+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 18 van de 18

Onderwerp: AutoSpeaker op de PC aansluiten

Member killybilly is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Fri 28-Oct-11
    Credits
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    8

AutoSpeaker op de PC aansluiten

Ik heb mijzelf een projectje bedacht voor de aankomende vakantie, maar uiteraard wil ik mij graag eerst wat verdiepen in of dit überhaupt kan.
    Het betreft de subwoofer: Fusion AB-1120
    79853818-260x260-0-0_fusion-fusion-en-ab1120-360w-bass-reflex-tube-.jpg

Deze heb ik voor een redelijke prijs weten te bemachtigen maar aangezien ik nog geen auto heb wou ik deze tot die tijd op de computer aansluiten.
    De power toevoer is een 12 volt en lijkt gewoon een standaard 6 pins vergelijkbaar met een cpu-stroom toevoer.

Als er iemand hier verder verstand van heeft wil ik graag weten of ik gewoon een PSU kan kopen speciaal voor deze speaker omdat de PSU in mijn eigen computer niet voldoende wattage over heeft naar mijn idee.
    Ook als dit idee nergens op slaat hoor ik het uiteraard graag, met eventueel een alternatief.

Alvast zeer bedankt,

Ingeschreven
    Fri 28-Oct-11
    Credits
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    8
    Ik heb nog even wat opgezocht, de speaker is 350 watt en de PSU van mijn pc levert maximaal 80 A over 12 volt. momenteel is rond de 600 watt in gebruik heb ik berekend maar ik weet niet of ik het risico wil lopen met de 1000 watt die mijn PSU maximaal kan leveren.

Republic of Gamers sir serial has a brilliant futuresir serial has a brilliant futuresir serial has a brilliant futuresir serial has a brilliant futuresir serial has a brilliant futuresir serial has a brilliant futuresir serial has a brilliant futuresir serial has a brilliant futuresir serial has a brilliant futuresir serial has a brilliant futuresir serial has a brilliant future sir serial's Avatar
    Ingeschreven
    Mon 23-May-11
    Credits
    797
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    28
    het kan altijd over een versterker/reciever neem ik aan? (ben hier geen held in hoor lol)

Everyone has the right to be stupid, but some people abuse it!

Senior Member Cygnitr0n has a reputation beyond reputeCygnitr0n has a reputation beyond reputeCygnitr0n has a reputation beyond reputeCygnitr0n has a reputation beyond reputeCygnitr0n has a reputation beyond reputeCygnitr0n has a reputation beyond reputeCygnitr0n has a reputation beyond reputeCygnitr0n has a reputation beyond reputeCygnitr0n has a reputation beyond reputeCygnitr0n has a reputation beyond reputeCygnitr0n has a reputation beyond repute Cygnitr0n's Avatar
    Ingeschreven
    Wed 01-Jun-11
    Credits
    582
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    37
    Ik heb ook een autosub aangesloten gehad op de pc. Ik gebruik voor stroom een kleine acculader. Deze op de versterker aangesloten en gaan met die banaan.

Sent from my HTC One X using Tapatalk

Oldscool. k.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond repute k.3nny's Avatar
    Ingeschreven
    Fri 29-Aug-08
    Credits
    329
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    82
    nooit je pc voeding gebruiken bij een auto versterker!

zoek een 12volts adapter of een klein accuopladertje
    Long time lurker

Ingeschreven
    Fri 28-Oct-11
    Credits
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    8
    Danku alles voor de reacties, een accuoplader lijkt mij bij een halfords of anders het internet wel te vinden. Waar moet ik dan vooral naar kijken behalve een voltage van 12V?

Oldscool. k.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond repute k.3nny's Avatar
    Ingeschreven
    Fri 29-Aug-08
    Credits
    329
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    82
    vermogen
    Long time lurker

Ingeschreven
    Fri 28-Oct-11
    Credits
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    8
    Adapter word een dure grap zie ik al, dan ga ik binnenkort wel even bij de halfords langs op zoek naar een acculader.

Beginnend wc verslaafde Zehel will become famous soon enough Zehel's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 29-Sep-11
    Credits
    719
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    8
    Acculader kost je 3 tientjes. Kijk wel ff naar hoeveel vermogen deze kan leveren. Versterker kan je er tussen doen, hoeft niet.

Ingeschreven
    Fri 28-Oct-11
    Credits
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    8
    kan iemand bevestigen of zoiets geschikt is,
    Halfords.nl. Net zo makkelijk -

ik weet namelijk niet of ik nu op de 4 Ampere acculader of voor 50 ampere accu's het vermogen staat er namelijk niet bij.
    maar dat ik is dus of: 12 * 4 = 48 Ampere of 12 * 50 = 600 ampere

Moderator dopestuff is a name known to alldopestuff is a name known to alldopestuff is a name known to alldopestuff is a name known to alldopestuff is a name known to alldopestuff is a name known to all dopestuff's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 30-Oct-08
    Credits
    472
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    22
    het is Volts X Ampere = Watt

hij laad 4 ampere 4X12=48W dat is dus nog lang niet genoeg voor jou woofer

het goedkoopste wat je kan proberen is deze voeding kopen en daar dan een ventilator of 1/2 op modden en deze dan voor de stroomvoorziening gebruiken (ben ik ook mee bezig alleen dan voor andere toepassing)

want een acculader oid van genoeg vermogen word te duur (of je moet nog goedkoop een krachtig genoege pc voeding vinden)

verder is het misschien zelfs aan te raden een condensator ertussen te stoppen (zoals ze ook doen als hij in de auto zit) dat ontlast je voeding bij pieken (en later ook je auto)

je gaat dus niet echt goedkoop het voor mekaar krijgen...

Ingeschreven
    Fri 28-Oct-11
    Credits
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    8
    Dan lijkt mij het meest gemakkelijke en goedkoopste na de oplossing hierboven dus een goedkope computer voeding zoeken die over 12v minimaal 30A kan leveren. 350/12 = 29,1
    Dat hoeft opzich niet eens zo duur te zijn. condensator lijkt mij overdreven omdat ik niet van plan ben mijn huis met geluid op te blazen, kan altijd nog als ik daadwerkelijk een auto'tje aanschaf later.

Ingeschreven
    Thu 29-Sep-11
    Credits
    719
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    8
    Ik kan miszitten hoor maar een versterker zorgt er toch voor dat met een lage input een hoge output komt.
    Een autoradio kan meestal ook geen 500 watt aan maar met versterker kan hij wel een 500 watt luidspreker aansturen.

Of ga ik nu buiten de ampères om denken?

Ingeschreven
    Fri 29-Aug-08
    Credits
    329
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    82
    maar als je geen vermogen heb, komt er ook geen muziek uit vooral niet als je kijk naar nominaal vermogen
    Long time lurker

Ingeschreven
    Thu 29-Sep-11
    Credits
    719
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    8
    Ohw ja klopt, was even vergeten dat in een auto de versterker natuurlijk direct op de accu zit.

Moderator dopestuff is a name known to alldopestuff is a name known to alldopestuff is a name known to alldopestuff is a name known to alldopestuff is a name known to alldopestuff is a name known to all dopestuff's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 30-Oct-08
    Credits
    472
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    22
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door killybilly Bekijk Berichten
    Dan lijkt mij het meest gemakkelijke en goedkoopste na de oplossing hierboven dus een goedkope computer voeding zoeken die over 12v minimaal 30A kan leveren. 350/12 = 29,1
    Dat hoeft opzich niet eens zo duur te zijn. condensator lijkt mij overdreven omdat ik niet van plan ben mijn huis met geluid op te blazen, kan altijd nog als ik daadwerkelijk een auto'tje aanschaf later.
    je zegt dat die speaker 350W aan vermogen heeft, maar wat is dat het gemiddelde vermogen of het piek vermogen?

Ik bedoel dus als voorbeeld: ik heb een subwoofer in mijn auto liggen en die heeft in de specs 250W RMS echter trekt hij wel 800W piek...
    Mocht het ongeveer hetzelfde zijn bij jou dan heb je dus te weinig vermogen (op de piek) en kan je je voeding opblazen (dit voorkomt zo een condensator dus)

Ingeschreven
    Fri 28-Oct-11
    Credits
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    8
    het enige wat ik vind is vermogen 360W(hier had ik mij eerder in vertypt), maar ik heb nu hopelijk een voeding van 60A over de 12v rails dus die kan dan wel een piekje aan, en wat je hierbij ook moet bedenken. ik woon nog bij de ouders in huis dus die speaker zal geen 100% volume halen.

Ingeschreven
    Fri 28-Oct-11
    Credits
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    8
    Vandaag de voeding ontvangen, vriendelijk dank aan L3P hiervoor. Na een iets te hoopvolle poging gewoon een pci-pin in te pluggen opgezocht hoe alle kabel aan te sluiten en bij deze het resultaat:
    img_0024.jpg
    Met de gulden regel bij twijfel meer duct tape alle kabels netjes aangesloten en weggewerkt en dit is het uiteindelijke resultaat dan:
    img_0025.jpg
    En natuurlijk de mooiste woorden om na een klein project als deze te kunnen uiten: "Hij leeft"

Allen op het forum bedankt voor de informatie en antwoorden.

+ Plaats een Reactie

User Tag List

Forum Rechten