• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Cosmos S + Watercooling

Ruwweg komt het er op neer dat ik inderdaad een plaat bevestig aan de rad en en daar alvast de gaatjes inmaak om de fan boutjes vanaf bovenaf / buitenkant kast doorheen vast te kunnen draaien.

Je hebt van die soort moertjes die zich vast zetten in hout. Als ik die gebruik in het MDF aan de onderkant (de kant die tegen de rad aan komt) kan ik het rad met het hout er al aan tegen de bovenkant van de case zetten en door de fans heen alles vastzetten met boutjes.

Dat is theoretisch.

Nu nog praktijk.
 
Ik zie het al een beetje voor me.

Kan me alleen die moertjes niet verbeelden die de plaat aan de rad vastmaakt.
Overigens moet je altijd oppassen dat de schroef niet te lang is en te diep in de rad gedraaid wordt.
Dan heb je kans dat je de lamellen van de rad beschadigd.
En heb je pech, dan prik je een van de "waterdoorvoerbuizen" door en heb je een lek :p

Maak foto's als je het klaar hebt :)
 
Kan me alleen die moertjes niet verbeelden die de plaat aan de rad vastmaakt.

Ze noemen ze: Inslagmoer voor hout

41724.jpg


Sorry kon geen kleiner plaatje vinden :003:
 
The story continious...

Welcome to rad hell

Ik vandaag in mijn kast de dingen gaan inbouwen die ik al had. En zie ik dat het rad dat ik op het oog had weer niet gaat passen Nu weer om andere redenen dan voorheen 't is bijna te gek voor woorden.

Als ik aan de voorzijde mijn dvd speler zet past er geen 360 rad in. De DVD speler komt dus een stuk in het gebied van het rad. Nu heb ik ook een fancontroller. Die is lang zo diep niet. Als ik die helemaal bovenin zet dan zou de rad passen want de ruimte die er dan vrij komt is 7cm (hoogte van de fancontroller). Maaaaaar als ik de thermochill wil plaatsen heb ik iets meer ruimte nodig vanwege het hout. Totaal wordt het denk ik ongeveer 7,5 incl. neoprene

Nu is er natuurlijk ook voor dit weer een oplossing. Simpel de DVD speler op plaats 3 zetten. Maar dan krijg je op plaats 1 de fancontroller op plaats 2 niks op plaats 3 en 4 de DVD spelers. Maar ....leeeeelijk.

Of plaats 1 gewoon een mesh ding laten zitten en beginnen op plaats 2 beginnen met de fancontoller, daarna DVD en weer DVD, maar dit is ook niet echt mooi.

Een andere oplossing is een apparaat kopen wat en dubbele 5,25" schacht gebuikt, dat plaats 1 en 2 gebruikt worden door één app.

Een andere oplossing is (ja daar gaat ie weer) de Black Ice GT Xtreme 360 Black te kopen. Die past namelijk probleemloos.

Ik heb 5 dagen om eens goed na te denken want as zaterdag moet het rad erin.

Dus a) een thermochill i.c.m. een dubbel 5,25" app of b) een Black Ice

Wie het weet mag het zeggen.
 
Laatst bewerkt:
't zal nu wel de Black ice worden omdat die lijst met voordelen steeds langer wordt.

Wat ik al eerder schreef.
Voordeel is er ook in dat geval.
1) Hij heeft in tegenstelling tot Thermochill (mijn) G 1/4 aansluitingen.
2) Hij heeft voor de rest niks nodig (denk aan een schroud).
3) Hij heeft voorgetapte gaatjes (zelfs aan beide zijden) in tegenstelling tot de voorgenoemde.

En nu dus weer het laatste gedoe met de DVD speler. :120:

Ach ik zal me er maar bij neerleggen. De HW Labs zal ook geen verkeerde keus zijn. In ieder geval hoef ik mijn decoupeerzaag niet van zolder af te halen en kan ik mezelf het loopje naar de ijzerwinkel besparen.

Bij deze accepteer ik mijn lot. :eusa_pray:

(vraag me alleen niet voor hoelang)
 
Hij is binnen ! zwaar mooi en mooi zwaar :icon_mrgreen:
Opvallend is dat de geur van nieuwigheid zwaar aanwezig is bij deze kast.

Grappig ik loop tegen dezelfde problemen aan met de Black Ice stealth. Het past allemaal maar op een manier eigenlijk. Ook ik dacht mooi dan stop ik daar gewoon die Scythe Kama Bay in maar dan nog zit je met rad in de weg op lagere bays. Rad omdraaien met in/out bij het i/o shield. Ik heb de fan controller wel nu op hoogste bay... lelijk ?

 
De Cosmos S is echt een gruwelijke kast :)
Ziet er zoo gelikt uit!

Ik vind het zo wel leuk uitzien hoe je het nu hebt ingedeeld.
De rode Scythe Kama Meter past mooi bij jouw Rode vloeistof.

Ga je later misschien nog een raampje aan de zijkant maken?
Je hebt mooie waterkoelstuff die je best mag laten zien :D

Als je tijd hebt, wil je jouw kast openmaken en daar een foto van maken.
Ben benieuwd hoe je binnen de kast alles hebt weggewerkt :)
 
Mijn kast zoals ie nu is.

Kan weinig meer doen zonder het rad, want dan moet hoogstwaarschijnlijk het MoBo er weer uit. Dus ga nu niet alles vastmaken en van de week weer alles loshalen.

Ik ga wel nog de slang van de pomp naar het CPU blok vernieuwen want die ziet er toch wel een tikkie bruin uit..





Wat me trouwens wel gelijk opviel aan de S is dat hij in vergelijking met de 1000 een heel stuk lichter is.
 
De slang is inderdaad niet meer echt doorzichtig :D

Tis een hele goede kast om mee naar LAN-Parties te gaan zeg!
Kan je makkelijk meenemen middels de beugels aan de bovenkant :)

Kan je btw de brede stroomkabel naar het moederbord niet onder jouw reservoir leggen?
 
Binnekant leeg, grappig zelfde voeding :eusa_angel:



Binnekant klaar.



Ik ben nog niet helemaal tevreden... De fans maken een hum hum diesel geluid op laag rpm.
Kabels nog wat beter weg werken.

En push en pull ! kan nu niet omdat ik de juiste schroefjes mis om door fan en in rad te gaan.
Ik kan dus de radiator niet vast zetten met fans erop.
Die bij het rad zitten zijn net die paar mm te kort om ook door de kast te gaan.
 
Jeroen,

Je kan ook hele korte boutjes gebruiken. Zo zie je niet al die koppen van die dingen. Ik heb maar een plaatje bijgesloten. 't is maar een idee natuurlijk.

fanschroefjeCustom2.jpg


Was mijn rad trouwens, met nadruk op was. :cool:
 
:) Ik hoop dat het je gaat lukken met jouw kast.

Er zullen ook heeeel veeel mensen jouw dankbaar zijn als je de (positieve) resultaten laat weten!

Want zijn veel mensen die een Thermochill rad in een Cosmos S willen bouwen, maar er niet zeker van zijn of het kan :)
 
Waar een wil is is een ..........................Thermochill :040:

Ik ga het rad a.s. Zaterdag ophalen, maar kan dan niet gelijk alles afmaken, Ik moet namelijk ook nog wachten op 2 kleine dingetjes en werk die week toevallig avonddienst. Maar ik hoop toch echt alles binnen 1 week af te krijgen.

Wel alvast de dimensions.pdf 'real size' laten uitprinten van de Thermochill (verspreid over twee A3-tjes).

Theoretisch moet ie passen.

Theorie en praktijk ... :094:
 
Rad er in vandaag.

Ik zou misschien een nieuw topic aanmaken voor de bouw van de rad, maar in mijn gierigheid om te kijken of alles wel zou passen heb ik nou niet echt veel plaatjes gemaakt.

Vandaar maar hier.

Kijk hoe mooi het mdf tegen de bovenkant van de kast zit.
IMG_6050Small.jpg


Ruimte tussen MoBo en het radje.
IMG_6066Small.jpg


Als er water in moet moet het reservir even losgetrokken worden.
IMG_6064Small.jpg


Hoe zal het eruit zien als ze aan staan.
IMG_6043Small.jpg


Door de aansluiting op het rad komen wel de trays een beetje in de verdrukking. Kan nu niet mijn bovenste twee trays gebruiken vanwege de slangaansluiting. Als die vanaf het rad recht naar beneden gaat komt hij tegen de DVD speler aan. Niet als de DVD speler in de 4e tray zit. Bij mij is het geen probleem. 1e tray leeg. 2e tray leeg. 3e tray fancontroller. 4 tray DVD speler. etc, etc,.

Ik zou natuurlijk wel iets in de eerste twee trays kunnen doen wat niet zo diep is. Keuze is er genoeg.

Ik zou natuurlijk ook van die knik aansluiting (90gaden) kunnen gebruiken, maar nee toch maar niet.

Zo zie je maar, keuze genoeg, maar ik laat het zo als het nu is.

Ben nu bezig met de laatste dingetjes. Een plaatje maken voor mijn pomp en de bedrading aansluiten en ik mis nog de aansluiting G3/8 van het rad naar G1/4. Die staat in bestelling samen met een kabeltje voor mijn flowmeter.
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M Advies Watercooling voor Cosmos S casemod ( €250 - €300 ) Advies Waterkoeling Setup 13
ShaquilleMoreno Cosmos S Watercooling + Thermochill 120.3 Gallery & Build Logs 45
Q Cosmos C700P Gallery & Build Logs 4
C Gezocht (help) Front I/O panel Cosmos S. Cases en Modding 4
Dave-V Cooler Master Cosmos 2 Gallery & Build Logs 36
arwin74 [CLOSED] Cosmos S(RC-1100) 5.25" drive bay cover Gesloten 2
Aequitis StrikeZero - Coolermaster Cosmos II Gallery & Build Logs 32
L Coolermaster Cosmos S Gallery & Build Logs 6
Asphiax Borg cosmos ii Gallery & Build Logs 152
R [CLOSED] Cooler Master Cosmos S Gesloten 4
M Waterkoeling inbouwen in Cooler Master Cosmos II Advies Waterkoeling Setup 13
Thieutje CM Cosmos II windowed side panel komt eraan !!! Cases en Modding 6
C Cosmos II fan control probleempje? Cases en Modding 0
L Phobya Gchanger 280 in Cosmos 1000? Cases en Modding 3
N Cooler Master Cosmos II RC-1200-KKN1 BLACK radiator vraag snel INFO gevraagd!! Advies Waterkoeling Setup 4
C [IN-ACTIVE] Cosmos CSX Wraith Verkocht 2
kier Cooler Master Cosmos II MbK Gallery & Build Logs 226
C [Worklog]cosmos pure black crosshair republic of gamers Gallery & Build Logs 18
Sw333t Vraag over Cosmos top paneel Cases en Modding 5
S Cosmos-S zij paneel Cases en Modding 4
S CM Cosmos 1000 en Swiftech MCR320-QP 360 rad Waterkoeling 7
R Cosmos S, AMD X6 advies nodig Advies Waterkoeling Setup 3
Z doorzichtig zijpaneel cosmos S HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Z Touch knop cosmos s Hardware & Software 37
D 2 radiators in Cosmos S mogelijk? Waterkoeling 7
Harjo Harjo zijn "Cosmos S" Black and Red Gallery & Build Logs 75
M5rvii Cosmos S, welke kleuren zal ik spuiten? Cases en Modding 15
M5rvii cosmos s window Cases en Modding 4
D Cooler Master Cosmos s modding Cases en Modding 4
Dark-NighT Black & white Cosmos Gallery & Build Logs 112
Blackruby [INACTIVE] Cosmos S + veel accessoires! Verkocht 7
R cosmos s By LuigiS italian Style design Gallery & Build Logs 37
RRPhantom [VERKOCHT] Cooler Master Cosmos 1000 Verkocht 7
M5rvii Welke Radiator past in de Cooler Master Cosmos S RC-1100 Black? Waterkoeling 6
adje ad's classy cosmos Gallery & Build Logs 81
JeanPaul Rebuild v2 black cosmos S Gallery & Build Logs 21
S [Waterkoeling] €500 a 750, i7 920, P6T, 2x HD5870, Cosmos S Advies Waterkoeling Setup 38
VuXX Vuxx's +* VuXXinator *+ [Quad SLI GTX295's and Cosmos S] Gallery & Build Logs 73
L [BiP] Lakigucci's Cosmos S Gallery & Build Logs 111
H Cosmos H2O Gallery & Build Logs 3
I Luchtkoeling in Cosmos S, hulp nodig! Overige Koeling 8
R EXTREME COSMOS S by luigis Gallery & Build Logs 17
Legendary1985 Lego - Cosmos S Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
B Even voorstellen ! Bokkie, project Cosmos S Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 35
Blackruby Cosmos i7 Gallery & Build Logs 75
Nightrazr Cooler Master Cosmos S RC-1100 Black op voorraad? HighFlow Webshop 2
D H2O Cosmos S Gallery & Build Logs 2
D Cosmos S Keuze Set Waterkoeling 25
M The Dark Cosmos S Gallery & Build Logs 8
K0G3L K0G3L's Cosmos S Build Gallery & Build Logs 26

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan