• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Ek mono blok koel pads welke kant boven ???

Bas9466

Member
Wie weet welke kant er boven moet van de mosfets koel pads van ek de blauwe kant neem ik aan omdat blauw voor koud staat graag antwoord op deze vraag staat nergens wat de boven kant of onderkant is van de pads niet op de tekening en ook niet bij het EK uitleg plaatsen mono blok asus hero 8
bas
 
Het is andersom er staat op you tube een filmpje mono blok plaatsen msi z170 gaming 7 dat hij de pads op het blok plaatst laat hij zien dat de blauwe kant naar boven moet blijven het blok draai je om bij het plaatsen en komt de blauwe kant dan op de mosfets.
Echter moet het blauw gekleurde kant tegen je blok aan komen en let er op dat de zachte kant met de witte kleur naar beneden op het moederbord komt.
bekijk het filmpje alleen moet de pad omgedraaid geplaatst worden
Added after 47 minutes:

De zachtste kant moet op de mosfets omdat de pads een zachte kleverige en droge kant hebben
 
Laatst bewerkt:
plaatsen van ek mono blok voor de laatste nieuwe moederborden

Ik zelf heb een mono blok gekocht voor mijn asus hero 8 wat bijna het zelfde is alshet volgende filmpje omdat ik er niet uit kwam aan welke kant nu de thermal pads komen als je de stickers eraf haalt en je voelt aan het blok wat je hebt verwijderd plakt dit een beetje omdat dit zacht is.
Bekijk deze link het is een van een pre instal, Voorbeeld instalatie ik heb er veel aan gehad
bas hoop dat dit helpt.
 
ze zitten er op en nze goed geplaatst
De blauwe kant komt tegen het waterblok bijde kanten zijn niet het zelfde de witte zijde is zacht op de mosfets leggen met dit blok deze is zacht en drukt de mosfets er in Er kan een betere beschrijving bij van EK bij welke kant er op de mosfets komt

Added after 21 minutes:

Volgens mij maakt het niet heel veel uit.
Ik doe zelf altijd de blauwe kant aan de bovenkant (blauw komt tegen het waterblok).

freddy deze pads hebben 1 zachte kant aks je de witte plak strip verwijderd en aan de blauwe plakstrip kant is niet zacht en plakkerig ik heb de plakkerige kant op de mosfets gedaan deze is ook zoals ik ze kan.
De blauwe kant komt dan zoals jij zegt tegen het waterblok heb ik dit nu goed uitgevoerd is totaal geen info te vinden omdat de zachte kant de mosfets er in zakt drukt is wat ik kan zijn dit nieuwe pads de verwijderde blokken zitten de mosfets ook in de zachte pads afgebeeld ??
 
Laatst bewerkt:
zoals je het hier ziet zal je merken dat als je het zo plaatst verkeerd is de blauwe kant moet omgedraaid zijn zodat deze tegen het waterblok aan komt de beetje zachte plakkerige kant komt op de mosfets dat zal je ook zo zien bij verwijderen van je koelblok de mosfets in de pad gedrukt zitten zijn een zachte plakkerige kant deze komt op de mosfets de andere kant is stugger en niet zacht deze moet tegen het mono blok aankomen deze meneer vergeet dat hij in spiegelbeeld werkt.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb jouw twee onderwerpen even samengevoegd.
Met de zachtere kant blijft het inderdaad beter zitten op de mosfets en kan zo ook minder verschuiven als je het blok gaat monteren.
Uiteindelijk gaat het erom dat het blok goed contact maakt met de mosfets, zonder ze te beschadigen.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D GPU blok compatibel of niet Waterkoeling 2
P Groene aanslag op CPU blok Waterkoeling 2
Thim CPU water blok Waterkoeling 1
Hightower Ekwb gpu blok amd 5700/xt HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
F Correcte afmeting Watercool Heatkiller GPU (DIY) blok) Waterkoeling 3
ChrisdeW Afhandeling - Roest vorming op de bouten van een nieuw EKWB blok. Waterkoeling 7
meneer peer advies cpu blok Advies Waterkoeling Setup 6
Freddy Nieuwe Magicool Waterkoeling Kits, pompen en CPU blok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
mukkel [VERKOCHT] MSI GTX670 (N670GTX-PM2D2GD5/OC) met EK fullcover blok Verkocht 6
Bart D XSPC RAystorm haarscheurtjes in koperen blok Waterkoeling 12
arwin74 zwart passief koel blok voor de aquaero 6 pro/xt HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Thierry Watercool gpu-x blok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Besje Koolance QDC's, reservoir base en 290X-blok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
arwin74 BP CPU blok Waterkoeling 1
N EKWB FC7970 DCII blok: Fitting aansluiting, alleen boven? Waterkoeling 1
sireentje Welke CPU blok compatibel met 775 en 1155? Waterkoeling 7
C [CLOSED] Sapphire Radeon HD 5870 1GB + EK blok en backplate Gesloten 3
cederieck crosfire bridge een oude ek blok met een nieuwe ek blok verbinden ? Waterkoeling 14
sir serial [VERKOCHT] - EK Moederbord blok voor Rampage IV Extreme Verkocht 1
mukkel [VERKOCHT] GTX570 + EK fullcover blok Verkocht 1
G Aquagrafx 680 Lightning blok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
l3p [VERKOCHT] Asus ROG Maximus IV GENE-Z incl. EK-MOSFET Max IV Gene prototype blok Verkocht 8
J Gtx 670 WC blok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
neoreload Levertijd XSPC RayStorm CPU Blok HighFlow Webshop 2
R ASUS Maximus Extreme-Z mobo blok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
R Kan er nog een GPU blok bij mijn set? Waterkoeling 10
R Welk blok op Club3d 6950 CoolStream 2GB Waterkoeling 4
corecrusher 1155 Cpu blok vraag Waterkoeling 6
Harjo [IN-ACTIVE] WC blok HD5970 EK acetal Verkocht 0
Sw333t [GEVONDEN] NB / SB universeel blok Gevonden 1
T Welke gpu blok? Advies Waterkoeling Setup 17
S connectors en GPU blok Waterkoeling 1
Wouzke ATI HD4890 Full Cover blok Waterkoeling 20
Crosshair 4 Extreme-666 NB en ZB waterkoel blok voor Crosshair IV Extreme. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
B [IN-ACTIVE] waterkoel pomp, waterkoel am3 blok, waterkoel 6870 blok Gevonden 1
Crosshair 4 Extreme-666 Waar vind ik NB en ZB waterkoel blok voor mijn Crosshair IV Extreme. Waterkoeling 8
J Welk GPU blok is beter? Waterkoeling 2
T [GEZ] EK WB 5850 Full-Cover blok Nickel/Koper Gevonden 0
F [Gez] 5850 Fullcover blok Gevonden 1
wijthoef [VERKOCHT] Ati Radeon 4870x2 + WC blok Verkocht 14
J [IN-ACTIVE] Universeel GPU-blok Gevonden 2
M HD6990, welk blok? Waterkoeling 1
Harjo [GEANNULEERD] Nvidia 7600 + aquacomputer wc blok Verkocht 7
G [IN-ACTIVE] EK-FC480 GTX Waterkoel blok Gevonden 0
W EVGA GeForce GTX 460 icm een aquacomputer full-cover blok Waterkoeling 2
S Project: Custom TEC GPU Blok Gallery & Build Logs 87
vincent EK Corsair Dominator GT RAM blok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
N Welke MIPS nickel+acetal RAM blok voor 4x DDR3 modules? Waterkoeling 1
T [INACTIVE] HD5850 reference Full Cover blok Nickel/Plexi Gevonden 0
l3p [VERKOCHT] Asus P6T6 WS Revolution X58 Blok] Verkocht 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan