• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

slangen / koelvloeistof - Rood

yamaha_R1

New member
Hoi,

eerste build zit er bijna op, nog enkele spulletjes en ik kan aan de slag met het vullen van mijn eerste loop.


Maar, nu zit ik al lang te twijfelen wat juist te doen,

het moet dus "donker/bloed-rood " zijn ...

mogelijkheden:

1) tygon 1/2 tubing CLEAR, dan met een kant & klare blood red koelvloeistof ?
2) tygon 1/2 tubing clear , gedestilleerd water + dye dark red ?
3) tygon 1/2 tubing clear , ,, ,, water, + " led verlichting" ( gaat het minst mooie worden maar goed...)

OF

4) blijkbaar onvindbare donker rode, of echt " rode " ! tubing gebruiken i.c.m gedestilleerd water ....
(het is altijd oranje/rood, licht-rood/roze, enz )

UV = geen optie trouwens.

vraagjes:

a) hoe zit het met mogelijkheden 1&2 ? welke is het beste van deze twee en daarmee bedoel ik dan het "veiligste mbt rotzooi die kan achterblijven of beginnen cirucleren"

b) ik heb namenlijk een hemelse schrik voor alle rotzooi die het na verloop van tijd gaat achterlaten in de blokken, rad, enz..., het is uiteindelijk een toevoeging, en ZAL afbreken...nietwaar, of is dit verhaal totaal overroepen ?

c) moet je bij elke loop die je voor de eerste maal vult, wat je ook gebruikt, altijd anti-algen middeltjes, en andere zaken gebruiken ?


graag een antwoordje, of advies :)

thx!
 
Ik heb zelf Tygon slangen gehad met EK Blood red (zie mijn bench build) de kleur is super mooi, maar de Tygon slangen zijn uiteindelijk gaan verkleuren/wit geworden.
Ik heb nu Feser slangen welke ik ga gebruiken. Feser heeft ook rode licht transparante slangen waar je dus gewoon blank water in kan doen zonder kleur toevoegingen. Ook weer wat beter voor het geheel.
Anders heeft Feser uiteraard ook blanke slangen waar EK Bloodred in kan.

http://forum.highflow.nl/f16/arniebombas-standing-bench-table-13402/

http://forum.highflow.nl/f6/verkleuring-koelvloeistof-13992/
 
thx 4 je reply,

maar wat ik nu eigenlijk van jullie te weten wil komen is als je clear tubing gebruikt, wat het merk ook van die tubing ook moge zijn,

hoe het nu eigenlijk zit met al die premixen, bestaat er een gekleurde coolant die echt hoog kwalitatief staat aangeschreven, die dus na verloop van tijd geen vies boeltje veroorzaakt @ blocks ? enz...

mijn laatste vraag is nog steeds onbeantwoord, middeltjes tegen algen, silvercoils, enz, echt nodig of niet?
 
mja, die quote was ik enkele topics geleden al eens tegengekomen van jou ;)

het gaat er niet om dat ik onderhoud zal moeten uitvoeren, gewoon de pic's die ik heb gezien wat gekleurde coolant KAN uitspoken met je rad & blocks, is niet meer normaal "onderhoud" te noemen hoor

met onderhoud bedoel je , drainen, flushen op azijnbasis, en opnieuw vullen wsl?
 
met onderhoud bedoel je , drainen, flushen op azijnbasis, en opnieuw vullen wsl?

Yes, en om het plaatje af te maken, nieuwe slangen :) als je daarvoor elk jaar 40 euro(ongv ligt aan je situatie) voor over heb, lijk mij geen slechte deal toch ;)
 
ok, 3 laatste vragen dan mag dit topic dicht bij wijze van spreke

1) DE beste premix coolant merk ?
2) toevoeging extra productjes ? dead water, silvercoils, nodig? of niet met zo'n premixen
3) met geregeld " onderhoud " = de kans met gekleurde coolant dan @ verstopte, slijmerige blocks enz, NIHIL right ?:)
 
1: Feser/EK
2: Niet nodig! en ook niet gebruiken zodat je zogezegd extra safe wilt zitten! je vloeistof gaat rare dingen doen naar verloop van tijd!
3:Helemaal waar! als jij zo nu en dan is een stukje hardware verander als je gaat upgraden bv kan je dat mooi gelijk doen :)

EDIT: Elk merk heeft btw wel een slechte vloeistof of een gevoeligere samenstelling, maar als je alles rustig in elkaar zet en goed flush moet je zeker geen problemen hebben :)
 
zie, dat is nu de hoofdreden van m'n topic...

4 maanden, door gekleurde coolant... daar heb ik dus echt geen zin in om dergelijke rommel te gaan kuisen,

als ik jouw post lees, en die van k.3nny , tja, dan spreekt dat elkaar natuurlijk enorm hard tegen.

maar hoe zit het nu concreet, ... er zijn zoveel mensen die gekleurde vloeistof gebruiken, heeft iedereen er dan last van en zegt er gewoon geen kat iets over of....
 
ga voorlopig geen risico nemen. zal distilled water worden met wat anti - weet ik veel wat allemaal middeltjes en een silvercoil.

en via google, tja, staat boordevol issues met coolants allerhande dusja.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M welke slangen en hoe koelvloeistof vervangen Waterkoeling 7
R Advies koppelingen en slangen gevraagd Waterkoeling 3
P Soft-tube slangen minder helder na verloop van de tijd? Handleidingen en Installatie Tips 3
Y Advies over te bestellingen slangen en koppelingen Advies Waterkoeling Setup 16
O advies aanpassen slangen, Waterkoeling 6
K Clear of gekleurde slangen? Waterkoeling 15
M Nieuwe slangen voor waterkoeling nieuwe build Waterkoeling 6
D Vraagje slangen i.c.m. in bedrijf name Resorator 1. Waterkoeling 5
Freddy Bitspower Premium Schroeffittingen (voor 1/2ID - 3/4OD slangen), LIMITED EDITION HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
M slangen verkleuren? Waterkoeling 3
G tygon slangen geel? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
S Luchtbelletjes in de slangen Waterkoeling 2
R platte slangen? Waterkoeling 7
F Fittingen & Slangen vraag Waterkoeling 2
T Fittings en slangen? Advies Waterkoeling Setup 1
M Juiste slangen voor XSPC X2O RASA RS120 kit Waterkoeling 3
R vraagje slangen van een Astek waterchill Waterkoeling 1
X Waterkoeling met hydrauliek (olie) slangen, pilaren en verloop koppelingen Waterkoeling 5
Fryslanboy Vraagje over slangen I.C.M. fittingen Waterkoeling 4
S verschillende maten slangen in 1 loop Waterkoeling 3
AceBaran Afmeting slangen Waterkoeling 4
M Corsair H50/H70 afmeting lengte slangen Overige Koeling 3
O pomp krijgt de slangen niet vol/geen door stroming Waterkoeling 14
Sw333t Tygon 1/4"ID-5/16"OD Clear slangen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
U Advies slangen en fittingen. Waterkoeling 8
fasster slangen route Waterkoeling 10
K Andere slangen Waterkoeling 22
ShockRaver Slangen & vloeistof vervangen? Waterkoeling 13
A striker II formula,ek southbridge slangen klemmen. Waterkoeling 18
Fall3n Slangen bestellen, per stuk = per meter? HighFlow Webshop 9
Blackruby Sample slangen! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
R Witte slangen (NIET uv reactief) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13
M Slangen vervangen? Waterkoeling 31
D Slangen terug... Waterkoeling 7
D [SLANGEN]PrimoFlex Pro LRT Clear Tubing -1/2in. ID X 3/4in. OD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
Joren slangen suggestie HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
Joren upgraden slangen? Waterkoeling 6
ShaquilleMoreno Zwarte 1/2" slangen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
E Masterkleer slangen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Garrett 7/16 - 5/8" Slangen (11,1-15,9mm) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
M Slangen schoonmaken Waterkoeling 3
G Tip voor slangen: Tang / Schaar / Knipper HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
Freddy NIEUW: TFC 3/8" en 1/2" slangen! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
ShaquilleMoreno [Waterkoeling] Slangen Topic Waterkoeling 28
Freddy Feser producten! Fittingen en Slangen Waterkoeling 2
Freddy Als eerste in NL: Schroeffitting voor 1/2" slangen!! HighFlow Computer Cooling Shop 10
E Koelvloeistof bijvullen/verversen. Waterkoeling 2
djghostogb koelvloeistof info Waterkoeling 2
Hightower Nanoxia Coolforce CF1 koelvloeistof HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Freddy EKWB Halloween Promo 2018: 20% korting op EK-CryoFuel koelvloeistof met EK-Velocity HighFlow Computer Cooling Shop 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan