• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Welke geheugen is het beste voor core i7?

Oke, stel je wilt je CPU op 4000MHz.
Dan is je BCLOCK 4000 / 20 = 200MHz.
En je geheugen is dan 200 * 8 = 1600Mhz.

Dat zou betekenen dat je maar 1600MHz van je 1866MHz gebruikt, toch?
 
1600 geheugen kan ook sneller dan 1600 he !
dus bij 1600 geheugen kan je ook meer dan 4 Ghz + je geheugen loopt overgeclockt wat mij alleen maar ideaal lijkt.
Alhoewel de timings bij overclocken volgens mij slechter worden ...maar dat snap ik dan ook niet helemaal ..
 
Chiller geeft aan dat zijn 1866MHz goed lopen op 1950MHz, dat is een overclock van 4,5%.
Dat zou betekenen dat 1600MHz op 1600 * 1,045 = 1672MHz zou kunnen lopen.
1672 / 8 = 209 Bclock.
209 * 20 = 4180 MHz CPU

Dat zou dus betekenen dat je aan 1600MHz genoeg heb voor Core i7, aangezien die meestal niet meer dan 4,2GHz lopen.
Graag reactie van Chiller hierop :D
 
Da wilt nie zeggen da die van 1600Mhz zich ook graag laten OCen he?

K heb mijn latten even op 2020Mhz draaien gehad stabiel met voldoende koeling met air.

K blijf erbij : neem eerder 1866Mhz dan de 1600Mhz.
 
ik heb ook 1866 genomen van corsair. 6gb kitje;) ben benieuwt want i7 is weer heel anders met oc'en en moet ik dat dus ook nog onder de knie krijgen.;)

ik had op mn oude setup, QX9650 + kingston valueram 1333mhz best leuk clockje.
tot 4,0ghz deed ie het wel goed maar daarna werkte het geheugen volgensmij niet echt lekker meer:G
ben heel benieuwt nu:) i7 ftw! maar ik heb trouwens 965 ES enginering Sample, die clockt nog wat beter had ik gelezen;)
 
Ik heb nog eens gekeken naar dat filmpje en naar het topic op GoT.

Ik heb het geheugen laag geklokt en de instellingen vrij laag gezet naar mijn mening. Toch heb ik het gevoel dat het geheugen wel erg warm wordt, wat is normaal/haalbaar hiervoor??
Wat vinden jullie van de volgende waardes? (Voltages, DRAM settings, temps enzo)
 
Denk nog maar wat langer na Antyrael en zoek maar eens een review over memory clocksnelheden en je zal lezen dat sneller geheugen voor een zeer minimale prestatiewinst zal zorgen (in games). Belangerijker is dat je geheugen mee kan met het overclocken van je cpu en juist daarom ben je afhankelijk van je gewenste overclock verplicht om sneller geheugen te nemen dan het standaard pc 8500.

Chiller zegt zelf al dat hij graag tot de beste hoort met overclocken / benchwaardes en zal dan ook niet bezuinigen en van alles het beste kopen.
Dat betekend niet dat voor de gemiddelde gebruiker de meerwaarde van sneller / het snelste geheugen de meerprijs rechtvaardigt.
Maar dat laatste is voor 1 ieder persoonlijk , 't is maar wat je er aan uit wil geven. En als jij al aangeeft dat je het sneller geheugen duurt vind dan raad ik je aan dat niet te kopen omdat je het minimale snelheidsverschil niet zult gaan merken in games want we hebben het dan over 1 tot 3 frames per seconde meer ... dat zie jij niet.
Verders laat ik de keuze aan jou ...

ps: ik heb dus een memory clocksnelheid review gelezen ! zoek alleen even niet naar de link te zoeken ... check eens op het tweakers forum of andere sites.
 
Ik heb die review ook gelezen, ook daar las ik de conclusie dat sneller geheugen voor gamen niet merkbaar verschilt.
Ik wil sneller geheugen zodat ik een stabielere o/c kan doen, zonder dat het geheugen snel te warm wordt, wat nu denk ik wel het geval is.
Met sneller geheugen denk ik makkelijk op 4.2 GHz te kunnen draaien, met acceptabele temps (op 4.2 GHz werd de cpu niet warmer dan 65C met Prime95 een kwartier aan het grinden).
Nu wil ik dat niet standaard blijven draaien, maar om leuke benchmark scores neer te kunnen zetten maakt dat toch een aardig verschil.
Ik ga over een maand of 2 ook een GTX 295 aanschaffen, dus iets meer geld heb ik er ook wel voor over (getuige denk ik ook wel de hardware in mijn sig ;)).
Bedankt voor je feedback in ieder geval, het is absoluut welkom!

Ik las dat artikel overigens hier.
 
Ik ben zelf ook verzot op kwaliteit en snelheid , echter vind ik wel dat de meerprijs moet overeenkomen met de prestatiewinst.
Ook ik ga binnenkort een GTX 295 kopen *_* want mijn persoonlijke mening en beschikbaar budget vinden dat acceptabel.
Echter kies ik qua geheugen de gulden middenweg omdat ik daar ook 4 GHz mee kan halen en ik geen 4,2 Ghz hoef te halen ...
Zo ook met de I7 ...ik ga de 920 kopen omdat ie gewoon snel is en een eerlijke prijs. De 965 daarintegen is belachelijk geprijst als je naar de snelheidswinst kijkt tov de 920.
En dat geld bv ook met een 2 X een GTX 295 aangezien je daar geen 200 % vga power voor krijgt ...hoe meer sli ..hoe meer snelheidsverlies je krijgt gemiddeld per kaart. En dat vind ik jammer en niet het geld waard.

wederom , alles bovenstaande is persoonlijk :p
Ik respecteer ook de top of the line gebruiker , dankzij hen worden nvidia amd intel etc etc gefinancierd om betaalbare producten voor de gemiddelde gebruiker op de markt te zetten :p:p

ps: je kan ook eens denken aan een geheugen koeler , echter ben je dan mischien duurder uit dan meteen sneller geheugen te kopen ...
 
Laatst bewerkt:
Overigens is mijn overclock streven redelijk bescheiden want ik ga uit van 3,2 Ghz tot 3,6 Ghz

Geheugen 1333 Mhz

3,2 Ghz = BCLK = 160 (20 * 160)
geheugen = 8 * 160 = 1280 (dus beetje onderclock)

3,6 Ghz = BCLK = 180 (20 * 180)
geheugen = 8 * 180 = 1440 (dus redelijke overclock , lijkt me haalbaar.)

Ik zal dus op 3,5 Ghz mikken omdat dat het meest gunstigste is (geheugen op 1400)

nog 1 voor de grap

4.44 Ghz = BCLK = 222 (20 * 222)
geheugen = 6 * 222 = 1332 (Dus op standaard speed !!)


Jij wil 4.2 Ghz = BCLK = 233 (18 * 233)
geheugen = 6 * 233 = 1398 (redelijke overclock , lijkt me haalbaar voor 1333 Mhz geheugen.)
 
Laatst bewerkt:
Ik kies in dit geval voor multiplier 18 ipv 20 omdat de geheugen snelheid die daar uitrolt beter uitkomt voor het goedkopere 1333 geheugen tov duurdere 1600

Bij 210 krijg je 6 * 210 = 1220 (onderclock voor 1333)
of 8 * 210 = 1680 (ideaal voor 1600 Mhz geheugen)

terwijl je bij 18 * 233 een geheugen snelheid krijgt van
1398 (overclock 1333) en je dus met goedkoper geheugen dezelfde cpu overclock haalt.
waarbij je het geheugen minder ver over hoeft te clocken (65 Mhz) dan het 1600 geheugen naar 1680 (80 Mhz) ...minder overclocken = minder warmte

(bovenstaande gaat ervan uit dat beide geheugens de overclock aankunnen.)
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Robin Welke geheugen snelheid nieuwe pc Hardware & Software 9
D hardeschijf of geheugen upgraden. Welke ? Hardware & Software 18
M 8gb geheugen of een snellere processor, welke heeft meer meerwaarde.I.v.m upgrade PC Hardware & Software 4
l3p Corsair Dominator geheugen, welke zal ik nemen? Hardware & Software 30
T Welke en hoeveel fittings? Hardware & Software 3
foxbuster Welke onderdelen nodig voor ASUS ROG Strix GeForce RTX 3080 Ti Gaming OC Waterkoeling 3
D Welke thermalpads heb ik nodig. Waterkoeling 2
Bl4ckj4ck666 Aqua-Computer Aquaero 0 1 2 3 4 5 6 7 ? Welke versie is dit? Waterkoeling 4
D Welke type ekwb heb ik nodig Advies Waterkoeling Setup 2
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
M Welke o-ringen voor (voornamelijk) EKWB fittings ? Waterkoeling 1
Ruud Welke fittingen? Waterkoeling 1
Ruud Fitting 90 grade hoek, welke kant wijst de fitting op? 12mm fitting welke soft tubing past? Waterkoeling 6
D Lian Li O11D Distro-Plate Welke versie is het stilst? Waterkoeling 7
A Laptop in ladekast verbergen (welke cooling) Cases en Modding 2
M Welke pomp en welke radiator? Waterkoeling 2
B Welke koeling in dit systeem? Advies Waterkoeling Setup 4
B Welke fittingen en/of overdruk ventiel Waterkoeling 14
brepoels peter Welke Led controller raden jullie aan? Hardware & Software 14
Z Rebuild van een loop, welke onderdelen vervangen? Waterkoeling 16
D Welke rad zal ik nemen? Waterkoeling 26
foxbuster Kan niet beslissen welke soort kabels / sleeves / kit ik moet kiezen Cases en Modding 12
Freddy Welke games / spellen spelen jullie tegenwoordig? Gaming 7
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
V Welke fittingen? Koppelstuk, male-male en female-female Advies Waterkoeling Setup 1
M Advies gevraagd welke custom waterkoeling jullie aanraden. Waterkoeling 3
Deathchant Nieuwe PC: radiator positionering en welke fans voor beste koeling en airflow? Hardware & Software 17
L Nieuwe case voor custom WC, welke o welke Waterkoeling 7
Z Welke formaat SLI HB bridge heb ik nodig? Hardware & Software 14
P Corsair H115i (Welke ventilatoren? ) Overige Koeling 3
M Welke flow meter Waterkoeling 19
M Lian Li PC-O11 ROG besteld welke omgezet is naar PC-O8 (Eigen Keuze) HighFlow Webshop 3
K webshop toon radiator, radiator en radiator,...maar welke is beter ? Advies Waterkoeling Setup 3
P Welke flow meter is compatibel met Asus Formula X Mobo (onboard flow meter support) Waterkoeling 7
D Welke opties zijn er voor een draaibare 90 graden koppeling Waterkoeling 1
H Welke Fittingen Waterkoeling 2
W Welke Pomp/Reservoir Waterkoeling 4
G Welke corsair sp120 op een h100i v2? Overige Koeling 1
M Welke Koppeling heb ik nodig. Waterkoeling 2
M welke vloeistof chiller. Waterkoeling 2
Bas9466 Ek mono blok koel pads welke kant boven ??? Handleidingen en Installatie Tips 6
k.3nny Nieuwe mod, welke case? Cases en Modding 5
T Welke kleur slang en koelvloeistof? Advies gevraagd Waterkoeling 2
B msi gtx 770 twin frozr 2gb oc. heatsink koelen. mos/vram welke nodig? Overige Koeling 7
F Welke fittingen worden hier gebruikt? Waterkoeling 6
F Welke DDC pompo is het stilste? Waterkoeling 5
A welke diameter sleeve? Handleidingen en Installatie Tips 3
Source Welke fitting bij PETG tubes Waterkoeling 10
D Welke Quick Disconnects en waar te plaatsen? Waterkoeling 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan