• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

WC Log: Liquid P182

Oli4v

Active member
Project: Day 'n Nite (P182 Build)

Wat vooraf ging:
De stock koeler van mijn videokaart maakte te veel lawaai en ik wou al lang waterkoeling dus bij deze het ideale moment, dus wat deden we op verschillende fora hulp gevraagd voor de samenstelling van de waterkoeling.
Dankzij het forum van Hardware.info, vooral “Coolfris” en ook het forum van Tones.be.

Zo ben ik tot het volgende setje gekomen:
1 x EK-DDC X-RES 100 ¤49.50
1 x 12V Laing DDC1+ Ultra 18W (Swiftech MCP355) ¤70.00
1 x EK Supreme CPU Block - Clear Plexi ¤47.50
1 x Alphacool NexXxoS Xtreme III rev. 2 ¤50.00
1 x External Mounting Risers for Radiators ¤6.50
1 x EK-FC4870 CF ¤80.00
1 x EK LGA 775 Motherboard Back Plate ¤5.50
2 x Feser Tube 3/8 (13/10mm) - 1 meter (Clear) ¤11.00
9 x 10MM (3/8) Bitspower Schroeffitting - G1/4 ¤31.41
1 x Afdicht inschroefverbinding 1/4 ¤1.55
1 x Slang kraan / verbinder Zilver (G1/4) ¤5.00
1 x Alphacola, Clear/Blauw, UV-Active, 1000ml ¤5.00
1 x Thermal Paste - Arctic Silver 5 ( 3.5gr ) ¤5.50
Met een totaal van ¤368,46.

Daarmee gaan we de volgende hardware koelen:
- Intel Core 2 Duo E6750@3520Mhz @1.41Vcore
- Sapphire ATi Radeon HD4870 512mb GDDR5 @ Stock
Niet watergekoeld, maar wat ook in de case zit:
- Gigabyte EX38-DS5 @ F2 bios
- 2GB (2x1GB) kit Corsair PC6400 XMS2
- 4GB (2x2GB) kit Corsair PC6400 XMS2
- Antec Neopower 650 Watt
- Creative X-Fi Fatal1ty met frontbay
- Zalman MFC-1 plus Zwart Fancontroller
- Nec Sata DVD brander Zwart
- 2x 320GB Western Digital Caviar Series 7200rpm 16mb Cache
- 2x 500GB Western Digital Caviar Series 7200rpm 16mb Cache
- Floppy & Cardreader in een .
Dit alles in een P182 case.

Verder is er nog een nieuwe voeding op komst, Antec Neopower 650 watt en een Scythe S-flex 1600rpm, uiteraard een 120mm model.

Nu ondertussen hebben we de hele kast al gestript, enkel moet ze nog wat beter uitgestoft worden.

M’n pc ligt er na het strippen ongeveer als het volgende bij, alsook heb'k m'n 2e pc veel gebruikt die week :)
s4nseq.jpg


En de Case staat er na het leegmaken ongeveer als het volgende bij:
idub9v.jpg


Nu Wordt het dus wachten op de onderdelen, ik vermoed dat ze ergens in deze week zullen aankomen.

Onderdelen gearriveerd, dat betekent dus inbouwen met die handel !
Watch those goodies !
2cqba7q.jpg


De case wal al helemaal leeg dus dat was gemakkelijk, we zijn gaten beginnen boren om de radiator te plaatseren.
eao67c.jpg


Dan even testen of de radiator erop paste en het paste, wat je ook kan zien op deze foto is dat het steuntje voor de pomp/res. Is geplaatst, daar achter de pci-brackets, nu achteraf bleek te klein te zijn dus moet het nog vergroot worden.
2ly6hbo.jpg


Dan terug naar binnen om o.a. het reservoir op de pomp te monteren, vga –en cpublocken te mounten

HD 4870 met Block reeds gemount :).
1zbcjnq.jpg


Dan was het de beurt aan het cpublock.
2n8oas0.jpg


Hoppa, dan Block erop :p.
2co5yqv.jpg


Next: reservoir op pomp plaatsen :p, men schroeve het standaard topje eraf, dan krijgen we dit, daarna plaatsen we gewoonweg het EK reservoir erop .
34oac8z.jpg


Et Voila :).
5tv38j.jpg


Daarna was het dus tijd om alles (lees mobo en vga) in de case te plaatsen, een woord is een woord dus daar begonnen we dan direct mee he :p.
rw2j2f.jpg


Hierna volgt logischerwijs de fittingen op de blokken etc. draaien en de blokken dan verbinden met slangen. (3/8”). Dit in de volgorde Pomp -> Radiator -> CPU-block -> GPU-block -> Reservoir -> Pomp
35kppi9.jpg


En Klaar !
m7gt1k.jpg


Daarna dus lektesten, ik heb keukenpapier rond de fittingen en om de bodem van de case gelegd bij eventuele lekken om de druppels op te vangen en dan valt het beter op indien er lekken zijn, het ziet er dus belachelijk uit maar …
11aygz5.jpg



Na het lektesten was het gedaan, moest nog juist de andere hardware ingebouwd worden en de temperaturen gecheckt worden. Deze zijn overigens prima tov van mijn vorige highend luchtkoeler; Scythe Ninja CU. In Vista liggen de cputemperaturen ietsje hoger dan in xp maarja, je cpu is bij vista idle meer belast dan in xp idle, toch een 7-8 graden winst idle en een kleine 20°C bij load, dan raakt hij de 50°C net niet aan bij 3.62Ghz met 1.45vcore.

De vga temps zijn ook heel hard gezakt, nl van idle 80°C zonder fanfix naar 55°C met fanfix en naar 34°C met water, load weet ik die zen temperaturen niet maar dat zal niet veel hoger zijn omdat het water in de loop overal even warm ongeveer is.

Wat nog te doen is, evt een ocz XTC memorycooler kopen en zwart spuiten om men ram koel te houden en het brugje voor men pomp afwerken, maar dat wordt dit weekend gedaan.

Nog enkele candyshots, want foto’s zeggen nogaltijd meer dan woorden :).
2r6nypj.jpg


16jemtu.jpg


2ni4i1i.jpg


qxth83.jpg


v58wg0.jpg



Update: 29-09-2008

Dit weekend heb ik samen met mijn grootvader, jaja de goede man, een nieuw steuntje gemaakt voor mijn pompje, nu moet er enkel nog wat meer mousse tussen, want het vibreert nog net ietsje te hard.
Alsook heb ik men geluidskaart helemaal in het onderste PCI-slot gestoken en die esatarommel van gigabyte eruit gelaten, nu ik ga dat nog wel eens weerplaatsen, op een meer subtiele manier, zonder een pci-plaatsje te moeten gebruiken, bij de volgende update van een nieuw reservoir en pomptopje etc. moet toch alles eruit want ik ga nog eens boren in men case.

Alsook die ene 320GB hd uit die Passieve zalman harde schijf koeler (die nog van Free is geweest) gehaald en in het rack met die andere 320GB schijf gestoken, het is krapjes met de grafische kaart maar dat vind ik niet zo erg, het past dus waarom je zorgen maken, en dat betekent dat ik ook weer een 5.25” bay vrij heb.

Anyway, foto’s zeggen nog altijd meer dan woorden, o ja op de foto’s zie je nog weer de bubbeltjes, deze zijn ondertussen al weer weg, ik moest even m’n loop leegmaken om wat makkelijker het zaakje te kunnen monteren ;-).
Alsook komt er nog een kleine mod in de case en ik ben nog op zoek naar witte ledjes, nog geen idee hoe ik dat zal fiksen, maar dat zal wel lukken .

Stay tuned for more!

2le47d2.jpg


r94a39.jpg


Update: 6 november 2008-11-2008

Zozo, de afgelopen 2 dagen is er geëxperimenteerd geweest met spuiten, op de bovenste HD kooi, is vrij goed uitgekomen, daarom heb ik deze vandaag maar al zwart gespoten, het resultaat mag er best zijn op de druipers en de soms oneven laagjes na, maar heb ondertussen wat geleerd van het geknoei en is de techniek toch al wat bijgeschaafd, wat dus hopelijk morgenavond en de rest van het weekend met de case zal gebeuren.

Nu ik moest de pc blijven gebruiken, omdat pc 2 voorlopig zonder cpu zat, dus dan heb ik mijzelf maar van een “ghetto” hd-mount voorzien.

akemb4.jpg


De HD kooi ziet er echter wel goed uit, de druiper etc zijn niet echt zichtbaar.
Wat we ook al hebben gedaan is een kabeltje gesleeved, er wordt nog meer gesleeved dit weekend alsook gespoten, nieuwe radiator ingebouwd, wat geboord … en een fuifje :) + werken op werk en voor school …

fz42gp.jpg


Er volgt dus nog meer dit weekend :)


Udate: 10 november 2008-11-10

Zoals beloofd dus de langverwachte update, wel wat laat, maar komt omdat ik dringend nog een pc voor iemand moest repareren en dan op het einde van de reparatie begeeft die geneukte GFX het … zucht, maar goed verder met de update nu :).

Er is dus veel gedaan dit weekend, onder andere de case gespoten in semi gloss zwart

Alsook heb ik een gat gemaakt voor de radiator bovenaan in de case en daar samen met mijn grootvader (was loodgieter) een stukje zink voor op maat gemaakt om eronder te leggen, alsook zijn de gaten voor de waterslangen vergroot, gaatjes geboord voor 2 pom beugels voor als m’n nieuwe reservoir gekocht word en een oplossing bedacht voor de gigabyte e-sata-sh*t.

Nu foto’s zeggen meer als woorden, hier gaan we dan.

wapkxl.jpg


10xxe08.jpg


Het fameuze onderplaatje voor de PA120.3, hier nog zwart, ik heb
besloten vandaag om het terug in originele kleur te doen om contrast te hebben, is dan maar terug geschuurd.

2n1rixe.jpg


Case met radiator op gemount.

30mn59w.jpg


Zeg nu zelf, dat grijze steekt toch wat af hoor :p.

sgmidv.jpg


2qnr5v7.jpg


Zover zijn we ongeveer geraakt, alleen zit de voeding er al terug in, de pomp staat ook al terug op z’n plaats, hd’s hangen nog aan men OC-pc(onderste) en int echt lijken de kabels properder, het enige nadeel is dat de case niet meer goed sluit :s, eens naar kijken morgen.
Na de volgende update zal het wachten zijn tot rond kerst en Nieuwjaar.

Met dank aan mijn grootvader en aan mijn vader die het zo nodig vond om gelijk nen bruut te beginne vijlen aan men slanggaten :p

Update 13 – 11 – 2008

Ik was zo stilletjes aan mijn E2160 Beu aan het worden dus wat doen we dan als we nog een andere radiator (alphacool nexxxos blablabla …) hebben liggen en de tussenkoppelingen van de thermochill er nogaltijd niet zijn.
Juist ja de fittingen terug op de ouwe rad doen, loopje vullen en gaan, alweer Ghetto style !

jkdjly.jpg


voila, bij deze dit hier ook geplaatst, we zijn bijna klaar, voor eventjes dan nog want er komen nog wat wijzigingen aan :p, niet heel snel


Voorlopige Final Update

14 november 2008

Nog even een overzichtje van wat we de laatste dagen gedaan hebben dus.
We hebben de case gevuld, waarvan in de laatste update wel een foto zichtbaar was, zelfs een Ghetto werking ! 
Vandaag zijn tot algemene blijdschap van mijzelf nog die G3/8” naar G1/4” omzettertjes aangekomen en dat wil zeggen Thermochill PA120.3 !! 
Temperaturen waren dan ook netjes, stressed is er zeker 4-5°C weer afgegaan, dat betekende dan voor mij weer extra overclockruimte, de P182 z’n E6750 staat dan atm ook te strestesten @3704Mhz@1.456vcore stressed (idle is de Vcore 1.472v), bij 49°C full stress nu.
Nu tot zover het overclocken.
Fototijd !

Even een overzichtje van het cable management achteraan de case, als je dat al management kan noemen xD.
We Hebben er ook 2 UV ledjes ingedaan om te testen, nu het geeft wel een leuk effect, maar het slaat toch wat roze uit, wit/rood zou beter staan imho .

2quotq9.jpg


Maarja nu tijd voor snoep !

33auir8.jpg


11t0my9.jpg


v5v2wy.jpg


2vmggev.jpg


zl7k07.jpg


Zo dat was het dan voor de foto’s.

De ledjes gaan eruit, kvind het toch ni zo mooi, eentje is er uit en het andere heb ik maar achter het mobo geduwd zodat ge het niet ziet.

Wat we in petto hebben voor de volgende update.
-Vermoedelijk een raam in het andere panneel, m’n reserve panneel :p.
-Rode leds !, liefst in een subtiele manier :)
-EK Multires 250 rev2.
-EK Laing DCC X-top.
-2e Fancontroller, extra fans aan het rad langs binnen :p.
-fannetje op de nb, want een apparte NB-SB-Mosfetloop zal toch niet lukken in deze case :p en komt me ook stukken duurder uit, of miss vervangen door thermalright heatsinks …
-Verdoezeling van de nog zichtbare kabelrommel :D
En dan zouden we ongeveer klaar moeten zijn

We zullen zien, Stay tuned anyway! ;)

@Coolfris

Fans op de Rad staan outtake, dus op zuigen, achteraan de case zit 1 outtake fan, voor de hd's zit een intake fan en onderaan zit 1 doorvoer fan.

ik kan nog 2 fans op men radiator plaatsen, maar dat zal nog niet voor direct zijn, pas de volgende update, kmoet nog wat geld overhouden voor op snowboardreis naar frankrijk :p

misschien ga ik nog kijken of er geen fan na de 5.25inch bays kan geplaatst worden, men ram staat fris door die dominator airflow cooler, dus ik vraag mij af water dan nog zoveel hitte produceert, HD's, SB/NB ?

zou overigen m'n NB nog bijgenomen kunnen worden in m'n loop zonder al te veel flowverlies en opwarming van m'n water ? (anders zat ik te denken aan een stil fannetje om er tegen te plaatsen ..., of m'n mosfets onder een thermalrigt heatsink te plaatsen en m'n SB ook of onder een zalman en m'n nb onder water te gooien :)

we zullen zien he, zal voor rond nieuwjaar zijn als ik terug ben van Frankrijk :)


Card Nox zei:
^^ Dat had ik echt niet gedacht :)
meen je dat nu?

heb ondertussen die sticker eens van mijn memorycooler gehaald :p

zal dan nog eens wat nieuwe beter pics posten :)

m'n pa zen EOS 350D dan nog eens opladen :D

edit, kheb hier nog een leuk build fototje gezien, eigenlijk bijna hetzelfde alleen zit de PA120.3 nog niet aangesloten en zit er dus nog geen water in alsook men dataschijven niet, maar het geeft wel een duidelijk overzicht :)

20puahc.jpg


Update 13 December 2008: "Changement d'equipe"

Voila, even een tussenupdate, daar ik veranderd ben van hardware, de setup waarmee ik gestart ben kan je bovenaan zien, nu, ik heb mijzelf tijdelijk gedowngrade naar P35 met het P5K Deluxe wifi/ap mobo van mijn 2de pc en de voeding van de 2e PC, Antec Neo He 550, daar de neopower 650 bijna verzopen was bij het leegmaken van de ghetto benchsetup.

28i2nbl.jpg

Deze loop zat als volgt in mekaar, Pomp->rad (in/op case)->CPU ->GPU -> Res -> pomp.

Dus na de case uitgedroogd te hebben en de datadisks gered te hebben van de verdrinkingsdood, alles ingebouwd op het gemak en tegen een uur of 10 's avonds was alles klaar. Loop is ook anders ingedeeld, ipv van het rad naar de cpu te gaan, ben ik naar de gpu gegaan en dan naar de cpu, nu veel tempverschil maakt het niet uit, op z'n maximum 2°C (volgende keer toch maar weer die cpu eerst :p)

Soit, candy time? ^^

30kx2qq.jpg


2rfdnop.jpg


nx3jhu.jpg


2zzl2qe.jpg


Wat mogen we in de volgende update verwachten?
- Nieuw reservoir*
- Nieuw pomptopje*
- Witte/rode ledjes (wss wit)
- beetje extra slang*
- Tygon Zwarte slang, (voor wanneer het nieuwe mobo hier is ;)*

Dat zal het dan zijn voor de volgende, nieuwe hardware die nog op het lijstje staat voor deze pc is een E8400 (liefst E0 stepping) en een Asus P5Q-e.

Stay Tuned for more !


Update 29 December 2008

En bij deze ook de laatste update voor 2008, het zal grotendeels een tekstupdate zijn, daar ik nu niet helemaal blij ben met het resultaat, van het materiaal wel maar visueel is het niet alles nu, want het pompje staat niet echt mooi, dat moet nog aangepast worden, alsook mijn leeglooppunt werkt totaal niet, dus daar moet eens grondig naar gekeken worden, maar een oplossing is reeds bedacht, dus dat wordt straks nog besteld.
Ook is er nog een wijziging gebracht in het idee om mijn northbridge van de nog aan te kopen P5Q-e te WC-en, wel dat idee laat ik vallen, dan kan er mooi een P5Q Deluxe komen, de E8400 laat ik vallen, en dan kan er in de plaats mooi een 640GB schijfje bijkomen en nog 4GB ram, daar een 4GB corsair kitje slechts 44 euro meer kost.
Soit, een fototje van hoe het er nu bij staat ;)

1532zgk.jpg



EDIT: normaal zouden morgen mijn nieuwe koppelingetjes, primochill antiknikveer (zwart ^^) en nog wat tygon R6303 slang er morgen moeten zijn, dan alles mooi inbouwen en jullie van een mooie update voorzien ;)


ff een teasertje

op dit moment staat hij er als volgt bij, morgen ga ik ook nog wat kleinigheden uitvoeren als ik tijd vind tussen al mijn schoolwerk in.
1zdalis.jpg



Update 12 Januari 2009

Jaja, de eerste update van 2009, welke veranderingen kun je deze keer verwachten?
Wel eerst en vooral is dit meer een fotoupdate, maar toch, ik heb het drainpunt goedgekregen en bijna alle goodies van de laatste bestelling er in verwerkt, en toch, er zit nog wel hier en daar wat aan te komen ;).
Ook zijn de slangen zo goed als overal voorzien van primochill antiknikveer en dat ziet er vrij ruig uit.

Dan wat er binnekort komt, eerst en vooral nog een klein bestellinkje met nog wat koppelingetjes etc om drainpoint V2 te produceren en verder nog een iets dikkere bestelling (in prijs dan vooral) van tones.be, met oa. Een Asus P5Q Deluxe, 2 witte Scythe kaze’s met witte leds en een toetsenbordje voor de 2e pc ^^.

To do list:
- Nieuwe waterkoelingspulletjes inbouwen (moeten nog arriveren).
- Nieuw moederbord etc. inbouwen (moeten eveneens nog arriveren).
- Matteriaal voor window, spiegelmod, nog wat leds 45° rotary’s etc bestellen.
- De case in detail hier en daar wat gaan afwerken
- Deftig water in de loop doen ^^, ipv gedemineraliseerde sh*t.
- 99% klaar zijn, want een “casemod” is nooit 100% af ^^.
- Project (voorlopige naam) “Liquid Stackeqr” in gang zetten waarbij de 2e PC ook watergekoeld zal worden.
- En nog wat dingen die ik vergeten ben ^^.

Anyway, fototijd !
(en zoals altijd op Hardware.info en enetwerk.be zijn ze klikbaar, op Tones.be worden ze gewoon direct fullsized getoond)

29w5y4y.jpg

Drainpoint !

2gwatet.jpg

Binnenkant shot (check BP afdichtkoppelingen op GPU-block, patsfactor ^^)

15yf3br.jpg

Een Totaalshotje :)

2ihkrcw.jpg

Candy !! :bier1 (ni letten op den doorbuigende HD4870, dieje is dat gewoon :clown:bonk)

11v0dn5.jpg

Van benedenaan ^^ (zo zie je ook hoe groot dat ding wel niet is moest je in de schoenen van een kaboutertje staan:clown)

2vj95i8.jpg

In den donkeren !

BTW, zoals je uit m'n sig kan afleiden, zit ik ondertussen met een ander mobo, maar als je alles goed gelezen hebt kon je dat wel merken :p:surprised:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi dingetje hoor :) alleen jammer dat je niet alles in de kast kwijt kon, dat vind ik persoonlijk dan net een stukkie mooier :D

Trouwens Oli4v waarom geen Lemmy :p daarvan ken ik deze kast op HWI en XS.

PS: Oh trouwens wat ik altijd al gedacht heb, wanneer ga je je kabels sleeven :p om een of andere manier zitten er net iets te veel kleuren in je kast :(
 
Laatst bewerkt:
Mooi dingetje hoor :) alleen jammer dat je niet alles in de kast kwijt kon, dat vind ik persoonlijk dan net een stukkie mooier :D

Trouwens Oli4v waarom geen Lemmy :p daarvan ken ik deze kast op HWI en XS.

PS: Oh trouwens wat ik altijd al gedacht heb, wanneer ga je je kabels sleeven :p om een of andere manier zitten er net iets te veel kleuren in je kast :(

ghoh, radiator op de kast vind ik goed gelukt hoor, en het reservoir ook, alleen mijn pomp staat nog niet echt mooi, maar daar heb ik al enkele ideetjes voor :001:

en kleurtjes, hmmm, buiten zwart, acryl/plexi, rood, beetje witte fans nu, koper etc zie ik niet veel kleuren, dus zie niet in waarom ik nog meer zou sleeven, sommige zaken moeten wel nog een beetje bijgewerkt worden, maar dat komt wel in orde, vooral de kabeltjes die naar de fancontroller gaan ... :)

en ja Lemmy, ik prefereer toch liever m'n echte naam of iets wat er dicht bij aanleunt :)
 
Ik bedoelde meer de SATA kabels, 24pin connector van je moederbord :) oh en knip dat ASUS labeltje van je IDE kabel af :p

Het zijn altijd de kleine dingetje die het doen, meestal zie je ze zelf niet maar een ander wel ;)
 
asus labeltje van de floppy kabel ^^ dvd brander is op sata, maar idd, dat kabeltje ga ik sleven op de manier waarop de kabel van m'n x-fi gesleeved is, mijn 24pin kabel, ga ik niet echt aan beginnen, en zo erg is het nu ook niet :), er moeten natuurlijk nogaltijd een hele hoop kleine dingetjes gebeuren, vooral wanneer dat bestellingkje eens binnen is, maar das ook maar wat kleine rommel dat moet gebeuren.

BTW, weet iemand of ik mijn 320GB schijven zomaar onderaan bij die andere disks kan zetten, dus van horizontaal naar verticaal draaien?, dan kan ik van die bovenste kooi een windtunnel maken :) zodat ik meer intake heb :)

ik heb gehoord dat schijven het niet echt leuk vinden, en jammer genoeg zijn die nu alle 2 volgestampt met mijn muziek en de andere met extra's ^^ :p
 
je hdd's verticaal of horizontaal plaatsen maakt toaal niks uit voor je hdd's, zolang deze maak niet kunnen trillen of schokken krijgen is het goed.

dat weet ik wel maar deze 2 320GB'ers daaien al een jaar horizontaal en om die dan plots te gaan omkeren ..., ik zou het gewoon moeten proberen, maar ze staan vol met data -_-, ze zijn toch nog in garantie ^^
 
Vroeger werden hds gemaakt met kogellagers die nogal snel sleten, tegenwoordig slijten ze niet meer zo snel of zit er een vloeistoflager in.

^^: Wie maakt er tegenwoordig nou nog huiswerk :/. Nette mod trouwens.
 
Vroeger werden hds gemaakt met kogellagers die nogal snel sleten, tegenwoordig slijten ze niet meer zo snel of zit er een vloeistoflager in.

^^: Wie maakt er tegenwoordig nou nog huiswerk :/. Nette mod trouwens.

als 17 jarige kan je niet echt anders, zeker als je je jaar niet wilt dubbelen, en als ik voort doe zoals voor nieuwjaar gaat het niet lukken, gelukkig ben ik in 2009 al beter bezig en dat begint beetje bij beetje zijn vruchten af te werpen :)


thx voor het complimentje btw :)
 
ze zijn gedraaid trouwens nu, ik ga denkik deze week nog een bestellinkje plaatsen bij mijn WC-dealer hier in la belgique ^^ enneuh, dan jullie de finals gewoon tonen, zou dan ongeveer 95-99% af moeten zijn =)
 
Update 1 Februari 2009:

Om jullie allemaal toch nog van een update te voorzien, een update dus, enfin, meer een teasertje, maar soit.

Binnengekomen van Tones, Asus P5Q Deluxe, 2 witte scythe kaze's met witte ledjes en een toetsenbord voor de 2e PC (waar ik trouwens al aan begonnen ben).

Wat hebben we gedaan? Wel, eerst en vooral al een raam gemaakt in het reservezijpanneel van de P182, dit heb ik helemaal niet met een dremel gedaan, want ik heb dat niet en ik hou toch meer van het brute geweld hoor :p en ik moet eerlijk toegeven, dat is vrij goed meegevallen, enkel nog de afwerking met plexi en isolatietape moet er nog op.
Afgeplakt en afgetekend, is later wel nog vergroot want bleek wat klein uit te vallen :p.
24nhg9l.jpg

Uitgeslepen met slijpschijf en nadien netjes afgewerkt met vijl en wat tec 7 om de gaatjes te vullen en ook met wat schuurpapier om de randjes egaal te maken.
258qrf4.jpg


Zozo, wat is er nog gedaan, wel onlangs heb ik alle harde schijven van de bovenste kooi naar de onderste geplaatst, nu zit het daar beneden wel lekker vol hoor, 2x320GB en 2x500GB, en natuurlijk min of meer mooi(wou eerst murdermod-achtig gaan, maar was niet zo mooi, dus...) afgewerkt met een powerkabel, en ook op elke schijf een stickertje geplakt met wat er op staat, altijd handig :).
24qlb2a.jpg


Zozo, en zoals reeds vermeld, had ik een nieuw moederbord en wat fans etc, dus alles uit elkaar halen en van het KOT een rommelKOT gemaakt.
28qvkax.jpg

Voedingen, trui, case, gitaar, scherm, bureau met enorm vele rommel, pckastje, stacker, mobodozen, noem maar op en waarschijnlijk vindt je het hier wel ergens.
20hn0vm.jpg


Alles uiteen halen, o ja het drainpunt werkt echt verassend goed in ongeveer 5-10 minuten is alles zo goed als leeg.
Daarna het nieuwe moederbord uitgepakt enmoederbord had nog niet gedraaid of hij werd al gedoopt door nog wat restjes demi water in de supreme toen ik de supreme wou mounten (blok onderste boven naar het mobo gericht om de base nog wat op te kuisen ... :p).
Voor de fun eventjes 2 highendborden naast elkaar gelegd, P35 vs. P45.
ws6w48.jpg

Inbouwen die handel !
2ic9kzc.jpg


Achterkant dichtkrijgen wordt weer lastig, maar het is gelukt :p
2yy7dbr.jpg


2nlfvw7.jpg


Klaar en vullen maar :).
w8ssva.jpg


Final's van deze update.
2emde21.jpg

En nu wil iedereen zeker weten wat er op die schijf met Extra's staat zeker, laat uw fantasie dan de vrije loop, 9/10 zitten jullie er toch volledig naast :p.
71o6ch.jpg


15i97rl.jpg

Netjes he :), enkel m'n HD4870 hangt een beetje door, moet hem als de nieuwe nog te bestellen spulletjes binnen zijn eens proberen recht krijgen, want dit is vrij ver van gezond :p.
1zdnshx.jpg


29l0en6.jpg

Supreme@P5Q Deluxe :), I like !

28k0ieb.jpg

Light !
14tc6jd.jpg

Spreekt voor zich, nietwaar? :)
auf9mr.jpg


Nog eentje om af te sluiten

4uhvnk.jpg

GFX-card shots <3
1zg6ws1.jpg

O nee dat waren er 2, volgende keer eentje minder dan :p.

Zo dan om nog eventjes af te sluiten, ik heb zo zitten denken over een betere projectnaam, geïnspireerd door het liedje Day 'n Night van Kid Cidu in crookers remix, wel ik zou dan deze woorden op het windowpanneel willen inkerven/graveren, hierover volgt later meer, moet nog wat lettertypes uitproberen :p.

Ook nog het volgende besteld bij it-service, dat sodimm latje is voor een vriend zijn eee pc, dvd brander, floppy en yate's zijn voor de stacker.

2 x Bitspower Silver Shiny Verlengstuk 45° Rotary - G1/4 (ITS-BP45R) = €18.00
2 x Bitspower Silver Shiny Verbindingsstuk G1/4 naar G1/4 (2x ID) (ITS-BPWTPC03) = €9.50
1 x Acrylpanel 3mm - 500x500mm Spiegel Zilver (ITS-PLSP3Z) = €16.00
2 x Bitspower Silver Shiny Afdicht inschroefverbinding - G1/4 (ITS-BPWTPC06) = €7.50
1 x Revoltec 4-Pin Y-Splitter/Converter (ITS-RC018) = €1.00
2 x Yate Loon D12SL-12 Clear + Red LED 120mm - 1350 rpm (ITS-YL78110) = €14.00
1 x AcrylPanel 5mm - 500x500mm Clear (ITS-ACCL5) = €14.00
1 x Bitspower Black Sparkle Verbindingsstuk G1/4 naar G1/4 (2x OD) (ITS-64081) = €3.50
3 x Feser Aqua - FA - Ultra Pure Water (ITS-FAQUA) = €13.50
2 x Tygon R3400 Tube 3/8 (12,7/9,5mm) - 1 meter (Zwart) (ITS-TY38BLACK) = €14.00
2 x Feser Tube 3/8 (13/10mm) - 1 meter (Wit / UV Blauw) (ITS-TFC38WHITE) = €12.00
1 x Sony NEC Optiarc AD-7201S (Bulk, Zwart, Lightscribe) (CEBN26) = €20.93
1 x NEC Floppydrive (Bulk, zwart) (BFF#08) = €8.25
4 x Thumbscrewz� Black / 4pcs (ACR-CB4296) = €8.00
2 x Connectx� T-SATA Female (crimp-type), Black (ACR-CB8201) = €1.10
4 x 120mm FanGrill Classic Zwart (ACR-FG9888) = €8.00
1 x MeshxPanel 500x500mm Black (ACR-XP0748) = €11.00
2 x Bitspower Silver Shiny Verlengstuk G1/4 (ITS-BPWTPC40) = €10.00
1 x Thermal Paste - Arctic Silver 5 ( 3.5gr ) (ITS-31004) = €5.50
1 x Mini-jack - Cinch kabel (Retail, Zwart) (KZZ#02) = €3.76
1 x G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 (Retail, GX2S5300-2GBA) (IBNE89) = €23.79
1 x Laing Silencer (60x60MM dempingsmat, zelfklevend) (52027) = €4.25
Weeral gepluimd :p

Dan komt er in de main pc nog een nieuwe cpu, enfin een nieuw is het niet, het is een oldskool E6600, maar wel eentje die zeer goed clockt, ik schat dat 24/7 4Ghz te doen moet zijn :)

zo dat was het, tot de volgende voor de final update of miss een tussenupdate als ik mij eens bezig heb gehouden met het panneel :).
 
Update: Zondag 8 Februari 2009

Omdat sommige leden op HWI graag wouden weten hoe ik die satapowerkabel gefabriceerd had, plaats ik maar eventjes een kleine tutorial.
Nu eerst nog vermelden wat ik allemaal uitgespookt heb in tussentijd, oa. gewacht op de bestelling van it-service, maar nog niet alles is in stock, hoop dat het niet te lang meer zal duren, zou deze graag voor de krokusvakantie af hebben, zodat ik h'm afgewerkt kan meenemen naar een minilan :).
Wat ik ook nog heb gedaan is gefoefeld met de kabel van m'n x-fi naar z'n I/O panel, de HD4870 wat rechter gehangen en Day 'n Night met grijze primer op het zijpaneel met raam gespoten, enkel zijn er een paar uitlopers, enig idee hoe dit te fiksen? soort van azijn?

Maar eerst het tutorialletje.

Men neme een van de volgende kabels, voor de verduidelijking, een molex to sata poweradaptertje ;).
qq7r6h.jpg

Daarna gaan we het middelste eraf halen, kabel bij het hd rack houden, en op maat afmeten :), dan sleeving(vb die van acryan ;)) erbij nemen, ook op maat knippen en het satapowerkopje er terug opsteken.
ACR-CB8201_250.jpg

Na heel wat gefoefel zou je ongeveer de volgende resultaten moeten bekomen.
2igod9j.jpg

(P182)
ws00ti.jpg

(Stacker)
En nu hopen dat jullie iets van deze uitleg verstaan hebben :p

Op naar het volgende, Day 'n Night.
11gu3p3.jpg


2gy8uw2.jpg

Voila, dat was het voor deze keer, wie ook goed kijkt op de laatste foto ziet dat er een 45° koppeling op de HD4870 zit, dat hij een beetje rechter hangt en de randjes met volgens de doe-het-zelf-zaak isolatietape, maar het valt wel vrij mooi uit :).
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
J Build log my own dekstop desk Cases en Modding 31
XenoMorpH [Build Log] USS SULACO V2 Gallery & Build Logs 40
R [Build Log] Myvmcloud ESX WhiteBox Gallery & Build Logs 24
M [Build Log] Project Blueberry Apple G4 Cases en Modding 24
BeckModZ [Project Log] "Blue Morpho" Gallery & Build Logs 34
F Builg log Project Saber Gallery & Build Logs 4
bmawn [Project log] Project Dark Knightmare Gallery & Build Logs 31
R First watercooling build log old school pc Gallery & Build Logs 7
D The First One build log Gallery & Build Logs 29
BeckModZ [Project Log] "Parvum|Beast" - Semi Sponsored Build Gallery & Build Logs 63
C LOG custom backplates gtx570 glh Gainward Cases en Modding 10
H [Build log] "first time" Gallery & Build Logs 23
Monster Build Log SteamPunk Ugly Drum Smoker BBQ Overige Builds 14
T Haswell's Nightmare [Build Log] Gallery & Build Logs 1
CDA441 Build Log: D Desk Gallery & Build Logs 13
K Build Log: Coolermaster ATCS 840 Gallery & Build Logs 36
R Corsair 600T SE White - Build Log Gallery & Build Logs 37
M router log Algemene Discussies 3
Dark-NighT Dark en Klets Dual build Log Gallery & Build Logs 18
Radak radak's log Gallery & Build Logs 22
Deleted_User_Z zer0's build log Gallery & Build Logs 152
M marksw log Gallery & Build Logs 21
MaartenvdE Build Log: Umbra Gallery & Build Logs 86
N White Salvation Build In Log Gallery & Build Logs 64
DaGreatRV 1e waterkoeling [log] Gallery & Build Logs 46
muckelpupp the ARAGORN-C2Q meets: da Monsta! (English build log) Gallery & Build Logs 71
tomcatt Elements of Fortune - Build log Gallery & Build Logs 221
fatal_error.be fatal_error eerste casemod/ build log/upgrade Gallery & Build Logs 80
Thierry HAG932 build log Gallery & Build Logs 39
Oli4v Build Log: Red Light District (WC'ed CM Stacker STC-101) Gallery & Build Logs 49
damunk damunks mini log Gallery & Build Logs 16
N Nighthawk's build log - no name Gallery & Build Logs 102
Ludwig Build log HAF 932 Gallery & Build Logs 44
G Guardian's casemod log Cases en Modding 64
D ward0 casemod log Gallery & Build Logs 69
maomanna [Build Log] Ugly Blacky Gallery & Build Logs 11
Fiftykilowatt Liquid North Overige Builds 2
Jason Be Quiet! Silent Loop 2 AIO CPU Liquid Cooler - 360mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Silverstone IceGem 360 AIO CPU Liquid Cooler ARGB - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Alphacool Eisbaer Extreme liquid CPU cooler 280 - black edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Kraken X53/ X63/ X73 AIO Liquid Cooler With Aer RGB Fans (240mm/ 280mm/ 360mm) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 MSI Z97 GAMING 9 ACK LIQUID COOLED DESKTOP Hardware & Software 7
K Liquid.cool Vortex One DIY AM240: lucht probleem Waterkoeling 3
S Primochill Vue Koelvloeistof / Liquid / Coolant HighFlow Product Suggesties en Nieuws 108
Freddy Liquid.cool Koelvloeistof / Coolant / Componenten HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
C Info componenten custom liquid cooling set Advies Waterkoeling Setup 26
meneer peer Coollaboratory liquid Ultra 1ML HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
M Swiftech H220X CPU Liquid Cooling Kit Lek Waterkoeling 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan