• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Harde schijf delen in netwerk, hoe?

Vannos

upgrading.......
hey mensen

nu ik me laptop heb, wil ik wel graag al me games snel kunnen installeren en muziek ook direct kan luisteren. Aangezien ik geen grote hdd in die laptop heb. Wil ik me bestanden delen van me desktop zodat ik via mijn laptop in de bestanden van de desktop kan graaien :D

Weet iemand hoe dit moet ?

Vannos

Freddy

Administrator
Forumleiding
Op jouw desktop:
Deze computer
Rechtermuisknop op de harde schijf die je wilt delen
Eigenschappen
Delen
Geavanceerd delen
Delen aanvinken

Op jouw laptop:
Rechtermuisknop bureaublad
Eigenschappen
Pictogrammen
Pictogram "Netwerk" aanvinken
Vervolgens op bureaublad dubbelklikken op Netwerk.
Als het goed is staat jouw desktop ertussen.

l3p

Moderator
Forumleiding
Als je alles hebt ingesteld zo als het zou moeten.

Doe eens bij uitvoeren \\naam-van-pc-die-je-shared

Mijn pc heet bijv in het netwerk l3p
Dus dan doe ik \\l3p

Dan kan ik vervolgens de mappen zien die ik geshared heb

Sw333t

I Love my NUC
En let erop dat de werkgroep namen hetzelfde moeten zijn. Waar dat in 7 zit kan ik zo niet zien overigens, maar er zullen vast wel mensen zijn die dat aan kunnen geven.

l3p

Moderator
Forumleiding
Hoeft niet perse in windows 7 , maar maakt het wel weer iets sneller

Onderaan kan je je netwerknaam wijzigen.
Dit dus op beide pc's hetzelfde noemen

Vannos

upgrading.......
Zal ik eens proberen kijken of het dan werkt alles wat hierboven staat heeft iedergeval niet gewerrkt.

maakt het uit of dat ik een switch voor me router heb, dus Modem, Router,switch

gunnie_nl

New member
der zit toch gewoon een netwerk wizard in w7 zat ook al in xp

Code:
Control Panel\Network and Internet\HomeGroup.
maar leuk die index page van je l3p kan je weer eens zien wat iedereen draait.

ik ben al jaren fan van dark versions, dit is 1 van de latere versies

Calimero

Banned
*open-deur-modus*

2 pc's met dezelfde naam gaat ook niet werken, of is dat inmiddels anders onder "7" ?

En ik vind het altijd een veilig gevoel om van de standaard werkgroep namen af te wijken.

Sw333t

I Love my NUC
*open-deur-modus*

2 pc's met dezelfde naam gaat ook niet werken, of is dat inmiddels anders onder "7" ?

En ik vind het altijd een veilig gevoel om van de standaard werkgroep namen af te wijken.
2 pc's met dezelfde naam (en binnen dezelfde werkgroep / domein) is inderdaad niet echt werkzaam, zelfde als 2 pc's met hetzelfde IP-adres.

gunnie_nl

New member
*open-deur-modus*

nee maar als je nieuw installs doet lijkt me logisch, netwerk technisch in het achterhoofd houdende dat je bv, iets van lappie in de laptop steekt en main in de grote bak beneden. en rukbunker op de slaapkamer, of zoiets dergelijks. dat wel duidelijk is welke wat is op je net werk.

Vannos

upgrading.......
Okee hier wat ik zie.

dit zie ik op mijn desktop ( naam VANNOS )

dit zie ik in netwerk

Dit op de laptop ( Naam ALIENWARE )

dit zie ik in netwerk

als ik op vannospc klik zie ik niet de gedeelde hardeschijf staan die ik deel via desktop

Vannos

upgrading.......
nee maar als je nieuw installs doet lijkt me logisch, netwerk technisch in het achterhoofd houdende dat je bv, iets van lappie in de laptop steekt en main in de grote bak beneden. en rukbunker op de slaapkamer, of zoiets dergelijks. dat wel duidelijk is welke wat is op je net werk.
Snap er geen RUK van :p

Sw333t

I Love my NUC
Ik zou eerst de werkgroep namen gelijk trekken, dus bij de laptop pas je ALIENWARE aan naar VANNOS (zoals het ook bij de desktop staat).

Bij zowel de desktop als de laptop heb je de pc-naam op "Vannos-PC" staan. Maar hier bij de desktop "Desktop-PC" van en bij de laptop "ALIENWARE".

Vervolgens, map delen (niet de hele harde schijf!) op de desktop pc en die proberen te openen op de Laptop.

Bovenaan