• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[Build Log] USS SULACO V2

UPDATE 03-01-2017

Pfew....is weer een aardige periode overheen gegaan zonder wat te hebben gepost. Heb wel wat dingen gedaan, maar december is en blijft altijd een erg drukke maand zo met al die feestdagen.

In eerste instantie zit ik nog steeds te wachten op een levering van CF1 90graden koppelingen, die laat op zich wachten helaas :snik. Hopelijk komt daar volgende week verandering in :025:

Omdat het aftappunt mij nog steeds niet lekker zat heb ik een laatste poging gedaan welke mij vele malen beter bevalt.
De connectie tussen beide rads heb ik opgelost dmv een PETG tube, hierdoor had ik wat koppelingen over welke ik elders weer kon gebruiken:). Naar mijn mening een stuk strakker :). Aftappunt nu met 2 90graden fittingen, 1 3-way extender en een 4 way extender kunnen fixen. Past allemaal net.:icon_super:

20161207_213132b.jpg

Ondertussen was de levering met Custom kabels ook gearriveerd:

1x PSU naar 3x Molex
1x PSU naar SATA
1x PSU naar CPU 8 pins
1x PSU naar 24pins mobo
2x PSU naar PCI-E 8 pins

20161216_165041.jpg

Cable comb om de 24pin kabel gedaan, ook om de 8+6 pins PCI-E kabels.

20161216_190930b.jpg

En toen kon ik natuurlijk niet wachten en moest en zou de loop vullen.

20161223_110157b.jpg

En dat heb ik geweten......:'(.
1 koppeling niet vast genoeg aangedraaid en alles zat onder de "melk"...spoot er lettelijk uit.
Kon wel mijn nieuwe drainport uitproberen.....die werkt overigens prima :003:

20161223_112121b.jpg

Ziet nu zo uit:

20161224_151550b.jpg

20161224_151542b.jpg

20161224_151948b.jpg

20161224_152051b.jpg

Inmiddels draait de pc weer een klein weekje zonder al te veel problemen.
Ben nog aan het worstelen met de verlichting, hopelijk daarover binnekort een update over :)

Tot de volgende!
 
UPDATE 23-01-2017

Anderhalve week geleden de 90 graden fittingen van Freddy mogen ontvangen.
Heb de loop gedraind en de nodige fittingen vervangen, in totaal 3 stuks black-sparkle vervangen voor mat-black van CoolForce. Moet alleen nog kijken naar een nieuwe zwart kraantje om het geheel compleet te maken.
20170113_110955.jpg

20170113_111509.jpg

Tevens de DDC350 pomp welke ik gemod had met een DIYINHK printplaatje vervangen door een normale DDC350 die ik nog had liggen. Die gemodde had toch een irritante toon bij 6V, op 12V was ie net een stofzuiger:sarc:.

Van de week ook mijn NZXT IU01 interne USB hub gesloopt. Heb hier een nieuwe voor moeten aanschaffen. Maar gelijk V2.0 genomen :icon_cool:
20170112_125834.jpg

Heb alleen problemen met aansluiten van meer dan 2 USB apparaten, zodra de 2e wordt aangesloten, wordt de eerste niet meer gezien. Ik denk dat dit iets te maken heeft met windows en de USB drivers. Had al vanalles geprobeerd, daar was mijn 1e USB hub ook kapot gegaan :eusa_doh:

Verder waren er afgelopen week wat pakketjes binnen gekomen uit Chinaland.
Ik vind de Corsair RGB HD120 super vette fans, maar 80 euro voor 3 fans vind ik erg veel. Misschien maar ff voor sparen.
Tot die tijd heb ik een 3-tal AIGO RGB Ring- fans gemonteerd.
20170114_140237.jpg

Opzich leuke fans met een klein controllertje (rechts op de foto) die je met een reset switch van kleur kunt laten veranderen of kunt laten roteren. De reset switch koppel ik aan een vandal switch welke ik aan de achterkant van de kast ga monteren.
vandalSW.jpg

Er is ook een Wifi-android APP versie, maar is ook bijna 60 euro en dan voor 20 euro meer heb je dan de Corsairs al.

ezgif.com-2840b1cb95.gif


3fans.jpg

Helaas kan je niet de fan speed aanpassen, ze bevatten ook geen rpm-signal kabel, draaien dus voluit op 12V. Het zijn niet de stilste fans en wil gaan kijken of ik de power toevoer naar de fan zelf kan onderbreken en daar een standaard 3-pins fanheader opaan kan maken zodat ik alsnog de fanspeed kan reguleren via de Aquaero.
Deze fans hebben namelijk een 6-pins aansluiting, 4 pins voor de belichting en 2 voor de fan zelf.

Verder zit ik te denken om de PowerAdjust2 Ultra er tussenuit te gooien. Deze wordt namelijk erg heet wanneer ik de gemodde MCP350 op 6V erop liet aansturen. De Aquaero 6 kan dit ook, maar dan zonder warm te worden.
Ook heb ik problemen met de farbwerk die niet wil werken op de aquabus, probeer nog steeds uit te vogelen waarom niet, zonder succes.

Einde komt in zicht, doe af en toe wat kleine dingen die eigenlijk de moeite niet waard zijn om te vermelden haha, maar over het algemeen moeten alleen nog de puntjes op de "i" worden gezet.

We hebben nog even tot TheParty gelukkig :)
 
Laatst bewerkt:
Update 30-01-2017

Heb nu eindelijk de verlichting gooed voor elkaar. Heb eerst lopen kloten met Ledstrips van Chinese makelij, die gaf bij Wit licht helaas een roze gloed af. De rode led blijkt net wat feller te zijn dan de groene en blauwe. Heb dus een ledstrip met connector van Aquacomputer aangeschaft bij Freddyboy.

20170127_143711.jpg

Had hier in eerste instanite ook problemen mee omdat de kleuren telkens niet goed werden doorgegeven. Hierdoor zijn aan 1 kant van de strip de eerste 3 leds defect geraakt. Het knikken van de strip om deze in de strip-houder te krijgen heeft hem geen goeds gedaan.

20170127_144209b.jpg

Maar een schaar doet wonderen en heb de 3 weggeknipt (zie hieronder).

20170127_144023b.jpg

Later bleek ook dat 1 van de 4 RGB poorten van de Farbwerk defect is geraakt (zit me niet mee), dat was ook 1 van de reden dat de belichting tijd heeft gekost omdat ik via die poort de led strips had getest. En tja....als die poort al defect is, hoef je ook niet te verwachten dat je goed licht krijgt :icon_eyes:.

Maar goed, dat is tenminste klaar.

Zoals ik in mijn vorige update al had genoemd had ik de pomp vervangen voor een andere MCP350. Waar echter nog niet echt naar gekeken had was de flow. Nu bleek de flowmeter helemaal niet te draaien.
Eerste gedachte was: Niet goed aangesloten, maar dat was wel het geval.
Tweede gedachte: Defect. Heb hem er tussenuit gehaald en getest, werkte op een andere pomp als een tierelier.

Ok....Dat wordt trial and error om te zien wat er nou scheelde.

* Alleen de rads in de loop gaf al een super performance.
* De rads met de GFX kaart gaf hetzelfde resultaat.
* Rads met CPU gaf een probleem: geen flow! :(

Je kunt aan de foto hier zien dat de buis half gevuld is (cpu-retour). De pomp draait als een malle, maar krijgt het er blijkbaar niet goed door.

20170129_221238.jpg

GFX kaart eruit en de KYROS Cuplex eraf geschroefd en open gemaakt. Bleken de kanaaltjes vol te zitten met stof en andere viezigheid......Heb hiervan alleen geen foto genomen.
Wel raar want ik heb alle onderdelen uitgespoeld voordat ik alles weer in elkaar bouwde.
Alles schoon geprobeerd te schrobben met een tandenborstel, maar kreeg niet alles weg.

Heb het koperen plaatje in een schaaltje gelegd, Baking-Soda erop en natuur azijn gepakt om alles goed los te weken. Hier kwam al genoeg los (zie omcirkelingen). Had nog een kort filmpje hoe het bruist, maar die krijgen jullie nog van me te goed.

20170129_230728.jpg

Heb het 24h laten staan, met het resultaat dat de drap er wel uit was, maar dat het koper een mooi wit laagje gekregen had.:sarc:

20170130_094948.jpg

Dus dat wordt poetsen.

20170130_095937.jpg

Met als resultaat:

20170130_101236.jpg

De KYROS Cuplex weer in elkaar gezet, alles terug geplaatst, aangesloten en de loop gevuld. Eindelijk weer de volle flow!! Joepie!! :041:
De pomp maakt ook meteen veel minder geluid, wellicht is dit ook de oorzaak geweest waarom de andere pomp zoveel herrie maakte. Moest er natuurlijk tegenaan werken om alles erdoorheen te persen.

Ben nu bezig om te zien wat de beste manier is om de 3 front fans van een stoffilter te voorzien, maar met een kast van Parvum gaat dat nog niet zo 1,2,3. Had al wat ideeƫn, en heb al wat dingen bij Freddy gekocht, wil alleen niet lukken zoals ik het wil :105:
 
Is zeker frustrerend. Elke keer wat anders wat niet werkt of gewoonweg niet wil werken zoals je het voor je zag. Zo heb ik al dingen aangeschaft die achteraf niet worden gebruikt omdat het niet werkt.

Het berooft je van je vrije tijd haha. Maar daarvoor is het wel een hobby en elke keer leer je er wel van hoe het NIET moet.

We gaan vrolijk verder. Er komt nog wat na vanaf Parvum, hopelijk zijn ze daar wat sneller mee dan met de kast. Daar is het wachten op ook. De TP kruipt wel langzaam dichter bij:042:
 
Update 01-02-2017

Een kleine update...
Gisteren een led-loze Momentary reset switch binnen gekregen. De wordt gebruikt om de front fans van kleuren te kunnen laten veranderen.
Gelijk maar mee aan de gang gegaan om de kabel te sleeven en aan te sluiten.

20170131_161908.jpg

Sleevje erom. en aan gesloten.

20170131_164946_001.jpg

20170201_121826B.jpg

Werkt prima, kan makkelijk switchen tussen verschillende kleuren :)

Verder mijn hoofd gebroken over de front intake-filter.

Via Freddy een mooie witte mesh kunnen bestellen, deze op maat geknipt en...jawel met schilders tape vast geplakt zodat deze tussen beide fron-plates wordt geklemd hihi.

20170131_213327.jpg

20170131_213605.jpg

20170131_213346.jpg

Door de witte mesh zijn de fans en het licht nog prima te zien :)


20170131_213710.jpg

Maar door de frontplates is het geluid van de lucht die naar binnen wordt gezogen luider geworden, ik moet echt die fans aan de Aquaero hangen zodat de voltage naar benden kan...

Maar dat voor een volgende update :)
 
(Mini) Update(je) 13-03-2017

Zit nu al 1,5 maand te wachten op 3 custom onderdelen vanaf Parvum......Leek mij niet zo heel moeilijk, maar blijkbaar hebben ze zich nog steeds niet verbeterd.

15 April kruipt aardig dichtbij, build is eigenlijk al bijna klaar, maar de Final pics kunnen pas echt genomen worden wanneer deze onderdelen binnen zijn....pffffff.

Wordt vervolgd.
 
Laatst bewerkt:
Update 11-04-2017

Vorige week eindelijk de panelen van Parvumsystems binnen gekregen....heeft een dikke 2 maand geduurd!:012:

heb 1 nieuw top panel met het Weyland Yutani logo erop met acryl inlay. en 2 smoked glass effect windows :)

Tevens onderin de kelder een 2-tal ledstrips RGB geplaatst die een extra licht effect geven aldaar.

Die hier een paar foto's :)

IMG_9171.jpg

IMG_9172.jpg

IMG_9178.jpg

IMG_9179.jpg

IMG_9180.jpg


Moet zeggen dat ik best tevreden ben :)

Ben er ook achter dat de kast een beste stof magneet is LOL, dus dat wordt regelmatig schoonmaken. De nodige krasjes zitten er helaas ok al op door het vele werk wat ik erin het gestopt.


Kast is zowieso op de TP15 te "bewonderen".:045:

Heb tevens de pomp uitgewisseld voor een MPC355. Kan hem toch via de Aquaero regelen, dus dat hij straks op volle belasting staat te pompen op de TP15 hoor je toch niet hehe.

Ben iig blij dat de build nu eindelijk af is en de puntjes op de "i" ook klaar zijn :)
Heb er iig met veel plezier aan gewerkt.
 
Heb een filmpje gezien van jouw casemod. En 1 ding stoort me wel er aan.
De verlichtingskleur van de powerknop matched niet met de rest. :065:

Voor de rest strakke build.
 
Of anders eentje zonder verlichting (want een rgb vandal zal er nog niet zijn gok ik). Je kan aan de verlichting in de case toch wel zien dat ie aan staat :sarc:.
 
Of anders eentje zonder verlichting (want een rgb vandal zal er nog niet zijn gok ik). Je kan aan de verlichting in de case toch wel zien dat ie aan staat :sarc:.

Dan wordt het tijd dat ze die maken. hehe.

Heb ze wel gezien, maar dan 30mm ipv 19mm, dus dat gaat niet passen.

EDIT: Kan ook gewoon de power-stekkertjes van de knop afhalen :sarc:
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
J Build log my own dekstop desk Cases en Modding 31
R [Build Log] Myvmcloud ESX WhiteBox Gallery & Build Logs 24
M [Build Log] Project Blueberry Apple G4 Cases en Modding 24
R First watercooling build log old school pc Gallery & Build Logs 7
D The First One build log Gallery & Build Logs 29
BeckModZ [Project Log] "Parvum|Beast" - Semi Sponsored Build Gallery & Build Logs 63
H [Build log] "first time" Gallery & Build Logs 23
Monster Build Log SteamPunk Ugly Drum Smoker BBQ Overige Builds 14
T Haswell's Nightmare [Build Log] Gallery & Build Logs 1
CDA441 Build Log: D Desk Gallery & Build Logs 13
K Build Log: Coolermaster ATCS 840 Gallery & Build Logs 36
R Corsair 600T SE White - Build Log Gallery & Build Logs 37
Dark-NighT Dark en Klets Dual build Log Gallery & Build Logs 18
Deleted_User_Z zer0's build log Gallery & Build Logs 152
MaartenvdE Build Log: Umbra Gallery & Build Logs 86
N White Salvation Build In Log Gallery & Build Logs 64
muckelpupp the ARAGORN-C2Q meets: da Monsta! (English build log) Gallery & Build Logs 71
tomcatt Elements of Fortune - Build log Gallery & Build Logs 221
fatal_error.be fatal_error eerste casemod/ build log/upgrade Gallery & Build Logs 80
Thierry HAG932 build log Gallery & Build Logs 39
Oli4v Build Log: Red Light District (WC'ed CM Stacker STC-101) Gallery & Build Logs 49
N Nighthawk's build log - no name Gallery & Build Logs 102
Ludwig Build log HAF 932 Gallery & Build Logs 44
maomanna [Build Log] Ugly Blacky Gallery & Build Logs 11
vincent Cinewall build Overige Builds 24
P Nieuwe AM5 build no post Waterkoeling 8
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
Bl4ckj4ck666 New build Gallery & Build Logs 2
cablegunmaster EKWB, Lian Li Evo Build Gallery & Build Logs 0
D reservoir pomp top vraagje bij me eerste build Waterkoeling 4
arwin74 De nieuwe huidige build šŸ˜€ Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
ABRAWARE Going for gold - got silver (ABRAWARE build) Gallery & Build Logs 4
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
Y ydv - Yves - watercooled node 804 build Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M Advies voor stille build [5800X, 2080RTX] Advies Waterkoeling Setup 1
W Vernieuwing build uit 2014 Advies Waterkoeling Setup 1
B New water cooling build - need help Waterkoeling 2
J ROG 011D XL build Gallery & Build Logs 5
M Extreme overkill build Gallery & Build Logs 7
Bar Weinig Bar Weinig - Eelco - First Build. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
Bl4ckj4ck666 Custom build pc Ryzen 7 2700x rtx 2080 32gb ram Gallery & Build Logs 28
A Thermaltake level 20 xt push and pull build Gallery & Build Logs 22
Gurt11 "Prime" (O11 Dynamic Ryzen build) Gallery & Build Logs 6
E Scratch-build ''Zonder Naam" Gallery & Build Logs 6
J Nieuwe/eerste WC build Advies Waterkoeling Setup 27
S Mijn eerste Waterkoeling build ever Gallery & Build Logs 0
P Phanteks Evolv X - Eerste waterkoeling build in 13 jaar Gallery & Build Logs 2
arwin74 [TKA] Me stand alone waterkoeler build Verkocht 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan