• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

wireless netwerk versterken

stravinski

Oc-en is a way of life
allowa:icon_razz:

ik heb thuis al een tijd 2 draadloze netwerken...
nu is dit het geval:
wij hebben altijd al via het (bedraad) netwerk in elkaars computers kunnen komen. maar via het draadloze netwerk niet:067: misschien omdat we te lui waren, misschien omdat het gewoon te lastig was om in te stellen.
het komt erop neer dat de 2 draadloze netwerken van 2 ROUTERS kwamen en dat als je op de eene was ingelogd de andere pc's die op de andere router waren aangesloten niet kon zien. nu heb ik dus 1 router dusdanig ingesteld dat het totaal niet meer fungeert (hoeft ook niet meer) maar het bereik van de router waarop ik wel ingelogd wil zijn is beetje slap, oftewel ik wil graag een "versterker" ertussen zetten zodat we op meerdere verdiepingen van die router gebruik kunnen maken.
de router waarop ik dus ingelogd ben nu is een smc router (300mbit WLAN en 1000mbit LAN)
graag wil ik dus ook een SMC versterker welke raden jullie aan, of hebben jullie een totaal ander idee om signaal te versterken?

alvast bedankt! Grtz Strav
 
sorry maar ik kan je niet helpen hier mee... Ik heb wel een draadloze router maar gebruik het wifi gebeuren niet echt... moet nog een x gaan doen als htpc er is.

op de SMC site staan wel 2 versterkers waar deze het sterkst van is SMC Networks - SMCHMANT-6 EU EZ Connect? 2.4GHz Directional Home Antenna PRODUCTS WIRELESS ANTENNAE AND ACCESSORIES EN_NLD hij ondersteunt alleen geen 802.11n wat voor 300Mbit wel nodig is denk ik

bedankt, maar ik denk niet dat deze smc veel uithaald voor hetgene wat ik wil doen denk ik...
het wordt eerder een optie als dat van freddy :D want dan kan ik draadloos uitbreiden, dat is een ontvanger en zender in 1 waardoor ik hem bijvoorbeeld op mijn kamer kan plaatsen waar het signaal zwak is maar dus flink opgekrikt wordt door de versterker :)
sooo... thnx freddy! eens kijken wat die mag kosten...
 
sterkere antenne's kopen die minimaal 7dBi uitzenden. De normale zenden maar met 3 of 5 dBi. dan heb je maar 1 router nodig. plaats deze midden in huis en klaar is kees.

Een router met een hoger zendvermogen (aantal mw's) kan ook helpen
 
Laatst bewerkt:
beste helpers,

het is opgelost! na een week kl*te met die 2e router is het gelukt hem het netwerk door te laten linken :D:D
ik dacht laat ik eens proberen de firmware up te daten :p en raadt eens... na de "basics" te hebben ingesteld dacht ik in eerst instantie geen vooruitgang te hebben geboekt maar toen ik mijn macbook pro opnieuw opstarte en in had gelogd op de betreffende router kreeg ik in mijn finder (deze computer maar dan voor Mac voor degene die dat niet weten) een mooi lijstje van alle computers in het netwerk (die aanstonden). ik kon mijn ogen niet geloven!!
maar het werkt dus, ik heb nu lekker snel internet op mijn kamer :D THNX FOR THE HELP ANYWAY;)
binnenkort eens kijken of ik een simpel NAS-je kan aanschaffen voor mij alleen, waar de mac op kan inloggen...

Greetings Strav!
 
hoe doe je dat precies, dat 2 routers verbinden. (desnoods pm)

Ik heb ook een linksys router "ding" en wil er een bij pc neer zetten zodat ik dan een antenne op me kamer kan zetten (zie afbeelding voor details)

59tq4p.jpg


ik wil dus de pc, of een router bij pc, gaan gebruiken als aanknoop punt voor mijn kamer. De antenne is vrij van obstakels naar mijn Hoofd pc. Mijn hoofd pc vrij van obstakels naar mijn router. Maar mijn pc op mijn kamer heeft een muur van 30cm beton ertussen. Ik hoop dat het plaatje iets duidelijker is.

is het dus mogelijk dat ik de pc, of een router daar, gebruik voor mijn kamer, zodat ik draadloos internet heb op me kamer. Het word dan ook een pc. (krijg er een van me tante :p, dualcore :p)
 
Deuren open of dicht maakt zoiezo vrij weinig uit, het signaal gaat met gemak door een deur en meestal gaat het signaal in 1 rechte lijn en niet sigzaggend door je huis/kamer.

De luxere routers (lees 50/60 euro) hebben 4 RJ45 poorten en WLAN in 1 ik heb dit hier ook. Ook tijdje draadloos gebruikt en ook door heel veel muren 1tje van ook indd 30CM stond op de kelder nergens last van.

Als dit niet je antwoord is wat je wilde, svp even je verhaal even verduidelijken :)
 
Is het dan wel rendabel om zo'n dure router te kopen voor me kamer, En werkt het ook echt. Wat wel mooi is: ik kan - als het werkt - lan party doen in me huis met laptops. (heb een laptop en pc nu, nog niet werkend gekregen als wlan, aleen met kabel.) dan dus 3 plaatsen war we cod4 kunnen doen, afgezonderd. Das wel leuk.
 
hmmm gamen via draadloos netwerk, kan maar is frustrerend vind ik! tenzij je verdomd snelle router/accespoint hebt... en uiteraard ook een goede kaart in je pc/laptop.
als je een lan houdt kun je toch het beste bekabeld doen.
ik heb dan nu mijn draadloos netwerk verlegd, maar nog steeds is het niet super snel. ik haal maximaal 500KBPS en met draad haal ik met gemak 100mbps. voor lannen is het dus geen optie wat jij wilt doen.

als je het voor puur internetgebruik (sites bezoeken en beetje mp3tjes downloaden) dan is het zekers leuk en handig je netwerk uit te breiden.

als je een router hebt (zonder WLAN of met) sluit je daar simpelweg of een accespoint op aan, of je neemt een 2e router die je erop aansluit. dan moet je hem zo instellen dat hij doorlinkt en niet zijn "eigen netwerk/verbinding" aanmaakt.
je kunt ook een langere antenne op je bestaande apparaat schroeven waardoor je meer bereik haalt, wat niet wil zeggen dat dat optimaal is en je internet sneller maakt.

maar laat eens weten wat je nou je hoofdprioriteiten zijn, wat wil je doen en wat wil je bereiken? daarbij wat wil je eraan uitgeven?

Mvg Strav;)
 
mijn hoofd pc blijft natuurlijk de zware jongen voor het gamen. en internet, downloaden.....

Ik wilde de pc op me kamer gaan gebruiken voor internet, (mail, youtube....) En een beetje simpelle spellen (nfs underground 2 anno 1503....)

Ik moet draadloos doen, Het is een oude boerderij. Ik mag geen kabels gaan trekken, over de vloer ziet er ook niet uit, het is ongeveer 20meter :p
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
W 3D vision 2 wireless glasses kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
Sw333t [VERKOCHT] Asus PCE-N13 802.11b/g/n Wireless PCI-Express Adapter Verkocht 9
Wouter Apparaat gezocht waarmee je wireless films van je pc op je tv kan kijken. Hardware & Software 6
Source [INACTIVE] XBOX360 controller [Wired/Wireless] Gevonden 1
K0G3L Goede (Wireless)Router Hardware & Software 65
Flythe Wireless usb HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
Freddy Nieuw op voorraad: Scythe Kama Thermo Wireless SCKTW-1000BK HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
L [Laptop] Wireless geen connectie Hardware & Software 5
Freddy CAT.7 Patch, UTP, Netwerk kabels! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Freddy Netwerk/UTP Y-splitter CAT5e HighFlow Product Suggesties en Nieuws 15
Freddy Onbekende "royssnfcxx" in netwerk?! Hardware & Software 10
Sparky Meerdere routers (WIFI) aan elkaar koppelen als 1 netwerk? Hardware & Software 5
T Live buildlog Netwerk Gallery & Build Logs 8
Freddy Netwerk advies gevraagd :) Hardware & Software 45
N Noctua A-series fan NF-A6x25 FLX voor netwerk apparatuur HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
ShadowBumble [GEZ] Gigabit Netwerk NIC Gevonden 1
D Netwerk Router Switch XboX360 Mediaplayer pc vraag Hardware & Software 14
Vannos Harde schijf delen in netwerk, hoe? Hardware & Software 33
H netwerk in mijn nieuwe huis Algemene Discussies 16
P video streaming via netwerk Hardware & Software 5
Katsie Windows Vista gedeelde mappen verwijderd, maar nog steeds zichtbaar op netwerk?! Problemen & Oplossingen 6
Y PC loopt vast na verbinden met netwerk (nieuwe netwerkkaart) Hardware & Software 0
blingbling van draadloos naar bekabeld netwerk Hardware & Software 10

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan