Mark jij als oud baasje, Hoe speelt dat nu?
Voor een ex Wii klant is de overstap best wel makkelijk, het heeft veel overeenkomsten al wordt er nu meer en meer de nadruk gelegd op actief gaming (goede workout, dat weer wel). Voor iemand die geen Wii ervaring heeft... tja... get ready to get sucked in a game
. Heel aparte ervaring eigenlijk.
Bij de ene game (Mario U bijvoorbeeld) geeft de gamepad en de tv hetzelfde beeld (degene die de gamepad heeft kan bij het spelen met meerdere personen de anderen helpen door hulp platformen te plaatsen of door vijanden te irriteren). Bij een andere game (zoals Nintendoland met bijvoorbeeld Donkey Kong of F-Zero) is de gamepad meer een controller die het een en ander aanstuurt door de kantelen, schudden of te swipen op het touchscreen schermpje. Bij deze game zijn spellen die geschikt zijn voor meerdere spelers ook gesplitst, degene die met de Gamepad werkt ziet een ander beeld dan degene die op de tv zitten te koekeloeren.
Nadeel aan de Wii U vind ik wel dat normale Wii titels niet gespeeld kunnen worden met de Gamepad, wel met de oude remotes van de Wii natuurlijk. Maar blijf het jammer vinden, had enkele games toch wel graag willen spelen met analoge sticks. Tevens is de Gamepad na een uur of 4 non-stop toch wel aardig leeg. De Premium versie is dan toch wel een aanrader, aangezien hier een dockingstation bij zit voor de Gamepad.
Internetten op de Wii U werkt overigens zeer goed,
HighFlow laadt net zo snel als op de pc (iets wat ik niet kan zeggen over mijn telefoon). Werkt ook door middel van tabbladen en bladwijzers. Je kan de pagina's op de Gamepad bekijken en op de tv (door de gordijnen open te schuiven met de X knop).