• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Welke geheugen is het beste voor core i7?

Ik kom terug op mijn vorige post.
Ik heb me inmiddels ingelezen in het overclocken van i7 en het is dus echt wel nuttig om sneller geheugen te nemen. je moet eigenlijk van te voren inschatten (hopen :icon_wink:) welke clockspeed je wil gaan halen en dan uitrekenen welk geheugen daar het best bij past.

ik ga voor een speed tussen 3,2 en 3,6 Ghz dus neem ik 1333 Mhz geheugen. En die snelheid moet makkelijk kunnen want vele halen al 3,8 Ghz met luchtkoeling :icon_keel:

Vb: i7 920 o.c. @ 3600 MHz Multiplyer 20
bclk = 3600/20 = 180
Geheugen = 8 X 180 = 1440 Mhz

En 1333 MHz geheugen zal toch ook wel lopen op 1440 MHz , toch ?
 
Laatst bewerkt:
Is het het geld (€ 110,-) waard om ipv 1600MHz, 1866MHz te nemen?

Volgens mijn berekening kan ik met 1600MHz geheugen een clockspeed van 3,2GHz of 4,0GHz.
Met 1866MHz kom ik uit op 3,732GHz of 4,665GHz.

Maar een Core i7 920 clockt toch niet verder dan 4,0GHz op water? (als je geluk hebt) Dus waarom € 110,- meer?
 
Ik had em ook op 4.2 GHz draaien, maar toen ik merkte dat het DRAM voltage op 1.80V stond heb ik het maar gauw weer teruggebracht naar een veilige 3.6 GHz (4 GHz is ook niet helemaal stabiel, Vista wil niet altijd goed uit de standby komen hierop).
De korte tijd dat ik em op 4.2 GHz had draaien heb ik wel een erg lekkere tijd neergezet met SuperPI :D

Ik heb trouwens PC3-8500 geheugen, standaard 1066 MHz dus.
 
Ik zit momenteel nog niet in de overclock fase ...pc moet nog in elkaar gezet worden :p:p
Maarre ..die voltages kan je toch zelf instellen ? en je weet wat de maximum waardes zijn , dus probeer je 4,2 te halen op zo'n laag mogelijke spanning waarde's. lukt dat niet dan langzaam voltages verhogen tot aan de maximum.
 
Heb ik geprobeerd, ook op 4 GHz (BCLK op 200 MHz) en DRAM op 1.65V krijg ik niet m'n pc niet stabiel. 3 van de 4 keer blijft die dan hangen op DET DRAM in de LCD poster.
Zodra ik één stapje hoger ga met DRAM voltage krijg ik vette rode waarschuwing dat het geheugen kapot kan gaan met die setting, dus ik durf dat dan niet aan.
De memory timings heb ik op 7-7-7-23, 7-7-7-24, 8-8-8-24 en 9-9-9-24 geprobeerd met deze settings.

Het probleem is dat ik nog niet helemaal goed begrijp hóe het precies werkt, wat al die instellingen nou precies betekenen (sommige wel natuurlijk, maar zeker niet alle).
 
Heb een video link over i7 overclocken
[ame=http://www.youtube.com/watch?v=iwbzQblRQ7I&feature=related]YouTube - Intel Core i7 Overclocking Tutorial (NCIX Tech Tips #19)[/ame]
heb zelf nog niet gekeken ...
Mischien handig voor jou wat betreft de dingen die je nog niet begrijpt hoe het werkt.
 
Chiller heeft een Core i7 965. En ik geloof niet dat dat voor dagelijks gebruik is.

Maar dan nog, €110 euro uitbesteden voor 0,2 GHz? Is dat niet een beetje overdreven?

Als je de centen er aan uit wil geven ... waarom dan niet voor dagelijks gebruik ?
Is zelfde proc als een I7 920 , maar dan met hogere clockspeed en unlocked multiplier.
En de echte overclockfreak wil een proc met unlocked multiplier dus kopen ze een i7 965
 
Is het het geld (€ 110,-) waard om ipv 1600MHz, 1866MHz te nemen?

Volgens mijn berekening kan ik met 1600MHz geheugen een clockspeed van 3,2GHz of 4,0GHz.
Met 1866MHz kom ik uit op 3,732GHz of 4,665GHz.

Maar een Core i7 920 clockt toch niet verder dan 4,0GHz op water? (als je geluk hebt) Dus waarom € 110,- meer?

ongeacxht welk geheugen, je kunt je cpu laten werken op welke speed je wilt, ook als je de 1866Mhz neemt, kun je ,je cpu op 4Ghz laten werken, puur instellingen bios
 
toch wel, en dat dominator geheugen kan makkelijk 1950Mhz aan, zo hebben ze bij mij altijd gedraait op 1.65v.

Je moet gewoon je ram divider goed instellen, meer niet.

Ieder geheugen kun je je cpu laten werken hoe je wilt of t nu 1066, 1333, 1600 of 1866 of 2000Mhz van geheugen is.
 
Als jij dat beweert Chiller , dan mag jij mij uitleggen waarom jij niet voor het goedkopere 1066 ben gegaan ipv 1866 ;-)

Als je de BCLK aan past dan past dat het de clock van het geheugen ook aan en zo kun je berekenen bij jou gewenste cpu clockspeed welk geheugen daar het best bij past omdat je beter kan zorgen dat je geheugen op minimaal de standaard snelheid draait ..maar beter is zelfs een beetje hoger. Moet je het onderclocken ...dan kan je beter langzamer geheugen nemen dat je bij die specifieke BCLK iets moet overclocken.

Mocht jij nu zeggen dat bovenstaande niet klopt ...dan snap ik er niet meer van hehe :p
 
Oke, maar mijn vraag was of het € 110,- waard is om 1866MHZ te halen ipv 1600MHz

Dat is het zeker waard.
doet veel aan de performance van je pc, die paar Mhz meer op je geheugen.

@ Coole Kikker : k moet performance hebben, is toch logisch dat k ga vo zo snel mogelijk materiaal, mits k niks anders doe dan overclocken en benchen, geheugen is ook belangrijk dan.
K zou t liefst van al nog de Dominator GT's willen op 2000Mhz.
 
Vind dat hetzelfde als dat iemand met een porche 911 zegt dat een Smart ook heel lekker rijd HAHA

(dit was oude reactie op dat het niet uitmaakt welke snelheid geheugen je neemt)
 
Laatst bewerkt:
1600(geheugen) / 8(mem multi) = 200 (Bclock)
200(Bclock) * 20(CPU Multi) = 4000 (CPU frequentie)

tot 4GHz zou 1600MHz goed moeten werken, en miss zelfs beter omdat deze strakkere timings heeft, of denk ik nou helemaal verkeerd?
 
die 1866Mhz werken ook goed met je cpu op 4Ghz.

Maar je doet ermee wat je wil he......
Die timings zijn zo kort op alkaar, dat je beter na de bandbreedte van je geheugen kunt kijken, door zo hoog mogelijk te gaan mits het triple channel is.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Robin Welke geheugen snelheid nieuwe pc Hardware & Software 9
D hardeschijf of geheugen upgraden. Welke ? Hardware & Software 18
M 8gb geheugen of een snellere processor, welke heeft meer meerwaarde.I.v.m upgrade PC Hardware & Software 4
l3p Corsair Dominator geheugen, welke zal ik nemen? Hardware & Software 30
T Welke en hoeveel fittings? Hardware & Software 3
foxbuster Welke onderdelen nodig voor ASUS ROG Strix GeForce RTX 3080 Ti Gaming OC Waterkoeling 3
D Welke thermalpads heb ik nodig. Waterkoeling 2
Bl4ckj4ck666 Aqua-Computer Aquaero 0 1 2 3 4 5 6 7 ? Welke versie is dit? Waterkoeling 4
D Welke type ekwb heb ik nodig Advies Waterkoeling Setup 2
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
M Welke o-ringen voor (voornamelijk) EKWB fittings ? Waterkoeling 1
Ruud Welke fittingen? Waterkoeling 1
Ruud Fitting 90 grade hoek, welke kant wijst de fitting op? 12mm fitting welke soft tubing past? Waterkoeling 6
D Lian Li O11D Distro-Plate Welke versie is het stilst? Waterkoeling 7
A Laptop in ladekast verbergen (welke cooling) Cases en Modding 2
M Welke pomp en welke radiator? Waterkoeling 2
B Welke koeling in dit systeem? Advies Waterkoeling Setup 4
B Welke fittingen en/of overdruk ventiel Waterkoeling 14
brepoels peter Welke Led controller raden jullie aan? Hardware & Software 14
Z Rebuild van een loop, welke onderdelen vervangen? Waterkoeling 16
D Welke rad zal ik nemen? Waterkoeling 26
foxbuster Kan niet beslissen welke soort kabels / sleeves / kit ik moet kiezen Cases en Modding 12
Freddy Welke games / spellen spelen jullie tegenwoordig? Gaming 7
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
V Welke fittingen? Koppelstuk, male-male en female-female Advies Waterkoeling Setup 1
M Advies gevraagd welke custom waterkoeling jullie aanraden. Waterkoeling 3
Deathchant Nieuwe PC: radiator positionering en welke fans voor beste koeling en airflow? Hardware & Software 17
L Nieuwe case voor custom WC, welke o welke Waterkoeling 7
Z Welke formaat SLI HB bridge heb ik nodig? Hardware & Software 14
P Corsair H115i (Welke ventilatoren? ) Overige Koeling 3
M Welke flow meter Waterkoeling 19
M Lian Li PC-O11 ROG besteld welke omgezet is naar PC-O8 (Eigen Keuze) HighFlow Webshop 3
K webshop toon radiator, radiator en radiator,...maar welke is beter ? Advies Waterkoeling Setup 3
P Welke flow meter is compatibel met Asus Formula X Mobo (onboard flow meter support) Waterkoeling 7
D Welke opties zijn er voor een draaibare 90 graden koppeling Waterkoeling 1
H Welke Fittingen Waterkoeling 2
W Welke Pomp/Reservoir Waterkoeling 4
G Welke corsair sp120 op een h100i v2? Overige Koeling 1
M Welke Koppeling heb ik nodig. Waterkoeling 2
M welke vloeistof chiller. Waterkoeling 2
Bas9466 Ek mono blok koel pads welke kant boven ??? Handleidingen en Installatie Tips 6
k.3nny Nieuwe mod, welke case? Cases en Modding 5
T Welke kleur slang en koelvloeistof? Advies gevraagd Waterkoeling 2
B msi gtx 770 twin frozr 2gb oc. heatsink koelen. mos/vram welke nodig? Overige Koeling 7
F Welke fittingen worden hier gebruikt? Waterkoeling 6
F Welke DDC pompo is het stilste? Waterkoeling 5
A welke diameter sleeve? Handleidingen en Installatie Tips 3
Source Welke fitting bij PETG tubes Waterkoeling 10
D Welke Quick Disconnects en waar te plaatsen? Waterkoeling 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan