• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Welke geheugen snelheid nieuwe pc

Robin

Member
Ik ga volgende jaar in april 2012 dus een nieuwe computer in elkaar steken..

Momenteel heb ik het volgende:

AMD Phenom II X4 955BE
3GB kingston geheugen
DVD-rom spelers notebook formaat
2x 6950 -> 6970
128MB corsair SSD
250GB x2 in raid 0
Coolermaster haf932 behuizing..
Zit momenteel geen voeding in.

Ik ga dit hele systeem omgooien omdat ik er niet tevreden mee ben, blijft vaak hangen, reageerd niet zo vel. En de processor is totaal niet zuinig..

Dit gaat eruit>

- Kast
- Geheugen
- processor moederbord
- Behuizing (ga voor een veel betere kijken, misschien de cm storm trooper of wat anders..)
- moet nog een nieuwe voeding kopen.
- de 2x 250GB schijven gaan eruit, hoop hiervoor een 512GB SSD ervoor terug te doen..
- De 128GB ssd gebruik ik voor een ander systeem, hoopte hier 250GB versie voor terug te doen.


Dit komt erin:

Ben nog een beetje aan het twijfelen op de nieuwe generatie wat AMD gaat brengen(in de huidige bulldozer geen trek in), maar denk dat het een nieuwe Ivy bridge 3770K gaat worden.

En de huidige videokaarten en dvd-rom lezers neem ik mee naar me nieuwe build.


Ik wil op tijd nog een geheugen setje ervoor aanschaffen... Wat voor snelheid zal ik ervoor nodig hebben..

Zie ik enig voordeel van 1866mhz geheugen tegenover de 1600 mhz versie..? Ocen ga ik wel doen, maar heb er denk ik geen snel geheugen ervoor nodig..
 
hoger mhz ram ga je effect van ervaren indien je dingen doet zoals video-editing en photoschop met zeer grote bestanden
indien je het gebruikt voor te gamen zou ik zoeken naar ram met de beste cas-timings,ook wel latecies genoemd ;)
ik zou zoeken naar een 1600 mhz kitje met timings rond 7-7-7-20--1t of ietsje hoger ;)
 
Ik zit daarnaast ook met een ander probleem.

Ik heb opzicht wel intresse in die G.skill X F3 cas 7 dacht ik. Die kosten alleen al 100 euro.. Als je al beseft dat je voor dat geld ook 16GB aan geheugen kan kopen, niet dat het geheel zinvol is... Die nieuwe corsair modules heb ik geen intresse in, die schijnen niet echt goed te overklokken zijn, en ook niet helemaal goed stabiel te lopen.. Dus ik weet eigenlijk niet wat ik moet kiezen..

P.S Ik snap niet dat er al 25 mensen mijn topic gezien hebben en er maar 1 gereageerd hebben.
Of is mijn vraag nogal stom ofzo?
 
Ja en Nee .
Ik weet niet waar je de pc voor wilt gaan bouwen voor gamen of andere zaken . Voor gamen dan is een lager Cas timing indd prettiger . Maar nogmaals dit ga je niet op het oog merken . Wil je overclocken , dan komt er ook een zwaar moederbord bij kijken en een processor bij kijken . En dan val je wel duurder uit dan 100 euro .
Bulldozer is in ogen niks mis mee. Dat nu de software het nog niet volledig ondersteunt is een ander verhaal .
Intel is een flink stuk sneller maar betaal je ook een flink pak meer . De keuze is aan jou :)
 
100€ ,je moet niet denken dat degelijk ram goedkoop is hoor
High end ram is nog altijd duur,ik heb maar liefst 250€ betaald voor een 16 gb corsair dominator gt 2133 kit betaald
Corsair gt ram is zeer goed ram aangezien ze andere chips gebruiken dan normaal dominator ram
En deze overclocken ook beter
 
Zoals ik al zei ging ik waarschijnlijk wel voor de nieuwe ivy bridge processors.. Dus niet de sandybridge_E maar de mainstream processors. Dus socket 1155. Meeste word het systeem uiteraard voor games gebruikt. En een beetje het normale werk, dus internetten, muziek luisteren..

Betreft de bulldozer, die verbruik mij teveel stroom, en presteren minder dan de phenom II serie.. Aangezien ik een phenom II heb zie ik niet te noodzaak in om voor de bulldozer te kiezen.. Als ik sneller wil, wil ik wel een duidelijk verschil kunnen merken.. Ik ga niet voor 2 stapjes meer 500 euro voor een systeem uitgeven.. Van Phenom II X4 955 125watt naar ivy bridge 3770K 77 watt is een duidelijk verschil.. Tuurlijk ben ik het met hier boven eens dat echt beter geheugen ook duurder kost.. Maar om daar nou 100 euro voor neer te tellen als het met 50 euro ook wel een goede set aan te schaffen is.. Dan koop ik voor die 100 euro liever 16GB dan dat het maar een fractie sneller werkt..

Is het verschil met sneller geheugen eigenlijk wel merkbaar? Of is dit alleen maar aan de cijfertjes te zien?

En een ` zwaar` moederbord is echt overdreven.. Ligt eraan wat men ` zwaar` noemt.. Socket 2011 is zwaar ja.. ook in je stroom rekening.. Reken maar dat je voor ivy bridge best wel een leuk goed bord te vinden zal zijn voor niet gigantisch veel..

Daarnaast vind ik dat dominator GT geheugen nogal overtrokken.. Het is aan te bevelen als je die-hard wilt gaan ocen en je dus echt records wilt gaan verbreken.. Maar voor een 24/7 pc vind ik het nogal erg nonsense.. Je betaald alleen maar de naam, zoals coca cola. PEpsi, nike, noem het maar op.
 
gelijk mark zegt ;)
op socket 1155 is al gebleken dat er bitterweinig performance winst is wanneer je boven de 1600 mhz uit gaat
dus indien je het nodig hebt zou ik zeggen haal je 16/32 gb 1600 mhz ram,je zal dan al genoeg moeite hebben om het op cas 8 of lager te krijgen
 
Ik ben inmiddels al voorzien. Ben toch maar voor me gevoel gegaan een setje G.skill F3 Ripjaws 12800 cas 7 8GB genomen, en die liggen al sinds een paar dagen in de la wachtend op het nieuwe systeem. Bedankt allen..

Had ze nou gekocht omdat de prijzen zouden gaan steigen, dus wou dat nog even voor zijn.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D hardeschijf of geheugen upgraden. Welke ? Hardware & Software 18
M 8gb geheugen of een snellere processor, welke heeft meer meerwaarde.I.v.m upgrade PC Hardware & Software 4
l3p Corsair Dominator geheugen, welke zal ik nemen? Hardware & Software 30
Robin Welke geheugen is het beste voor core i7? Hardware & Software 63
T Welke en hoeveel fittings? Hardware & Software 3
foxbuster Welke onderdelen nodig voor ASUS ROG Strix GeForce RTX 3080 Ti Gaming OC Waterkoeling 3
D Welke thermalpads heb ik nodig. Waterkoeling 2
Bl4ckj4ck666 Aqua-Computer Aquaero 0 1 2 3 4 5 6 7 ? Welke versie is dit? Waterkoeling 4
D Welke type ekwb heb ik nodig Advies Waterkoeling Setup 2
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
M Welke o-ringen voor (voornamelijk) EKWB fittings ? Waterkoeling 1
Ruud Welke fittingen? Waterkoeling 1
Ruud Fitting 90 grade hoek, welke kant wijst de fitting op? 12mm fitting welke soft tubing past? Waterkoeling 6
D Lian Li O11D Distro-Plate Welke versie is het stilst? Waterkoeling 7
A Laptop in ladekast verbergen (welke cooling) Cases en Modding 2
M Welke pomp en welke radiator? Waterkoeling 2
B Welke koeling in dit systeem? Advies Waterkoeling Setup 4
B Welke fittingen en/of overdruk ventiel Waterkoeling 14
brepoels peter Welke Led controller raden jullie aan? Hardware & Software 14
Z Rebuild van een loop, welke onderdelen vervangen? Waterkoeling 16
D Welke rad zal ik nemen? Waterkoeling 26
foxbuster Kan niet beslissen welke soort kabels / sleeves / kit ik moet kiezen Cases en Modding 12
Freddy Welke games / spellen spelen jullie tegenwoordig? Gaming 7
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
V Welke fittingen? Koppelstuk, male-male en female-female Advies Waterkoeling Setup 1
M Advies gevraagd welke custom waterkoeling jullie aanraden. Waterkoeling 3
Deathchant Nieuwe PC: radiator positionering en welke fans voor beste koeling en airflow? Hardware & Software 17
L Nieuwe case voor custom WC, welke o welke Waterkoeling 7
Z Welke formaat SLI HB bridge heb ik nodig? Hardware & Software 14
P Corsair H115i (Welke ventilatoren? ) Overige Koeling 3
M Welke flow meter Waterkoeling 19
M Lian Li PC-O11 ROG besteld welke omgezet is naar PC-O8 (Eigen Keuze) HighFlow Webshop 3
K webshop toon radiator, radiator en radiator,...maar welke is beter ? Advies Waterkoeling Setup 3
P Welke flow meter is compatibel met Asus Formula X Mobo (onboard flow meter support) Waterkoeling 7
D Welke opties zijn er voor een draaibare 90 graden koppeling Waterkoeling 1
H Welke Fittingen Waterkoeling 2
W Welke Pomp/Reservoir Waterkoeling 4
G Welke corsair sp120 op een h100i v2? Overige Koeling 1
M Welke Koppeling heb ik nodig. Waterkoeling 2
M welke vloeistof chiller. Waterkoeling 2
Bas9466 Ek mono blok koel pads welke kant boven ??? Handleidingen en Installatie Tips 6
k.3nny Nieuwe mod, welke case? Cases en Modding 5
T Welke kleur slang en koelvloeistof? Advies gevraagd Waterkoeling 2
B msi gtx 770 twin frozr 2gb oc. heatsink koelen. mos/vram welke nodig? Overige Koeling 7
F Welke fittingen worden hier gebruikt? Waterkoeling 6
F Welke DDC pompo is het stilste? Waterkoeling 5
A welke diameter sleeve? Handleidingen en Installatie Tips 3
Source Welke fitting bij PETG tubes Waterkoeling 10
D Welke Quick Disconnects en waar te plaatsen? Waterkoeling 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan