dat lampje gaat en blijft aan vanaf het moment dat ik op de powerbutton druk.
Ik heb voor de rest zoveel andere ledjes: pci-e ledjes, powerphase ledjes, cpu-led bij de socket (gaat uberhaupt niet echt aan. even 2 secs en dan gaat ie weer uit), sata-ledjes en nog verschillende anderen. Handleiding is erg karig en ik hoor geen piepjes via audio.
- allereerste bootup: gigabyte logo+artifacts. result: hang
- enkele prutserijen later....nog steeds hetzelfde...
- na batterij removal+cmosclear kwam ik ineens in het bios. Toen direct naar optimale default settings gedaan, en gereboot.
- na de reboot: nog steeds beeld. Na een 5e reboot: nog steeds beeld.
- toen pc uitgezet en na een tijdje weer aangezet: geen beeld + spontane aan-uit actie (dit een paar keer)
- toen na enkele keren rebooten en wat frutselen met andere kabels, pc plat leggen e.d. ineens beeld, maar terug naar de begin situatie
- battery+clearcmos procedure uitgevoerd: geen trigger voor een goeie bootup, maar weer terug naar begin situatie.
sindsdien is het constant hetzelfde gebleven totdat ik gister die andere voeding probeerde. Toen bleef ik lang beeld houden. Daarna de
corsair voeding weer geprobeerd (gewoon de stekkertjes terug gedaan) en ik bleef ook beeld houden, op een enkele spontane aan-uit actie na. Maar bij alle voedingen bleef dat oranje ledje aanwezig (moet groen zijn volgens handleiding).
Ja, de stroomvoorziening van het moederbord...dat zeiden 1 vriend en 1 collega vandaag ookal.
Ik wil wel windows erop zetten, maar ik durf niet te lang de pc aan te laten. Straks verknal ik nog andere componenten....
EDiT: Als iemand in de buurt woont die toevallig een s1155 cputje te leen heeft, mag ie langskomen
Maar zoals ik al zei, dan weet ik nog niet of het uitgesloten is. Ik kan nu enkel alleen het lampje checken of dat verandert. Voor hetzelfde geldt blijft het systeem nu gewoon aan, ik weet het niet.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
EDIT2: @boef. Ik heb net even het systeem opgestart en hij blijft het doen nu...maar het overvoltage lampje brandt nog steeds. Ik heb zoals jij zei de voltages omlaag gegooid. De vcore van de CPU staat default op 1.250V. Deze heb ik terug gezet naar 1.19V.
De QPI/vtt voltage staat default op 1.050V en heb ik terug gezet naar de eerste waarde daaronder (iets van 0.9 nogwat).
CPU pll staat op 1.800V en heb ik op 1.600V gezet.
System agent voltage is default 0.925V en heb ik terug gezet op 0.9V.
Lampje blijft branden ook na een reboot.
Trouwens het GD1 en GD2 ledje (wat bij mij dus oranje is) zijn de CPU VTT indicator ledjes. The green LEDs light up under normal working conditions. The yellow LEDs will be illuminated when an excessive overvoltage or overloading occurs.
Zoals ik het hier begrijp hoeft dat ledje niet aan te zijn. Er is gewoon een geel en groen ledje, en het groene ledje (GD1) moet altijd branden, maar zoals ik het hier begrijp moet dat GD2 ledje gewoon uit zijn. Vreemd, terwijl ik wel de vtt voltage toch behoorlijk naar onder geschroefd heb.....
Verder zijn er diagnostic leds:
CPU LED
MEMORY LED
SATA LED
PCI-E x16/x8 LED
PCI-E x4/x1 LED
PCI LED
The 6 leds indicate if a component (including memory and CPU) or a device (including pci and pci-e cards and sata devices) works abnormally. The LEDs will light up during the post when the components/devices have a problem.
Dus het is maar goed dat die CPU en MEM LED uitblijft
Dan heb ik nog ACPI LEDs. S0, S1, S3, S4_S5 LEDs: indicates system power status to prevent potential hardware damage due to improper plug/unplug actions.
En dan nog de PHASE LEDs. Die geven aan hoe hoog de CPU load is.