• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[Build Log] Project Blueberry Apple G4

Ik heb het laatste stuk van de loop uitgedokterd: tussen het reservoir en de twee radiatoren. Ik was zo goed op gang dat ik de loop had gesloten alvorens te beseffen dat de deur niet meer dicht kon! De oplossing was gelukkig heel simpel: het blok van de pomp 90° draaien waardoor de fittings richting de deur zitten. Op die manier is trouwens ook eenvoudiger om de loop te sluiten: 2x 90° bochten met mijn hardtube en voila :).


700

700



Nu de loop klaar is, ben ik op een ander probleem gesprongen: het backpanel. Ik heb vorige week een oude case gekregen van een vriend, waarvan de backplate vast zat met rivets, dus eenvoudig om uit te halen. Met een beetje gedremel past deze perfect en nu kan ik éindelijk het IO panel van het moederbord erop stoppen :). Die case was trouwens ook nog goed voor een extra front audio connector want mijn vorige oplossing is niet meer van toepassing:


700

700

700

700

700

700

700

700

700

700



En hier is een kleine preview van hoe de front IO er waarschijnlijk uit zal zien ;)



700
 
Ik heb de mosfet koelers geverfd om ze beter te laten passen met het mat zwarte cpu block :)

700

700

700

700

700


Ik ben erg onder de indruk van de kwaliteit van de el cheapo spraypaint van de Action :). Ik twijfel nog steeds of ik de case mat zwart of donkergrijs zal verven. Suggesties zijn welkom ;)


Mijn vingers doen enorm veel pijn, maar ben eindelijk aan het sleeven begonnen. De cpu kabel is klaar en dit geeft ineens een indruk van hoe de rest eruit zal zien. Het echte werk begint met de 24pin connector, aangezien corsair met dubbele kabels werkt... Wordt dus solderen etc... De 8pin pci kabel is ook van hetzelfde :/

Intussen is van China ook mijn rubber binnegekomen. De bedoeling is om rondom alle gaten voor de kabels rubber rondom de randjes te doen om de kabels (en mijn vingers) te beschermen. Je kan dit zien rondom de gaatjes bij de eerste gesleevde kabel :)


700

700

700

700

700

700

700

700
 
Dag iedereen, sorry voor de trage updates op dit forum :/. Ik ben recentelijk verhuisd en dat heeft enorm veel tijd in beslag genomen (meer dan voorzien) en dan weer volop op het werk gestort na nieuwjaar dus eventjes weining tijd voor modding :(.

Maar hier zijn dan toch de updates^^ :

1. Geïnspireerd door Candy Apple, een andere G4 mod, ga ik een venster stoppen. Om dit mogelijk te maken, heb ik Isopropanol besteld, die het zijpaneel volledig transparant zou moeten maken.

700

700

700

700

700


2. Een dikke dankjewel nogmaals voor Alphacool! Ik heb een waterblock ontvangen voor mijn nieuwe Gigabyte GTX 1070 G1! De bouwkwaliteit van dit blok is in mijn mening veel beter dan degene die ik had voor mijn GTX 970. Bijvoorbeeld, de vijsjes sloten beter aan en waren deze keer allemaal dezelfde, de layout van de printplaat is deze keer aanwezig, voor een betere verdeling van de temperatuur ipv een platte koperplaat etc.
700

700

700

700

700

700

700

700

700

700

700

700

700


3. De 4 lagen primer liggen erop, op naar het matte zwart ^^

700

700


Het einde komt in zicht!

De kabelbende slorpte enorm veel tijd op, maar ik ben tevreden met het resutlaat, gezien de gelimiteerde plaats waarmee ik werk :).

Ik heb van de PSU een molex adapter gemaakt en gesleeved, aangezien de pomp, de LED verlichting etc allemaal molex adapters gebruiken. Heb zelf een male naar 2x female kabel gefabriceerd om het aantal kabels naar de PSU in te perken.

De fans zijn allemaal 3pin en zitten rechtstreeks op het moederbord met een 3pin splitter, dus 2 fans per aansluiting. Op die manier zou ik de snelheid moeten kunnen regelen in de BIOS.

Sorry voor de rommel in de achtergrond, geen tijd om op te ruimen nu :p. Ik hoop om zo snel mogelijk de loop te kunnen opvullen ^^

700

700

700

700

700

700

700

700

700

700

700

700

700

700

700
 
Nu alles zo vlot lijkt te verlopen, moest er wel ergens tegenslag zijn…


Ik had de loop net opgevuld met gedistilleerd water (om de onderdelen te spoelen alvorens het UV blauwe spul erin te stoppen) wanneer ik vaststelde dat mijn moederbord blijft hangen op een CPU_LED error… Damn... Intussen heb ik een ander moederbord en processor besteld om uit te sluiten waar het probleem vandaan komt.
700

700

700

700

700

700

700

700

700



Met een nieuwe CPU was het systeem voor het eerst opgestart! Nvidia drivers installeren etc en bijna klaar om te benchmarken ^^. Tot plots de pc moest herstarten en de CPU_LED error opnieuw ging branden… De processor uit het moederbord gehaald en op het nieuwe moederbord gestopt en zelfde probleem. Het moederbord heeft dus beide CPU’s genekt of er is een probleem met de PSU, hoewel mijn psu tester nog geen problemen heeft aangetoond…


Om toch positief te blijven, een voordeel van de manier waarop de loop in elkaar zit is dat ik het moederbord kan loskoppelen zonder het water eruit te moeten laten :).


700

700

700

700





En tijdens het wachten heb ik intussen het blauwe spul erin gedaan om te zien wat dat geeft met UV :)


700

700

700

700
 
Ondertussen ben ik dan maar begonnen met iets anders, namelijk het uitsnijden van een venster.

Volgens een andere G4 casemod kun je de zijpanelen transparent maken als je ze weekt in Isopropanol. Ik heb ze ongeveer 5 uur laten weken, maar dat heeft niet gewerkt…

Mijn tweede poging was met Aceton. Dit werkte beter en al de verf kwam eraf. Echter, de aceton bijt in de buitenste laag van het zijpaneel, waardoor het er mistig uitziet.

700

700

700

700


Na een beetje zoeken op google kwam ik uit op een forum waar men zei dat dat nagellak remover zonder aceton ook zou moeten werken. Dat klopt, maar het is een vervelend goedje om mee te werken!

700

700


Uiteindelijk heb ik bevonden dat isopropanol wel degelijk het beste werkt, maar je moet de panelen laten weken voor zo’n 2 dagen alvorens het begint in te werken. Het droogt de verf uit, waardoor die eraf brokkelt. Het wordt dus niet zo’n half vloeibaar goedje zoals met aceton / nagellak remover waar je met doekjes moet zitten prullen. En je kan de isopropanol ook nog eens gebruiken om koelpasta te verwijderen :)

700

700

700

700

700

700

700

700


Ik heb het oorspronkelijke idee van de front panel moeten laten vallen omdat ze teveel plaats inneemt. Het reservoir moet ongeveer 1cm dichter naar de voorkant van de case komen om plaats te geven voor de GPU. Als oplossing heb ik een front panel van een oude Gigabyte Luxo case uitgesneden.

700

700

700

700

700

700

700

700


Een beetje experimenteren met de UV strips om te zien wat het beste werkt :)

700

700

700

700

700

700

700


Hier zijn foto’s met de zijpanelen. Ik heb geprobeerd om het zijpaneel helemaal transparent te krijgen, maar momenteel blijft het blurry. Ik heb met een auto boenwas geprobeeerd. Het resultaat is uiteindelijk ook niet mis ;)

700

700

700

700

700


:D EINDELIJK KLAAR :D

Dit is ‘m dan ^^

700

700

700

700

700

700

700

700

700

700

700

700

700

700


Ik he been videootje gemaakt met een verslag van de hele build:

Eindelijk tijd om te gamen ^^
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
BeckModZ [Project Log] "Parvum|Beast" - Semi Sponsored Build Gallery & Build Logs 63
J Build log my own dekstop desk Cases en Modding 31
XenoMorpH [Build Log] USS SULACO V2 Gallery & Build Logs 40
R [Build Log] Myvmcloud ESX WhiteBox Gallery & Build Logs 24
R First watercooling build log old school pc Gallery & Build Logs 7
D The First One build log Gallery & Build Logs 29
H [Build log] "first time" Gallery & Build Logs 23
Monster Build Log SteamPunk Ugly Drum Smoker BBQ Overige Builds 14
T Haswell's Nightmare [Build Log] Gallery & Build Logs 1
CDA441 Build Log: D Desk Gallery & Build Logs 13
K Build Log: Coolermaster ATCS 840 Gallery & Build Logs 36
R Corsair 600T SE White - Build Log Gallery & Build Logs 37
Dark-NighT Dark en Klets Dual build Log Gallery & Build Logs 18
Deleted_User_Z zer0's build log Gallery & Build Logs 152
MaartenvdE Build Log: Umbra Gallery & Build Logs 86
N White Salvation Build In Log Gallery & Build Logs 64
muckelpupp the ARAGORN-C2Q meets: da Monsta! (English build log) Gallery & Build Logs 71
tomcatt Elements of Fortune - Build log Gallery & Build Logs 221
fatal_error.be fatal_error eerste casemod/ build log/upgrade Gallery & Build Logs 80
Thierry HAG932 build log Gallery & Build Logs 39
Oli4v Build Log: Red Light District (WC'ed CM Stacker STC-101) Gallery & Build Logs 49
N Nighthawk's build log - no name Gallery & Build Logs 102
Ludwig Build log HAF 932 Gallery & Build Logs 44
maomanna [Build Log] Ugly Blacky Gallery & Build Logs 11
vincent Cinewall build Overige Builds 22
P Nieuwe AM5 build no post Waterkoeling 8
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
Bl4ckj4ck666 New build Gallery & Build Logs 2
cablegunmaster EKWB, Lian Li Evo Build Gallery & Build Logs 0
D reservoir pomp top vraagje bij me eerste build Waterkoeling 4
arwin74 De nieuwe huidige build 😀 Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
ABRAWARE Going for gold - got silver (ABRAWARE build) Gallery & Build Logs 4
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
Y ydv - Yves - watercooled node 804 build Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M Advies voor stille build [5800X, 2080RTX] Advies Waterkoeling Setup 1
W Vernieuwing build uit 2014 Advies Waterkoeling Setup 1
B New water cooling build - need help Waterkoeling 2
J ROG 011D XL build Gallery & Build Logs 5
M Extreme overkill build Gallery & Build Logs 7
Bar Weinig Bar Weinig - Eelco - First Build. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
Bl4ckj4ck666 Custom build pc Ryzen 7 2700x rtx 2080 32gb ram Gallery & Build Logs 28
A Thermaltake level 20 xt push and pull build Gallery & Build Logs 22
Gurt11 "Prime" (O11 Dynamic Ryzen build) Gallery & Build Logs 6
E Scratch-build ''Zonder Naam" Gallery & Build Logs 6
J Nieuwe/eerste WC build Advies Waterkoeling Setup 27
S Mijn eerste Waterkoeling build ever Gallery & Build Logs 0
P Phanteks Evolv X - Eerste waterkoeling build in 13 jaar Gallery & Build Logs 2
arwin74 [TKA] Me stand alone waterkoeler build Verkocht 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan