Beste Highflowers,
Binnekort begin ik met mijn eerste waterkoeling.
Nieuwsgierig en zeer nerveus aangezien ik totaal geen ervaring heb op dit vlak.
Hierbij heb ik een lijstje gemaakt met de volgende componenten.
CPU Block
EK-Supremacy - Acetal + Nickel €65,95 zie link
Radiator
Black Ice GT Stealth 280 Prijs: €57,00 zie link
Reservoir
Danger Den RAD-Reservoir RES-005Prijs: €45,95 zie link
Pomp
Laing DDC-1Plus MCP355 12V €74,95 zie link
De MCP355 heeft meer vermogen maar produceert meer geluid dan de MCP350
Laing DDC-1 MCP350 12V Prijs: €66,95 zie link
Pomp top voor MCP350
Watercool DDC-Case LT Acetal €19,94 zie link
Laing D5-MCP655 12V - 1/2 slang aansluiting Prijs: €99,98 zie link
Pomp top voor MCP655
Bitspower D5/MCP655 Mod Pump Top V2 POM BP-D5TOPP2-BK prijs: €49,99 zie link
Slangen
Tygon R3400 - HighFlow - 1/2 ID - 3/4 OD – Black €15,90 zie link
Schroeffitting
13MM (1/2 ID - 3/4 OD) Enzotech Schroeffitting - G1/4 Matt Black BCFS-ID1/2-OD3/4 Prijs: €7,98
zie link
Koelvloeistof
Feser One Cooling Fluid - PURE / NO UV – Clear Prijs: €12,95 zie link
Fans
NOISEBLOCKER 140MM NB-BlackSilentPRO PK-1 Prijs: €15,99 zie link
Hierbij heb ik toch wel 'wat' vragen en wellicht kunnen jullie mij hierbij mee helpen.
Behuizing
Corsair 650D, er kunnen bovenin of 2x 120mm of 2x 140mm of 1x 200mm geplaatst worden en voorin enkel.
Heb ik nu wel de goede radiator gekozen en is het nodig om voorin ook een radiator te plaatsen?
Als ik de correcte radiator en fans heb, kan ik simpelweg de fans erop monteren of moet ik zelf gaten boren?
Ik neem aan dat alleen 2 fans onder de radiator moet geplaats worden en boven niet?
Ik heb 3 pomps met Tops geselecteerd, welke raden jullie aan die goed combineert met de reservoir?
Want ik heb gelezen de Reservoir moet hoger zijn dan de Pomp of juist andersom?
Heb ik wel de goede fitting/aansluiting voor de producten die ik heb gekozen?
13MM (1/2 ID - 3/4 OD) Enzotech Schroeffitting - G1/4 Matt Black BCFS-ID1/2-OD3/4
13MM(1/2 ID) G1/4 dat zou de correcte aansluiting moeten zijn als ik alles goed heb gelezen in de handleiding. Maar ik heb geen idée waar de ¾ diameter voor staat. Is dit het hetzelfde als een schroefdraad?
Op sommige fittingen ziet het er heel anders uit, heeft dat te maken met de standaard en schroef fitting?
Ik zie dat sommige mensen een Rotary Angle gebruiken, hoe kan ik het beste van te voren vaststellen of ik een normale fitting nodig heb of juist een Rotary Angle.
Hoeveel slangen/fittingen heb ik in totaal nodig voor de verbinding van en naar de Radiator(s), CPU blok, pomp, reservoir.
Ik wil namelijk mij CPU, videokaart en misschien de geheugen water gekoeld hebben.
Momenteel heb ik een MSI 6870 HAWK als video kaart en wilt die graag vervangen naar een MSI R7850 Twin Fozer 2GD5/OC, ik vraag me af of het echt nodig is om je GPU ook mee te pakken bij de waterkoeling.
Alvast bedankt en en ik zou het zeer prijs stellen als jullie me hiermee kunnen helpen!
Binnekort begin ik met mijn eerste waterkoeling.
Nieuwsgierig en zeer nerveus aangezien ik totaal geen ervaring heb op dit vlak.
Hierbij heb ik een lijstje gemaakt met de volgende componenten.
CPU Block
EK-Supremacy - Acetal + Nickel €65,95 zie link
Radiator
Black Ice GT Stealth 280 Prijs: €57,00 zie link
Reservoir
Danger Den RAD-Reservoir RES-005Prijs: €45,95 zie link
Pomp
Laing DDC-1Plus MCP355 12V €74,95 zie link
De MCP355 heeft meer vermogen maar produceert meer geluid dan de MCP350
Laing DDC-1 MCP350 12V Prijs: €66,95 zie link
Pomp top voor MCP350
Watercool DDC-Case LT Acetal €19,94 zie link
Laing D5-MCP655 12V - 1/2 slang aansluiting Prijs: €99,98 zie link
Pomp top voor MCP655
Bitspower D5/MCP655 Mod Pump Top V2 POM BP-D5TOPP2-BK prijs: €49,99 zie link
Slangen
Tygon R3400 - HighFlow - 1/2 ID - 3/4 OD – Black €15,90 zie link
Schroeffitting
13MM (1/2 ID - 3/4 OD) Enzotech Schroeffitting - G1/4 Matt Black BCFS-ID1/2-OD3/4 Prijs: €7,98
zie link
Koelvloeistof
Feser One Cooling Fluid - PURE / NO UV – Clear Prijs: €12,95 zie link
Fans
NOISEBLOCKER 140MM NB-BlackSilentPRO PK-1 Prijs: €15,99 zie link
Hierbij heb ik toch wel 'wat' vragen en wellicht kunnen jullie mij hierbij mee helpen.
Behuizing
Corsair 650D, er kunnen bovenin of 2x 120mm of 2x 140mm of 1x 200mm geplaatst worden en voorin enkel.
Heb ik nu wel de goede radiator gekozen en is het nodig om voorin ook een radiator te plaatsen?
Als ik de correcte radiator en fans heb, kan ik simpelweg de fans erop monteren of moet ik zelf gaten boren?
Ik neem aan dat alleen 2 fans onder de radiator moet geplaats worden en boven niet?
Ik heb 3 pomps met Tops geselecteerd, welke raden jullie aan die goed combineert met de reservoir?
Want ik heb gelezen de Reservoir moet hoger zijn dan de Pomp of juist andersom?
Heb ik wel de goede fitting/aansluiting voor de producten die ik heb gekozen?
13MM (1/2 ID - 3/4 OD) Enzotech Schroeffitting - G1/4 Matt Black BCFS-ID1/2-OD3/4
13MM(1/2 ID) G1/4 dat zou de correcte aansluiting moeten zijn als ik alles goed heb gelezen in de handleiding. Maar ik heb geen idée waar de ¾ diameter voor staat. Is dit het hetzelfde als een schroefdraad?
Op sommige fittingen ziet het er heel anders uit, heeft dat te maken met de standaard en schroef fitting?
Ik zie dat sommige mensen een Rotary Angle gebruiken, hoe kan ik het beste van te voren vaststellen of ik een normale fitting nodig heb of juist een Rotary Angle.
Hoeveel slangen/fittingen heb ik in totaal nodig voor de verbinding van en naar de Radiator(s), CPU blok, pomp, reservoir.
Ik wil namelijk mij CPU, videokaart en misschien de geheugen water gekoeld hebben.
Momenteel heb ik een MSI 6870 HAWK als video kaart en wilt die graag vervangen naar een MSI R7850 Twin Fozer 2GD5/OC, ik vraag me af of het echt nodig is om je GPU ook mee te pakken bij de waterkoeling.
Alvast bedankt en en ik zou het zeer prijs stellen als jullie me hiermee kunnen helpen!