• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

WC Log: Liquid P182

zekers druk bezig, en ik heb nooit geweten dat er zoveel hardware in die kasten paste :p ik heb ze wel eens gebouwt maar vond ze met luchtkoeling al redelijk krap laat staan 3 loops :p

zekers druk bezig, en ik heb nooit geweten dat er zoveel hardware in die kasten paste :p ik heb ze wel eens gebouwt maar vond ze met luchtkoeling al redelijk krap laat staan 3 loops :p

jaja het gaat wel lukken hoor, heel nips :p

Vraagje nog, ik kom hier tot de constatatie dat ik geen PA120.1 onderaan kan plaatsen omdat het echt te smal is zeker met fan erbij, zou mosfet 1+2, ram, nb en sb op een XSPC RS120 kunnen fris blijven of zou een mcr120 veel verschill maken?
Let wel 'k zit met een DDC 18w voor die loop ..

edit, PA120.1 gaat wel passen, nips maar toch :p

Laatst bewerkt:
Update 21 Juni 2009 – Beginning of the Summer !

Zozo, hmm, precies veel gebruikt om m’n update’s mee te beginnen, maar goed, hier gaan we dan. Er is afgelopen dagen weer heel wat gebeurd, tiens dat schrijf ik ook precies veel in update’s, maar dat is geen leugen dus het mag, alhoewel het me een déja vu gevoel geeft ^^.

Deze keer ook weer heerlijk buiten gewerkt, maar geen progress fotokes genomen, ochja dat moet niet altijd, ’t gaat er hem om naar waar we geraakt zijn na ons uur of 2 werk, vaderlief kon het deze keer ook niet laten om mij een handje toe te steken, dus bij deze een bedankje voor hem :).

Maar goed, ‘k ga eens uit de doeken doen wat we allemaal uitgespookt hebben, ik heb nog wat geslepen aan ’t boeltje zodat de psu er verticaal in kon (deels maar he), vader heeft dan terwijl steuntjes gemaakt om de case weer aan mekaar te poppen want ze was op een gegeven moment bijna zo goed als voor ’t grof vuil … ^^.

Eens ermee binnen heb ik er wat hardware in gemikt en wat zitten foefelen met pompposities etc …, maar goed, fototijd? Iedereen ziet dat wel zitten denk ik zo :).

2lvkarn.jpg

Terug @ Rommel :p.

[/img]http://i44.tinypic.com/2567laq.jpg[/img]
En ook nen hoop fans die klaarligt, ‘k ga ze natuurlijk niet allemaal nuttigen want der zitten ook rommelfans tussen ze…

c8dcl.jpg

Verder dan eens het rad op de case gelegd met m’n opgeschuurde zinken plaatje :).

2woabz7.jpg

Boeltje@kamer en eens gevuld, psu zal der ‘n 9cm uitsteken, moet ik dan nog iets voor fabriceren …

246m4js.jpg

Bottom room, 2x pompen, 1x PA120.2, PA120.1 still need to be ordered …

2q9jclw.jpg

We’ve got some Bitspower in da house, jo jo ^^xD…, oooh wat zijn we weer lollig op zondagavond ^^.

28mgv43.jpg

Daartussen moet nog een D-plug gemikt worden …

24dm04k.jpg

GPU en HDD’s, past ook maar net, maar beter past net dan net niet ^^…

e6pnw0.jpg

Het eerste overzichtje :).

ekf2ts.jpg

Beetje zooi@achterkant …

v8ouqa.jpg

Het 2de overzichtje met een RS120 erbij om te tonen hoe bedrukt het er beneden wel niet is :).
33aw47l.jpg

Schotje van onderaf , Supreme is maar tijdelijk gemount, want zit wc-papier onder nu, en ‘k moet die jet plate nog opschuren ^^ :p.

Ziezo, dat was het qua foto’s weer, even een opinie, qua slangkleur voor de gpuloop, zwart/wit of evt grijs, het zwarte vind ik zelf wel ok, maar me denkt dat wit evt beter zou zijn, dan zijn de WC-de componenten de Day en de kast de Nite ^^, wat een fijne logica alweer :).

To do !
- Alles weer uit de kast halen.
- Nog ’n beetje boren in de kast.
- Omhulsel en psumounting maken voor achteraan (’s voor de vakantie ofzo
- WC-gerief bestellen Chez Eddy, Freddy komt nog wel eens een keertje aan de beurt, want dat was ook dik in orde
- Kast nog eens spuiten
- Beginnen aan de afwerking
- Halverwege de vakantie eens moboblokjes en ramblokjes van MIPS bestellen :).

Damn, dat wordt nog een hele klus ^^, klusserdeklusseklus, ik wil vliegen vliegen, vliegen als een mus :p.

Tot de volgende update !

Allemaal bedankt Coolfris, Zwerver, Slader en Kerensky

@Kerensky, er gaat inderdaad nog iets om de voeding heen, maar ik moet het nog wat uitdenken, ik heb wel een algemeen beeld van wat ik +- wil, dus dat komt wel in orde ergens in de vakantie (halfweg dan nog eens die moboblokken etc ...)

@Coolfris, me dacht zo ook dat jij die benedenzaal leuk zou gaan vinden :p

edit: leuke extra, daarnet in een mailtje van Eddy (freddy's belgische collega om het zo maar bruut te zeggen) wou mij sponsoren, mooi meegenomen, wat extra slang en vloeistof enzo, altijd handig, want aan het tempo dat ik dat omstoot :p

'k ga dan gewoon de banner in de TS zetten, bij ward staat dat erook :)

Laatst bewerkt:
ziet er erg gelikt uit!

Best wel leuke combo zo zwart-wit!

Kan je op een of ander manier geen licht IN je slangen krijgen?

licht erin gaat moeilijk gaan, en bij uv licht lichten die blauw op...

maarrrrr, ik heb hier led-strips met witte leds liggen voor in de build, dus die komen er ook nog, samen met die witte ledfans gaat het nog fijn worden, maar da's maar voor over enkele weken ... :)

Update 27 Juni 2009 – Ruw

Voila se, direct de volgende update, vandaag eentje, morgen eentje …

Vandaag nog een pompje en een supreme overgenomen van Christophe (Krikke85@tonesforum), alles werkt prima en Christophe zal zen pompje wel in m’n GPU loop zien verschijnen :).

Maar goed, ik zat dus met een hele ruwe case, die ik dan wat opgeschuurd en bijgevijld heb …

Fototijd !

291e3w8.jpg

The mess …

dr9hrc.jpg

@Stal, lian li hdd cage +4 schijven Ready for drilling, natuurlijk schijven mooi afgeschermd met iets wat ik daar gevonden heb ^^

23l19ol.jpg

5 Min later ^^
rrtx90.jpg

Boormachine, klaar om die aangeduide stipjes te doorboren :p.

n532td.jpg

Done !

r8bb0z.jpg

Kooi na wat gevijl …

2myrs7n.jpg

Ik had ook nog 2 gaten geboord in de case, maar vergeten foto’s van te nemen, dit is reeds nadat het gevijld is, hier moeten dan die slangen naar de GPU doorkomen ^^
Dan ook maar gepast met 2 stukjes slang

291nc7k.jpg

Supreme nog eens opengegooid, omwille van het ROEST op de jetplate, achteraf mooi opgeschuurd, Supreme wordt dan binnekort ook nog eens uitgerust met een Acetal topje, ipv de plexi top, gaat imho mooier zijn icm met witte slangen…

2i70dx2.jpg

Roest is evil …

9bei3b.jpg

But the Schuurpapier too xD

2vt9q88.jpg

Case, voor het herspuiten, opgeschuurd ennalles …

kd0o5c.jpg

Achterzijde, alle randjes opgeschuurd etc …

14v5ttx.jpg

Hier hangt de case zowat terug mee samen, was er al sinds de vorige update, maar nu eens beter in beeld gebracht !

Ziezo dat was het weer, er komen nog updates, maar atm wordt ik een beetje opgehouden door mijn bestelling van it-service die er nog niet is …
O ja, alle modwerken zijn deze week volledig nuchter uitgevoerd, vandaar da’t ik maar 1 avond eraan gewerkt heb :D.

Update 30 Juni 2009 – BLACK !

Voila een update die al een tijdje op zich liet wachten maar ik ben er dan toch in geslaagd om er eens werk van te maken en hem te fabriceren …

Het mindere nieuws is zoals sommigen reeds weten is mijn C-attest, wordt dus jaartje herdoen, in ieder geval heb ik geleerd dat je met luidheid en enkel je de periode rond en in de examens kapot leren niet meer lukt, maar goed, genoeg hierover.

Wat heb ik gedaan, de case herspoten in Semi gloss zwart, veel beter dan de eerste maal, mijn spuittechnieken zijn erop vooruit gegaan :).

Dan ben ik ook nog extenders gaan fabriceren bij mijn opa in het zink, hij heeft die dan voor mij mooi aan mekaar gesoldeerd want dat kan ik nu net niet se …

Maarja, genoeg gezeverd, geluld, mooie woorden verkocht, tijd voor foto’s !

28h21oz.jpg

Herspoten …

23ud2qt.jpg

In het zonnetje werken ^^

30xd6it.jpg

4qlq9i.jpg

Klein beetje te veel, maar je ziet het niet, gelukkig :).

35b87yq.jpg

Verveling laat de productie van rare bitspowerwezens toe !

66i5ah.jpg

Zinken plaatje voor rad er terug opgehangen met TEC7, case ondersteboven en wat gewicht opgelegd :p.

23wnqed.jpg

POM beugels en zinken extenders (mooi opgeschuurd ofcourse ^^).

dlq7iu.jpg

Velcro op de onderkant van een DDC !

35191xs.jpg

Maar ook in de kelder van de case !

euel9v.jpg

Dat brengt heel wat handige misschien overbodige luxe met zich mee (moet ik lekker geen gaatjes boren xD

vpjald.jpg

Beugels geremount ..

bf4dpz.jpg

Reservoir voor de CPU loop even aangehangen, cva nog denk ik ?

2z4jxg8.jpg

Zoiets zou het moeten worden, pomp komt dan op die PSU extender … ;)

Ziezo, dat was het, ik ga nu de case weer leegmaken (had h’m eens gevuld om alles nog wat te passen en eens aan mijn PSU extender beginnen …

Update 8 juli 2009 – EPICNESS

Ene goedemorgen allen, vandaag de volgende update want ik heb weer wat staan, nu het slechte nieuws is dat ik de moed een beetje aan het verliezen ben wat niet zou mogen, kast zit al +- samen maar er moet nog wat aan gebeuren, hier en daar nog wat slijpen, dan nog die PA120.1 passend krijgen voor de moboloop en het ziet er naar uit dat het niet zal lukken, ‘k heb dunne 120mm fans nodig, die komen er aan dus dat is het probleem nu niet echt, maar van die pomp naar die rad = een hel. (‘k ga toch eens moeten verhuizen naar iets groters ooit …)

Nuja, genoeg gezwanst tijd voor wat foto’s van het werk van afgelopen week, wat eigenlijk niet zo heel veel is maar soit … ;).

Welcome@Olilabs, The source for Exreme Watercooling !

v4y0yd.jpg

2x XSPC RS120 stacked voor een gpuloop ^^

11ik19c.jpg

Toch wel cva ze, en handig zo zonder kast :).

2a7hlyd.jpg

Dual loops FTW !

2zzu5p4.jpg

Gotta love overkill !

x53wj8.jpg

En natuurlijk voorzien van Bitspower shizzle.

2rc25w6.jpg

Loopje om de PA120.2 door te flushe, hele nacht laten draaien, en vuil dat het water was, vol met radflux enzo …

27y7iao.jpg

En toen stond er plotseling een hele grote doos ergens aan de achterdeur blijkbaar, ‘k heb ze zelf in de keuken teruggevonden, rara van wie zou die toch kunnen komen? :eek:.

2mwxseg.jpg

Doosje een beetje geledigd …

315ju3c.jpg

Even wat rads en de pasvoeding onderaan in de kast gemount, toen zag het er nog naar uit dat alles zou gaan passen …

23vetmd.jpg

PA120.1 er terug uitgehaald en huppa, ook doorflushen, was niet zo vuil als bij die 120.2 maar toch … lekker schuimig :D.

no6ars.jpg

Naar buiten met die hap, ow ja, PSU extender, al op maat gemaakt, enkel nog mounten

27zw6r6.jpg

Tada, al gemount (jawel het staat scheef, maar mij de zijkapjes gaat ge daar geen reet meer van zien (en ja te weinig foto’s genomen tijdens het mounten en op maat boren en die zever enzo ;).

nvcmd4.jpg

Nog eens …

2mqoxa9.jpg

En nog een keertje, zo dat was het dan, daaag :p.

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
J Build log my own dekstop desk Cases en Modding 31
XenoMorpH [Build Log] USS SULACO V2 Gallery & Build Logs 40
R [Build Log] Myvmcloud ESX WhiteBox Gallery & Build Logs 24
M [Build Log] Project Blueberry Apple G4 Cases en Modding 24
BeckModZ [Project Log] "Blue Morpho" Gallery & Build Logs 34
F Builg log Project Saber Gallery & Build Logs 4
bmawn [Project log] Project Dark Knightmare Gallery & Build Logs 31
R First watercooling build log old school pc Gallery & Build Logs 7
D The First One build log Gallery & Build Logs 29
BeckModZ [Project Log] "Parvum|Beast" - Semi Sponsored Build Gallery & Build Logs 63
C LOG custom backplates gtx570 glh Gainward Cases en Modding 10
H [Build log] "first time" Gallery & Build Logs 23
Monster Build Log SteamPunk Ugly Drum Smoker BBQ Overige Builds 14
T Haswell's Nightmare [Build Log] Gallery & Build Logs 1
CDA441 Build Log: D Desk Gallery & Build Logs 13
K Build Log: Coolermaster ATCS 840 Gallery & Build Logs 36
R Corsair 600T SE White - Build Log Gallery & Build Logs 37
M router log Algemene Discussies 3
Dark-NighT Dark en Klets Dual build Log Gallery & Build Logs 18
Radak radak's log Gallery & Build Logs 22
Deleted_User_Z zer0's build log Gallery & Build Logs 152
M marksw log Gallery & Build Logs 21
MaartenvdE Build Log: Umbra Gallery & Build Logs 86
N White Salvation Build In Log Gallery & Build Logs 64
DaGreatRV 1e waterkoeling [log] Gallery & Build Logs 46
muckelpupp the ARAGORN-C2Q meets: da Monsta! (English build log) Gallery & Build Logs 71
tomcatt Elements of Fortune - Build log Gallery & Build Logs 221
fatal_error.be fatal_error eerste casemod/ build log/upgrade Gallery & Build Logs 80
Thierry HAG932 build log Gallery & Build Logs 39
Oli4v Build Log: Red Light District (WC'ed CM Stacker STC-101) Gallery & Build Logs 49
damunk damunks mini log Gallery & Build Logs 16
N Nighthawk's build log - no name Gallery & Build Logs 102
Ludwig Build log HAF 932 Gallery & Build Logs 44
G Guardian's casemod log Cases en Modding 64
D ward0 casemod log Gallery & Build Logs 69
maomanna [Build Log] Ugly Blacky Gallery & Build Logs 11
Fiftykilowatt Liquid North Overige Builds 2
Jason Be Quiet! Silent Loop 2 AIO CPU Liquid Cooler - 360mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Silverstone IceGem 360 AIO CPU Liquid Cooler ARGB - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Alphacool Eisbaer Extreme liquid CPU cooler 280 - black edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Kraken X53/ X63/ X73 AIO Liquid Cooler With Aer RGB Fans (240mm/ 280mm/ 360mm) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 MSI Z97 GAMING 9 ACK LIQUID COOLED DESKTOP Hardware & Software 7
K Liquid.cool Vortex One DIY AM240: lucht probleem Waterkoeling 3
S Primochill Vue Koelvloeistof / Liquid / Coolant HighFlow Product Suggesties en Nieuws 108
Freddy Liquid.cool Koelvloeistof / Coolant / Componenten HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
C Info componenten custom liquid cooling set Advies Waterkoeling Setup 26
meneer peer Coollaboratory liquid Ultra 1ML HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
M Swiftech H220X CPU Liquid Cooling Kit Lek Waterkoeling 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan