Nou, er is nieuws! Ik heb de Celeron CPU zojuist ontvangen van mycom en direct ingebouwd.
Wat heb ik gedaan:
- uitgebreide macrofoto's gemaakt van de socket. Zo te zien is er gewoon niks aan de hand met de socket.
- celeron G530 geinstalleerd
- prolimatech mega shadow (+MX4) erop gezet, zonder schroefjes aan te draaien (om moederbord-buiging uit te sluiten)
Op de aan-uitknop geramd en toen kwam het moment: wordt het GD2 ledje uit/groen, OF blijft ie oranje...
Helaas: oranje
Alles boot wel gewoon zoals het hoort zonder problemen.
Toen alles uitgezet en het nog eens met de Tagan geprobeerd. Hetzelfde resultaat. (alleen de tagan geeft 11.96V aan en mijn
corsair 12.17). De vcore is een stuk lager bij deze celeron (1.12V t.o.v. de 1.22V van de 2600K).
Maar goed. Hier nog wat foto's:
Dus ik denk dat ik bij deze de CPU heb uitgesloten. (iemand een G530 kopen?
)
Aangezien de socket in orde is, kan ik me nog maar 2 dingen bedenken die het kunnen zijn:
- powerphases (of de distributie ervan naar de CPU toe)
- wederom een slecht bios (maar ik kan geen andere gebruikers vinden die problemen hebben met het F4 bios)
Het kan natuurlijk zijn dat ik toen die artifacts en random shutdowns/reboots had van de slechte bios, want het F1 bios schijnt idd crap te zijn.
Dus ik denk dat de kans zeer miniem is dat
highflow nu nog wat vindt bij het testen.
Ik zou graag de geruststelling horen van Gigabyte, dat het lampje gewoon kapot is en verder niks aan de hand, maar ik wil geen andere onderdelen verrekken door gewoon door te gaan.
Dus als iemand nog ideeen heeft wat ik nog meer zou kunnen proberen....graag! In ieder geval wacht ik een stukje geruster nu tot 10 oktober