• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

1e waterkoeling [log]

DaGreatRV

Junior Member
DaGreatRV's "BakBeest"

edit/ Eindelijk een naam bedacht voor m'n systeem. Tis "BakBeest" geworden. :119:

Na twee en een half jaar werd het weer eens tijd voor een nieuw systeem.
Mijn c2d e6600 & 8800 GTS 640MB waren lucht gekoeld(door de firma Zalman), ik had al jaren eerder waterkoeling overwogen maar telkens voor lucht gekozen.
Niet dit keer.

De waterkoeling spullen zijn binnen, gespoeld en getest. Alles is naar behoren. :icon_cool:
De rest van de componenten laat op zich wachten door de slechte leverbaarheid van 5870 kaarten.

Maar goed, eerst de gewone hardware:
cpu: AMD phenom 2 965 BE
mobo: Gigabyte GA-MA790XT-UD4P
ram: 4GB DDR3 Corsair dominator
gfx: Ati HD5870 ASUS
psu: Corsair TX 850
kast: CoolerMaster HAF 932

De kast heb ik speciaal uitgekozen omdat je er gemakkelijk je waterkoeling in kwijt kan. De rest is gedacht om me over te clocken. :003:

Nu de waterkoeling spullen:

rad: XSPC RX360 + RS120
cpu block: EK-Supreme LT AMD acetal (+ EK-Backplate)
gfx block: EK-FC5870 acetal
pomp: mcp350 + xspc res top
fittingen: BitsPower 1/2" Matt Black (passen mooi bij de acetal tops :003: )
fans: Noctua nf-p12
Voor de rest nog slang en klemmen, vloeistof, rad pakkingen, koel pasta, etc..

Hier onder zijn de grote onderdelen.
attachment.php


Als de andere onderdelen binnen zijn zal ik updaten.


btw, ik had heel snel geleerd waarom je de fittingen en slang binnenkanten moet insmeren met vaseline. :091:
 

Bijlagen

  • watercooling components.jpg
    watercooling components.jpg
    73,5 KB · Weergaven: 551
Laatst bewerkt:
Het probleem was dat ik een kleine test opstelling had gemaakt en dus de hele tijd slangen lag los en vast te maken.

Ik heb van die slang klemmen die je met een schroef aan draait en ik had van lekken geen last.

Met water had ik ook geprobeert, maar dan was er nog veel kracht nodig om het los te halen.
 
Laatst bewerkt:
Hier twee foto's van de zwarte fittingen op acetal tops.
Ik denk dat m'n hardware pas volgende week komt. Dus geduld. :001:

attachment.php


attachment.php
 

Bijlagen

  • waterblock ek-supreme lt amd.jpg
    waterblock ek-supreme lt amd.jpg
    43,9 KB · Weergaven: 474
  • waterblock5870.jpg
    waterblock5870.jpg
    46,9 KB · Weergaven: 472
Laatst bewerkt:
Ik heb gemaild met de winkel waar ik besteld heb. Ze schijnen toch de grootste moeite te hebben om een 5870 kaart te krijgen bij hun leverancier.
Nog meer geduld. :120:
 
Laatst bewerkt:
Omdat het allemaal zo lang duurt ben ik een plan van aanpak gaan maken.

- Als de componenten geleverd zijn, eerst alles in stock opbouwen en volledig uittesten. Ik lees verhalen van driver problemen met de 5800 serie kaarten die strepen op je beeld en crashes veroorzaakt. Maja, tegen de tijd dat ik m'n kaart krijg zal dat misschien al verholpen zijn. :012:

- Als niets RMA hoeft en ik alles tot de max geOC'ed heb en benchmarks gedraaid, dan gaat alles weer uit elkaar.

- De grijze gedeeltes van de kast verf ik zwart en het HD rek gaat er misschien uit. De slot plaatjes van de videokaart en geluidskaart verwijderen en zwart verven. De Noctua's blijven in originele kleur. Waarom? Omdat 't zo heerlijk fout uit ziet. :050:

- Alles weer in elkaar zetten, nu met waterkoeling, 24 uur lek testen. Als dat goed gaat, opstarten en weer testen, OC pushen. En hopen dat Arctic Ceramique echt niet geleidend is, ik was niet van plan om de bijgeleverde TIM plakband van EK te gebruiken op m'n videokaart.

- Dan test DVD drive en HD er uit en mijn gewone er in, als ik het HD rek er uit heb gelaten zet ik ze in 5,1/4" bays met Nexus Disktwins uit de shop.

btw, ik heb dit LCD schermpje op ebay op de kop getikt voor €33,- :082: Hier in de shop staat 'ie voor €100,- !! Nu maar hopen dat ik niet opgelicht ben.
Alphacool LC-Display 240x128 Pixel (Zwart)
Je krijgt er software en al bij en je kunt 'm gewoon op je USB aansluiten! :045: Ik had er helemaal op gerekend dat je bij zo'n schermpjes er zelf een connector op moest maken en paralel omzetten naar USB en dan wat software maken in VB voor het aan te sturen. Ze maken het de elektro student te gemakkelijk :082:

Ik ga niet sleven, dat heb ik es een keer gedaan en heb er voor een leven lang genoeg van gehad. Lelijke witte draadjes kan ik wel verven of met een marker zwart maken.

Zo en nu weer terug in 'wacht' modus.
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
Ubbidude Zwik waterkoeling spul Koeling 0
L Pc moederbord/ waterkoeling/grafischekaart Advies Waterkoeling Setup 3
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
M Algemen waterkoeling vragen Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
J 1st time waterkoeling; Fitting t.o.v. tubing size & custom waterkoeling reservoir maken Waterkoeling 3
S Intel NUC 10th gen i7 waterkoeling. Waterkoeling 9
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
R waterkoeling probleem a.u.b help Waterkoeling 16
S Custom waterkoeling setup HighFlow Forum 7
T Aansluiting waterkoeling probleempje Waterkoeling 5
T Waterkoeling voor Gigabyte RTX 3090 Turbo 24G Waterkoeling 9
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
S Benodigdheden voor GPU waterkoeling Waterkoeling 2
W Vraag over waterkoeling Waterkoeling 2
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
J Waterkoeling videokaart + cpu Waterkoeling 42
Jason GIVEAWAY! Complete Waterkoeling Set - EK-KIT Classic RGB P360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J RX 5700 waterkoeling Waterkoeling 1
Jason Complete Waterkoeling Kits (XSPC, Alphacool, EK Waterblocks, Bitspower en Thermaltake) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
L Waterkoeling HP RTX 2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
M Waterkoeling voor terrarium Advies Waterkoeling Setup 21
Jason Corsair Hydro X Series XR5 240mm en 360mm Waterkoeling Radiatoren - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
D Krachtigste waterkoeling setup voor AMD 3990x Advies Waterkoeling Setup 4
T 1ste keer waterkoeling - budget tot max 1000 - cpu i7 4770 gpu evga gtx 1660 ti Advies Waterkoeling Setup 9
X AIO waterkoeling MSI 2080TI Gaming X TRIO Advies Waterkoeling Setup 6
P Nieuw - 1ste keer waterkoeling CPU+GPU Advies Waterkoeling Setup 26
S Waterkoeling lian li pc-o11 dynamic xl - Threadripper 3960x Waterkoeling 1
T waterkoeling MSI GeForce RTX 2080 Ti GAMING X TRIO 11GB max 300euro Advies Waterkoeling Setup 47
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
D Waterkoeling €750, 3600x & 1080 Ti Advies Waterkoeling Setup 17
T Help bij reparatie waterkoeling (alvast dank) Waterkoeling 1
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270
B Waterkoeling set voor 2080ti Advies Waterkoeling Setup 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan