• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

koperbuis/leidingen hulp gevraagd

alfajurrien

New member
hallo
even voorstellen :
ik ben jurrien uit hoogeveen en nieuw op dit forum!
ik heb al wel het een en ander gedaan met waterkoeling gekocht hier op highflow.
maar nu wil ik iets anders proberen.
ik ben een game systeem aan het bouwen die ik graag wederom wil waterkoelen,
ik wil alleen de cpu en de nordbridge (geloof ik) wil waterkoelen.
het gaat om een x79 asus sabertooth bord .
de gtx 680 van msi TF.lll ga ik voorlopig niet waterkoelen.
dit alles wil ik bouwen in een corsair vangeance C70 green.

in deze de corsair case wil ik graag boven een X.flow 240mm rad. hebben
en een dikke versie 140mm rad aan de voorzijde van de case .
de harddrive brackets haal ik er alle twee uit omdat er 4 ssd's in komen die aan de
achterkant worden gemount.
ik dacht zelf als pomp en reservior een XSPC res en pomp in 1 te gebruiken (dualbay)

nu komen de vragen.
ik wil graag leidingen gaan gebruiken van koper en die mooi op poetsen met commadant.
en dan zwarte kabelsleeve er overheen trekken die eigelijk te klein is voor de buis .
dit om het glimmende ''goud'' te laten zien door de sleeve heen

ik wil dus graag weten welke kopelingen in nodig ben en welke maat buis ik nodig ben
en eventueel meer tips en info over mijn ideeen

alvast hartelijk bedankt
en met vriendelijke groeten
jurrien pinkster te hoogeveen
 
welke koppelingen enzo kan je normaal wel vinden op het forum dmv de search want het is niet de eerste maal dat met koperbuis gewerkt wordt :)
ivm het mooi glimmend maken moet je alvast rekening houden dat koper altijd zal oxideren tenzij je het gaat vernissen/beschermen...

Greetz B0B0
 
Aangezien ik met een gelijkaardig probleem zit kan ik het beter hier posten dan een nieuw thread te starten :).
Kan er misschien iemand mij zeggen waar ik zacht of half harde koper buizen kan vinden ? Ik ben namelijk in de gamma koper buizen gaan halen, maar deze blijken hard koper te zijn en zijn zeer moeilijk te buigen. Ik heb ook al op internet gezocht en gevonden dat ik ze moet verwarmen tot het punt dat ze rood gloeiend worden, maar dit helpt niet voldoende en de buis knikt elke keer :s. Ook verkleurd de buis door het verwarmen en ziet ze er niet mooi meer uit.
 
Deze :http://ecx.images-amazon.com/images/I/312rwTeFp3L.jpg"]http://ecx.images-amazon.com/images/I/312rwTeFp3L.jpg

Of is het de bedoeling dat ik de buis vul met zand of zo tegen het knikken ?

wat voor buiger heb je? want iedereen op HIghflow gebruikt hardkoper :) gewoon een tube van 4 meter lang :p

Een tube van 4 meter bedoel je koper op rol dan, want dat is zacht koper ?
 
De koperen buis bij de gamma is juist prima te buigen met een buigijzer, met zachtebuis is het juist lasiger een mooi resultaat te krijgen.
Uitgloeien is totaal niet nodig.

Ik buig al 15 jaar koperen buis.
 
tovallig ben ik aan t oefenen met buigen van koperen buizen voor m'n build.

Moet het cirkelvormige gedeelte van het buigijzer van rubber zijn? Bij mijn buigijzer is dat van staal en heb het idee dat de buis daar ietwat door vervormd.

Heb er foto van proberen te maken, maar kreeg het er niet goed op. Kan dus geen voorbeeld laten zien.

heb wel gemerkt dat als je de zachte buizen( die op rol) gebruikt, het zeer lastig is om rechte stukken te krijgen.
 
Het buigijzer moet totaal van staal zijn.

Tijdens het buigen is hoe je het buigijzer vast houd belangrijk, doe je het verkeerd kan de buis knikken.
1 ding wat je niet moet doen is tijdens het buigen de buis mee naar beneden drukken, dan knikt of vervormt de buis snel.
Beter is de buis lichtjes tegengesteld te drukken (zachtjes tegen houden)
 
Hier zijn enkele foto's van mijn mislukte pogingen...
Moet wel zeggen dat ik vaseline op de buizen had gedaan zodat het makkelijker ging :p, maar dat kan toch niet de oorzaak zijn van het knikken hé ?

Ook Heb ik het gevoel dat ik wel enorm veel kracht moet zetten om ze te kunnen buigen, op youtube doet iedereen precies of het niets is :s.

2012-09-19 12.42.46.jpg2012-09-19 12.43.12.jpg2012-09-19 12.43.36.jpg
 
ja maar omdat de buizen knikken lijkt het of ik geen ijzer heb gebruikt. Ben net koper in de Brico gaan halen 70% duurder maar het buigt wel beter het is ook doffer in vergelijking met dat van de Gamma dat veel feller blinkt.

Ik neem men woorden terug dat van de Brico knikt al evenzeer :S.
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
D [GEZOCHT] Hulp bij laatste loodjes, omgeving Zoetermeer Gezocht 0
B hulp gevraagd bij instalatie hardtubes 16mm Waterkoeling 5
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
J Heb hulp nodig om de juiste fitting aan te schaffen voor moeilijke bend Advies Waterkoeling Setup 10
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
P hulp nodig met plaatsen reservoir Waterkoeling 10
R Hulp bij overclocken Overclocking 9
mixedup asus aura hulp Problemen & Oplossingen 4
B hulp nodig met nieuw custom loop Waterkoeling 5
K Hulp nodig met systeem te drainen Waterkoeling 4
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
L Hulp met uitzoeken van de rest van de onderdelen. Advies Waterkoeling Setup 14
C hulp nodig bij het plaatsten van buizen Advies Waterkoeling Setup 1
987Overlord Hulp bij laatste loodjes waterkoeling "the Beast" Advies Waterkoeling Setup 7
B Hulp bij PETG buigen, omgeving Roermond Waterkoeling 5
Z Asus Aura RGB Led strips/hulp gezocht Cases en Modding 15
M Hulp gevraagd voor juiste configuratie. Advies koppeling/Radiateur Waterkoeling 2
T Hulp gevraagd, first time setup Advies Waterkoeling Setup 7
P Hulp bij waterkoeling corsair obsidian 900D Waterkoeling 0
Z Hulp gezocht!!! Nieuwe upgrade is warmer geworden Waterkoeling 36
Z 900D Waterbuild hulp nodig Waterkoeling 8
P Advies/hulp met creëren loop Waterkoeling 2
B Beginnende watercooler vraagt hulp!! Advies Waterkoeling Setup 22
Bas9466 Alpacool D5 pomp met pwm hulp pwm controller print via molex Waterkoeling 23
M Pink panter Upgrade. ( Hulp gevraagt) Gallery & Build Logs 2
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0
T Advies en Hulp gevraagd of onderstaande kan : Waterkoeling 5
D Hulp nodig met eerste CPU/GPU custom waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 17
radmiraal Hulp nodig met waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 6
M Overstappen acrylic hulp Waterkoeling 1
D AUB hulp voor passende onderdelen. Waterkoeling 2
U hardware shift van corsair 450D naar fractal node 605 (met hulp van de kat) Gallery & Build Logs 2
ForresT [Gezocht] Hulp bij instellen mailserver en caldav Synology nas Gevonden 1
MisterIce Hulp gezocht bij setup fans Overige Koeling 6
U Hulp uitbreiding watercoolingsetup Advies Waterkoeling Setup 2
D hulp bij kleur van de fluid Waterkoeling 8
D hulp bij eerste scratch build Cases en Modding 4
E Hulp gevraagd bij keuze koelvloeistof Waterkoeling 7
Mortum hARTware: Casemodden met budget, Hulp en Tips gezocht met uitzoeken van onderdelen. Hardware & Software 14
S Hulp desk mod Cases en Modding 11
H Nieuwe watergekoelde pc, hulp nodig Advies Waterkoeling Setup 29
B ambient light (veel hulp nodig ben geen electries expert) Cases en Modding 4
Z Hulp nodig bij R9 290X Waterkoeling!!! Advies Waterkoeling Setup 48
Freddy Hulp met hardware keuze aub! X99 High-End systeem Hardware & Software 30
D Waterkoeling Hulp bij samenstellen X79 S2011 3x AMD HD79xx € ???? Advies Waterkoeling Setup 12
vincent opstarten webshop hulp gevraagd Algemene Discussies 35
JaccoW Z-Machine opvolger - NCase M1 [Brainstormfase] hulp gevraagd Gallery & Build Logs 28

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan