• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

check een aantal vraagjes!

Waarom heb je eigenlijk die silicon fanmounts dingetjes erbij zitten: Nexus Silicon Fan Mounts SFM-1000.

Overigens, UV vloeistof in een UV gekleurde slang heeft weinig nut. Ik zou je willen adviseren om een heldere vloeistof te gebruiken in die gekleurde slangen. Rode UV vloeistof licht al zeer slecht op, de slangen doen meer. Tevens, gekleurde vloeistof laat meer troep achter in je systeem.

Ik zou die UV rode vloeistof vervangen door deze: http://www.highflow.nl/koelvloeistof/kant-en-klaar/thermochill-ec6-non-conductive-coolant-clear.html. Is ook kant-en-klaar.
 
dank je! Nu zelfs onder de 700 euro gekomen :)

http://www.highflow.nl/index.php?ta...id=3596&hash=dbbd6729cdb1603f61c91b0c17d35dda

die fanmounts zijn voor de drie 140mm fans die erin komen. EDIT: die rubbers zitten standaard bij die fans die net binnengekomen zijn, kan er af dus.
Twee fans aan de onderkant (in vak 1 en het vak daarboven zal ik maar zeggen, obsidian 800D) en een aan de achterkant (waarvan ik nog steeds niet weet of die in of out moet worden :D desnoods ga ik gewoon testen met de temps :).

Hou ik enkel deze vraag over:

Nu de vragen:
1. de airflow: er komen onderaan 2 fans boven elkaar, voor de intake. Verder een kleine intake onderaan aan de voorkant voor de HDs. Er is een 140mm ruimte aan de achterkant, moet die in of out worden? (bovenaan komt een 480 rad). de intake fans worden enermax apolish vegas.
2. Heeft een filter in de flow zin?

Aan adviezen zijn uiteraard altijd welkom :)
 
Laatst bewerkt:
Een filter er tussen heeft weinig nut in mijn ogen. Het is meer een gimmick dan een zeer effectief iets.

Qua airflow zou ik eerder voor onderstaande gaan:

Onderin intake, front intake, achter outtake, bovenin outtake.
 
Ga ik dat proberen. Maar de voor intake zal niet zoveel voorstellen (onderin in de onderste kamer zeg maar), de onderhurend wel ( 2 140mm fans boven elkaar enermax Vegas)... Maar klinkt wel meest logisch. En zo is de optie open voor een extra 140mm rad achter uit :)
 
Ik ga het anders doen :) extra rad 140mm achterin, voorkant deurtje eruit gesloopt daar komt een extra intake in.

http://www.highflow.nl/index.php?ta...id=3604&hash=cabfb9ca7a0c1823f760ebe5d573ed1b

het idee nu:

obsidian modded kast
-onderin de kast (vanaf de bodem) 2 intakes met fans (die heb ik al)
-op de plek waar het deurtje zat een 140mm intake
-achter bij de 140mm outtake een 140 rad
-boven een 480 rad
-single loop, maar met het reservoir ea later mogelijk om double te gaan.

laatste tips en ideen zijn welkom!
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Freddy Fijne feestdagen en de beste wensen. Check onze Kerst Actie :) HighFlow Computer Cooling Shop 10
C Componenten check Advies Waterkoeling Setup 3
B Advies en final check Waterkoeling 5
S Eerste loop, controle check! Advies Waterkoeling Setup 2
MrGiorgio Animo check TP 12 Lan Party 28
Johnny Zack Snyder Announces BATMAN/SUPERMAN; Check Out The Official Logo Films / Movies 0
P Laatste check CPU Loop Advies Waterkoeling Setup 8
J Water loop check Waterkoeling 4
R Eerste waterkoeling, onderdelen check Advies Waterkoeling Setup 4
T Winkelwagen check/ fittings check/mogelijkheden check Advies Waterkoeling Setup 5
X-Tripiot Interesse Check Phase koelers. Verkocht 172
bundymania [Bundymania Review / Test] Der große Nvidia GTX580 Fullcover Wasserkühler Check ! HighFlow Product Reviews 0
K Winkelwagen Check.. GPU Waterkoeling GTX580 SLI Advies Waterkoeling Setup 12
P Laatste check op waterkoelingsetup Advies Waterkoeling Setup 8
M Laatste check, Advies Waterkoeling Setup 5
I Laatste check + vraagje matte black Rasa Advies Waterkoeling Setup 8
boefmans laatste check: wil volgende week bestellen :-) Advies Waterkoeling Setup 7
T [check] 1155 systeempje Hardware & Software 8
S [check] is dit systeem goed en kloppend? Hardware & Software 28
Wally1987 [VERKOCHT] EK X58 fullcover? blokken [animo-check] EK suppreme HF Verkocht 11
Sw333t [INACTIVE] VOLTCRAFT Energy Check 3000 Verkocht 10
Vissa [VERKOCHT] Volledig Highend WC Set met evt GTX480! Check it out! Verkocht 20
D Lan Party Zeeland vernieuwd! Check snel! Lan Party 6
Sanders [VERKOCHT] 2x Asus HD 5850 animo check Verkocht 16
bundymania [INACTIVE] Bundymania Big Special Sale Thread - check it out now ! Updates Verkocht 18
B 3pin fan cable + connector to check fanspeed HighFlow Product Suggesties en Nieuws 21
K Check mijn lijst watercooling - suggestie - advies Advies Waterkoeling Setup 26
MASTERBLASTER [CANCELED] animo check watergekoelde pc Verkocht 21
E Advies en check gevraagd - waterkoeling setup Waterkoeling 7
Nerd1979 Waterkoeling check gevraagd! Advies Waterkoeling Setup 4
D loop check Waterkoeling 13
Johnny Core i7 d0 overclock check Overclocking 6
Wouter Wat moet je mee nemen voor lan party. Check het hier! Lan Party 78
wijthoef Laatste Check Hardware & Software 32
MrGiorgio Mobo check Hardware & Software 12
RWB Overstap naar een custom loop Advies Waterkoeling Setup 3
HighFlow Op zoek naar een cadeau voor Vaderdag 2023 en een goede deal? HighFlow Computer Cooling Shop 0
D Welk block voor een 3080 ti Waterkoeling 4
Freddy Plaatjes door een AI laten maken! Algemene Discussies 3
john een rtx 4090 toe voegen Waterkoeling 1
D Watercooling newbie met wat vraagjes voor een 3080 en Ryzen 3600 Waterkoeling 13
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
I Advies voor een watergekoelde DL380 G7 Server Advies Waterkoeling Setup 5
Robin Iemand ervaring met een coolermaster masterbox nr600 case en radiatoren? Waterkoeling 14
F Ik zoek een waterblok voor de Gigabyte GeForce GTX 1080 Ti Gaming OC 11G Waterkoeling 0
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
M D5 pomp start pas na een minuut of 10. Please help! Waterkoeling 3
arwin74 Plexi of alu behuizing voor een enkel 5.25" apparaat Gezocht 0
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan