• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

WC Log: Liquid P182

Update 25 April 2009

Zozo, na lange tijd nog even een update, want er is wel wat gebeurd vandaag, ik heb deze week wat spulletjes ontvangen van Chiller@highflowforum met wat kleine spulletjes erin, nl een bitspower tempsensor, een bitspower Q-block en een kraantje, een mooitje, althans mooier dan dat wat ik al had :D.
Dus dan hebben we dat vandaag maar even ingebouwd, al een geluk dat de loop niet leeg moest, enfin, na het afdraaien van de oude kraan begon het toch niet te lopen, omdat er geen 2 luchtpunten in de loop waren, dus dat was wel snel geklaard.
Ook was ik niet helemaal tevreden met het resultaat van het pompsteuntje, niet dat het niet mooi was maar omdat er wat kartelingetjes aan het randje waren, dus dat hebben we eventjes bijgevijld :).

Dus fototijd nu !

1231fyv.jpg

Spulletjes van Chiller :), zat wel wat tabak in de schroefdraad, foei Chiller ! xD.

k0oiyx.jpg

Eventjes de case erbij genomen alsook een beetje afgestoft was wel nodig imho :p.

10zs9vp.jpg

Zeg nu zelf, veel egaler imho !

2re16za.jpg

’n Beetje afstofwerk en het ziet er weer shiny uit, spiegel was nogal stoffig geworden na een tijdje …

14szkv7.jpg

Ziezo, ziet er beter uit als voorheen :).

24l809c.jpg

Het klassieke overzichtsshot, maar dan van de achterkant, dus een overzichtje van de achterkant, imho vrij mooi …
 
Laatst bewerkt:
ik heb een kleine update, Day 'n nite is weer even@ghetto modus, althans, omdat ik m'n schroefdraad op de een of andere manier verkloot heb van m'n multires, dus een nieuwe bodem + d-plug van bp is besteld

althands, goed nieuws voor jullie, 2 foto's :p

9h2cjk.jpg


10hu23c.jpg


ik hoop dan ook snel de nieuwe spulletjes binnen te hebben, maar dat zal wel geen probleem zijn, eddy ging z'n best doen :)

verder ben ik ook vollop aan het denken hoe de 2e loop te plaatsen ...
 
Waarom staat het hele spulletje ernaast als ik vragen mag?

kijk 'ns goed naar jouw multires 250 en dan naar de mijne, je zult het snel weten, schroefdraad van die bodem is verneukt laten we zeggen ;), je daait je fitting erin en die valt er spontaan weer uit ...


'k ben er denk ik ook achter gekomen hoe dual loops in deze case te krijgen met 3-4 hd's :)

cpuloop = DDC 18w + multires 150 + 2x PA120.1 (jep, alleen thermochill voor deze :p) + EK supreme
gpu+mobo+ram = DDC18w + Multires 250 + 1x PA120.3 + MIPSmobo en ram + EK 4870

zou wel snor moeten zitten :D
 
Update 28 Mei 2009 +Stand van Zaken+

Jullie herinneren zich waarschijnlijk de laatste stand van zaken wel nog vermoed ik, wel toen is het van kwaad (voor de fora die niet geupdate zijn, half uiteen, multioption reservoir bottom naar de banaantjes) en nu is het er niet op verbeterd, eerst had ik al m'n rads bij gehangen, nog 'n PA120.3 en een XSPC RS120, 'n beetje experimenteren dus, maar daarna werd het nog erger...

2w1tf8y.jpg

Dit viel nog goed mee, maar het werd er niet echt beter op.

Ik heb mezelf de 2 PA120.3's genomen en gewoon zijlings op mekaar gelegd om tot het volgende te komen ...

vicf0p.jpg

Lekker eh :D.

2urxisz.jpg

Van verre op het bureau :).

34xrf60.jpg

Overzichtje

10f4yn6.jpg

En toen vond ik het nodig om 'n fototje te gaan nemen van m'n pompje :p.

Ziezo, dat was dat, nu vragen jullie jezelf waarschijnlijk af waar die P182 naartoe is, wel die is dus leeg want zo goed als alles ligt hier en staat nu op m'n kamer nog verder onder het stof te komen.

21b9ppw.jpg

Achter m'n bed :).

2dkemxk.jpg

Overzicht lege binnenkant

10pyrdu.jpg

Nog meer bestofte zooi ...

1zge9z.jpg

De onderkamer en hier ga ik even over uitwijden, want hier gaan de grote veranderingen komen, althans er gaat in het geheel veel veranderen dus laat ik maar gaan verkondigen wat er allemaal gaat gebeuren.

Er is een planning gemaakt voor 3 waterloops, jawel, dat in en op 'n P182, ik ga ze even overlopen.
Waterloop 1 => CPU
Onderdelen: - EK Supreme met acetal topje (moet ik dan eens aanschaffen).
- Laing DDC18w met EK X-top V2 Plexi
- EK Multioption Reservoir 250 rev 2 met nieuwe bodem ! :)
- Thermochill PA120.3 met de 5 fans (3x papst en 2x scythe).
- Vermoedelijk witte feser slang
- Verplicht bitspower *blingbling* !
Ligging: - De bestaande loop, maar dan enkel voor cpu, dus met pomp/res/rad extern!

Waterloop 2 => GPU
Onderdelen: - EK FC4870 Plexi fullcoverblock
- Laing DDC 10w of 18w ben er nog niet 100% uit met XSPC RESTOP.
- 2x Thermochill PA120.1
- Normaal Zwarte Tygon tubing
- Verplichte bitspower *blingbling* !
- Scythe S-flex 1600rpm of yates :p
Ligging: - In de onderste kamer komen de 2x PA120.1, goed voor zo'n 300w dacht ik :).
- Tussen de 2 rads komen ook nog 2x DDC's waarvan 1 voor de GPU loop.

Waterloop 3 => NB, SB, Mosfet 1, Mosfet 2, RAM :D.
Onderdelen: - MIPS nickelplated moboblokjes
- MIPS Ramfreezer 5 nickelplated :p.
- XSPC RX120 goed voor 'n 150w ongeveer, dus ideaal voor de mobo+ramloop.
- Laing DDC 18w met XSPC RESTOP.
- Normaalgezien ook witte feser tubing :)
- Verplichte bitspower *blingbling* !
- Yate loon 120 fan
Ligging: - Ook in de onderkamer naast de voeding, maar daarvoor moet ik de kast hevig modden, maw, de voeding op z'n zij plaatsen etc, mounting maken ...
- Pomp bij de andere pomp tussen de 2 PA120.1's ...

Nu zul je gezien hebben dat ik dan tegen problemen ga botsen, aangezien mijn aantal HD's, 4, hier zijn ook al oplossingen voor bedacht, ik neem zo'n HD rekje uit m'n V1000 en plaats dat in de bovenkamer op de plaats waar nu dat rekje voor de 2 hd's staat.
Maar dan moet er nog plaats gezocht worden voor de 4e hd, daar is ook al 'n oplossing voor bedacht, daar komt bovenaan een 3in2 module van lian li, de fancontroller zal ik ofwel daar in verwerken of een andere oplossing nog voor bedenken.

Ziezo dat was het qua tekst ongeveer, terug fototijd !.

Ik had dan ook van Eddy van it-service.be een pakje binnengekregen met wat spulletjes, die heb ik dan ook in de ghetto-setup gestoken :).

2cienep.jpg

Overzichtjes FTW !

2lbhnxg.jpg

Ook overzichtjes in den donkeren FTW !

29m87q1.jpg

Pronz, anyone?

29m87q1.jpg

Jummieeeeeee :).

jhvknk.jpg

Reservoir + pomshizzle :)

k19yc4.jpg

Noges het ding genaamd grafische kaart met de nodige bitspower blingbling :).

3312etc.jpg

It's called EK supreme :)

14txxy0.jpg

Overzichtje, van het dingetje genaamd Moederbord met alles erop en eraan :)

Voila, dat was h'm weer, tot de volgende, na de examens :).
 
Laatst bewerkt:
oli4v mooie toekomst plannen hoor :D hopelijk komt alles uit heb je bijna hetzelfde zoals sommige van ons hier :) keep up the good work
 
thx Ward0 :)

ik hoop dat ik alles in de p182 zal krijgen wat er nog in moet, het lijkt mij dat dit wel 'n "pita" zal worden, maarja, ik ben bereid te modden :D

edit: thx joren
 
Update 7 Juni 2009-06-07 Verdere afbraak, begin rebuild

Daar het nu examens zijn en ik gisteren toch nog wat kleins gedaan heb (ontspannen moet ook) toch ook een kleine update.

Herinneren jullie je het zinken plaatje nog, wel ik heb er al heel wat meer opgeschuurd en op dit moment ziet het er veel gebrusht-er uit en een beetje glimmend zelfs, precies wat ik wou :).
33naqad.jpg

Voor de schuren met nat behandeling :p

jrvec3.jpg

Tijdens de schuren met nat behandeling :p.

264255e.jpg

En vanzelfsprekend na de schuren met nat behandeling :p.

Dan was er ook nog die oude stoffige P182, maar kijk eens goed wat daar op de achtergrond staat om h’m onder handen te nemen :p.
33vdrv5.jpg

Pas maar op stof !

2vvl1lk.jpg

Na het stofzuigen ontdaan van alles wat er in de onderkamer stond, hij is nu wel wat slapper maar dat komt goed, en het nare is, er ligt nog stof in !
Eventjes tijd voor wat anders, nl. een PA120.3 die al euhm, enige tijd in gebruik was enneuh, die al zo’n heel klein beetje was gaan vol zitten met stof.


34sry4n.jpg

Naast zijn onbestofte broeder ^^.

sbj9t4.jpg

Zooitje ongeregeld@bureau :p

aetzq8.jpg

Gelukkig bestaat er nog een zooitje geregeld waar ik nu op werk :).

x0sfoy.jpg

Goede oude PA120.3 ook maar eens een stofzuigbeurt gegeven, alhoewel de compressor het werkje misschien wel beter doet.

url]

Voila om even aan te tonen, een hele PA120.3 past net in de P182 onderin, maar er moet maar een 120.2 en 120.1 volgens een soort van “stack-methode”, maar dat zal jullie wel duidelijk worden eens ik die rads in m’n bezit heb … :).

Ziezo, dat was het weer, volgend weekend komt er een update van Red Light District, ‘k heb een nieuwe HD3870 gekocht dus die gaat erin en waarschijnlijk gooi ik een van de PA120.3’s in de case … of enkel de PA120.2, wat in principe ook wel genoeg is voor een E6600@3.44Ghz@1.352v+HD3870.

Ziezo, wens mij maar alvast succes met m’n examen van Frans, dan ben ik er volgende week weer met meer ;).
 
Nou bij deze dan succes met je examen Frans en natuurlijk met de rebuild, je zal wel weer wat moois in mekaar flanzen:)

Ik heb ook zin om een waterkoeling in te bouwen:D
Edit: Hoeveel rad's komen er eigenlijk in?
 
Nou bij deze dan succes met je examen Frans en natuurlijk met de rebuild, je zal wel weer wat moois in mekaar flanzen:)

Ik heb ook zin om een waterkoeling in te bouwen:D
Edit: Hoeveel rad's komen er eigenlijk in?

thx

er komen 3 rads in/aan

bovenaan weer een PA120.3, onderaan waar nu die 120.3 lag om aan te tonen hoeveel er wel niet inkan komen een PA120.2 en ene PA120.1, jawel, de hele thermochill familie van groot naar klein, en ik wil dan ook niks anders dan alleen maar het "beste" in prijs/performance, fesers zijn ietsje mooier, maar die thermochills die hebben iets speciaals :p, tzijn echte tanken :p

Respectievelijk
PA120.3 =>CPU (E6750@3504Mhz@1.392v =>upgrade zomer Q9550@3.9/4ghz)
PA120.2 =>GPU (HD4870@EK Fullcoverwaterblock =>misschien ooit 2x HD4870)
PA120.1 =>Mobo@MIPS nickelplated blokjes en ram@MIPS Nickel Ramfreezer :)
 
Nu nog een PA160.1 en je verzameling is compleet. :p

Ziet er verder allemaal weer actief en bedrijvig uit. :026:

En natuurlijk nog succes met je examen frans! :023:
 
Nu nog een PA160.1 en je verzameling is compleet. :p

Ziet er verder allemaal weer actief en bedrijvig uit. :026:

En natuurlijk nog succes met je examen frans! :023:

Oops ja, de PA160.1, helemaal vergeten, schande :p

jammer dat die niet in de onderkamer past :p, maar 'k schaf die ooit nog wel eens aan, puur om de verzameling compleet te maken :)
 
Update 13 Juni 2009

Zoals deze morgen reeds aangekondigd, een update van Day ’n Nite omdat er gisteren wat gebeurd is aan de case, met name nog verder afgebroken en een beetje geretoucheerd, mounting gemaakt voor een 120mm rad (PA120.1), maar het boeltje begint een beetje labiel te worden, dus ‘k ga ze nog wat moeten verstevigen hier en daar.

Maar goed, voorlopig genoeg gezeverd, laat ik mij u voorstellen aan mijn leger, mijn Bitspowerleger ! (of toch een groot deel ervan + 9 stuby feser fittingen).

kbtba0.jpg

Fear my army …

17qxas.jpg

Moet nog aangedikt worden ! :).

2qbeumq.jpg

Mijn nieuwe DDC+ (MCP355) en mijn 3e :p.

161nl15.jpg

Kastje naar buiten genomen en afgeplakt waar ik de slijpschijf in zou gaan zetten …

mlkp38.jpg

U ziet het, afgetekend, zo toch ongeveer :p

2lxjtp4.jpg

Beetje zooi mee naar buitengenomen, pasvoeding, vijlen, fototoestel, paar rads …

2eqap95.jpg

De werkruimte, toch als het mooi weer is dan werk ik daar anders is het binnen in de garage :).


fjdxc6.jpg

Een paar uur kloten levert het volgende op, zo zou alles er in moeten komen, alhoewel ik nog twijfel of ik de voeding verticaal of horizontaal ga plaatsen, want ik kom ruimte tekort voor het plaatsen van m’n DDC’s, maar goed, later meer hierover …
xknlmx.jpg

Voeding zou zo een 10cm moeten gaan uitsteken …, bovenkant daar moet precies nog een beetje bijgeslepen worden, maar goed, daar vind ik dan nog wel eens tijd voor …

2d95wjm.jpg

Nog een keertje, om een beeld te scheppen, ’t zit daar behoorlijk vol imho …

Op naar binnen om even een foto te nemen van m’n duim, bij het verwisselen van de schijf van de slijpschijf naar zo’n schuurschijf ergens een sleutel ofzo tot onder m’n nagel gehad, resultaat, die duim doet pijn, maar goed, we zijn mannen dus we overleven het wel ! :p

1zzq79j.jpg

Bloed zit der nog ’n beetje onder …

254vs6u.jpg

Kennen jullie deze jongens nog? :).


14vk8k6.jpg

Wachtende om naar hun nieuwe huisje te verhuizen, maak ook even kennis met de test schijf (kapotte schijf die ik gebruik om te kijken of sommige dingen wel passen om een hdd in te mounten ofzo …).

34gwvo5.jpg

De 4 Dikke vriendjes, goed voor zo’n 1,64TB bruto.

2d8qpz6.jpg

Ziezo, allen in hun nieuwe huisje, kabeltje ook een beetje aangepast, ’t kan geen kwaad dat je de kleurtjes ziet, want eens af, zie je daar niks meer van (wie nu mijn gedachtegang volgt, die weet perfect waarover ik het heb :)). Ook btw eens gepresenteerd in de P182 …

1zecjk0.jpg

Op de bureau de rommel, en setup, maar wacht maar af …

ejetlh.jpg

Setup afgebroken, en kijk wat er zich stilletjes aan begint te vormen …

adi59v.jpg

Inderdaad hoe kon het ook anders? ROMMEL met de R van Rauwch, maar dat woord gebruiken we in andere situaties, nietwaar? :).

2rqn6so.jpg

Later op de avond vond ik dat die rommel er toch wel een beetje over was, dan maar alles mooi geordend op het bureautje, zodat ik mezelf een overzichtje kon verschaffen van wat ik nu allemaal had … ge moet nei wel ni verwachten da’k da allemaal ga gaan opsommen èh :D.

6yfua8.jpg

Vandaag eventjes mijn HD4870 ter zijde genomen, het blok opengedaan etc want er hangt een waas op, wel die waas, die heet radflux … een ambetantig ventje … :p.

el77r4.jpg

Open …

2i74ins.jpg

U ziet het, dat ziet er niet zo proper uit …
2uh908j.jpg

Gelukkig bestaat er nog wc-papier en is het meeste er nu afgeveegd :). Shiny :p.

2wpt7kh.jpg

Hoppa, en DICHT is het weer, hopen dat het niet lekt, maar denk het niet, is goed aangeschroefd, niet te geweldig zodat het plexi niet plots zou barsten …, je moet zo’n dingen stelselmatig doen, net zoals je bij wiskunde stelsels gaat bespreken volgens bepaalde methoden zoals die van Kramer of hoe je die Pipo z’n naam ook schrijft … :p.

Dan nog een klein beetje tekst, want onderaan waar dat gat gemaakt is voor de psu hangt ook de bodem van de P182 een beetje los maar dat fix ik nog wel eens volgende week ofzo.
Maar ‘k zit nu een beetje te dubben over hoe de voeding plaatsen, ofwel verticaal achter de PA120.2, dan zou ze zo’n 7 cm of minder uitsteken, kabels moeten nog naar boven kunnen he …, ofwel horizontaal, maar dan zou ze minstens 10 cm moeten uitsteken om m’n 2 DDC’s met XSPC restop erin te kunnen krijgen …

Ideeën of opmerkingen hierover, altijd welgekomen, laat maar horen wat je denkt ik voer het wel uit, ik leun meer over naar het idee van verticaal … en het originele pompsteuntje :) voor de pomp+res van de cpu-loop …

@Freddy, die Doritos dingetjes met paprika smaak waren nog verrassend lekker, normaal ben ik niet zo voor Doritos :p
 
Laatst bewerkt:
Druk bezig daar. :)

Zou idd eerder voor de verticale plaatsing van de voeding kiezen. Is een win win situatie; meer ruimte voor de pompjes en de PSU 3cm meer naar binnen. :p
 
tioens nu is mijn post verdewenen, maar het komt er op neer, een bedankje enne ik had ook al zo'n voorkeur voor psu zijdelings te mounten, zodat er idd meer ruimte is :)

volgende week gaan we verder aja :)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
J Build log my own dekstop desk Cases en Modding 31
XenoMorpH [Build Log] USS SULACO V2 Gallery & Build Logs 40
R [Build Log] Myvmcloud ESX WhiteBox Gallery & Build Logs 24
M [Build Log] Project Blueberry Apple G4 Cases en Modding 24
BeckModZ [Project Log] "Blue Morpho" Gallery & Build Logs 34
F Builg log Project Saber Gallery & Build Logs 4
bmawn [Project log] Project Dark Knightmare Gallery & Build Logs 31
R First watercooling build log old school pc Gallery & Build Logs 7
D The First One build log Gallery & Build Logs 29
BeckModZ [Project Log] "Parvum|Beast" - Semi Sponsored Build Gallery & Build Logs 63
C LOG custom backplates gtx570 glh Gainward Cases en Modding 10
H [Build log] "first time" Gallery & Build Logs 23
Monster Build Log SteamPunk Ugly Drum Smoker BBQ Overige Builds 14
T Haswell's Nightmare [Build Log] Gallery & Build Logs 1
CDA441 Build Log: D Desk Gallery & Build Logs 13
K Build Log: Coolermaster ATCS 840 Gallery & Build Logs 36
R Corsair 600T SE White - Build Log Gallery & Build Logs 37
M router log Algemene Discussies 3
Dark-NighT Dark en Klets Dual build Log Gallery & Build Logs 18
Radak radak's log Gallery & Build Logs 22
Deleted_User_Z zer0's build log Gallery & Build Logs 152
M marksw log Gallery & Build Logs 21
MaartenvdE Build Log: Umbra Gallery & Build Logs 86
N White Salvation Build In Log Gallery & Build Logs 64
DaGreatRV 1e waterkoeling [log] Gallery & Build Logs 46
muckelpupp the ARAGORN-C2Q meets: da Monsta! (English build log) Gallery & Build Logs 71
tomcatt Elements of Fortune - Build log Gallery & Build Logs 221
fatal_error.be fatal_error eerste casemod/ build log/upgrade Gallery & Build Logs 80
Thierry HAG932 build log Gallery & Build Logs 39
Oli4v Build Log: Red Light District (WC'ed CM Stacker STC-101) Gallery & Build Logs 49
damunk damunks mini log Gallery & Build Logs 16
N Nighthawk's build log - no name Gallery & Build Logs 102
Ludwig Build log HAF 932 Gallery & Build Logs 44
G Guardian's casemod log Cases en Modding 64
D ward0 casemod log Gallery & Build Logs 69
maomanna [Build Log] Ugly Blacky Gallery & Build Logs 11
Fiftykilowatt Liquid North Overige Builds 2
Jason Be Quiet! Silent Loop 2 AIO CPU Liquid Cooler - 360mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Silverstone IceGem 360 AIO CPU Liquid Cooler ARGB - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Alphacool Eisbaer Extreme liquid CPU cooler 280 - black edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Kraken X53/ X63/ X73 AIO Liquid Cooler With Aer RGB Fans (240mm/ 280mm/ 360mm) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 MSI Z97 GAMING 9 ACK LIQUID COOLED DESKTOP Hardware & Software 7
K Liquid.cool Vortex One DIY AM240: lucht probleem Waterkoeling 3
S Primochill Vue Koelvloeistof / Liquid / Coolant HighFlow Product Suggesties en Nieuws 108
Freddy Liquid.cool Koelvloeistof / Coolant / Componenten HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
C Info componenten custom liquid cooling set Advies Waterkoeling Setup 26
meneer peer Coollaboratory liquid Ultra 1ML HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
M Swiftech H220X CPU Liquid Cooling Kit Lek Waterkoeling 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan