• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Welke auto rij je nu en welke "wil" je rijden :)

20b (A)
krijg je zieke engine sound :D
Precies 3 slagen van 2 liter in 1 omwenteling :016::060:

Rotor moter:
20btwo.jpg


Algemene 4cillinder:
Js_B16B.jpg
 
Laatst bewerkt:
hier een goed filmpje erover ;)
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=6BCgl2uumlI"]http://www.youtube.com/watch?v=6BCgl2uumlI[/ame]

die RX8 op die pic ziet er wel echt mooi uit... mooie body kit bijna alsof hij zo dik uit de fabriek komt ipv wat "erbij geplakte" delen :)
 
26B loopt ook leuk, kijk maar naar de rx7 fd van mad mike.

Maar het is niet helemaal waar wat jullie zeggen. Per schijf is er 1 ontbranding per 1 rotatie van de exentrische as. Hier heb ik me zelf in t verleden ook in vergist.
 
jullie weten wel dat dat ROTOR moters zijn he jongens 3 slagen van 1.3 liter in 1 omwenteling.

Hier een RX8 moter

Engine3BlownRotor.jpg


een zwaardere variant.
wankel-1.jpg

Ja dat wist ik, heb wel gehoord van iemand die veel verstand van motors heeft dat een wankelmotor veel olie verbrand en sneller slijt dan een normale motor of is dat een broodje aap?
Want een RX7 of 8 lijkt me wel wat.
 
Broodje aap!

het gebruikt indd WAT olie maar dat moet je gewoon maandelijks bijhouden, een rx is een auto waarvan je het INSTRUCTIE boekje van MOET lezen of veel verstand hebben van motorische gedeelte ;)
 
Wat kenny zegt.

Deze motor slijten in theorie juist minder hard omdat er simpelweg veel minder bewegende delen zijn.

Het punt is gewoon dat bij deze motoren de smeering nogal nauw komt. Maar eigenlijk is het heel makkelijk, geld ook voor G-laders er al die speciale troep. Word altijd geroepen, gaat kapot, is zooi dit en dat. Rijd het netjes warm voor je gaat trappen en er gaat helemaal niks kapot.

Er zijn RX8'en die nar 75.000 km gereviseerd moesten worden, maar er zijn ook RX7 sa / sb'tjes waar al ruim 300.000km op staat met originele motor. Zit hem puur in het gebruik en onderhoud. Door de hoge temperaturen verbrand de olie snel, en om die reden is er ook een interval van 10.000 km, zelf ga ik 6000 - 8000 km aan houden.

Het olie verbruik komt overigens door het volgende, er zitten olie injectoren in het inlaat spruitstuk voor smering van de apex seals, zie het als mengsmering.

Tot slot, luister ook totaal niet naar de verhalen dat deze blokken vaak gereviseerd moeten worden. Zoals gezegt kan dit door slecht gebruik komen, maar in dit geval is de aanleiding van een revisie ALTIJD een lekke waterpakking (vergelijkbaar met de koppakking van een zuigermotor) of slijtage van de seals en dus weinig compressie. Een opgeblazen motor is vaak oorzaak van te veel boost of detonatie, deze dingen gebeuren bij verkeerd tunen.
 
Eeuhm ja Wat GeenIdee zegt.

Waterseals zijn meestal een euvel ja, komt door slechte thermostaten er is een tijd geweest dan was er een terugroep actie omdat er een verkeerde thermostaat inzat waardoor je binnen no-time een lekke rotor had.
 
Wat kenny zegt.

Deze motor slijten in theorie juist minder hard omdat er simpelweg veel minder bewegende delen zijn.

Het punt is gewoon dat bij deze motoren de smeering nogal nauw komt. Maar eigenlijk is het heel makkelijk, geld ook voor G-laders er al die speciale troep. Word altijd geroepen, gaat kapot, is zooi dit en dat. Rijd het netjes warm voor je gaat trappen en er gaat helemaal niks kapot.

Ik heb zelf een Corrado G60 gehad (en opgeblazen helaas). Het schijnt dat er vooral veel problemen mee zijn omdat er vaak bespaart word op het onderhoud hiervan. De G-lader moet als ik het me goed herinner om de 60.000km gereviseerd worden, en dit gebeurt vaak half of met goedkope revisie kits. Helaas had de vorige eigenaar van mijn exemplaar hier dus ook op bespaard. Het ging echter al mis in de garantie periode mis en dit werd gelukkig goed opgelost door de dealer.
 
Tja, moeten, wat is moeten, goed onderhoud doet wonderen. 1 tip die ik is gehoord heb over de G-lader, schaf een druk meter aan. Komt die onder zijn waarde, weet je dat er iets mis is.

@roodbaard,

Mazda heeft alles opgekocht van NSU toen der tijd.


Heb vandaag vernomen dat mijn meters verzonden zijn vanuit japan. Volgende bestelling op korte termijn word een midden demper, luchtfilter en stugge motor- en baksteunen. Stukje bij beetje dichter bij die 300+ pk :p
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
T Welke en hoeveel fittings? Hardware & Software 3
foxbuster Welke onderdelen nodig voor ASUS ROG Strix GeForce RTX 3080 Ti Gaming OC Waterkoeling 3
D Welke thermalpads heb ik nodig. Waterkoeling 2
Bl4ckj4ck666 Aqua-Computer Aquaero 0 1 2 3 4 5 6 7 ? Welke versie is dit? Waterkoeling 4
D Welke type ekwb heb ik nodig Advies Waterkoeling Setup 2
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
M Welke o-ringen voor (voornamelijk) EKWB fittings ? Waterkoeling 1
Ruud Welke fittingen? Waterkoeling 1
Ruud Fitting 90 grade hoek, welke kant wijst de fitting op? 12mm fitting welke soft tubing past? Waterkoeling 6
D Lian Li O11D Distro-Plate Welke versie is het stilst? Waterkoeling 7
A Laptop in ladekast verbergen (welke cooling) Cases en Modding 2
M Welke pomp en welke radiator? Waterkoeling 2
B Welke koeling in dit systeem? Advies Waterkoeling Setup 4
B Welke fittingen en/of overdruk ventiel Waterkoeling 14
brepoels peter Welke Led controller raden jullie aan? Hardware & Software 14
Z Rebuild van een loop, welke onderdelen vervangen? Waterkoeling 16
D Welke rad zal ik nemen? Waterkoeling 26
foxbuster Kan niet beslissen welke soort kabels / sleeves / kit ik moet kiezen Cases en Modding 12
Freddy Welke games / spellen spelen jullie tegenwoordig? Gaming 7
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
V Welke fittingen? Koppelstuk, male-male en female-female Advies Waterkoeling Setup 1
M Advies gevraagd welke custom waterkoeling jullie aanraden. Waterkoeling 3
Deathchant Nieuwe PC: radiator positionering en welke fans voor beste koeling en airflow? Hardware & Software 17
L Nieuwe case voor custom WC, welke o welke Waterkoeling 7
Z Welke formaat SLI HB bridge heb ik nodig? Hardware & Software 14
P Corsair H115i (Welke ventilatoren? ) Overige Koeling 3
M Welke flow meter Waterkoeling 19
M Lian Li PC-O11 ROG besteld welke omgezet is naar PC-O8 (Eigen Keuze) HighFlow Webshop 3
K webshop toon radiator, radiator en radiator,...maar welke is beter ? Advies Waterkoeling Setup 3
P Welke flow meter is compatibel met Asus Formula X Mobo (onboard flow meter support) Waterkoeling 7
D Welke opties zijn er voor een draaibare 90 graden koppeling Waterkoeling 1
H Welke Fittingen Waterkoeling 2
W Welke Pomp/Reservoir Waterkoeling 4
G Welke corsair sp120 op een h100i v2? Overige Koeling 1
M Welke Koppeling heb ik nodig. Waterkoeling 2
M welke vloeistof chiller. Waterkoeling 2
Bas9466 Ek mono blok koel pads welke kant boven ??? Handleidingen en Installatie Tips 6
k.3nny Nieuwe mod, welke case? Cases en Modding 5
T Welke kleur slang en koelvloeistof? Advies gevraagd Waterkoeling 2
B msi gtx 770 twin frozr 2gb oc. heatsink koelen. mos/vram welke nodig? Overige Koeling 7
F Welke fittingen worden hier gebruikt? Waterkoeling 6
F Welke DDC pompo is het stilste? Waterkoeling 5
A welke diameter sleeve? Handleidingen en Installatie Tips 3
Source Welke fitting bij PETG tubes Waterkoeling 10
D Welke Quick Disconnects en waar te plaatsen? Waterkoeling 1
Ctrl Welke fittings voor acrylic tubes. Waterkoeling 3
Freddy The Party 13: Welke Games? Even op elkaar afstemmen Lan Party 30
M welke slangen en hoe koelvloeistof vervangen Waterkoeling 7
P Advies Acrylic tube 12/10mm, welke fittingen? Advies Waterkoeling Setup 9

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan