• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Waterkoeling (500 euro) i 7 4770k 3.5 ghz overclock naar 4.5 ghz met MSI GTX 780 TI

pfoeh... ik moet bekennen dat ik geen ervaring nog heb met waterkoeling (momenteel mij hier veel op aan het inlezen)

Dus kwa geluid kan ik je geen duidelijk advies geven.

Ik zou als ik voor CPU only zou gaan voor een kant-en-klaar oplossing dus idd een H110 en daar stillere fans opzetten.

Maar als je meer mogelijkheden wilt kwa uitstraling zou ik voor zo een EK set gaan.
(want ik moet bekennen dat die kant en klare setjes weliswaar onderhoudsvrij zijn, maar er niet echt "flashy" uitzien)
 
Ik zou juist kiezen voor de EK X360, puur omdat de pomp die daarbij zit van het PWM type is. En dus prima regelbaar is via het moederbord (kijk wel goed naar je moederbord of dat deze wel meerdere PWM aansluitingen heeft).

Weet jij wat het verschil is tussen de type L240 en de x240. Ik zoek een die super stil is. Ik heb nu een h110 gekocht die nog in de verpakking zit. Ga ik betere prestatie krijgen met me 4790k of zeg je van blijf bij de h110.

Hoe is die Swiftech x220 trouwens?

Gr faiz

Aan zo een EK setje hè wat voor onderhoud moet ik me voorstellen als ik vragen mag?
 
Een pomp zal je altijd blijven horen vind ik persoonlijk. Maar hoe veel je er van mee krijgt hangt van heel wat factoren af:

- het type pomp,
- plaatsing van de behuizing,
- hoe je de pomp gemonteerd hebt,

Het stiller krijgen van een pomp is besproken in een mooie blog, van watergoeroe Coolfris: http://forum.highflow.nl/blogs/coolfris/19-dikke-boterham.html

En natuurlijk hoe jouw eigen oren functioneren, hoor je elk piepje en kraakje, dan ga je een pompje ook wel horen.

Het verschil tussen de L240 en X240 is in ieder geval dat de X240 een PWM gestuurde pomp heeft. Deze kunnen stiller draaien, mits je deze goed aansluit op je moederbord. Tot nu toe is mijn ervaring dat enkel Asus moederborden een zeer geschikte ingebouwde pwm controller hebben die ook de boel makkelijker kunnen regelen (qua geluidsproductie).

De koelblokken, slangen en fittingen zijn anders, maar mag niet echt een naam hebben qua groot verschil ;).

Verder heeft de X240 een 64mm dikke radiator, de L240 is 47mm dik. En er zit een ATX bridging plug bij de X240, wat handig is bij het vullen van de loop / lektesten (om zo de voeding aan te zetten zonder dan deze aangesloten is op je moederbord).

Qua onderhoud, gewoon blijven kijken of het water vervuild is. Wil je minder onderhoud, neem dan geen gekleurde vloeistof.
 
Welke waterkoeling voor goeie temps

Goedemiddag,

Ik ben in bezit van de volgende onderdelen en zou mijn systeem graag willen watercoolen.

CORSAIR AIR 540, z97 gigabyte gaming 1, ddr3 geheugen corsair pro en een MSI GTX 780TI.

Ik zou graag een kant en klaar setje willen nemen maar die wel heel stil moet zijn. Welke raden jullie mij aan.?

Is het ook mogelijk dat setje van xspc met de reservoir te nemen maar alleen zou de res dan verticaal komen te staan in de behuizing. Kan dat ?

Wat adviseren jullie mij te nemen?

Ps heb hiervoor een h110 gehad en wil nu naar een custom gaan die wel steiler moet zijn qua pomp.
 
Ik heb even al jouw onderwerpen samengevoegd, want je twijfelt al vanaf september zie ik en je vraagt telkens hetzelfde en alle antwoorden zijn eigenlijk al gegeven.

Al jouw vragen en de gegeven antwoorden staan nu in dit onderwerp onder elkaar, neem even de tijd en lees het goed door.
Want daarin zit echt jouw antwoord al.
 
Dat klopt dat ik twijfel. Het gaat tenslotte niet om een pakje wit brood van 2 euro. En idd als je leest zie je verschillende meningen. Dus vandaar mijn vraag.
En heb geen zin als het ingebouwd is dan weer eruit te halen en dan 370 euro weggegooid als achteraf blijkt dat hij toch niet stil is.
Dat is de reden waarom ik het nogmaals vraag en dan de juiste goede beslissing wil nemen en idd word tijd om de pc te gaan bouwen :icon_lol:
 
En heb geen zin als het ingebouwd is dan weer eruit te halen en dan 370 euro weggegooid als achteraf blijkt dat hij toch niet stil is.

Je kan de beste pomp in de wereld kopen en dan vanwege onervarenheid fouten maken bij installatie/configuratie, en dan lijkt idd je geld snel weggegooid. Wat je voor de 370 euro koopt is een set componenten wat samengesteld is met het idee om voor de beginnende waterkoeler een goed basis te leggen. Weet wel dat iemand met ervaring de X360 kit goed stil kan krijgen, maar of jij dat kan ligt aan jezelf, en niet het feit dat je 370 euro hebt uitgegeven noch dat men hier soms van mening verschillen.

Eerst identificeren wat zijn de oorzaken van geluid.

-Gaat het om de fans snelheid? Kan je dat lager zetten? Zo niet, heb je dan fans met een ander profiel nodig? Of een fan controller? Welke type, DC of PWM? Past het nog binnen je budget?
-Gaat het om de pomp snelheid? Kan je dat lager zetten? Zo niet, heb je een andere type pomp nodig? DC of PWM? Past het nog binnen je budget?
-Gaat het om trillingen uit de pomp? Kan je de pomp anders monteren of ontkoppelen? Past het nog binnen je budget?
-Gaat om luchtbellen in de pomp? Krijg je ze er niet uit? Moet de loop volgorde anders?

Vervolgens kijk je naar de prestaties

-Welke temperatuur wil je bereiken? Waarom is die temperatuur belangrijk? In hoever geeft je stilte op voor prestaties?
-Krijgt je rad wel koele verse lucht? Is er ergens warmte-feedback in de airflow? Ben je bereid om verschillende configuraties te proberen om je rad/fan placement te controleren?
-Kan de pomp sneller zonder de stilte behoefte te overtreden?
-Kunnen de fans sneller? Is de fan curve optimaal voor idle/load. Is de load meting realistisch?

etc

Ga nou goed inlezen in de hobby :)
 
Dat klopt dat ik twijfel. Het gaat tenslotte niet om een pakje wit brood van 2 euro. En idd als je leest zie je verschillende meningen. Dus vandaar mijn vraag.
En heb geen zin als het ingebouwd is dan weer eruit te halen en dan 370 euro weggegooid als achteraf blijkt dat hij toch niet stil is.
Dat is de reden waarom ik het nogmaals vraag en dan de juiste goede beslissing wil nemen en idd word tijd om de pc te gaan bouwen :icon_lol:
als je eerst een goede kast neemt waar een paar radiators in kunnen kun je later altijd uitberijden
Hoe meer Radiator operavlakte je hebt hoe hoe meer cooling je hebt wat betekend dat of je temperaturen naar beneden gaan of je je fan's langzamer kan laten draaien
een H80i/H100i/H105/H110 zijn geen een van allen uit te berijden en zullen dus nooit stiller te maken zijn (al moet ik toe geven dat deze al behoorlijk stil kunnen zijn)
ik heb nu zelf een een XSPC 480 Rad die mn 2 GTX670 DCII Top en mn 3930K Koelt
GPU's zijn Rond de 50 Graden Bij diverse Benchmarks CPU is wat lager en dan draaien mijn Fan's onder de 1000 RPM en staat mn D5 op standje 1 en dan vind ik dat mn pc vrij stil is ...
maar wat voor de ene stil is is voor de andere nog lawaaierig
in ieders geval kan ik je zeggen dat in vergelijking met de H100/H105 die ik heb gehad ik zeker wel verbetering zie
 
als je eerst een goede kast neemt waar een paar radiators in kunnen kun je later altijd uitberijden
Hoe meer Radiator operavlakte je hebt hoe hoe meer cooling je hebt wat betekend dat of je temperaturen naar beneden gaan of je je fan's langzamer kan laten draaien
een H80i/H100i/H105/H110 zijn geen een van allen uit te berijden en zullen dus nooit stiller te maken zijn (al moet ik toe geven dat deze al behoorlijk stil kunnen zijn)
ik heb nu zelf een een XSPC 480 Rad die mn 2 GTX670 DCII Top en mn 3930K Koelt
GPU's zijn Rond de 50 Graden Bij diverse Benchmarks CPU is wat lager en dan draaien mijn Fan's onder de 1000 RPM en staat mn D5 op standje 1 en dan vind ik dat mn pc vrij stil is ...
maar wat voor de ene stil is is voor de andere nog lawaaierig
in ieders geval kan ik je zeggen dat in vergelijking met de H100/H105 die ik heb gehad ik zeker wel verbetering zie

Dankje wel voor de uitleg.

Ik ga dan voor deze en zal dan voor de corsair 650D qua behuizing gaan.


XSPC RayStorm D5 RX240 V3 WaterCooling Kit

Dankje wel voor de uitleg.

Ik ga dan voor deze en zal dan voor de corsair 650D qua behuizing gaan.


XSPC RayStorm D5 RX240 V3 WaterCooling Kit
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
P Advies Waterkoeling GTX1070 / Asus Ranger vii I5 4690K (4-500 euro) Waterkoeling 34
B Waterkoeling i7 3770k 7970top dcu2 corsair 900D ongeveer 500 euro Advies Waterkoeling Setup 40
D [Waterkoeling] €500 euro, i7-3970X, GTX TITAN Advies Waterkoeling Setup 14
P [Waterkoeling] €300- 500 euro, i7 2600K Advies Waterkoeling Setup 10
K [Waterkoeling] €500 euro, X6 1100T Black Edition, Sapphire Radeon HD 4850 Toxic 512MB Advies Waterkoeling Setup 4
I [Waterkoeling] €500 euro, i7 2600k Advies Waterkoeling Setup 13
R Waterkoeling, 500 Euro , i7 920, en in toekomst GPU Advies Waterkoeling Setup 25
the_cyberspace [Waterkoeling] +- €500 euro, 2x Intel Xeon E5620, Fractal Design Define XL Advies Waterkoeling Setup 6
B [Waterkoeling] €500 euro, Q6600, NB, SB, Mosfets, 2x EAH6850, CM Storm Sniper (BE) Advies Waterkoeling Setup 7
cederieck [Waterkoeling] €500 euro, Q6600, 6970 meningen en tips Advies Waterkoeling Setup 9
O Advies nodig voor waterkoeling setup 500-600 euro – Q6600 - RAM – NB/SB - 2x HD5890 Advies Waterkoeling Setup 18
B [Waterkoeling] €500 euro, E8500, 2900XT Crossfire Advies Waterkoeling Setup 5
L [Waterkoeling] 500,- EU i7 8700K, MSI GTX 1080Ti Advies Waterkoeling Setup 6
J [Waterkoeling] €500 i5 2500K, (GTX970) Advies Waterkoeling Setup 20
R [Waterkoeling €500-600] CPU + GPU Advies Waterkoeling Setup 3
0 [Waterkoeling] €500.-, I5-3570K, 2x GTX 660 Advies Waterkoeling Setup 4
J [Waterkoeling] €400-500 Core i7 950 + GTX 770 Advies Waterkoeling Setup 1
E [Waterkoeling] €500 i5 2500k, MSI 460GTX Advies Waterkoeling Setup 6
V 1e Waterkoeling (High-End) Budget 500,- Plan Advies Waterkoeling Setup 36
P [waterkoeling] €500 ,am2 ,gtx480 Advies Waterkoeling Setup 2
P [Waterkoeling] Budget <500 Advies Waterkoeling Setup 17
H [Waterkoeling] €500, i7 2600K, GTX580 Advies Waterkoeling Setup 2
N [waterkoeling] €500-€700 I7920, 5870,GIGABYTE -EX58-UD5 Advies Waterkoeling Setup 11
Z [waterkoeling]€500,- 2x hd5850, Phenom II X4 965 @3.4 GHz Advies Waterkoeling Setup 68
B [waterkoeling] €500-750: e6550, EN8600GT, 2 x hdd3.5'' Advies Waterkoeling Setup 11
L Eerste Waterkoeling €500 / €200 Advies Waterkoeling Setup 44
H [Waterkoeling] € 500, I7 920, 2x5850 Advies Waterkoeling Setup 6
S [Waterkoeling] €500 a 750, i7 920, P6T, 2x HD5870, Cosmos S Advies Waterkoeling Setup 38
H [Waterkoeling] €500, I7 920, HD5870 Advies Waterkoeling Setup 9
V [Waterkoeling] ~€400-500, i7 920, 2x HD4870 X2 Advies Waterkoeling Setup 9
J [waterkoeling] €500 Q9500, 4850X2, chipset Advies Waterkoeling Setup 10
M Advies Waterkoeling CoreI7 920+ GTX285 Budget max €500 Advies Waterkoeling Setup 21
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
Ubbidude Zwik waterkoeling spul Koeling 0
L Pc moederbord/ waterkoeling/grafischekaart Advies Waterkoeling Setup 3
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
M Algemen waterkoeling vragen Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
J 1st time waterkoeling; Fitting t.o.v. tubing size & custom waterkoeling reservoir maken Waterkoeling 3
S Intel NUC 10th gen i7 waterkoeling. Waterkoeling 9
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan