• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

radak's log

Radak

New member
Me onderdelen zijn binnen en me zalman is al gemod. (foto's volgen nog)
En dinsdag stond dit pakje binnen toen ik thuis kwam
IMG_4577.jpg


En wat zit er in
IMG_4578.jpg

mmm dat is nog steeds niet echt zichtbaar.

Een i7 950 in een beetje gekreukeld doosje maar verder niks mis aan de binnenkant. (voor zover ik kan zien)
IMG_4579.jpg


Nog een doosje? En ik mag hem niet eens openen :(
IMG_4581.jpg


Toch lekker opengemaakt :077:
IMG_4582.jpg


En nog een laatste doos
IMG_4584.jpg


Het glimt helemaal
IMG_4590.jpg


En zonder de northbrindge koeler er op.
IMG_4593.jpg


Klein North bridge blokje (water blokje gaat er natuurlijk ook op)
IMG_4591.jpg


Systeem Hardware:
Cpu: Intel i7 950
Moederbord: Gigabyte GA-X58a-UD7 (rev 2.0)
Geheugen: 12GB corsair XMS Series 1600MHz CL9
Videokaart: XFX nvidea geforce GTX260 black edition
Voeding: Cooler Mater Real power M850
Hardeschijven:
2x OCZ vertex 60GB
2xSamsung F2 eco green 1.5TB
1xsamsung spinpoint 1TB
1xHitachi Deskstar 250GB
Muis: Razer Mamba
Toetsenbord: Logitech G15 (originele)
Koeling: Inmiddels gemodde Zalman reserator XT (later volgt wat er veranderd is nu geen tijd)
Case: Antec nine hundred (rev1)

Van het weekend ga ik alles inbouwen van dit nieuwe systeem in me antec ninehundred (rev 1) en dan gaan we is kijken wat dit ding gaat doen en hoe koel hij blijft.
 
Update

Eerst een foto'tje van mijn gemodde zalman XT
IMG_4599.jpg

Niet heel erg veel veranderd behalve dan het reservoir en een aantal slangen.

En nu aan het werk:
Hier twee mooie before foto's
IMG_4601.jpg

IMG_4603.jpg


Tijd voor de operatie.
Eerst alle organen verwijderen en apart leggen
IMG_4604.jpg


Vervolgens de boel schoonmaken van binnen
IMG_4605.jpg


Vervolgens het nieuw hart naar binnen
IMG_4606.jpg


Vervolgens water koeling aansluiten om op lekkage te teste
IMG_4611.jpg


Zalman in werking
IMG_4612.jpg


En alles is nog helemaal droog
IMG_4613.jpg


Enorme troep tijdens het flashen van me ssd's naar nieuwe firmware
IMG_4626.jpg


Kijken of hij het doet met alles er in
IMG_4628.jpg


En de operatie is geslaag
IMG_4629.jpg

IMG_4630.jpg


Het lijkt er wel op dat er nog wat gedaan moet worden.
De slangen brij is nog steeds een ramp maar ik hoop dat dit minder wordt het mij lukt om de kabels zelf te maken wanneer mijn pakje van highflow binnenkomt.
Ook even snel een linx run gedaan om te kijken wat de temp op stock was en dit was hoger dan verwacht met gemiddeld over de cores ongeveer 55C (met de case open). Even de flow uit de zalman getest met de hand en deze is toch merkbaar warm dus lijkt er wel op dat de rads hun werk goed doen.

(hoe strak moet ik trouwens die veertjes van de EK supreme HF draaien? Heb deze nu tegen het veertje gedraaid en vervolgens nog maar een paar slagen gedaan zodat hij niet al te veel druk uitoefent)
 
Het heeft wel wat die kluwe kabels. Tijd geleden dat ik dat gezien heb. :)

Maar wel vrij uniek die aangepaste reserator. :023: Ben je nu in ieder geval van het aluminium af zonder dat alu stock reservoir.

Blokje zou je idd iets strakker aan kunnen draaien. ---> PC een min of 20 laten stressen en dan tijdens dat stressen kruislings een slag per kant vaster draaien. En dan even afwachten of het invloed heeft op je core temps.
Je kan alle vier tegelijk of per schroefje even kijken of het resultaat heeft. In sommige gevallen wil de temp tussen de coren dan nog wel eens gelijk of gelijker trekken. Als je na twee of drie drie slagen nog geen verbetering ziet, heeft het denk ik ook geen zin om verder strakker aan te draaien.
 
PC geeft nu problemen.
Beeld viel uit tijdens internetten met het gekuidje dat je hoort als je hardware ontkoppeld (zoals het verwijderen van een usb stick)
PC gereboot en kreeg geen beeld. Dus kas even opengemaakt en ik zie dat fan van videokaart niet draait maar de videokaart wel erg warm aanvoelt.
PC uitgezet en sterker er uit en even laten afkoelen. opnieuw opgestart alles ging goed.
Maar na ongeveer 5min weer het hardware ontkoppeld geluid en monitor weer signaal verloren (fan draait dit keer nog wel)

Ik vermoed dus dat mijn videokaart aan zijn einden is gekomen :(
 
Hhmm mijn 8800GTS heeft t ook raar gedaan (langzame start, zwart opstart scherm en screen freeze),
maar het was uiteindelijk toch een driver error.
Misschien die verwijderen, CCleaner dr over en opnieuw installeren?
Maar goed je nieuwe kaart is al besteld...
 
Hhmm mijn 8800GTS heeft t ook raar gedaan (langzame start, zwart opstart scherm en screen freeze),
maar het was uiteindelijk toch een driver error.
Misschien die verwijderen, CCleaner dr over en opnieuw installeren?
Maar goed je nieuwe kaart is al besteld...
Het is een probleem wat ik al eerder heb gehad met deze kaart.
Hij heeft een keer het probleem gehad dat een kebeltje tussen de fan zat en daardoor erg warm is geworden. (100C volgens speedfan) sind dien heeft hij af en toe problemen gegeven maar dat is nu dus erger geworden. Hij geeft nu wel beeld en valt niet meer direct uit maar zodra hij maar een beetje werk krijgt (zoals games) krijg ik een mooi ff gekleurd beeld te zien.
Heb ook even funmark geprobeert maar na ~10sec krijg ik het in dit geval bruine scherm en me pc doet helemaal niks meer, zelf de tijd lcd scherm op me G15 staat stil en me reset knop werkt ook niet.

Een driver probleem lijkt me ook erg sterk het is namelijk een nieuwe windows instal en driver had ik net vers gedownload van nvidea.

@vannos: zoals al eerder gezegd ik heb een bestelling staan met stroom kabels zodat ik een custom sata power kabel kan maken. Dat zal 70% van die kabelbende weghalen. (komt tegelijk binnen met me nieuwe videokaart dus doe ik in een keer)
 
Een driver probleem lijkt me ook erg sterk het is namelijk een nieuwe windows instal en driver had ik net vers gedownload van nvidea.

Dat zegt helaas niks... vond mn vorige driver t namelijk prima doen. De laatste bevatte 3D ondersteuning... zie je t al voor je met een verouderde 8800GTS? :p
 
Zojuist even zitten zoeken en er komt waarschijnlijk nog een kleine kabelmanagement mod aan.
Baby-ATX: Baby SATA - SATA cable length management tutorial by MetkuMods - Because you love your hardware!
Dit ga ik als het lukt, waarschijnlijk alleen toepassen voor de harde schijven die onder in de kast zitten.

Dit ga ik deze week even proberen met wat kabels die ik over heb. Maar zal dan eerst dunner soldeertin (wat ik nu heb ik 3.5mm dik :p) en eventueel een nieuwe soldeerbout moeten kopen. (ben helaas pas elke dag 6 uur thuis dus winkel is steeds al gesloten)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Homienator Happy B day 'Radak'! Felicitaties 4
Radak Radak introduceert zichzelf Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
J Build log my own dekstop desk Cases en Modding 31
XenoMorpH [Build Log] USS SULACO V2 Gallery & Build Logs 40
R [Build Log] Myvmcloud ESX WhiteBox Gallery & Build Logs 24
M [Build Log] Project Blueberry Apple G4 Cases en Modding 24
BeckModZ [Project Log] "Blue Morpho" Gallery & Build Logs 34
F Builg log Project Saber Gallery & Build Logs 4
bmawn [Project log] Project Dark Knightmare Gallery & Build Logs 31
R First watercooling build log old school pc Gallery & Build Logs 7
D The First One build log Gallery & Build Logs 29
BeckModZ [Project Log] "Parvum|Beast" - Semi Sponsored Build Gallery & Build Logs 63
C LOG custom backplates gtx570 glh Gainward Cases en Modding 10
H [Build log] "first time" Gallery & Build Logs 23
Monster Build Log SteamPunk Ugly Drum Smoker BBQ Overige Builds 14
T Haswell's Nightmare [Build Log] Gallery & Build Logs 1
CDA441 Build Log: D Desk Gallery & Build Logs 13
K Build Log: Coolermaster ATCS 840 Gallery & Build Logs 36
R Corsair 600T SE White - Build Log Gallery & Build Logs 37
M router log Algemene Discussies 3
Dark-NighT Dark en Klets Dual build Log Gallery & Build Logs 18
Deleted_User_Z zer0's build log Gallery & Build Logs 152
M marksw log Gallery & Build Logs 21
MaartenvdE Build Log: Umbra Gallery & Build Logs 86
N White Salvation Build In Log Gallery & Build Logs 64
DaGreatRV 1e waterkoeling [log] Gallery & Build Logs 46
muckelpupp the ARAGORN-C2Q meets: da Monsta! (English build log) Gallery & Build Logs 71
tomcatt Elements of Fortune - Build log Gallery & Build Logs 221
fatal_error.be fatal_error eerste casemod/ build log/upgrade Gallery & Build Logs 80
Thierry HAG932 build log Gallery & Build Logs 39
Oli4v Build Log: Red Light District (WC'ed CM Stacker STC-101) Gallery & Build Logs 49
Oli4v WC Log: Liquid P182 Gallery & Build Logs 188
damunk damunks mini log Gallery & Build Logs 16
N Nighthawk's build log - no name Gallery & Build Logs 102
Ludwig Build log HAF 932 Gallery & Build Logs 44
G Guardian's casemod log Cases en Modding 64
D ward0 casemod log Gallery & Build Logs 69
maomanna [Build Log] Ugly Blacky Gallery & Build Logs 11

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan