• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Netwerk/UTP Y-splitter CAT5e

Freddy

Administrator
Forumleiding
DN-93904_.jpg





Kan heel handig zijn i.p.v. een switch o.i.d. :)
 
Het kan wel Cat5e zijn maar als niet alle aders gebruikt worden of gesplitst worden kom je niet verder als 100Mbit en das wat Sweeet bedoelt gok ik zo ;)

Cat5e zegt dus niks over de snelheid eigenlijk. Ik kan namelijk ook 2 100Mbit verbindingen over 1 cat5e kabel gooien.
 
Het kan wel Cat5e zijn maar als niet alle aders gebruikt worden of gesplitst worden kom je niet verder als 100Mbit en das wat Sweeet bedoelt gok ik zo ;)

Cat5e zegt dus niks over de snelheid eigenlijk. Ik kan namelijk ook 2 100Mbit verbindingen over 1 cat5e kabel gooien.

Als ik op het schematje op de sticker kijk dan lijken alle 8 de aders gebruikt te worden volgens mij? Of is dat schematje nog geen garantie?
 
Schema had ik ook gezien inderdaad, dan zou het Gigabit moeten zijn. Maar is dat aan alle connectoren zo aangesloten? Dat staat er niet bij en dat maakt het een beetje onduidelijk. [MENTION=1]Freddy[/MENTION] zal dit wel weten denk ik.
 
Alle 8 aders worden gebruikt maar worden gesplitst in 2x 4 aders waardoor je 100mbit overhoudt.
Maar ik ben er niet zeker van of je router dit wel gaat begrijpen als je 2 clients aan 1 poort hangt.

Ik verwacht eerder dat dit een kabel is om 2 kabels via 1 kabel in de muur naar 2 kabels te laten verlopen is oid.
 
Ik lees in die pdf niets over gigabit.

Zie ook 2 schema's. Eentje die van 1x 8 aders naar 2x 4 aders gaat (dat zal max 100 Mbit zijn) en een versie die van 1x 8 aders naar 2x 8 aders gaat (als een hub zijnde, wat nog wel eens wat problemen geeft bij NAT).

Dit is ook eerder iets wat je gebruikt in combinatie met een patchpanel, niet direct op een router of switch.
 
Goed bezig weer! Ben benieuwd :)

Als ik de schema`s bekijk word alles intern wel 1 op 1 aangesloten. Maar ik betwijfel zeer of je op beide poorten de volle snelheid van gigabit kan benutten aangezien deze dus geshared word.

edit: 4 aders in gebruik dus, ze hebben 2 types in die pdf staan.
 
Ik heb zo een zelfde, maar werkt voor geen meter.
1 van de 2 poorten werkt maar.
Ik wou hem in de zaak gebruiken om de tv en de muziek pc op aan te sluiten.
Modem van KPN zit namelijk vol.

Lijkt me niet stuk te zijn, hij is inmiddels al in de prullenbak beland.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Freddy CAT.7 Patch, UTP, Netwerk kabels! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Freddy Onbekende "royssnfcxx" in netwerk?! Hardware & Software 10
Sparky Meerdere routers (WIFI) aan elkaar koppelen als 1 netwerk? Hardware & Software 5
T Live buildlog Netwerk Gallery & Build Logs 8
Freddy Netwerk advies gevraagd :) Hardware & Software 45
N Noctua A-series fan NF-A6x25 FLX voor netwerk apparatuur HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
ShadowBumble [GEZ] Gigabit Netwerk NIC Gevonden 1
D Netwerk Router Switch XboX360 Mediaplayer pc vraag Hardware & Software 14
Vannos Harde schijf delen in netwerk, hoe? Hardware & Software 33
H netwerk in mijn nieuwe huis Algemene Discussies 16
P video streaming via netwerk Hardware & Software 5
Katsie Windows Vista gedeelde mappen verwijderd, maar nog steeds zichtbaar op netwerk?! Problemen & Oplossingen 6
stravinski wireless netwerk versterken Hardware & Software 12
Y PC loopt vast na verbinden met netwerk (nieuwe netwerkkaart) Hardware & Software 0
blingbling van draadloos naar bekabeld netwerk Hardware & Software 10
D Utp kabel vraag. Hardware & Software 10
D Glasvezel router switch utp vraag. Hardware & Software 26
Jason EK-Loop D-RGB 2-Way & 3-Way Splitter Kabels HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason DarkSide 5v 3-pin D-RGB 2-Way or 3-way splitter cables - Jet Black Sleeved HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P 2 x Y fan splitter kabels combineren Overige Koeling 4
I Gigabyte 3D Mercury Splitter Valve Waterkoeling 7
A Fan problemen met EK-Cable Splitter 4-Fan PWM extender Problemen & Oplossingen 13
K usb3 internal splitter Cases en Modding 3
Fryslanboy ModMyToys 4 Pin PWM splitter 4 way en EKWB backplate 1080 FWT2 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
L USB 3.0 20 pin mainboard Splitter kabel? Hardware & Software 5
C 4pin molex splitter naar 4 pin molex (3x) PCB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
R 4 pin pwm splitter Overige Koeling 3
C HULP nodig met FAN-splitter Overige Koeling 17
WiSK Swiftech 8 Way PWM Splitter HighFlow Product Suggesties en Nieuws 21
M Alphacool HF 3-Way Splitter G1/4ID - Chrome 17029 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
DieHard gaat de kracht van een fan acheruit met een splitter? Overige Koeling 6
hesselcandea 4 Pins PWM splitter Electronica 3
Besje Fan splitter printjes HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
H Gelid PWM 1-to-4 Splitter (CA-PWM-03) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
thiesggb [IN-ACTIVE] Floppy naar molex verloop of molex-splitter Gevonden 4
dark viper zwolle 8 pin pci-e y splitter HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
M 3-pin Y splitter, 2x 12V HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Blackruby 3-Pin splitter voor 3 fans? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 18
K Koolance 1/2" or 3/8" - Quad 1/4" ID Tubing Y-Splitter HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan