• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Welke fitting bij PETG tubes

Source

Mr. Grillmeister
Ik ben van plan al mijn slangen te vervangen voor PETG, echter zie ik door alle fittingen het spreekwoordelijke bos niet meer.

Als PETG heb ik de Nanoxia Coolforce CF1 Hard Tube 12/10mm gekozen, echter wil ik weten welke fittingen (van Bitspower) hierbij passen?

Als ik op de website van Bitspower kijk, staat over de tubes (zowel Acryl als PETG) bij:
< Voorbeeld: Bitspower PETG Tube 12/10
1. Only Compaible With Bitspower Fitting C47/C48/ML Series.

Ik ga er derhalve van uit dat ik voor de Nanoxia PETG ook C47 nodig heb?
"G1/4" Deluxe White Multi-Link Adapter"
BP-DWWP-C47--300X300-4.jpg



-------


Maar nu zie ik ook deze in zowel de Highflow shop als de Bitspower website:
"Bitspower G1/4" Deluxe White Enhance Multi-Link For OD 12MM"
4. Design For Multi-Link Extension Application Via Acrylic Tube OD 12MM.
BP-DWEML--300X300-3.jpg



Nu is mijn vraag... Wat is het verschil tussen beide en welke kan ik het beste gebruiken/heb ik nodig voor de CF1 PETG?


Reden waarom ik niet de Coolforce fittingen neem; enkel in het zwart.
 
Laatst bewerkt:
Formaten van Acrylic of PETG zijn hetzelfde, alleen materiaal is anders.
Zolang de formaten met elkaar passen zijn, kunnen alle merken fittingen erop.

Dus bij Acrylic of PETG 12/10 tubes, moet je fittingen nemen voor 12/10 tubes, maakt niet uit welke merk.
 
Formaten van Acrylic of PETG zijn hetzelfde, alleen materiaal is anders.
Zolang de formaten met elkaar passen zijn, kunnen alle merken fittingen erop.

Dus bij Acrylic of PETG 12/10 tubes, moet je fittingen nemen voor 12/10 tubes, maakt niet uit welke merk.
Bedankt!

En wat is precies het verschil tussen beide fittingen?
Kan de Enchance beter vast gezet worden of zijn er andere redenen om die te kiezen?
 
Het zit naar mijn idee niet veel beter vast, maar het is wel makkelijker ermee werken.
Je schuift namelijk de ene helft alvast op de tube, de andere helft schroef je bijvoorbeeld in de radiator.
Dan kan je de tube er makkelijker inprikken (in het gedeelte op de radiator) en dan schroef je de ene helft op de andere helft.
...
Volg je me nog? :p
 
Het zit naar mijn idee niet veel beter vast, maar het is wel makkelijker ermee werken.
Je schuift namelijk de ene helft alvast op de tube, de andere helft schroef je bijvoorbeeld in de radiator.
Dan kan je de tube er makkelijker inprikken (in het gedeelte op de radiator) en dan schroef je de ene helft op de andere helft.
...
Volg je me nog? :p
Zeker, als ik het goed begrijp is het te vergelijken met een compressiefitting voor slangen? ^^

En de C47 versie; hier duw je de PETG in de fitting en dan zit het vast met 2 o-ringen? Of moet je deze ook aandraaien?
 
Ik wil er toch even op inhaken met mijn mening over die 2 fittingen :)

De enhanced versie houd de pijp ietsie strakker vast, 10-40% (Als het rubbertje er droog omheen zit 100% )
Wat wel een nadeel is met enhanced is dat je steeds eerst de ene helft om je pijpje moet doen en vervolgens nog de O-ring om hem vervolgens in de fitting zelf te stoppen. Hier bekras je het pijpje nog wel eens mee omdat deze redelijk scherp zijn.

De C47 vind ik persoonlijk veel makkelijker werken (ff erop spugen en erin rammen)
En zit stevig genoeg voor welke loop dan ook. (Tierie heeft eens getest dat ze 11kg kunnen houden)
 
Ik ben overtuigd!
Als studentje weegt het prijsverschil ook aardig mee en laat de C47 nou net een stuk goedkoper zijn ^^

Andere reden voor dit topic is dat Bitspower het "SLI/CF" adapter moet noemen, dacht dat het voornamelijk/enkel daarvoor bedoelt is.
 
Nog een vraagje voor de beste flow.. In plaats van een nieuw topic te openen ^^

Ben bezig met een schets, enkel CPU en pomp/res zitten er in, loop zal bestaan uit: Pomp/res - CPU - GPU - Radiator


iq94ev.jpg


Hier de in/out van de pomp:

2njij2e.jpg

2n17tvt.jpg



De radiator komt, door middel van een fake-bottom, op de PSU, op een radiator stand te staan.


Ik gebruik nu de in/out poorten die naast elkaar zitten (screenshot 2). Is het handiger/beter voor de flow als ik het water via de bovenkant/het reservoir naar de pomp laat gaan? Bij bijna alle foto's van casemods met een tube-reservoir wordt de bovenkant gebruikt voor aanvoer van water?
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Ruud Fitting 90 grade hoek, welke kant wijst de fitting op? 12mm fitting welke soft tubing past? Waterkoeling 6
A Welke fitting het best gebruiken voor acrylic tube Waterkoeling 5
J Eheim 1046 voor Reserator 1 - welke fitting? Waterkoeling 2
canonchiel Welke top fitting Waterkoeling 2
WiSK Welke kleur is deze fitting/adapter? Waterkoeling 3
T Welke en hoeveel fittings? Hardware & Software 3
foxbuster Welke onderdelen nodig voor ASUS ROG Strix GeForce RTX 3080 Ti Gaming OC Waterkoeling 3
D Welke thermalpads heb ik nodig. Waterkoeling 2
Bl4ckj4ck666 Aqua-Computer Aquaero 0 1 2 3 4 5 6 7 ? Welke versie is dit? Waterkoeling 4
D Welke type ekwb heb ik nodig Advies Waterkoeling Setup 2
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
M Welke o-ringen voor (voornamelijk) EKWB fittings ? Waterkoeling 1
Ruud Welke fittingen? Waterkoeling 1
D Lian Li O11D Distro-Plate Welke versie is het stilst? Waterkoeling 7
A Laptop in ladekast verbergen (welke cooling) Cases en Modding 2
M Welke pomp en welke radiator? Waterkoeling 2
B Welke koeling in dit systeem? Advies Waterkoeling Setup 4
B Welke fittingen en/of overdruk ventiel Waterkoeling 14
brepoels peter Welke Led controller raden jullie aan? Hardware & Software 14
Z Rebuild van een loop, welke onderdelen vervangen? Waterkoeling 16
D Welke rad zal ik nemen? Waterkoeling 26
foxbuster Kan niet beslissen welke soort kabels / sleeves / kit ik moet kiezen Cases en Modding 12
Freddy Welke games / spellen spelen jullie tegenwoordig? Gaming 7
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
V Welke fittingen? Koppelstuk, male-male en female-female Advies Waterkoeling Setup 1
M Advies gevraagd welke custom waterkoeling jullie aanraden. Waterkoeling 3
Deathchant Nieuwe PC: radiator positionering en welke fans voor beste koeling en airflow? Hardware & Software 17
L Nieuwe case voor custom WC, welke o welke Waterkoeling 7
Z Welke formaat SLI HB bridge heb ik nodig? Hardware & Software 14
P Corsair H115i (Welke ventilatoren? ) Overige Koeling 3
M Welke flow meter Waterkoeling 19
M Lian Li PC-O11 ROG besteld welke omgezet is naar PC-O8 (Eigen Keuze) HighFlow Webshop 3
K webshop toon radiator, radiator en radiator,...maar welke is beter ? Advies Waterkoeling Setup 3
P Welke flow meter is compatibel met Asus Formula X Mobo (onboard flow meter support) Waterkoeling 7
D Welke opties zijn er voor een draaibare 90 graden koppeling Waterkoeling 1
H Welke Fittingen Waterkoeling 2
W Welke Pomp/Reservoir Waterkoeling 4
G Welke corsair sp120 op een h100i v2? Overige Koeling 1
M Welke Koppeling heb ik nodig. Waterkoeling 2
M welke vloeistof chiller. Waterkoeling 2
Bas9466 Ek mono blok koel pads welke kant boven ??? Handleidingen en Installatie Tips 6
k.3nny Nieuwe mod, welke case? Cases en Modding 5
T Welke kleur slang en koelvloeistof? Advies gevraagd Waterkoeling 2
B msi gtx 770 twin frozr 2gb oc. heatsink koelen. mos/vram welke nodig? Overige Koeling 7
F Welke fittingen worden hier gebruikt? Waterkoeling 6
F Welke DDC pompo is het stilste? Waterkoeling 5
A welke diameter sleeve? Handleidingen en Installatie Tips 3
D Welke Quick Disconnects en waar te plaatsen? Waterkoeling 1
Ctrl Welke fittings voor acrylic tubes. Waterkoeling 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan