en daaronder 3 Sunon 12cm 35mm fans voor wanneer het een keer nodig mocht zijn. Totaal 10 a 11cm. Maar als diegene gelijk krijgt die ik gesproken heb dan past alleen de Thermochill. Het shroud zou er dan geeneens op passen.

Ik kan het niet geloven dus ik denk dat ik maar even geduld moet hebben.
 
Toch nog reactie op mijn vraag gekregen van hem.

Kort samengevat kwam het er op neer dat hij het toch twijfelt aan de 7,5cm omdat er in de kast geen moederbord zat op CEBIT.

Maar schreef hij "Wat je wel kunt doen is de radiator tussen het moederbord en de bovenkant van de kast plaatsen en de fans bovenop de kast."

:confused:


Blijf toch maar bij hetgeen ik eerder gezegd heb dat ik maar even moet wachten tot ik hem in mijn handen heb.
 
Er werd gezegd dat hij de 15e deze maand leverbaar zou worden, maar ik ben er nu al dik een maand mee bezig om te kijken wat ik er in wil en wat er in past. Zag vandaag op de site waar ik heb besteld heb dat hij 'uit leverbaar' is. Wat dat ook moge betekenen! Heb ze gemaild met die vraag.

Grootste zorg is dat de Thermochill niet past op de normale manier en dat er een shroud tussen moet, maar dan moet er wel genoeg ruimte in de kast voor zijn. Ik heb een lijst met compatible en niet compatible rads en de thermochill stond tussen de niet compatible rads. Laat dat nou net diegene zijn welke ik wil hebben.

We zullen het zien.

Nog wel een vraagje aan je. Als ik de Thermochill met schroud koop bij je en hij schijnt niet te passen kan ik hem dan nog terugbrengen? Ik zal dan wel een ander type willen die iets goedkoper is. Krijg ik dan het verschil terug? Hij is dan waarschijnlijk wel uit de verpakking geweest. Maakt dat wat uit?

Tweede keus is de HWLabs Black Ice GT Xtreme III die je dus ook verkoopt.
 
Wanneer er geschroefd in de Rad en Shroud, is het niet meer mogelijk om het te retourneren.

Het moet ook in originele verpakking blijven.
(anders kan het niet meer voor winkelprijs verkocht worden)

Wat we wel kunnen doen, is dat we een afspraak maken dat je langskomt bij onze afhaalpunt/winkel.
Met jouw kast uiteraard, dan kunnen we daar terplekke even de rads en shrouds even passen zonder te schroeven.

Ook scheelt het zo een hoop verzendkosten heen en weer (mocht het dus niet passen).

Maar wanneer je de kast binnen hebt, en jouw moederbord erin hebt gebouwd.
Kan je de ruimte tussen bovenkant en de heatsink van jouw moederbord meten en zodoende kijken of het allemaal gaat passen. :)
 
Nee dat ik natuurlijk hem zo origineel moet laten dat staat buiten kijf. Ik vroeg me alleen af of hij uit de verpakking gehaald mocht worden.

Maar jouw idee is ook wel goed. Ik zou hem toch ophalen. Bij de case zit ook een mooie zak, kan die ook een keer gebruikt worden. Waar moet je hem anders voor gebruiken.
 
Misschien leuk om te weten dat mijn Cosmos S morgen ook komt :)
Snel mijn order geplaatst bij komplett want ze hadden er ineens 21 op voorraad.

De 360 rad en alle spullen heb ik dankzij highflow al. Ben voor de dunne stealth gegaan om dat die zeker wel past met 6 fans er op en eronder.
 
Ha Jeroen :)

Ik was al helemaal verward, want ik begon al te twijfelen of jij ---> ShaquilleMoreno was :D
Want jullie beiden willen de Cosmos S met 360 rad push/pull :)

De GT Stealth past inderdaad zeker weten, dat is dus ook een optie voor jou ShaquilleMoreno.

Qua prestaties wel iets minder dan de Thermochill / GT Extreme, afhankelijk van wat jij allemaal wilt koelen met jouw rad, kan je ook voor de GT Stealth gaan.


@ Jeroen
Post je foto's als jij jouw Cosmos hebt en jouw waterkoeling setup erin hebt gebouwd? :)
 
Haha ben dus niet de enige die deze combi van cosmos s + 360 rad geweldig vind :003:
Ik verwacht eigenlijk wel dat er meer kasten komen waar standaard plaats is voor een 360 rad met push&pull.

Ja ik zal proberen wat foto's te maken van als het klaar is.
Ik heb alleen wel een brak mobieltje om foto's mee te maken dus super geweldig (1.3mpix) zal het niet zijn.
 
Foto's zijn altijd leuk om te bekijken :D

Kunnen andere mensen veel inspiratie mee opdoen (ook al is het 1.3MP :D)

Ja die kasten zouden ze eigenlijk veel meer moeten bouwen voor de markt.
Toen ik in Oktober vorig jaar een kast wilde hebben voor waterkoeling, bestond zo'n "kant en klare" kast nog niet van Coolermaster en andere bekende merken.
(of ik heb niet goed genoeg gezocht).

Ik wilde ook niet gaan casemodden.

Dus ben toen maar voor een heeele dure oplossing gegaan: www.mountainmods.com

Gekozen voor de UFO-Horizon met Duality front. Tis duur, maar ik kan wel 2x Thermochill 360 in kwijt :D
En optioneel ook nog een Thermochill 240 mocht ik een 3e loop in willen hebben :p
 
Kast binnen :055: (o wat is ie mooi) en gelijk het MoBo erin gezet en meten.

En wat blijkt ... wat diegene vertelde over 7,5cm aan rad ruimte klopt ook nog, op een paar mm na. De ruimte zal ongeveer 7,7 of 7,8cm zijn.

Het is natuurlijk geen ramp, maar het hele Thermochill plan kan zo de vuilnisbak in want rad en shroud komen op:
59mm + 30m = 89mm.

Kom dus in dit geval 1,1 of 1,2 cm tekort

Hier wordt ik niet vrolijk van. :089:

Ga maar eens kijken of de HWLabs Black Ice GT Xtreme III wat is.
Voordeel is er ook in dat geval
1) Hij heeft in tegenstelling tot Thermochill (mijn) G 1/4 aansluitingen.
2) Hij heeft voor de rest niks nodig (denk aan een schroud).
3) Hij heeft voorgetapte gaatjes (zelfs aan beide zijden) in tegenstelling tot de voorgenoemde.

Ik zal mezelf maar vaak genoeg de voordelen opsommen, misschien ga ik er zelf nog in geloven.

IK WIL EEN THERMOCHILL :s-chainsaw: dat is wat ik wil doen met die andere.

Nee hoor zo serieus is het allemaal niet. 't is jammer maar meer ook niet. Weet zeker dat voor mijn doeleinden dat de HW labs ook prima voldoet.

Zeg alsjeblieft dat de Thermochill rad en shroud samen 7,7cm zijn. Nee hoor ik ben niet gek ik ben een vliegtuig :003:
 
Tja ik meer ergens gelezen te hebben dat dat ding geen eens normale bevestiging heeft.

Vertel ....

Is het een normale bevestiging of moet je hele rare fratsen uithalen.

Misschien zou je alsjeblieft alsjeblieft eens de gaten willen opmeten en kijken of ze op dezelfde afstand zitten als de HW Labs. Ik ben supernieuwsgierig. Schroefdraad in bestaande gaatjes tappen moet het probleem niet zijn.
 
Ja dat klopt, Thermochill radiatoren wijken af van de "normale" afmetingen van de afstand tussen de fans.

Bij Black Ice en andere radiatoren is dat meestal 15MM.
Bij Thermochill radiatoren is dat 24.5MM.

Ik heb een plaatje gemaakt en toegevoegd als bijlage.
Daar zie je het verschil.

Jouw Cosmos kast zal wel de 15MM ruimte hebben.
Dus om de Thermochill erin te monteren, moet je zelf even gaten boren.
 

Bijlagen

  • BI_TC.jpg
    BI_TC.jpg
    96,3 KB · Weergaven: 8
Mijn cosmos s is er nog niet ! :089:

Hij staat als manco bij track&trace waardoor ik denk dat ie, of gejat is, of uit een vergelegen
magazijn moet komen en nog niet in Zwolle is. Misschien uit het buitenland moet komen?
Man wat een gedoe al gehad om deze case en nu dit weer. :067:

Heb al mijn spullen behalve de kast.
 
Laatst bewerkt:
Freddy bedankt voor je antwoord

Bij sommige forums zouden ze zeggen dat je beter je huiswerk moest doen als je zo'n vraag zou stellen. Gelukkig jij dus niet. Maar geloof me ik heb er al heeeel veel tijd in gestoken.

Maar het is nu helemaal duidelijk. Wat jij zegt dat de gaatjes bij mij wel 15mm zullen zijn dat is inderdaad zo.

Of ik zou het het rad dus rechtstreeks aan de kast moeten monteren doormiddel van gaatjes te boren.

Of ... Bestaan er geen verloop dingen :)icon_question:) voor? Een plaat die je vastmaakt aan je Rad en waarop je de fans weer kan monteren, tegen elkaar aan. (Op op 15mm afstand dus.) :eusa_think:

Ik m´n kast boren is iets waar ik niet op te wachten zit. Ik wil niet zeggen dat ik twee linkerhanden heb, maar twee rechter ook niet.

Ik ga eens kijken of zo´n verloop stuk bestaat en zo niet eens denken of ik zelf zoiets kan maken van een plaatje MDF of zo. Als ik dan een foutje maak dan moet ik gewoon een nieuw plaatje maken, maar als ik mis boor in m´n kast dan .... :icon_hang:

----------------------------

Final thought.

Er een paar uurtjes over nagedacht en heb besloten de plaat zelf te gaan maken van 12 of 18mm MDF.
Heb al een paar ideetjes in mijn hoofd om een paar kleine te verwachtte probleempjes te overkomen dus dat moet wel goed komen

Freddy en wie nog meer mijn vragen heeft beantwoord, bedankt.

Ik plaats mijn order (definitief) voor de Thermochill 120.3 ASAP bij je Freddy.
 
Laatst bewerkt:
@ Jeroen, das zwaar balen zeg.
Ik weet hoe het voelt om lang te wachten op een kast.
Check mijn buildlog op XS:
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=167510
Daar krijg je ook hoofdpijn van :D

---

@ ShaquilleMoreno

Toch voor de Thermochill dus haha.
Met een MDF plaat moet het inderdaad lukken.
Dan maak je in principe jouw eigen Shroud.
Aan een kant van de plaat de Thermochill vast maken en aan de andere kant de schroefafstand van de Cosmos boren toch?
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M Advies Watercooling voor Cosmos S casemod ( €250 - €300 ) Advies Waterkoeling Setup 13
ShaquilleMoreno Cosmos S Watercooling + Thermochill 120.3 Gallery & Build Logs 45
Q Cosmos C700P Gallery & Build Logs 4
C Gezocht (help) Front I/O panel Cosmos S. Cases en Modding 4
Dave-V Cooler Master Cosmos 2 Gallery & Build Logs 36
arwin74 [CLOSED] Cosmos S(RC-1100) 5.25" drive bay cover Gesloten 2
Aequitis StrikeZero - Coolermaster Cosmos II Gallery & Build Logs 32
L Coolermaster Cosmos S Gallery & Build Logs 6
Asphiax Borg cosmos ii Gallery & Build Logs 152
R [CLOSED] Cooler Master Cosmos S Gesloten 4
M Waterkoeling inbouwen in Cooler Master Cosmos II Advies Waterkoeling Setup 13
Thieutje CM Cosmos II windowed side panel komt eraan !!! Cases en Modding 6
C Cosmos II fan control probleempje? Cases en Modding 0
L Phobya Gchanger 280 in Cosmos 1000? Cases en Modding 3
N Cooler Master Cosmos II RC-1200-KKN1 BLACK radiator vraag snel INFO gevraagd!! Advies Waterkoeling Setup 4
C [IN-ACTIVE] Cosmos CSX Wraith Verkocht 2
kier Cooler Master Cosmos II MbK Gallery & Build Logs 226
C [Worklog]cosmos pure black crosshair republic of gamers Gallery & Build Logs 18
Sw333t Vraag over Cosmos top paneel Cases en Modding 5
S Cosmos-S zij paneel Cases en Modding 4
S CM Cosmos 1000 en Swiftech MCR320-QP 360 rad Waterkoeling 7
R Cosmos S, AMD X6 advies nodig Advies Waterkoeling Setup 3
Z doorzichtig zijpaneel cosmos S HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Z Touch knop cosmos s Hardware & Software 37
D 2 radiators in Cosmos S mogelijk? Waterkoeling 7
Harjo Harjo zijn "Cosmos S" Black and Red Gallery & Build Logs 75
M5rvii Cosmos S, welke kleuren zal ik spuiten? Cases en Modding 15
M5rvii cosmos s window Cases en Modding 4
D Cooler Master Cosmos s modding Cases en Modding 4
Dark-NighT Black & white Cosmos Gallery & Build Logs 112
Blackruby [INACTIVE] Cosmos S + veel accessoires! Verkocht 7
R cosmos s By LuigiS italian Style design Gallery & Build Logs 37
RRPhantom [VERKOCHT] Cooler Master Cosmos 1000 Verkocht 7
M5rvii Welke Radiator past in de Cooler Master Cosmos S RC-1100 Black? Waterkoeling 6
adje ad's classy cosmos Gallery & Build Logs 81
JeanPaul Rebuild v2 black cosmos S Gallery & Build Logs 21
S [Waterkoeling] €500 a 750, i7 920, P6T, 2x HD5870, Cosmos S Advies Waterkoeling Setup 38
VuXX Vuxx's +* VuXXinator *+ [Quad SLI GTX295's and Cosmos S] Gallery & Build Logs 73
L [BiP] Lakigucci's Cosmos S Gallery & Build Logs 111
H Cosmos H2O Gallery & Build Logs 3
I Luchtkoeling in Cosmos S, hulp nodig! Overige Koeling 8
R EXTREME COSMOS S by luigis Gallery & Build Logs 17
Legendary1985 Lego - Cosmos S Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
B Even voorstellen ! Bokkie, project Cosmos S Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 35
Blackruby Cosmos i7 Gallery & Build Logs 75
Nightrazr Cooler Master Cosmos S RC-1100 Black op voorraad? HighFlow Webshop 2
D H2O Cosmos S Gallery & Build Logs 2
D Cosmos S Keuze Set Waterkoeling 25
M The Dark Cosmos S Gallery & Build Logs 8
K0G3L K0G3L's Cosmos S Build Gallery & Build Logs 26

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan