• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Advies over te bestellingen slangen en koppelingen

yodabear

New member
Goedenavond allen!

Zoals jullie wellicht in mijn voorstel bericht al gelezen hebben zit ik met een tube probleempje. Ik heb in mijn enthousiasme een Thermaltake Pacific RL360 Hard Tube kit besteld en blijk niet zo'n goede loodgieter te zijn. Omdat het mijn ontmaagding is in het water koelen en ik nu na een maand toch mijn nieuwe pc wel eens aan de praat wil hebben heb ik besloten mijn hard tube wens even over boord te gooien en te beginnen met soft tubes.

Ik heb al antwoord gekregen op de vraag of ook andere merken fittingen en slangen kan gebruiken op mijn Thermaltake setje, maar nu is de vraag, wat moet ik nou precies bestellen en wat adviseren jullie mij?

Het gaat om enkel CPU koeling in een iet wat groot uitgevallen kast, namelijk de Thermaltake P900 The Tower. Voor het drainen heb ik al fittingen, een t-split en wat soft tubes. Het gaat dus puur om de loop compleet te maken.

Ik zelf dacht aan 10x fittingen en 2 of 3 meter slang. De RL360 kwam met 16mm tubes. Maar nu weeet ik niet of dat het nodig is. Ik ben een mierenneuker als het gaat om het feit dat het oog ook wat wil, en een budget heb ik niet echt.

Wat voor fittingen en slang zouden jullie willen adviseren? En kloppen de aantallen die ik zo even uit het luchtledige roep? (volgens mijn telling zou ik 8 fittingen nodig hebben, maar omdat ik echt mijn systeem graag aan de gang wil hebben dacht ik wat extra te bestellen.

Bedankt alvast!
 
Mijn winkelwagentje ziet er nu als volgt uit:

Screen Shot 2017-08-06 at 10.51.47.jpg

Ga ik hier de oorlog mee winnen? Zag op de site van Highflow dat ik het ook af kan halen, is dit ook op maandag? En zo ja, op welke tijden? Dat is niet terug te vinden op de site. Althans, niet naar wat ik zie. :p

Bedankt weer!
 
Dat is een hele nette keuze en afhalen is idd mogelijk :)
Afhalen kan elke werkdag van 11:00 tot 17:00 (maar er is nog wel tijd nodig om jouw bestelling klaar te zetten).
 
[MENTION=1]Freddy[/MENTION] Bestelling is gedaan! :) Ik zie in de voorwaarden wel een kleine uitdaging.... een uitgeprinte factuur, ik zit op de camping en heb geen printer tot mijn beschikking. Gaat dat een probleem vormen?

Screen Shot 2017-08-07 at 09.48.49.jpg
 
Nou hij zit in elkaar hoor! Maar ben nog niet tevreden.
9899cf372b9c31073ca607831b46e3d0.jpg
3af27cc66be9849806025a44c1ba4709.jpg
ba28dc61846eac26d1fdc2fdf0a6fe26.jpg
0b38a26e8e4ce704e197b7263bf52c7e.jpg
4789c318760451dfadb4318dd5fd0a4c.jpg


Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

Oepsie momentje was even schrikken maar geen schade. De druk van de slang had een fitting los gedraaid.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
 
Kan je eindelijk het systeem laten draaien!
De slangen zouden wel netter kunnen uitzien (minder lengte en lussen/bochten), hoe minder slang je gebruikt hoe beter de doorstroming (al is het minimaal) :)
 
Goedemiddag! Deze post is helemaal door mij vergeten! Mijn excuses hiervoor! haha Bedankt voor de antwoorden!

Ik ga jullie adviezen opvolgen. Hij draait nu een tijdje zonder problemen, echter heb ik er sinds kort led verlichting inzitten en nu lijkt het water verkleurd te zijn. Zie de foto's.

Wat kan ik hier aan doen? Is dit normaal gedrag? Of moet ik eens in de zoveel tijd het water / slangen vervangen? Het water is in beweging dus het kleurverschil lijkt in het reservoir en de slangen te zitten.

Is het ook normaal dat dat water "verdampt"?

Hoor graag jullie mening hier over! Bedankt!
WhatsApp Image 2018-02-23 at 14.21.08.jpgWhatsApp Image 2018-02-23 at 13.45.17(2).jpg
 
Zat er Thermaltake koelvloeistof bij jouw kit en heb je die gebruikt?
2 jaar terug was er een productiereeks met een probleem wat op de jouwe lijkt.
Je zal dan slangen en koelvloeistof moeten vervangen, reservoir kan je schoonmaken.

Het is normaal dat koelvloeistof "verdampt" en je dus om de zoveel maanden moet bijvullen.
Het is aan te raden om koelvloeistof elk jaar te vervangen, maar het hoeft meestal niet.

Het was inderdaad een kit waarbij de vloeistof bij in zat. Dus het zou zo maar is kunnen zijn. Zal de slangen gaan vervangen en nieuwe vloeistof erin.

Maakt het trouwens nog uit hoe de slangen aangesloten worden, in welke volgorde? De slang bij de pomp (onder het reservoir) gaat nu naar de cpu, maar wil de slang bovenop het reservoir naar de cpu, kan dat zonder meer?

Bedankt alvast!
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
R Advies koppelingen en slangen gevraagd Waterkoeling 3
D Vertical GPU mount advies Waterkoeling 1
Sanders Tweemaal advies gevraagd Waterkoeling 3
D Advies mbt aanpassen ekwb loop Waterkoeling 10
J Advies gezocht voor nieuw systeem eind 2023/begin 2024 Waterkoeling 2
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
P Advies plaatsing radiator. Advies Waterkoeling Setup 7
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
I Advies voor een watergekoelde DL380 G7 Server Advies Waterkoeling Setup 5
B Fractal design 7 met 6900xt advies Waterkoeling 1
S Advies watercooling 6900xt reference + 5600x Advies Waterkoeling Setup 1
H Advies watergekoelde setup Advies Waterkoeling Setup 1
Y airflow waterloop advies gevraagd. Waterkoeling 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
Sukudow Eerste watercooling advies Asrock X570 Advies Waterkoeling Setup 4
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
D Advies setup drain Corsair Advies Waterkoeling Setup 4
W Advies setup Advies Waterkoeling Setup 4
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
A Advies nodig, Lian Li DK-05X Waterkoeling 4
M Advies voor stille build [5800X, 2080RTX] Advies Waterkoeling Setup 1
2 Advies watercooling 2 x rtx 3080 Advies Waterkoeling Setup 5
K advies setup Advies Waterkoeling Setup 8
P Advies handleiding Thermaltake Pomp/Res PR22-D5 Plus Hardware & Software 3
N Advies gevraagd MSI RTX3080 loop Advies Waterkoeling Setup 3
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
Robin Ik zoek advies voor mijn systeem Advies Waterkoeling Setup 1
Silversurfer [advies nodig] Lucht in het systeem en flowmeter stopt met draaien Advies Waterkoeling Setup 1
LoyalFoxx Advies betreft voeding Hardware & Software 4
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
K Eerste (custom) loop - advies is welkom H700-8700k-2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
P Graag advies om deze pc te maken Waterkoeling 9
J Enthoo Evolv ITX Custom loop - Advies nodig :) Advies Waterkoeling Setup 5
R Advies pomp voor eerst installatie Advies Waterkoeling Setup 2
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies eerste watercooling en loop Advies Waterkoeling Setup 6
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270
P Advies over Coolant Advies Waterkoeling Setup 3
P Advies over bending tools Waterkoeling 2
K advies GPU waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
DFusion Advies over lage flowrate. Waterkoeling 3
W Advies waterkoeling set Advies Waterkoeling Setup 3
D Advies 1e Waterkoeling setup, i9 9900k, Fractal Design Define R6 USB-C Blackout Advies Waterkoeling Setup 2
O Advies water cooling 1000W+ Advies Waterkoeling Setup 57
T Advies custom koeling, 600W TDP Advies Waterkoeling Setup 6
T Advies watercooling Advies Waterkoeling Setup 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan