• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Vragen over Phanteks RGB produkten icm MSI Mortar max moederbord

JeroenSS

New member
Hallo,

Ik heb een MSI bord met twee 4pin 12v RGB aansluitingen. Nu wil ik graag Phanteks Halo en Neon produkten aansluiten. Omdat ik het irritant vind om iets te bestellen zonder te weten of ik nu alles compleet heb, was ik gaan mailen maar ze verwijst me naar het forum.

Vraag 1: Ik zie dat de Neon er alleen is met 3pin 5V aansluiting. Dan heb ik dus een adapter nodig op mijn moederbord om de Neon aan te kunnen sluiten. Ik vind deze echter niet terug in de webshop. Zou je mij een link kunnen geven of produktnaam van de adapter van 12v 4pin naar 5v 3 pin?

Vraag 2: Ik zie een Halo produkt met vermoedelijk 4pin 12v aansluiting hier: https://www.highflow.nl/aircooling/fans/grills/phanteks-halos-rgb-fan-frame-140mm-black.html

Tenminste volgens de Amazon shop, want op highflow en ook op de phanteks website zie ik geen details terug over de halo produkten mbt voltage en aantal pins.

Welke Halo moet ik nu hebben voor 12v 4pin? En is deze Halo dan met individueel bestuurbare leds? Is dat het verschil tussen Halo en Halo digital?

Ik heb de indruk dat voor de volledig bestuurbare leds je ook weer uitkomt bij de 3pin 5V.

Dank voor het lezen tot hier. Ik waardeer alle hulp.
Groeten,
Jeroen
 
Het is niet mogelijk om een 3pin 5v LED aan te sluiten op een 4-pin 12v aansluiting, er bestaan daarvoor ook geen adapters voor.
Want als je voor adresseerbare (digitale) ledstrips gaat, dan moet je daarvoor ook een 3-pin aansluiting hebben (sluit je het toch aan op een 4-pin/12v aansluiting, brandt je de ledstrip door, géén garantie hiervoor!).
Dus wil je adresseerbare ledstrips gebruiken en jouw moederbord heeft daarvoor geen aansluiting, dan zal je een aparte controller voor moeten aanschaffen, bijvoorbeeld:







De Halo van jouw link is een 4-pins/12v variant, die kan je dus op jouw moederbord aansluiten.
Digital betekent dat het adresseerbaar is, dus 3-pins/5v.
 
Het is niet mogelijk om dat via jouw moederbord te doen, omdat jouw moederbord geen ARGB aansluiting heeft.
Je zou dan kunnen gaan voor een controller die ook via software aangestuurd kan worden, daarvoor zijn deze twee geschikt:

 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M Algemen waterkoeling vragen Waterkoeling 1
P Vragen over Thermaltake Pacific PR22-D5 Plus Handleidingen en Installatie Tips 3
M Vragen , tips and tricks Lian Li PC-O11 Dynamic XL Advies Waterkoeling Setup 2
Bokeh Hardtube volgorde vragen Waterkoeling 2
D Zelf cable sleeven en nog wat andere kleine vragen Cases en Modding 1
R Wat vragen van een beginner Waterkoeling 3
A Vragen omtrent rigid tubing, merkcompatibiliteit van fittings/tubes, en puur water. Advies Waterkoeling Setup 3
D Mijn eerste hard pipe water loop en ik heb wat vragen. Waterkoeling 4
I Vragen, vragen en nog eens vragen! Waterkoeling 15
F vragen over hardware en scherm keuze itx build Hardware & Software 0
F Enkele vragen ivm waterkoeling Waterkoeling 3
S Vragen voor "nieuwe" setup. Waterkoeling 4
R 1e WC builld. Advies en vragen Advies Waterkoeling Setup 5
D Vragen van een beginner Cases en Modding 3
sireentje allerlei vragen ivm mijn komende casemod Cases en Modding 18
Sw333t SLI Noob vragen NVIDIA 31
F Peltier TEC vragen! Overige Koeling 28
R Nieuwe PC Build vragen Hardware & Software 32
Joren [Overclock] Kleine Vragen Topic Overclocking 4
G aantal vragen Waterkoeling 3
I Vragen over waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 12
R Waterkoeling vragen. Waterkoeling 3
Thieutje Fillports vragen Waterkoeling 2
A Aanschaf cpu set - compleet? en nog wat vragen.... Advies Waterkoeling Setup 2
Thieutje Enkele algemene beginners vragen betreffende merk verschillen Advies Waterkoeling Setup 26
S advies eerste WC setup + enkele vragen Advies Waterkoeling Setup 1
D Hoe kan ik het best triple CF verbinden en andere vragen. Advies Waterkoeling Setup 11
H Beginners vragen omtrent waterkoeling setup... Advies Waterkoeling Setup 9
P Waterkoel setupje + vragen Advies Waterkoeling Setup 4
C [WaterCooling] Vragen & Advies (al besteld) Advies Waterkoeling Setup 15
cool daddy Diverse vragen.... NVIDIA 6
S Waterkoeling overgenomen, aantal vragen Waterkoeling 4
cool daddy Diverse vragen over PC samenstellen Hardware & Software 6
I Meerdere vragen betreft water koeling en fan control Advies Waterkoeling Setup 10
mailbomber 2 verschillende vragen mbt radiatoren en coolblokken Waterkoeling 13
Viepert Vragen over de Bitspower X-station Overige Koeling 16
I Vragen over EK Bay Reservoir Waterkoeling 7
S Tj07 window vragen Cases en Modding 8
P Vragen over de Aqua-Computer Aquaero 4.00 Cases en Modding 17
B Koolance PMP-400 pomp vragen / ervaringen Waterkoeling 12
J 2 vragen over meest geschikte waterblock Waterkoeling 18
H mijn eerste wc setup, mijn eerste vragen Advies Waterkoeling Setup 4
C Vragen over de chillers (Hailea) Waterkoeling 7
R XSPC X2O Delta V4 WaterCooling Kit vragen. Waterkoeling 2
E Nieuwe PC ineengeknutseld, nog wat vragen die blijven Waterkoeling 1
E Nieuwe grafische kaarten, SLI/CF setup en koeling vragen Waterkoeling 11
R Sunbeam Sound Activated CCFL controller vragen Cases en Modding 41
O MC-CASE-EVO-W MagiCool EQ Liquid Cooling Case Window vragen Advies Waterkoeling Setup 7
T Ff wat OC tips vragen... Overclocking 0
D wat kan ik hier voor vragen ? Hardware & Software 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan