Vandaag een MSI ATI Radeon HD3870 512 MB OC-edition binnengekregen van Kerensky:
Toch wel een flinke slag groter dan mijn oude kaartje:
Boven: Asus EN210 Silent. Onder: MSI HD3870 512mb OC
Toen ik de grootte zag van de kaart (ja ik weet het, er zijn nog grotere), dacht ik al.. oh ooh.. dat gaat nooit passen. Maar het past dus wel, maar echt net (moest de hdd's iets anders monteren):
Na het installeren een gevloek en getier in de chat.. lukte weer eens niet met installeren van de drivers en vond de performance ernstig tegenvallen met NFS World. Op advies van Kerensky versie 10.5 geprobeerd.. totdat tijdens het op en neer wandelen mijn oog bovenop mijn pc behuizing viel.
:eusa_wall: Facepalm :eusa_wall:
Waarom Facepalm? Heel simpel eigenlijk. Omdat ik ruimte moest maken voor de grafische kaart had ik mijn harde schijven uit mijn behuizing gehaald. Echter, kreeg ik die er alleen uitgeschoven als ik een ram latje eruit haalde. Dus zo gezegd, zo gedaan.
Alleen die dus vergeten terug te zetten, waardoor de pc nog maar 1gb intern had (normaal 3gb). Ja, dan schokt een spel dus.
Kortom, al dat gevloek en getier op ATI / AMD kaarten kwam niet door de kaart maar door hetgeen aanwezig was tussen monitor en rugleuning :012:. Al was het installeren van die drivers geen succes te noemen.
Nu dus versie 10.11 weer geïnstalleerd en de pc draait als een zonnetje.
Edit: Blijf met Catalyst 10.11 bsods krijgen. Ingame nergens last van, maar wil ik iets bekijken in de Catalyst schermen zelf of het starten van 3DMark05 -> BSOD's.
Zucht....