• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Problemen met CFx + 2e scherm.

DunceDict

New member
Hallo,

Sinds maandag (gister) heb ik me spullen binnen.. mijn 2e scherm, 2e graka en een nieuwe voeding van 850W (dus ruim voldoende).

Nu heb ik dus mijn 2e scherm en mijn 2e graka geinstalleerd (neer gezet/ingebouwd dus) alleen heb ik een probleem!

Mijn 2e scherm staat op mijn 2e graka verbonden via hdmi, ik heb daarbij mijn CFx brugje tussen me graka's gezet en CFx heb ik ook aangezet via catalyst. MAAR!

Om een of andere reden geeft mijn pc geen signaal naar mijn 2e scherm omdat hij direct naar standby gaat.

Ik heb gister wel mijn catalyst opnieuw geinstalleerd en toen gaf ie beeld, vervolgens gaf catalyst aan dat ik mijn pc opnieuw moest opstarten, dus heb ik dat gedaan en toen had ik weer geen beeld meer..

Dus ik heb nou geen idee meer wat het probleem kan zijn.. Iemand die mij kan helpen?!

Vragen voor meer info wat je moet weten kan altijd! :)

bedankt alvast! :)
 
nu heb ik hier ook niet heel veel verstand van, maar moet scherm 2 niet ook gewoon op graka 1? dus scherm 1 en 2 op graka 1

je crossfire brug zorgt ervoor dat de gpu kracht van graka 2 gebruikt wordt door graka 1


graka 2 is dus een soort "slave" door crossfire, waardoor graka 2 dus geen scherm meer kan aansturen

Edit:

Crossfire maakte vroeger gebruik van een master kaart en een slave kaart. De master kaart stuurde de slave kaart aan. Met de introductie van een nieuwe generatie Crossfire veranderde ATI dit echter. Er kunnen nu twee gewone kaarten naast elkaar worden gebruikt.

maar hoe, dat weet ik ook niet...

welke graka's heb je eigenlijk?
 
alleen is voor mij de vraag: maakt het uit dat de ene scherm hdmi is en de andere vga?
dat maakt volgens mij niks uit

maar ik kwam dit tegen:
"Maar in ieder geval als je crossfire gebruikt kun je maar 2 schermen tegelijk gebruiken op de hoofd kaart"
en dit:
"No you can use as many ports as one card has, that is you can connect two monitors on your reference ATI card. [You cannot attach a monitor to each card with crossfire enabled"

zet crossfire eens uit, dan zal scherm 2 wel op graka 2 werken denk ik
 
dat maakt volgens mij niks uit

maar ik kwam dit tegen:
"Maar in ieder geval als je crossfire gebruikt kun je maar 2 schermen tegelijk gebruiken op de hoofd kaart"
en dit:
"No you can use as many ports as one card has, that is you can connect two monitors on your reference ATI card. [You cannot attach a monitor to each card with crossfire enabled"

zet crossfire eens uit, dan zal scherm 2 wel op graka 2 werken denk ik

ja maar dan werken ze niet zoals crossfire dat doet..

En ik heb die 2e graka gekocht voor CFx juist..
 
Laatst bewerkt:
heb je wel een 2e scherm ingesteld in ati catalyst?
als je de computer opstart zie je dan wel iets op alle 2 de schermen?
(2 schermen op een graka)

nee mijn 2e scherm geeft aan dat het een LG is en dan zegt ie dat ie naar standby gaat.. tevens bij catalyst geeft ie 2 schermen aan waarbij me 2e scherm een vraagteken heeft.. me 2e grafische kaart wordt wel weergeven maar of ie volledig werkt.. geen idee.. :eek:
 
nee mijn 2e scherm geeft aan dat het een LG is en dan zegt ie dat ie naar standby gaat.. tevens bij catalyst geeft ie 2 schermen aan waarbij me 2e scherm een vraagteken heeft.. me 2e grafische kaart wordt wel weergeven maar of ie volledig werkt.. geen idee.. :eek:

Heb je al eens beeld gehad op je LG monitor. sluit je LG monitor eens aan op de graka. zonder een andere monitor. werkt de LG monitor dan wel?

dat vraagteken in catalyst vindt ik maar raar, monitor word dan niet herkent of zo?

welke 2 graka's heb je? misschien is er iets verkeerd aangesloten.
 
Bekende problemen met crossfire en meerdere bureaubladen op de kaarten.

Ik zou sowieso beide beelschermen op graka 1 aansluiten.
En dan is het een kwestie van drivers proberen en herinstalleren totdat ze het doen.
Vage Ati drivers hebben wel meer van dit soort issues.

Als je nog een PCI-e slot over hebt kan je ook een heel goedkoop AMD kaartje erbij prikken (AMD Radeon HD 5450 bijv.) die dan je overige beeldschermen aanstuurt.
Dan ondervind je main scherm ook geen framedrops van rekenwerk aan de minder belangrijke schermen.
 
Heb je al eens beeld gehad op je LG monitor. sluit je LG monitor eens aan op de graka. zonder een andere monitor. werkt de LG monitor dan wel?

dat vraagteken in catalyst vindt ik maar raar, monitor word dan niet herkent of zo?

welke 2 graka's heb je? misschien is er iets verkeerd aangesloten.

Ik heb op me 2e scherm beeld gehad (totdat ik me pc moest herstarten van catalyst omdat het dan pas ''van kracht'' kan worden.. en toen had ik geen beeld meer)

Ik denk het wel want ik kan ook niks eigenlijk (zoals instellingen doen) behalve ''uitschakelen''

Tevens heb ik AMD hd 6870's.

Bekende problemen met crossfire en meerdere bureaubladen op de kaarten.

Ik zou sowieso beide beelschermen op graka 1 aansluiten.
En dan is het een kwestie van drivers proberen en herinstalleren totdat ze het doen.
Vage Ati drivers hebben wel meer van dit soort issues.

Als je nog een PCI-e slot over hebt kan je ook een heel goedkoop AMD kaartje erbij prikken (AMD Radeon HD 5450 bijv.) die dan je overige beeldschermen aanstuurt.
Dan ondervind je main scherm ook geen framedrops van rekenwerk aan de minder belangrijke schermen.

Nou ik vind het raar dat homie geen problemen heeft en anderen ook behalve ik dan wel weer..

en daarbij ik heb maar 2 pci-e sloten voor graka's (en dus beide bezet)
 
Zoek dan maar eens op Google over problemen met Ati drivers.
Daar werkt het perfect, en daar weer kleine problemen. Tot het compleet falen van elk grafisch onderdeel in sommige PC's
Is geen touw aan vast te knopen aan die AMD software.
 
Zoek dan maar eens op Google over problemen met Ati drivers.
Daar werkt het perfect, en daar weer kleine problemen. Tot het compleet falen van elk grafisch onderdeel in sommige PC's
Is geen touw aan vast te knopen aan die AMD software.

inderdaad.. alhoewel ik ook wel een oplossing zou willen weten, maar ik heb geen idee hoe ik dat wil opzoeken in google.. want ik kan vanalles wel intikken maar ben helemaal niet bekend met CFx..
 
ati.jpg


Ik gebruikte cfx en 2 schermen vaak, zijn wel beide met dvi aangesloten op 1 kaart (kaart dichtsbij de cpu), weinig problemen eigenlijk :p
Denk bij de 1e setup moet je de 2e monitor (onderste 2 beeldschermen op de pic) rechtermuis knop en dan extenden.
Dan komen ze beide op de middelste gedeelte terecht, hier kun je de beeldschermen verschuiven dat ze goed staan.
1=rechter monitor en main display (primair)
2=extended monitor en die staat links
 
ati.jpg


Ik gebruikte cfx en 2 schermen vaak, zijn wel beide met dvi aangesloten op 1 kaart (kaart dichtsbij de cpu), weinig problemen eigenlijk :p
Denk bij de 1e setup moet je de 2e monitor (onderste 2 beeldschermen op de pic) rechtermuis knop en dan extenden.
Dan komen ze beide op de middelste gedeelte terecht, hier kun je de beeldschermen verschuiven dat ze goed staan.
1=rechter monitor en main display (primair)
2=extended monitor en die staat links

ja maar als je 2 hdmi poorten hebt (1 in elke graka) dan zou je toch gewoon beide moeten kunnen gebruiken als het CFx ready is?

Of zou het moeten zijn dat je alleen hdmi kan gebruiken als je niet CFx gaat ofzo.. want dat is dan best raar.. per grafische kaart zou ik eigenlijk 4 tot 6 schermen moeten kunnen.. ik kan er nu al met 2 grafische kaarten al geen 2.. laat staan 4 tot 6 per kaart..

zijn dat ongeveer deze? (zelfde aansluitingen achterkant?)

Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCIE 21179-00-40R

en dan 2 keer?

zit ik dan met mijn 2 4850's :schaam


trouwens welke 2 poorten gebruik je dan?

amd-68x0-slide-3.PNG


AMD Radeon HD 6870 / 6850 review | EyeFinity en 3D schermen | Hardware.Info Nederland

Ja dat is het zelfde als dat ik heb.. alleen andere merk dan :p
 
toch als je 2 schermen aansluit op de 2 dvi aansluitingen van de hoofd graka, zou het gewoon moeten werken. zo heb ik het ook, en met crossfire (heb ook wel wat vreemde dingen hoor)

bij het zogenaamde EyeFinity zijn er zelfs kaarten met 6 uitgangen op een kaart, dus 6 schermen mogelijk.
dat moet ook werken als dergelijke kaarten in crossfire staan.

maar je ziet wel nog steeds 2 schermen in ccc maar een met een vraagteken? misschien is dit wat:
[url]http://www.pc-helpforum.be/f111/2e-monitor-blijft-zwart-32102/[/URL]

http://www.nucia.eu/forum/showthread.php?t=62538


Het vraagteken geeft namelijk aan dat er iets niet klopt met het herkennen/aansturen van je 2e monitor
als je dit wil oplossen moet je echt alle details geven.

wist je bijv dat een dvi poort van jou kaart dvi-d is en de ander dvi-i? (DL-DVI-I/ SL-DVI-D)
op de DVI-D poort hang je dus geen vga monitor (via adapter DVI > VGA) dat doe je via de DVI-I poort.
om zo maar even iets te noemen.
 
Laatst bewerkt:
toch als je 2 schermen aansluit op de 2 dvi aansluitingen van de hoofd graka, zou het gewoon moeten werken. zo heb ik het ook, en met crossfire (heb ook wel wat vreemde dingen hoor)

bij het zogenaamde EyeFinity zijn er zelfs kaarten met 6 uitgangen op een kaart, dus 6 schermen mogelijk.
dat moet ook werken als dergelijke kaarten in crossfire staan.

maar je ziet wel nog steeds 2 schermen in ccc maar een met een vraagteken? misschien is dit wat:
[url=http://www.pc-helpforum.be/f111/2e-monitor-blijft-zwart-32102/][OPGELOST] 2e monitor blijft zwart[/URL]

precies de zelfde probleem als hem.. en het moet dus met dvi.. alleen wel raar.. je zet hdmi erop en andere poorten.. maar alleen dvi werkt met CFx schijnbaar..
 
je kunt je HDMI monitor ook op een DVI poort aansluiten met een adapter.

kijk maar eens hier voor info:
Uitleg over HDMI- en DVI-Kabels

of deze kabel:
33400.jpg


maar je moet ons nog steeds vertellen hoe je alles heb aangesloten, welke kabels, welke adapters, welke monitoren e.d.

en nogmaals omdat je al gereageerd had toen ik aan de edit bezig was.

wist je bijv dat een dvi poort van jou kaart dvi-d is en de ander dvi-i? (DL-DVI-I/ SL-DVI-D)
op de DVI-D poort hang je dus geen vga monitor (via adapter DVI > VGA) dat doe je via de DVI-I poort.
DVI-D bevat geen analoog signaal. om zo maar even iets te noemen.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
A Fan problemen met EK-Cable Splitter 4-Fan PWM extender Problemen & Oplossingen 13
A Problemen met windows/hardware Hardware & Software 7
P problemen met de kraken x51 Waterkoeling 1
T Eerste waterloop problemen met gpu backplate hitte Waterkoeling 17
AQuAKiNG problemen met Nvidia Surround NVIDIA 1
R Problemen met waterkoeling en Aqua-computer Waterkoeling 29
D problemen met pc op starten geen beeld Handleidingen en Installatie Tips 1
D Problemen met ratelende fans? Overige Koeling 11
U Problemen met GTX 680 SLI OC/BIOS/Volt mod Overclocking 0
D Problemen met internet explorer Hardware & Software 28
K Opstart problemen met nieuwe videokaart (GTX670) Hardware & Software 1
arwin74 Feser One mixen met Feser VSC, problemen? Waterkoeling 6
S Problemen met Aqua-Computer Aquastream XT 1046 12v usb Waterkoeling 3
M Problemen met flow Watercooling Waterkoeling 8
E Problemen met LED achter het plexiglas..... Cases en Modding 4
T BSOD Problemen met nieuw buildt PC Problemen & Oplossingen 3
E Wie heeft ervaringen/problemen met Asus p8p67 moederborden? Hardware & Software 17
Freddy Problemen met Forum + Internet Explorer? HighFlow Forum 29
CrUzEr problemen met mijn XFX Radeon HD 5870 Hardware & Software 10
J Problemen met HighFlow site HighFlow Computer Cooling Shop 7
Don_Holio Problemen met vullen van loop Waterkoeling 6
Exeon Problemen met Rampage II extreme en geheugen Problemen & Oplossingen 47
Baloo.be Problemen met Swiftech MCP355/MCP350 pomp Waterkoeling 116
M Koeling problemen Problemen & Oplossingen 19
J Mayhems Pastel in nieuwe loop geeft problemen Waterkoeling 5
D installeren van Bitspower RTX2080ti msi gaming trio x problemen Handleidingen en Installatie Tips 1
Freddy Problemen die je hebt sinds gisteren, hier posten aub HighFlow Forum 39
W gtx 780 3way problemen Problemen & Oplossingen 0
D Problemen videokaart (waarschijnlijk) Problemen & Oplossingen 3
B Keuze problemen watercooling Advies Waterkoeling Setup 2
sir serial Shout problemen. Problemen & Oplossingen 2
R Problemen intel i5 750 cpu Problemen & Oplossingen 10
Johnny [Nvidia] Driver problemen Hardware & Software 147
Arniebomba Windows 8 - Ervaringen, problemen, oplossingen, tips. Hardware & Software 41
N i5 3570k overclock problemen Overclocking 15
DjangoSoe 5870 Crossfire problemen, te lage framerate na Windows herinstallatie Problemen & Oplossingen 10
X schroef / bevestiging problemen rad + shroud + fan + 1 of 2 mm metaal + fan gril Waterkoeling 4
R i5 2500K OC problemen Overclocking 17
Wouter Problemen die bekend zijn. HighFlow Forum 2
Deathchant Z68XP-UD5 problemen of i7 2600K? Problemen & Oplossingen 104
B Waterdruk problemen Overige Koeling 2
Wouter Problemen gevonden? Meld ze hier!! Report bugs! HighFlow Forum 387
Yil Problemen Raid0 setup REXII Problemen & Oplossingen 13
R overclock problemen Overclocking 23
D OCZ Reaper Asus 6pt problemen Overclocking 26
Freddy Website Storing / Problemen Webhost HighFlow Computer Cooling Shop 8
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
D aansluitingen op waterblock met ABP Waterkoeling 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan