Update 30-01-2017
Heb nu eindelijk de verlichting gooed voor elkaar. Heb eerst lopen kloten met
Ledstrips van Chinese makelij, die gaf bij Wit licht helaas een roze gloed af. De rode led blijkt net wat feller te zijn dan de groene en blauwe. Heb dus een
ledstrip met connector van
Aquacomputer aangeschaft bij Freddyboy.
Had hier in eerste instanite ook problemen mee omdat de kleuren telkens niet goed werden doorgegeven. Hierdoor zijn aan 1 kant van de strip de eerste 3 leds defect geraakt. Het knikken van de strip om deze in de strip-houder te krijgen heeft hem geen goeds gedaan.
Maar een schaar doet wonderen en heb de 3 weggeknipt (zie hieronder).
Later bleek ook dat 1 van de 4 RGB poorten van de Farbwerk defect is geraakt (zit me niet mee), dat was ook 1 van de reden dat de belichting tijd heeft gekost omdat ik via die poort de
led strips had getest. En tja....als die poort al defect is, hoef je ook niet te verwachten dat je goed licht krijgt :icon_eyes:.
Maar goed, dat is tenminste klaar.
Zoals ik in mijn vorige update al had genoemd had ik de
pomp vervangen voor een andere MCP350. Waar echter nog niet echt naar gekeken had was de flow. Nu bleek de flowmeter helemaal niet te draaien.
Eerste gedachte was: Niet goed aangesloten, maar dat was wel het geval.
Tweede gedachte: Defect. Heb hem er tussenuit gehaald en getest, werkte op een andere
pomp als een tierelier.
Ok....Dat wordt trial and error om te zien wat er nou scheelde.
* Alleen de rads in de loop gaf al een super performance.
* De rads met de GFX kaart gaf hetzelfde resultaat.
* Rads met CPU gaf een probleem: geen flow!
Je kunt aan de foto hier zien dat de buis half gevuld is (cpu-retour). De
pomp draait als een malle, maar krijgt het er blijkbaar niet goed door.
GFX kaart eruit en de KYROS Cuplex eraf geschroefd en open gemaakt. Bleken de kanaaltjes vol te zitten met stof en andere viezigheid......Heb hiervan alleen geen foto genomen.
Wel raar want ik heb alle onderdelen uitgespoeld voordat ik alles weer in elkaar bouwde.
Alles schoon geprobeerd te schrobben met een tandenborstel, maar kreeg niet alles weg.
Heb het koperen plaatje in een schaaltje gelegd, Baking-Soda erop en natuur azijn gepakt om alles goed los te weken. Hier kwam al genoeg los (zie omcirkelingen). Had nog een kort filmpje hoe het bruist, maar die krijgen jullie nog van me te goed.
Heb het 24h laten staan, met het resultaat dat de drap er wel uit was, maar dat het koper een mooi wit laagje gekregen had.
Dus dat wordt poetsen.
Met als resultaat:
De KYROS Cuplex weer in elkaar gezet, alles terug geplaatst, aangesloten en de loop gevuld. Eindelijk weer de volle flow!! Joepie!! :041:
De
pomp maakt ook meteen veel minder geluid, wellicht is dit ook de oorzaak geweest waarom de andere
pomp zoveel herrie maakte. Moest er natuurlijk tegenaan werken om alles erdoorheen te persen.
Ben nu bezig om te zien wat de beste manier is om de 3 front
fans van een stoffilter te voorzien, maar met een kast van Parvum gaat dat nog niet zo 1,2,3. Had al wat ideeƫn, en heb al wat dingen bij Freddy gekocht, wil alleen niet lukken zoals ik het wil :105: