• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Hulp desk mod

Stefan

New member
Beste forumleden,

Ik wil graag een desk mod gaan maken om mijn pc in te bouwen. Ik heb al wat gegeken naar andere mods en het lijkt mij ook wel vet. Ik heb al een beetje zitten ontwerpen in sketchup (Ik heb alles gemaakt met de goede maten): https://www.dropbox.com/s/q529y2xk9qfesib/PC Bureau.skp?dl=0
Lijkt dit jullie wat? Mijn grootste zorg is dat het misschien doorbuigt. Ook zit ik nog na te denken over waar ik mijn cd drive en eventueel toekomstige 5,25 inch drives moet plaatsen. Ik wil niet te veel beenruimte verliezen vanwege het feit dat ik ook nog huiswerk moet maken en moet leren. Ik ben ook van plan er leds in te plaatsen, ik heb van die strips gezien met een afstandsbediening, is dit wat? In sketchup heb ik ook de componenten die er in moeten getekend met de goede maten, niet erg gedetailleerd overigens (er komt ook nog een gtx 770 in). Ik ben van plan alles van mdf te maken en er een plaat gehard glas van 6 of 8mm in te leggen. Ik moet uiteraard ook nog alles bevestigen, hoe kan ik dat het beste doen? Ik heb nog een oude kast waarvan ik de pci sloten evt. van kan gebruiken en ook de hdd bays. Het is helaas wel een matx kast dus ik kan niet het deel voor het moederbord eruit slijpen. Voor het moederbord moet ik dus nog wat verzinnen, misschien kan ik de standoffs wel op de een of andere manier op het hout bevestigen. Ik heb dus nog een paar dingen om over na te denken waar jullie mij misschien bij kunnen helpen. Ik ben van plan in de kerstvakantie het in elkaar te gaan knutselen(22 december).

Mvg,
Stefan
 
heb hem even gedownload en bekeken.

Het frame in rood getekend, wordt dat staal?
(als je dit bijvoorbeeld koker 40x40x2 doet dan is het stevig zat!)

Ik ben zelf werktuigbouwkundige dus met staal durf ik met zekerheid te zeggen dat dat prima stevig is.

Daarintegen denk ik als dit gewoon balken zijn, mits goed vastgelijmt/bevestigd aan het blad dat dit ook wel voldoende stevigheid geeft.

Het zwakste punt van dit ontwerp is het punt waar het tafelblad dikker wordt. (links naast je knieën als je er achter zou zitten)
 
Ik ben van plan alles van mdf te maken en er een plaat gehard glas van 6 of 8mm in te leggen.
Geen staal dus ;).

Maar goed, ik kan hem sowieso niet zien. Heb een oudere versie van Sketchup en was niet van plan om te upgraden (vind versie 8 het fijnste werken) :sarc:. Vandaar dus de vraag om plaatjes (niet iedereen heeft Sketchup op de pc staan tenslotte).
 
Hij komt tussen twee muren in (in de dakapel)

Added after 57 minutes:

Misschien kan ik wel gewoon een rechthoekig frame maken van ijzer, mijn vader werkt bij de bam dus hij kan misschien wel staal regelen en het lassen.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb een nieuw ontwerp gemaakt. Het frame maak ik van 44 x 44 vuren balken welke over het hele bureau gaan.
Hier een paar plaatjes en de sketchup file; https://dl.dropboxusercontent.com/u/35421581/PC Burea V2.skp
PC Desk.jpgPC Desk2.jpgPC Desk3.jpg
De balken zijn rood getekend.
De rest wordt allemaal van mdf van 18mm en is zwart gekleurd. Misschien maak ik sommige delen van wat dunner multiplex, daar heb ik namelijk nog een plaatje van staan. De glasplaat heb ik nu 8mm getekend en ik wil hem verzonken in het mdf leggen. Is 6mm gehard glas misschien ook genoeg?
Uiteraard moeten er nog poten onder en moeten er gaten komen voor de fans en alle aansluitingen. Voor de aansluitingen gebruik ik waarschijnlijk mijn oude kast, daar zaag ik dan dat deel uit.
Wat denken jullie er van?

Mvg,
Stefan
 
Hoi, dit is niet om reclame te maken.. In mijn desk build topic zie je het idee dat ik aan het uitwerken ben en daarvoor moet ik ook een glasplaat hebben. De goedkoopste die ik tot nu toe gevonden heb, Online glas bestellen - dubbelGLAS.nu, dé online glasgroothandel . Zij zitten in groningen als ik het goed heb maar leveren iedere vrijdag of zaterdag in Rotterdam (komt mij goed uit).

Ik zou daar voor 1.40m bij 0,70m rond de 150 euro zitten (iets meer geloof ik). Dat is dan voor gehard glas, poly geslepen, 10mm dik.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Los van het glas, ik ben hier zeker geen expert in, denk je niet dat die balken die je wilt gebruiken te dun zijn? Hoe ga je dat stevig bevestigen (puur uit interesse:))?
 
Ik heb even gekeken op die site en kwam op een prijs van maar zo'n 20 euro, voor 8mm met de afmetingen die ik nodig heb. Ik kijk nog even of er andere bedrijven zitten met een redelijke prijs, de levertijd is namelijk 15 werkdagen vanwege kerst. Ik heb er nog even over nagedacht en ik ga toch voor balken van 69 x 69, het is niet veel duurder en maar een kleine aanpassing voor een sterker bureau.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
D [GEZOCHT] Hulp bij laatste loodjes, omgeving Zoetermeer Gezocht 0
B hulp gevraagd bij instalatie hardtubes 16mm Waterkoeling 5
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
J Heb hulp nodig om de juiste fitting aan te schaffen voor moeilijke bend Advies Waterkoeling Setup 10
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
P hulp nodig met plaatsen reservoir Waterkoeling 10
R Hulp bij overclocken Overclocking 9
mixedup asus aura hulp Problemen & Oplossingen 4
B hulp nodig met nieuw custom loop Waterkoeling 5
K Hulp nodig met systeem te drainen Waterkoeling 4
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
L Hulp met uitzoeken van de rest van de onderdelen. Advies Waterkoeling Setup 14
C hulp nodig bij het plaatsten van buizen Advies Waterkoeling Setup 1
987Overlord Hulp bij laatste loodjes waterkoeling "the Beast" Advies Waterkoeling Setup 7
B Hulp bij PETG buigen, omgeving Roermond Waterkoeling 5
Z Asus Aura RGB Led strips/hulp gezocht Cases en Modding 15
M Hulp gevraagd voor juiste configuratie. Advies koppeling/Radiateur Waterkoeling 2
T Hulp gevraagd, first time setup Advies Waterkoeling Setup 7
P Hulp bij waterkoeling corsair obsidian 900D Waterkoeling 0
Z Hulp gezocht!!! Nieuwe upgrade is warmer geworden Waterkoeling 36
Z 900D Waterbuild hulp nodig Waterkoeling 8
P Advies/hulp met creëren loop Waterkoeling 2
B Beginnende watercooler vraagt hulp!! Advies Waterkoeling Setup 22
Bas9466 Alpacool D5 pomp met pwm hulp pwm controller print via molex Waterkoeling 23
M Pink panter Upgrade. ( Hulp gevraagt) Gallery & Build Logs 2
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0
T Advies en Hulp gevraagd of onderstaande kan : Waterkoeling 5
D Hulp nodig met eerste CPU/GPU custom waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 17
radmiraal Hulp nodig met waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 6
M Overstappen acrylic hulp Waterkoeling 1
D AUB hulp voor passende onderdelen. Waterkoeling 2
U hardware shift van corsair 450D naar fractal node 605 (met hulp van de kat) Gallery & Build Logs 2
ForresT [Gezocht] Hulp bij instellen mailserver en caldav Synology nas Gevonden 1
MisterIce Hulp gezocht bij setup fans Overige Koeling 6
U Hulp uitbreiding watercoolingsetup Advies Waterkoeling Setup 2
D hulp bij kleur van de fluid Waterkoeling 8
D hulp bij eerste scratch build Cases en Modding 4
E Hulp gevraagd bij keuze koelvloeistof Waterkoeling 7
Mortum hARTware: Casemodden met budget, Hulp en Tips gezocht met uitzoeken van onderdelen. Hardware & Software 14
H Nieuwe watergekoelde pc, hulp nodig Advies Waterkoeling Setup 29
B ambient light (veel hulp nodig ben geen electries expert) Cases en Modding 4
Z Hulp nodig bij R9 290X Waterkoeling!!! Advies Waterkoeling Setup 48
Freddy Hulp met hardware keuze aub! X99 High-End systeem Hardware & Software 30
D Waterkoeling Hulp bij samenstellen X79 S2011 3x AMD HD79xx € ???? Advies Waterkoeling Setup 12
vincent opstarten webshop hulp gevraagd Algemene Discussies 35
JaccoW Z-Machine opvolger - NCase M1 [Brainstormfase] hulp gevraagd Gallery & Build Logs 28
D Random BSOD. Memory dumps hulp Problemen & Oplossingen 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan