Omdat die twee Black Editions toch best wel herrieschoppers zijn, ben ik eens gaan kijken naar waterkoeling. Doel: lekker stille machine tijdens gamen, met een lichte overklok op de processor. De 4890 kaarten zijn al factory overclocked, en daar ga ik verder niets mee doen.
Systeem op dit moment
Kast: Lian Li PC-A70B
Coolermaster M850
Mobo: Asus P6T
CPU: i7 - 920, stock cooler
GPU: 2x XFX 4890 Black edition
HDD: 8 gewone, en 4 vertexen in een drivebay.
Ik wil waterkoeling hebben voor de processor, en de twee videokaarten.
Voor de PC-A70B is een Top cover leverbaar met gaten voor de radiator (ik zag op de site alleen in alu staan) , daar wil ik gebruik van gaan maken. Als de twee harde schijven bovenin moeten vervallen, so be it.
Het liefst wil ik alles in de kast houden, zodat het van buiten niet echt opvalt, hoewel er waarschijnlijk toch een venster inkomt.
Maar wat voor onderdelen, ik heb geen idee. Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Budget: we zien wel . De hele machine heeft tot nu toe bijna 3000 euro gekost, dus het mag een paar centen kosten, als het maar goed koelt en stil is.
2 fototjes van mijn systeem:
Rekje in onderste drivebay is hot swap rek met de vier vertexen.
Iemand suggesties voor een goede setup?
Systeem op dit moment
Kast: Lian Li PC-A70B
Coolermaster M850
Mobo: Asus P6T
CPU: i7 - 920, stock cooler
GPU: 2x XFX 4890 Black edition
HDD: 8 gewone, en 4 vertexen in een drivebay.
Ik wil waterkoeling hebben voor de processor, en de twee videokaarten.
Voor de PC-A70B is een Top cover leverbaar met gaten voor de radiator (ik zag op de site alleen in alu staan) , daar wil ik gebruik van gaan maken. Als de twee harde schijven bovenin moeten vervallen, so be it.
Het liefst wil ik alles in de kast houden, zodat het van buiten niet echt opvalt, hoewel er waarschijnlijk toch een venster inkomt.
Maar wat voor onderdelen, ik heb geen idee. Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Budget: we zien wel . De hele machine heeft tot nu toe bijna 3000 euro gekost, dus het mag een paar centen kosten, als het maar goed koelt en stil is.
2 fototjes van mijn systeem:
Rekje in onderste drivebay is hot swap rek met de vier vertexen.
Iemand suggesties voor een goede setup?
Laatst bewerkt: