• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Waterkoeling, 500 Euro , i7 920, en in toekomst GPU

Rolomon

New member
Hallo,

Ik heb het een en ander bij elkaar gezocht, en ik vroeg me af of jullie nog suggesties / opmerkingen hadden?
Ik heb een Antec1200, en wil op dit moment alleen mijn cpu koelen. In de toekomst wil ik graag GPU er aan toevoegen,

De 360 rad wil ik op de achterkant monteren dmv de mounting bracket.
De res heb ik uitgezocht omdat ik hier later nog een pomp kan toevoegen voor GPU loop

Deze spullen heb ik nu uitgezocht:
winkelwagen highflow.jpg
Ben benieuwd wat jullie er van vinden.


Groeten Roel

Ten eerste sorry voor de overhaaste post van net, ik heb zo zin om een waterkoeling te gaan maken dat ik iets te overhaast een post heb aangemaakt, ik het nu goed doen.

- Wat is jouw budget? ongeveer 500 Euro
- Wat is jouw hardware? i7 920, ssd, 2 hdds, 2 hd5870 in CF
- Welke behuizing heb je? Antec 1200
- Welke hardware wil je gaan waterkoelen? Op dit moment alleen mijn cpu, ik wil wel mijn toekomstige GPU WC
- Waarom wil je gaan waterkoelen (stilte, optisch, overclocken, etc.)? alle 3
- Waar wil je de radiator gaan plaatsen? Ik wil de Radiator achter mijn computer maken dmv bracket.

In het kort moet je dit lijstje afwerken voor een complete waterkoeling setup:

1. Kies jouw Radiator: 360 Rad suggesties
2. Kies jouw Fans: Fans moeten worden aangepast op Rad
3a. Kies jouw CPU block Zat zelf te denken aan Swiftech Apogee HD CPU Block - BLACK Goede keuze???
4. Kies jouw Reservoir Koolance RP-402X2 Dual 5.25 Bay Reservoir
5a. Kies jouw Pomp Koolance Pump PMP-400
6. Kies jouw Koelvloeistof Geen idee?
7. Kies jouw Slang/Tube (zie uitleg slang/fitting formaten) Feser Tube UV - HighFlow - 1/2 ID - 3/4 OD - BLUE
8. Kies jouw Fittingen 13MM (1/2) Koolance Schroeffitting Paar - G1/4 (2 stuks)

Ik wil graag 360 Rad aan achterkant buiten de kast bevestigen, kan ik een eventuele 240 rad voor in kast maken wanneer ik ook mijn gpu ga toevoegen aan de loop.
Graag suggesties en opmerkingen over mijn samenstelling.
Winkelwagen: Winkelwagens :: Winkelwagen - HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming!

Alvast bedankt.


Roel
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De verschillen tussen tube en bay reservoires zijn voornamelijk volgens voorkeur. Als je een reservoir wilt dat nergens 'in de weg' zit of dat je in je front kan vinden dan is een bay res eerder aangeraden. als je plaats zat hebt of je wilt je reservoir van de zijkant kunnen zien dan is een tube res eerder aangeraden.
 
Ik vind een bay res mooi plus dat het mooi is weggewerkt.
Daarom heb ik ook deze uitgezocht omdat dan de pomp ook meteen is weggewerkt.
Ik weet dat ik ook vloeistof moet maar dat komt als laatste, ik wil eerst de onderdelen.
Wat vinden jullie daarvan? Zijn het goede onderdelen? Of zou ik hier en daar nog wat geld kunnen besparen,
of beter iets meer aan iets uitgeven?
 
kijk dat ziet er toch al beter uit :)
wat betreft dat block kan je niet veel zeggen, ik heb het zelf nooit gehad, maar volgens de grafiekjes zijn er wel betere en vooral goedkopere. Ik denk dat de XSPC raystorm een van de beste blokjes van het moment is, op de gevolgd door de EK supreme HF, maar alles wat in de shop staat is wel van goeie kwaliteit dus je hoeft zeker niet te veranderen als je dat blok mooier vindt ofzo.
gezien je voor UV slangen gaat is het misschien geen slecht idee om cleare koelvloeistof te gebruiken, EK heeft er goeie en fesser ook dacht ik.
want fans betreft, kies maar raak :p als je alles stil wil houden kan een fancontroller wel aangeraden zijn.
 
Je zou ook dit reservoir kunnen overwegen: (voor 1 of 2 pompen, zowel 1 loop of 2 losse loops)
Koolance RP-452X2 Dual 5.25 Bay Reservoir for 1-2 D5/MCP655/PMP-450/S Pumps

Of deze, schilt de helft aan kosten: (maar is dan ook voor maar 1 pomp)
XSPC Acrylic Dual 5.25 bay Reservoir for Laing D5/MCP655/PMP-450 D5BAYRES

Met deze pomp:
Alphacool D5-VPP655 - Single Edition / No Top

Pomp is een stuk krachtiger dan de MCP355 (ofwel; PMP-400)

rp-452x2_p1V20.jpg



Mits je 1 loop wilt gebruiken maar wel heel het reservoir gevuld wilt hebben (staat misschien leuker dan wanneer er 1 leeg is), kan je het beste bovenstaande (op foto) plug gebruiken, je zou echter aan Freddy moeten vragen of deze er tegenwoordig bij zit, dacht van niet.
http://highflow.nl/aansluitingen/fi...egree-connector-for-rp-401x2-cnt-rp401x2.html
 
Laatst bewerkt:
Ik vroeg me alleen af of dit res ook te gebruiken is met 1 pomp en dan alle twee de res gevuld ?
Dat kan. Je krijgt bij het reservoir een 'blocker' die op de plaats van de 2de pomp zou komen:
"If one pump is used, an acetal blocker is included to occupy the second pump location."

Je moet dan echter wel het verloopstukje van hierboven bijbestellen:
http://highflow.nl/aansluitingen/fit...t-rp401x2.html

-----------------------------------------------------------------------------------------
Verder nog suggesties voor Radiator + Fans?
Ben zelf een groot fan van Swiftech, zij hebben ook een 360 radiator, idem voor XSPC. Zal amper prestatieverschil zitten tussen de €55-€65 modellen van Swiftech/XSPC en Koolance.

-----------------------------------------------------------------------------------------

Hoevaak ga jij trouwens je radiator van de PC afhalen? Neem aan niet vaak als je slangen en dergelijke allemaal op zijn plaats zitten?
Wellicht dit het overwegen waard:

Swiftech RAD-Box:
Swiftech MCB-120 Radbox

BitsPower Rad Support:
Bitspower RAD Support I BR-RADS1-BK

Doen beide eigenlijk precies hetzelfde als de Koolance (Swiftech iets uitgebreiderde variant dan BitsPower), echter kunnen deze niet 'snel verwijderd' worden. Wat toch al niet zo snel is als je eerst moet drainen en de tubes los moet maken..?

-----------------------------------------------------------------------------------------

De Raystorm is trouwens ook een mooie keuze, presteert hetzelfde als de Swiftech HD, met minder restrictie.. Voor minder geld.
Op het moment van schrijven het beste blok voor je geld. Enige reden om de Swiftech te kiezen zou het mounting systeem zijn, beste mounting-systeem dat op de markt is (en meest veelzijdig).


-----------------------------------------------------------------------------------------

En voor de fittingen:
Wellicht dat dit in de smaak valt:
Zwart Chroom: 13MM (1/2 ID - 3/4 OD) Monsoon Schroeffitting - Black Chrome Six Pack FCC-1234-6P-BC
Zwart Mat: 13MM (1/2 ID - 3/4 OD) Monsoon Schroeffitting - Matte Black Six Pack FCC-1234-6P-MB
Blauw: 13MM (1/2 ID - 3/4 OD) Monsoon Schroeffitting - Blue Six Pack FCC-1234-6P-BL
Chroom: 13MM (1/2 ID - 3/4 OD) Monsoon Schroeffitting - Chrome Six Pack FCC-1234-6P-CH

Idem 6 stuks, zelfs nog goedkoper dan de Koolance en in mijn ogen een stuk mooier maar smaken kunnen verschillen.
Lees ook dit over Koolance fittingen met Feser:
Deze fittingen besteld omdat de Koolance variant niet goed past op de buitendiameter van de Feser slangen

En anders wellicht deze:
13MM (1/2) Feser Schroeffitting - G1/4 (4 pack)
en
13MM (1/2) Feser Schroeffitting - G1/4

< Stuk goedkoper ook dan Koolance en dat zijn prima fittingen als je niet de hoofdprijs voor BitsPower wilt betalen.
Lees ook even de reviews op de productpagina.
 
Hoevaak ga jij trouwens je radiator van de PC afhalen? Neem aan niet vaak als je slangen en dergelijke allemaal op zijn plaats zitten?
Wellicht dit het overwegen waard:

Swiftech RAD-Box:
Swiftech MCB-120 Radbox

BitsPower Rad Support:
Bitspower RAD Support I BR-RADS1-BK

Doen beide eigenlijk precies hetzelfde als de Koolance (Swiftech iets uitgebreiderde variant dan BitsPower), echter kunnen deze niet 'snel verwijderd' worden. Wat toch al niet zo snel is als je eerst moet drainen en de tubes los moet maken..?

Ik heb deze gekozen omdat ik zit met 2 hd5870s die in de rad blazen. Dit mounting systeem geeft de grootste afstand van kast tot radiator. Ik plaats rad wel zo dat hij net iets boven kast uitkomt. Dan blazen de gpus er onderdoor. (hoop ik)

Airflow in mijn pc. Hoe kan ik het beste de fans op mijn radiator plaatsen?

Thnx
 

Bijlagen

  • pc airflow.jpg
    pc airflow.jpg
    34,9 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
Okee ik heb weinig tijd gehad. Maar heb nu mijn winkelwagen geupdate:
Winkelwagens :: Winkelwagen - HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming!
Nu zou ik graag nog tips hebben over de fans. Welke zijn goed en redelijk stil?
Kunnen al deze onderdelen trouwens wel bij elkaar?
Want ik heb gelezen dat je sommige metalen niet bij elkaar in 1 systeem kunnen?

Ook zocht ik nog een manier om een drain te maken, is dat gewoon met een T-splitsing?
 
Drain kan je inderdaad maken met een T-splitsing.
Ook zou je een drain kunnen maken van een aansluiting op je reservoir, zitten er genoeg op.

-----

Toch voor de Bitspower gegaan? Beetje luxe af en toe hé =)

-----

Ik zou er tevens een Silvercoil in gooien, draai mijn systeem al een jaar op Tri-distelled Bidest water met een silvercoil en verderst geen zooi erin, werkt perfect, kan je gewoon in reservoir stoppen.

Silver KillCoils by iandh

-----

Voor fans gebruik ik zelf Yate Loons, Scythe fans zijn ook erg goed.

-----

Voor de componenten die je bij Highflow vindt hoef je niet bang te zijn dat het niet met elkaar werkt.
De verschillende metalen waar jij het over hebt is aluminium in een loop met koper.

Tegewoordig zijn alle zelf-waarderende merken over gegaan op Koper blokken. Aluminium zal je niet snel meer vinden in goede waterblokken. (Zeker niet bij merken die veelal verkocht worden als; Swiftech, Koolance, XSPC, Bitspower, EKwb etc)
 
Laagste punt is inderdaad het handigst.
Alhoewel, je kan hem ook prima bij je reservoir doen en dan de kast licht kantelen, werkt bij mij ook.

Zoals je het hierboven tekent, is bij de radiator wellicht nog mooier om weg te werken.

Je zou zo'n plug ertussen kunnen doen:
Koolance Nozzle Body 4-Way Splitter Brass ADT-XUTX4

Aan de bovenkant de blocker (inclusief)
Aan de linkerkant: Verbindingsstuk -> om radiator aan +-splitter te koppelen.
Aan de rechterkant: Bitspower fitting -> slang naar kast toe
Aan de onderkant: Drainport naar wens.
 
Ja, dat moet prima zijn, heb je ook een goedkope fitting? (Anders krijg je deze ook bij de CPU block als het goed is, een cheap-fitting).

Zonde om een Bitspower op zo'n kraantje te zetten toch :p

Wat je ook kan doen:
Kraantje dicht doen met één van de twee stoppen (die je bij + blokje krijgt).
Wanneer je wilt drainen, een normale fitting met stuk slang eraan erop zetten.
Wanneer klaar met drainen, fitting met slang eraf en stop er weer op.

..Dat is misschien nog 'cleaner', sinds er alleen maar een kraantje aan je Radiator hangt dan, i.p.v. hele slang/drain installatie ;)
 
ja goed idee haha! ik ga het meteen in winkelwagen proppen :p

Nog even terugkomend op de silvercoil? Moet ik die met corosion blocker gebruiken, of is alleen Feser Aqua - Ultra Pure Water + silvercoil ok?
 
Ik heb geen idee of dat kwaad kan, lijkt me niet.
Zet wel een berichtje op Freddy zijn wall, of hij erop wilt reageren.

En ja, ik heb zelf alleen Aqua Bidest water met een Silvercoil. Feser Ultra Pure water is soortgelijk volgens mij.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
P Advies Waterkoeling GTX1070 / Asus Ranger vii I5 4690K (4-500 euro) Waterkoeling 34
F Waterkoeling (500 euro) i 7 4770k 3.5 ghz overclock naar 4.5 ghz met MSI GTX 780 TI Advies Waterkoeling Setup 29
B Waterkoeling i7 3770k 7970top dcu2 corsair 900D ongeveer 500 euro Advies Waterkoeling Setup 40
D [Waterkoeling] €500 euro, i7-3970X, GTX TITAN Advies Waterkoeling Setup 14
P [Waterkoeling] €300- 500 euro, i7 2600K Advies Waterkoeling Setup 10
K [Waterkoeling] €500 euro, X6 1100T Black Edition, Sapphire Radeon HD 4850 Toxic 512MB Advies Waterkoeling Setup 4
I [Waterkoeling] €500 euro, i7 2600k Advies Waterkoeling Setup 13
the_cyberspace [Waterkoeling] +- €500 euro, 2x Intel Xeon E5620, Fractal Design Define XL Advies Waterkoeling Setup 6
B [Waterkoeling] €500 euro, Q6600, NB, SB, Mosfets, 2x EAH6850, CM Storm Sniper (BE) Advies Waterkoeling Setup 7
cederieck [Waterkoeling] €500 euro, Q6600, 6970 meningen en tips Advies Waterkoeling Setup 9
O Advies nodig voor waterkoeling setup 500-600 euro – Q6600 - RAM – NB/SB - 2x HD5890 Advies Waterkoeling Setup 18
B [Waterkoeling] €500 euro, E8500, 2900XT Crossfire Advies Waterkoeling Setup 5
L [Waterkoeling] 500,- EU i7 8700K, MSI GTX 1080Ti Advies Waterkoeling Setup 6
J [Waterkoeling] €500 i5 2500K, (GTX970) Advies Waterkoeling Setup 20
R [Waterkoeling €500-600] CPU + GPU Advies Waterkoeling Setup 3
0 [Waterkoeling] €500.-, I5-3570K, 2x GTX 660 Advies Waterkoeling Setup 4
J [Waterkoeling] €400-500 Core i7 950 + GTX 770 Advies Waterkoeling Setup 1
E [Waterkoeling] €500 i5 2500k, MSI 460GTX Advies Waterkoeling Setup 6
V 1e Waterkoeling (High-End) Budget 500,- Plan Advies Waterkoeling Setup 36
P [waterkoeling] €500 ,am2 ,gtx480 Advies Waterkoeling Setup 2
P [Waterkoeling] Budget <500 Advies Waterkoeling Setup 17
H [Waterkoeling] €500, i7 2600K, GTX580 Advies Waterkoeling Setup 2
N [waterkoeling] €500-€700 I7920, 5870,GIGABYTE -EX58-UD5 Advies Waterkoeling Setup 11
Z [waterkoeling]€500,- 2x hd5850, Phenom II X4 965 @3.4 GHz Advies Waterkoeling Setup 68
B [waterkoeling] €500-750: e6550, EN8600GT, 2 x hdd3.5'' Advies Waterkoeling Setup 11
L Eerste Waterkoeling €500 / €200 Advies Waterkoeling Setup 44
H [Waterkoeling] € 500, I7 920, 2x5850 Advies Waterkoeling Setup 6
S [Waterkoeling] €500 a 750, i7 920, P6T, 2x HD5870, Cosmos S Advies Waterkoeling Setup 38
H [Waterkoeling] €500, I7 920, HD5870 Advies Waterkoeling Setup 9
V [Waterkoeling] ~€400-500, i7 920, 2x HD4870 X2 Advies Waterkoeling Setup 9
J [waterkoeling] €500 Q9500, 4850X2, chipset Advies Waterkoeling Setup 10
M Advies Waterkoeling CoreI7 920+ GTX285 Budget max €500 Advies Waterkoeling Setup 21
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
Ubbidude Zwik waterkoeling spul Koeling 0
L Pc moederbord/ waterkoeling/grafischekaart Advies Waterkoeling Setup 3
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
M Algemen waterkoeling vragen Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
J 1st time waterkoeling; Fitting t.o.v. tubing size & custom waterkoeling reservoir maken Waterkoeling 3
S Intel NUC 10th gen i7 waterkoeling. Waterkoeling 9
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan