• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[Waterkoeling] €600 euro i5-4690K

outblaze

New member
Nou even kijken of ik me huiswerk goed gedaan heb om mijn systeem te gaan waterkoelen.

- Wat is jouw budget?
+/- 600
- Wat is jouw hardware?
Asus Maximus VII ranger (1150)
Intel I5-4690K
16gb g.skill
MSI GTX 970 4g gaming
- Welke behuizing heb je?
Corsair 750D
- Welke hardware wil je gaan waterkoelen?
Voorlopig alleen de CPU (later GPU toevoegen)
- Waarom wil je gaan waterkoelen (stilte, optisch, overclocken, etc.)?
Stiller en het optische
- Waar wil je de radiator gaan plaatsen?
In de bovenkant van de kast (360mm)
- En overige informatie die van toepassing kan zijn
eerste build! :)

1. Kies jouw Radiator: Black Ice GT Xtreme 360 Black
2. Kies jouw Fans: Corsair Air Series AF120 Performance Edition 1650RPM
3a. Kies jouw CPU block: EK-Supremacy - Acetal + Copper
4. Kies jouw Reservoir: Aqua-Computer aqualis ECO 100 ml, G1/4 - 34054
5a. Kies jouw Pomp: Koolance PMP-500 Pump G1/4
6. Kies jouw Koelvloeistof: EK-Ekoolant Blood RED premix 1000mL
7. Kies jouw Slang/Tube : Tygon E1000 - HighFlow - 1/2 ID - 5/8 OD - Clear
8. Kies jouw Fittingen :
2x 13MM (1/2 ID - 5/8 OD) Bitspower Schroeffitting 45 graden Rotary - G1/4 Deep Blood Red BP-DBR45R2CPF-CC4
6x 13MM (1/2 ID - 5/8 OD) Bitspower Schroeffitting Rotary - G1/4 Deep Blood Red BP-DBRRCPF-CC4
9. Kies jouw toebehoren en accesoires, aan te raden lijstje:
Slangknipper (10-40MM)
Trechter
Spuitfles - 1000ML
PSU Bridging Tool 24 pin

Link naar de winkelwagen : Winkelwagens :: waterkoeling - HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming!

Aanvullingen opmerkingen en verbeteringen zijn van harte welkom! kan alle hulp gebruiken hiermee :)
 
uiteindelijk heb je kwa pompen eigenlijk 2 modellen die de markt trekken, dat is de DDC en de D5. Dat is helaas echt persoonlijke voorkeur, ik draai zelf eigenlijk altijd DDC pompen.

als je uiteindelijk binnen de 600 euro wilt blijven zou ik niet te gek gaan en is die pomp denk ik een nette keuze, als je naar nieuwe pompen kijkt stijgen de prijzen zeer snel. Ik denk dat je beter kan kijken naar een klassieke add on zoals:

Shoggy Sandwich Pomp Bevestiging - Original

Dit is de go to oplossing voor vibrerende pompen :033:
 
Het grote verschil tussen een DDC en een D5 pomp ligt hem voornamelijk in 2 punten:

het formaat, de DDC pompen zijn erg laag, en vierkant waardoor ze vooral geschikt zijn voor kleine ruimtes. echter daardoor moet je inleveren op punt 2.

Dat is de druk ( PSI ), de D5 pompen kunnen veel meer weerstand aan dat de DDC pompen. dit betekend dat je grotere loops met meer blokken en 90 graden bochten kan bouwen.

Geen zorgen veel builds hebben al genoeg met een DDC pomp ( ik ben zelf nog nooit tegen een issue aangelopen met DDC's ) maar veel mensen die de ruimte hebben zeggen fuck it, aangezien beide pompen grofweg dezelfde prijsrichting hebben dus waarom zou je dan niet voor meer prestatie voor hetzelfde geld kiezen.

Een goede DDC:
Swiftech MCP35X Pump
Een goede D5:
Laing / Swiftech D5-MCP655 12V 1/2"

Vervolgens kan je ze nog altijd uitbreiden met de nodige bling factor, tevens kan je met andere tops een betere flow in de pompen krijgen. Maar dat is helemaal hoe ver je wilt gaan. ( zoals altijd met watercooling )
 
Het grote verschil tussen een DDC en een D5 pomp ligt hem voornamelijk in 2 punten:

het formaat, de DDC pompen zijn erg laag, en vierkant waardoor ze vooral geschikt zijn voor kleine ruimtes. echter daardoor moet je inleveren op punt 2.

Dat is de druk ( PSI ), de D5 pompen kunnen veel meer weerstand aan dat de DDC pompen. dit betekend dat je grotere loops met meer blokken en 90 graden bochten kan bouwen.

Geen zorgen veel builds hebben al genoeg met een DDC pomp ( ik ben zelf nog nooit tegen een issue aangelopen met DDC's ) maar veel mensen die de ruimte hebben zeggen fuck it, aangezien beide pompen grofweg dezelfde prijsrichting hebben dus waarom zou je dan niet voor meer prestatie voor hetzelfde geld kiezen.

Een goede DDC:
Swiftech MCP35X Pump
Een goede D5:
Laing / Swiftech D5-MCP655 12V 1/2"

Vervolgens kan je ze nog altijd uitbreiden met de nodige bling factor, tevens kan je met andere tops een betere flow in de pompen krijgen. Maar dat is helemaal hoe ver je wilt gaan. ( zoals altijd met watercooling )

Dit klopt niet helemaal, een D5 verliest snel druk in een grote loop maar een DDC blijft juist druk houden in een grote loop, een DDC kan zelf doorbranden bij te weinig druk.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
Ubbidude Zwik waterkoeling spul Koeling 0
L Pc moederbord/ waterkoeling/grafischekaart Advies Waterkoeling Setup 3
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
M Algemen waterkoeling vragen Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
J 1st time waterkoeling; Fitting t.o.v. tubing size & custom waterkoeling reservoir maken Waterkoeling 3
S Intel NUC 10th gen i7 waterkoeling. Waterkoeling 9
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
R waterkoeling probleem a.u.b help Waterkoeling 16
S Custom waterkoeling setup HighFlow Forum 7
T Aansluiting waterkoeling probleempje Waterkoeling 5
T Waterkoeling voor Gigabyte RTX 3090 Turbo 24G Waterkoeling 9
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
S Benodigdheden voor GPU waterkoeling Waterkoeling 2
W Vraag over waterkoeling Waterkoeling 2
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
J Waterkoeling videokaart + cpu Waterkoeling 42
Jason GIVEAWAY! Complete Waterkoeling Set - EK-KIT Classic RGB P360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J RX 5700 waterkoeling Waterkoeling 1
Jason Complete Waterkoeling Kits (XSPC, Alphacool, EK Waterblocks, Bitspower en Thermaltake) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
L Waterkoeling HP RTX 2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
M Waterkoeling voor terrarium Advies Waterkoeling Setup 21
Jason Corsair Hydro X Series XR5 240mm en 360mm Waterkoeling Radiatoren - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
D Krachtigste waterkoeling setup voor AMD 3990x Advies Waterkoeling Setup 4
T 1ste keer waterkoeling - budget tot max 1000 - cpu i7 4770 gpu evga gtx 1660 ti Advies Waterkoeling Setup 9
X AIO waterkoeling MSI 2080TI Gaming X TRIO Advies Waterkoeling Setup 6
P Nieuw - 1ste keer waterkoeling CPU+GPU Advies Waterkoeling Setup 26
S Waterkoeling lian li pc-o11 dynamic xl - Threadripper 3960x Waterkoeling 1
T waterkoeling MSI GeForce RTX 2080 Ti GAMING X TRIO 11GB max 300euro Advies Waterkoeling Setup 47
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
D Waterkoeling €750, 3600x & 1080 Ti Advies Waterkoeling Setup 17
T Help bij reparatie waterkoeling (alvast dank) Waterkoeling 1
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270
B Waterkoeling set voor 2080ti Advies Waterkoeling Setup 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan