• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Z68XP-UD5 problemen of i7 2600K?

Ja het zal wel moeten. Ik weet alleen niet of ik het bord moet RMA'en of dat ik de voeding moet RMA'en..... :'(

EDIT: ik heb ook nogmaals het geheugen gechecked net. Ben even bij de buurman geweest en aarzelde om 1 memstickje te laten lenen. Maar ook dit geeft geen verbetering. Hij gaat niet akkoord om verder voor hem ingewikkelde dingen met zijn voeding te doen :( Dus ik kan nu geen kant meer op.

EDIT: het kan natuurlijk zijn dat de geheugenmodule van die buurman niet op de goeie settings loopt op mijn mobo....dus tja het kan het geheugen nog zijn....maar het lijkt me sterk dat ik een 8G kit met 2 reepjes heb die beiden kapot zijn.

Laatst bewerkt:
Dat dacht ik dus ook, maar waarom denk je dan nu dat de voeding totaal uitgesloten is? ik heb net elk reepje apart getest in alle 4 de sloten. En daarna de combinatie van de 2 in alle mogelijke combinaties........Geen resultaat..

Lijkt me sterk dat het geheugen niet compatible is. Tis Kingston KHX1600C9D3K2/8GX geheugen dat op 1.65V moet draaien, maar in de tijd dat ik in de bios heb kunnen kijken draaide dit op 1.5V en toen werkte het gewoon. Dus het geheugen lijkt me ook niet. Heb nog aan Freddy gevraagd of het corsair vengeance low profile geheugen niet beter was omdat dit standaard 1.5V nodig heeft, maar zei dat het niks uitmaakte....Ik kan in de mobo handleiding nergens lezen of het compatible is of niet, of dat er perse memmodules moeten inzitten die default op 1,5 draaien.....Maar goed, die 1.65V is nodig om op DDR3-1600 te kunnen draaien. Standaard is het 1333 als ik het me niet vergis, dus dan heb je minder voltage nodig.

EDIT: ik heb toch maar een RMA aangevraagd met daarin het hele verhaal en een verwijzing naar dit topic, zodat de rma afdeling kan zien wat er allemaal geprobeerd is. Ik zit nu nog in de 10-werkdagen afkoelperiode, dus misschien dat dit de dingen administratief wat beter maakt voor highflow, geen idee. Ik heb gevraagd of ik nou mobo of cpu moet opsturen of allebei. Misschien dat highflow eerst zelf gaat testen voordat het terug gestuurd wordt, misschien krijg ik wel een nieuw exemplaar, ik weet het niet. Maakt me verder ook niet zoveel uit, als ik maar weet wat het probleem is. Ik weet gewoon niet meer wat ik verder kan doen. Wel balen hoor, ik wilde net voordat ik op vakantie ga even hebben kunnen genieten van mijn ultra snelle build met SSD, maar tevergeefs. Vandaar dat ik het ook graag voor het weekeinde in gang heb willen zetten. Anders kan ik pas vanaf 21 september iets regelen, en dan zit ik ver over de afkoelperiode heen.

Ik heb al antwoord:) dat gaat snel. Nou ik kan de boel opsturen, maar als fabrikant-onderzoeken uitwijzen dat er niks aan de hand is, kan ik onderzoekskosten gaan betalen....Dan krijg ik dus een product terug dat niet werkt, en ik moet kosten betalen....Dus met andere woorden: ik moet toch eerst met gigabyte contact opnemen om onderzoekskosten te voorkomen.....zucht......

Laatst bewerkt:
Kijk dan alsnog of je ergens een voeding tijdelijk kunt lenen, just to be sure. In mijn ogen lijkt er niets mis mee. Hij geeft een keurig waarde op de 12 volt lijn. En met de onboard gpu heb je hetzelfde probleem en dat is geen zware belasting voor de psu.

Wat je op moet sturen naar Highflow ivm RMA moet je met hun bespreken, ik zou persoonlijk zeggen mobo + cpu.

Ik lees nergens dat jij de cpu uitgesloten hebt.

Heb je een andere cpu op het moederbord gehad? Heb je die 2600K op een ander mobo getest? Zo niet... dan is de cpu nog steeds niet uitgesloten.

ik heb wel beeld gehad. Wanneer er iets met de CPU is, zou ik dan niet totaal GEEN beeld krijgen?

EDIT: ik ga zaterdag op vakantie. Ik heb besloten om het nu even te laten rusten. Ik kan nu toch niks doen aangezien ik niet een vervangend product krijg (wet koop op afstand, dus 10 dagen afkoelperiode). Ik zie er niks van op de website van highflow staan, dus ik moet sowieso het standaard RMA proces in, wat resulteert in opsturen naar gigabyte. Ik heb wat meer tijd nodig om e.e.a. uit te zoeken en heb op aanraden van de RMA en Freddy toch maar even het gigabyte contactformulier ingevuld (wel in het nederlands). Als zij zeggen dat het mobo RMA moet, dan ben ik tenminste geen onnodig onderzoek kwijt en krijg ik gewoon een nieuwe. Ik kan nu toch niks doen. Ik wilde het gewoon voor mijn vakantie in gang gezet hebben, maar dat gaat me niet lukken. Haastige spoed is zelden goed ;)
Na mijn vakantie komt een goeie vriend van me terug, die heel misschien aan een voeding kan komen. Dus dan kan ik dat ook gelijk testen. En tja een andere CPU wordt nog moeilijker, want die heeft niemand bij mij in de buurt. En ALS, dan kan ik die zeker niet lenen ;)

Ondertussen blijf ik wel gewoon dingen zelf proberen.

Een cpu kan een probleem hebben en alsnog beeld geven ;). Er hoeft maar 1 contactje te zijn wat een slecht contact maakt en je hebt al "stront aan de knikker" terwijl je wel gewoon beeld hebt.

Ik heb ook problemen en blijkt dat de cpu niet goed is.
Alles blijkt te werken totdat ie naar windows wil booten en dan krijg ik elke keer een bsod. (124/ 9c)
Ook met OS installeren krijg ik een bsod als ik de windows balkje zeg maar zie bij de install.

Ik kan gewoon in de bios en dingen aanpassen en heb gewoon beeld (met igpu en normale videokaart.)

Met hulp van Maomanna:023: en zijn cpu weet ik dat de cpu nu niet goed is, want kan met zijn cpu gewoon een OS installeren.

nog even iets geks.....het prolimatech mounting systeem......kan dat niet in de weg zitten voor een secure mount?
318447_1482173390140_1707991775_734026_1349628137_n.jpg

Zie die aluminium balk waar de drukschroeven komen. Bovenaan de foto heb ik deze weggehaald.....ik zie daar 3 zwarte chokes zitten (3 powerphases). De zwarte bevestigingsbalk ligt daar dus overheen. Hij komt er niet aan ofzo, maar misschien dat door de druk daar misschien iets te strak zit?

dan ga ik dat eens proberen. Kep ooit eens problemen gehad met mijn P4C800Deluxe icm zalman cnps 7000AlCu. Door de druk zaten er 2 soldeerpunten achter het moederbord te dicht op elkaar......Dus schroefjes losdraaien en voila.

Ik kan natuurlijk ook de PC proberen plat te leggen en dan de prolimatech gewoon te laten rusten.....

EDIT: nou dat schiet op zeg. De mail staat nog steeds als ongelezen bij Gigabyte......dat bedoelde ik nou dus....

Laatst bewerkt:
nou ik ben net terug van Schotland. Ik heb een andere voeding van een vriend van me kunnen lenen. Ik ga morgen/maandag de andere voeding proberen en de standaard intel cooler proberen. ik zal wat laten weten.

Ondanks ik op de gigabyte website in het nederlands mijn vraag kon stellen heb ik een reply gekregen van iemand uit Taipei die geen wijs werd met google translate en krijg het verzoek om het zelf in het engels te vertalen :( ik wist het wel he.

Trouwens, misschien kan Freddy daar wel op antwoorden....is het niet zo dat je bij internet-gekochte producten een wet-koop-op-afstand hebt, waarbij je binnen 10 werkdagen je product kunt retourneren? Helaas zijn die dagen om, vandaar dat ik het voor de vakantie wilde regelen, maar volgens mij kan ik volgens die wet producten terugsturen, zeker als het een DOA is.....

Ik heb nou dit in het gigabyte formulier ingevuld:

Hello,

I've bought myself a new computer @ HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, casemod, modding, behuizingen en gaming! with these components:
CPU: Core i7 2600K
Motherboard: Gigabyte Z68XP-UD5
Graphics card: MSI GTX570 Power Edition
Memory: Kingston HyperX dual channel 8G
SSD: Crucial SSD 128G M4
CPU-cooler: Prolimatech mega shadow
Powersupply: Corsair AX750
Case: Lian Li PC-P50
Thermal paste: Arctic MX-4 (nonconductive)

As you can see, I've bought the GA-Z68XP-UD5 motherboard and I think it is broken.
The startup shows a gigabyte logoscreen and afterwards some weird artifacts in the upper half of the screen and it just keeps hanging. I am not able to enter the bios at all.
I've made some pictures about it.

1: the startup screen:
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.ne...993785650_1707991775_733499_947051176_n .jpg

Also, the GD2-led stays orange and according to the motherboard manual, it means excessive overload/overvoltage as you can see here:
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.ne...94465667_1707991775_733501_1568701786_ n.jpg

I have tried to exclude all individual components:
memory: I've tried only 1 module in each slot -> no improvement
graphics card: I've tried the onboard-CPU-graphics and connect it via HDMI to my plasma TV -> no improvement. I've tried another graphics card -> no improvement
I've tried other power cables to ensure no cable was broken -> no improvement

I've build out everything outside the case to ensure there is no shortcut in power due to case-conductivity as shown here:
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.ne...174790175_1707991775_734032_933179178_n .jpg

re-installing CPU and CPU cooler -> no improvement
I've doublechecked if there are no broken CPU pins and it looks fine. See here:
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.ne...174470167_1707991775_734030_145714658_n .jpg

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.ne...73870152_1707991775_734028_1689058355_ n.jpg

And here:
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.ne...73390140_1707991775_734026_1349628137_ n.jpg

When I build everything outside the case (on a wooden table), I only connected the 24pins connector for the motherboard, the 8pin CPU powerconnector and the graphicscard connector, but I still no improvement.

After I did this, I removed the battery, and I did a cmos clear and then put the battery back. I got a successfull bootup after this, only 1 time, and I was able to get into the bios only once, as shown here:

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.ne...224271412_1707991775_734056_223396658_n .jpg

here:
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.ne...224711423_1707991775_734057_445598129_n .jpg

and here:
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.ne...225351439_1707991775_734058_317678460_n .jpg

I've changed the bios settings into the most safe defaults and I could reboot without any issues. I've made a movie on youtube:
Please note that the GD2-LED was still orange (excessive overload/overvoltage according to the manual), but the voltages in the bios seemed very ok, so the powersupply does not seem to be the issue.

Afterwards, when shutting the PC down, I was in the same situation as before again. I tried the cmosclear and battery-removal again a few times, but this time no success.

If the CPU was the issue, I would not be able to see anything on the screen.
The LED status:
GD1 LED = green
GD2 LED = orange (excessive overvoltage)

Phase LED = alle ledjes aan
CPU LED = off (also when I was able to boot to bios)

So I think the motherboard is broken somehow. I will try a new powersupply just to make sure.
Can you please help me?

I would be pleased if you contacted me a.s.a.p.

Best Regards,

Ik heb zojuist een tagan 480W bij een vriend opgepikt die 2x4pins voor de CPU heeft. Ik ga vandaag opnieuw aan de slag.

Nou deels goed nieuws, deels slecht nieuws. Ik heb zojuist nog eens gechecked wat de status is, en hij doet nog steeds hetzelfde.

Toen de Tagan 480W voeding erin gedaan, alleen de 24pins, de 8pins en de 2x6pins pci-e kabels erin gedaan. Guess what?? BEELD!!! Dus ik dacht direct: het is de voeding....
Maar ik wilde niet te vroeg juichen, dus ik weer alles uitgezet, even met de PC gaan wandelen (om te kijken of het niet toch stiekem kortsluiting is geweest, aangezien ik de pc altijd plat leg tijdens installatie en niet rechtop zet), en toen opnieuw aangezet.
Weer gewoon beeld. Ik heb direct de bios van F1 naar F4 geupdated en de F1 gesaved op een USB stick.

Toen nog een paar keer wat aan de settings gefrutseld en gesaved, en ik bleef gewoon een normale bootup krijgen.
Daarna de tagan ontkoppeld en mijn eigen voeding weer aangesloten en je raadt het nooit: ik krijg gewoon beeld met een normale bootup.
Dus toen weer uitgezet, met de pc gaan wandelen en toen rechtop gezet. Voeding aangezet en een powerup gedaan. Direct na de powerup, 2 seconde later, sprong de pc uit en weer aan, net een soort van instant poweroff/on. Daarna gewoon netjes beeld met een goeie bootup. Paar keer geprobeerd aan en uit te zetten, aan de settings gerommeld e.d. en sindsdien gewoon een normaal werkende pc....

Het "slechte" nieuws: ik weet nu dus nog steeds niet waar het aan ligt :'( Ik kan er nu niet gewoon vanuit gaan dat alles elke keer goed blijft opstarten. Dus ik heb nou nog niet de voeding kunnen uitsluiten.

Overigens viel me wel op dat het GD2 LEDje nog steeds op oranje staat (excessive overvoltage), ook met de taganvoeding. De 12V was bij de tagan voeding 11.97V en met mijn eigen corsair 12.17V nu. Ik heb in de bios de PLL-voltage overklok op disabled gezet zodat alles op standaard waardes draait. Nog steeds het oranje lampje....

Iemand nog ideeen?

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
R [VERKOCHT] Gigabyte GA-P67A-UD5-B3 Verkocht 1
N [waterkoeling] €500-€700 I7920, 5870,GIGABYTE -EX58-UD5 Advies Waterkoeling Setup 11
S verkeerde voltage uitlezing Gigabyte X58 UD5 Hardware & Software 0
U Gigabyte X58 UD5 / Core i7 , PCI-e frequentie verhogen? Overclocking 2
Robin Gigabyte x58 UD5 / xtreme Liquid blocks. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Robin Waterblokken Gigabyte X58 UD5 S1366 Waterkoeling 8
M Koeling problemen Problemen & Oplossingen 19
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
A Fan problemen met EK-Cable Splitter 4-Fan PWM extender Problemen & Oplossingen 13
J Mayhems Pastel in nieuwe loop geeft problemen Waterkoeling 5
A Problemen met windows/hardware Hardware & Software 7
D installeren van Bitspower RTX2080ti msi gaming trio x problemen Handleidingen en Installatie Tips 1
P problemen met de kraken x51 Waterkoeling 1
T Eerste waterloop problemen met gpu backplate hitte Waterkoeling 17
AQuAKiNG problemen met Nvidia Surround NVIDIA 1
R Problemen met waterkoeling en Aqua-computer Waterkoeling 29
D problemen met pc op starten geen beeld Handleidingen en Installatie Tips 1
D Problemen met ratelende fans? Overige Koeling 11
Freddy Problemen die je hebt sinds gisteren, hier posten aub HighFlow Forum 39
U Problemen met GTX 680 SLI OC/BIOS/Volt mod Overclocking 0
W gtx 780 3way problemen Problemen & Oplossingen 0
D Problemen videokaart (waarschijnlijk) Problemen & Oplossingen 3
D Problemen met internet explorer Hardware & Software 28
B Keuze problemen watercooling Advies Waterkoeling Setup 2
K Opstart problemen met nieuwe videokaart (GTX670) Hardware & Software 1
sir serial Shout problemen. Problemen & Oplossingen 2
R Problemen intel i5 750 cpu Problemen & Oplossingen 10
Johnny [Nvidia] Driver problemen Hardware & Software 147
Arniebomba Windows 8 - Ervaringen, problemen, oplossingen, tips. Hardware & Software 41
N i5 3570k overclock problemen Overclocking 15
arwin74 Feser One mixen met Feser VSC, problemen? Waterkoeling 6
DjangoSoe 5870 Crossfire problemen, te lage framerate na Windows herinstallatie Problemen & Oplossingen 10
S Problemen met Aqua-Computer Aquastream XT 1046 12v usb Waterkoeling 3
X schroef / bevestiging problemen rad + shroud + fan + 1 of 2 mm metaal + fan gril Waterkoeling 4
R i5 2500K OC problemen Overclocking 17
M Problemen met flow Watercooling Waterkoeling 8
Wouter Problemen die bekend zijn. HighFlow Forum 2
E Problemen met LED achter het plexiglas..... Cases en Modding 4
T BSOD Problemen met nieuw buildt PC Problemen & Oplossingen 3
E Wie heeft ervaringen/problemen met Asus p8p67 moederborden? Hardware & Software 17
D Problemen met CFx + 2e scherm. Problemen & Oplossingen 26
B Waterdruk problemen Overige Koeling 2
Freddy Problemen met Forum + Internet Explorer? HighFlow Forum 29
CrUzEr problemen met mijn XFX Radeon HD 5870 Hardware & Software 10
Wouter Problemen gevonden? Meld ze hier!! Report bugs! HighFlow Forum 387
J Problemen met HighFlow site HighFlow Computer Cooling Shop 7
Yil Problemen Raid0 setup REXII Problemen & Oplossingen 13
Don_Holio Problemen met vullen van loop Waterkoeling 6
R overclock problemen Overclocking 23
Exeon Problemen met Rampage II extreme en geheugen Problemen & Oplossingen 47

Vergelijkbare onderwerpen

Terug