• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Slangen vervangen?

modernization

Junior Member
Hallo leden van Highflow,

Ik heb een vraagje omtrent mijn slangen in mijn loop. Ik heb al aantal maanden een custom wc gekocht hier op highflow en na ongeveer een maand tijd lijkt het er op dat me slangen troebel worden. In eerste instantie zou je denken dat het aan je koelvloeistof zou liggen maar die is nog kraakhelder in mijn res.

Het gaat om deze slang, dus verwachte er wel wat goeds van. En ik heb Feser Aqua - Ultra Pure Water als koelvloeistof.
paar pics om idee te geven:
pic1
pic2
Foto res

Wat is het beste wat ik kan doen? Me er niks van aantrekken of toch beter vervangen omdat het toch iets verkeerd is, zoals corrosie in me blokken oid.

Alvast hartstikke bedankt:)
 
Wel vaag dat het helder is in je res maar niet in je slangen idd.
Ik heb zelf ook Tygon maar geen heldere vloeistof (mijne is groen), dus ik kan het helaas niet vergelijken, maar ik heb niet de indruk dat het er troebel uitziet.

Als je pc uitstaat en het water niet stroomt, ziet het er dan nog steeds troebel uit?
 
Tygon slaat snel aan, mijn tygon slangen sloegen na 2-3 weke ook aan ...

Tygon slang van mezelf na 1 maand in gebruik ..., feser doet er veel langer over ...
2emde21.jpg
 
Ah, dat is me nu wel duidelijk. Vind het toch wel zonde, koop je heldere slangen en dan slaan ze binnen korte tijd uit.
Maar goed, dan hoef ik me er geen zorgen over te maken en voor de looks is het toch niet en anders koop ik wel een keer een potje gekleurd vloeistof ;)

Iig bedankt:D
 
er hoeft maar 1 fitting te zijn die niet goed is... veel fittingen zijn alleen vernickeld en al;s daar een beschadeging in zit hang je al... verder beschermt het je ook tegen algen en ander organisch gespuis... het is wel gedemieraliseert water maar als je het flesje open doet is het al besmet...

Dat van de fittingen heb ik ook gehad...
 
Ik voor de rest geen toevoeging aan mijn water, want had van iemand anders gehoord dat als je feser gebruikt het al voldoende zou moeten wezen. Vandaar dat ik dat niet heb gedaan.
Ik zal wel x als ik tijd heb eens me loop leeg laten lopen en kijken of er ergens corrosie vormt oid, anders koop ik wel andere koelvloeistof en slangen :p

Maar blijf ik het alsnog vreemd vinden dat heel me rest, met pomp erin mooi schoon blijft en me slangen vuil worden.
 
er hoeft maar 1 fitting te zijn die niet goed is... veel fittingen zijn alleen vernickeld en al;s daar een beschadeging in zit hang je al... verder beschermt het je ook tegen algen en ander organisch gespuis... het is wel gedemieraliseert water maar als je het flesje open doet is het al besmet...

Dat van de fittingen heb ik ook gehad...

dan heb je geen kwaliteit fittingen gebruikt (BP real highflows zijn vernikkelt messing...) en volgens feser zit er in die ultra pure ook anti alg... (dus in mijn ogen gaat het kwa vloeistof helemaal goed)
 
In de product omschrijving staat niet dat het anti-alg is maar alg vrij... dus als je blokken al vervuilt zijn of je trechter waarmee je vult kan er nog steeds algen groei gaan gebeuren in je setup...

dit staat op de feser site..
...The water is totally germ-free thus avoiding, algas and microorganism growth within your system... hier staat dus dat het bacterie-vrij is... niet anti alg
 
Iets erin gooien wat alcohol bevat (behalve bier en dat soort zooi) kan het reinigen en dood letterlijk alles daarna schoonspoelen en kijken of het dan nog is (weet niet of dit leidingen aantast)

edit: wat opgezocht of het mogelijk is om hem met alcohol te reinigen is mogelijk indien je het daarna goed schoonmaakt met demiwater
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M welke slangen en hoe koelvloeistof vervangen Waterkoeling 7
ShockRaver Slangen & vloeistof vervangen? Waterkoeling 13
R Advies koppelingen en slangen gevraagd Waterkoeling 3
P Soft-tube slangen minder helder na verloop van de tijd? Handleidingen en Installatie Tips 3
Y Advies over te bestellingen slangen en koppelingen Advies Waterkoeling Setup 16
O advies aanpassen slangen, Waterkoeling 6
K Clear of gekleurde slangen? Waterkoeling 15
M Nieuwe slangen voor waterkoeling nieuwe build Waterkoeling 6
D Vraagje slangen i.c.m. in bedrijf name Resorator 1. Waterkoeling 5
Freddy Bitspower Premium Schroeffittingen (voor 1/2ID - 3/4OD slangen), LIMITED EDITION HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
M slangen verkleuren? Waterkoeling 3
G tygon slangen geel? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
S Luchtbelletjes in de slangen Waterkoeling 2
yamaha_R1 slangen / koelvloeistof - Rood Waterkoeling 12
R platte slangen? Waterkoeling 7
F Fittingen & Slangen vraag Waterkoeling 2
T Fittings en slangen? Advies Waterkoeling Setup 1
M Juiste slangen voor XSPC X2O RASA RS120 kit Waterkoeling 3
R vraagje slangen van een Astek waterchill Waterkoeling 1
X Waterkoeling met hydrauliek (olie) slangen, pilaren en verloop koppelingen Waterkoeling 5
Fryslanboy Vraagje over slangen I.C.M. fittingen Waterkoeling 4
S verschillende maten slangen in 1 loop Waterkoeling 3
AceBaran Afmeting slangen Waterkoeling 4
M Corsair H50/H70 afmeting lengte slangen Overige Koeling 3
O pomp krijgt de slangen niet vol/geen door stroming Waterkoeling 14
Sw333t Tygon 1/4"ID-5/16"OD Clear slangen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
U Advies slangen en fittingen. Waterkoeling 8
fasster slangen route Waterkoeling 10
K Andere slangen Waterkoeling 22
A striker II formula,ek southbridge slangen klemmen. Waterkoeling 18
Fall3n Slangen bestellen, per stuk = per meter? HighFlow Webshop 9
Blackruby Sample slangen! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
R Witte slangen (NIET uv reactief) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13
D Slangen terug... Waterkoeling 7
D [SLANGEN]PrimoFlex Pro LRT Clear Tubing -1/2in. ID X 3/4in. OD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
Joren slangen suggestie HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
Joren upgraden slangen? Waterkoeling 6
ShaquilleMoreno Zwarte 1/2" slangen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
E Masterkleer slangen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Garrett 7/16 - 5/8" Slangen (11,1-15,9mm) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
M Slangen schoonmaken Waterkoeling 3
G Tip voor slangen: Tang / Schaar / Knipper HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
Freddy NIEUW: TFC 3/8" en 1/2" slangen! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
ShaquilleMoreno [Waterkoeling] Slangen Topic Waterkoeling 28
Freddy Feser producten! Fittingen en Slangen Waterkoeling 2
Freddy Als eerste in NL: Schroeffitting voor 1/2" slangen!! HighFlow Computer Cooling Shop 10
R Mijn trouwe i7 vervangen Verkocht 2
Z Rebuild van een loop, welke onderdelen vervangen? Waterkoeling 16
M Ledstrip vervangen msi RTX 2080 Seahawk EK Waterkoeling 2
D [Advies] Vervangen 90 graden bochtje voor RP-452X2 Advies Waterkoeling Setup 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan