• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Hulp uitbreiding watercoolingsetup

Hello allemaal,


Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier nog iets gepost heb, vanwege verscheidene redenen.
Ik heb momenteel een intel i7 4790K met een MSI Mpower max AC, 16Gb corsair dominator rom en een 780ti van gigabyte.
Momenteel heb ik een combo van SSD en HDD, maar hier gaat weldra verandering in komen, zodat alle programma's en games op een SSD kunnen.
Zowel CPU en GPU zijn watergekoeld, op een overkill aan radiators (480 en 360 rad), met een enkele D5 van ek.
Dit alles steekt in een lekker ruime 900D van corsair.

IMG_20150427_211922.jpg

Vrij slechte foto, maar het geeft een idee. De gele koelvloeistof is ondertussen al oranje geworden, maar daar is het toch tijd deze te vernieuwen, heb onlangs last gehad met een lek (vandaar dat het reservoir zo wat afhangt).
Het buigen van die hard piping ging ook niet echt vlot, hoewel het er zeker niet slecht uit ziet voor mijn eerste maal.

Maar goed. Hier is nu mijn probleem, ik ben op zoek naar een 2de 780ti om sli te draaien, zodat ik weer een tijdje meekan.
Nu vrees ik dat die D5 nog een tweede GPU niet zal trekken, of toch niet voldoende. Koop ik me dan een tweede D5 bij en zet ik deze dan in serie?
Het reservoir gaat een langer worden dat ik hier nog heb liggen, kwestie van wat te veranderen.

Alsook ga ik mijn loop herinrichten en enkel met rechte stukken buis werken, met 90° stukken.
Nu had ik graag het koelblok op het mobo meegenomen, maar dit is enkel voor gewone tubing en is ook geen aparte fitting met G1/4.
Ik heb verscheidene dingen getest om deze met de huidige tubing te verbinden, maar dat komt niet goed. Iemand eventueel nog ideeën?

De 12 fans die ik nu gebruik maken toch wel wat herrie en hiervoor ben ik op zoek naar een goede fancontroller. Eventueel ook eentje die dan de twee pompen kan aansturen indien nodig.
Mocht de fancontroller een led uitgang hebben, welke leds kan ik hiervoor het beste nemen? Zou namelijk graag wat subtiele verlichting in de case hebben.

Thanks alvast ^^
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
D [GEZOCHT] Hulp bij laatste loodjes, omgeving Zoetermeer Gezocht 0
B hulp gevraagd bij instalatie hardtubes 16mm Waterkoeling 5
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
J Heb hulp nodig om de juiste fitting aan te schaffen voor moeilijke bend Advies Waterkoeling Setup 10
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
P hulp nodig met plaatsen reservoir Waterkoeling 10
R Hulp bij overclocken Overclocking 9
mixedup asus aura hulp Problemen & Oplossingen 4
B hulp nodig met nieuw custom loop Waterkoeling 5
K Hulp nodig met systeem te drainen Waterkoeling 4
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
L Hulp met uitzoeken van de rest van de onderdelen. Advies Waterkoeling Setup 14
C hulp nodig bij het plaatsten van buizen Advies Waterkoeling Setup 1
987Overlord Hulp bij laatste loodjes waterkoeling "the Beast" Advies Waterkoeling Setup 7
B Hulp bij PETG buigen, omgeving Roermond Waterkoeling 5
Z Asus Aura RGB Led strips/hulp gezocht Cases en Modding 15
M Hulp gevraagd voor juiste configuratie. Advies koppeling/Radiateur Waterkoeling 2
T Hulp gevraagd, first time setup Advies Waterkoeling Setup 7
P Hulp bij waterkoeling corsair obsidian 900D Waterkoeling 0
Z Hulp gezocht!!! Nieuwe upgrade is warmer geworden Waterkoeling 36
Z 900D Waterbuild hulp nodig Waterkoeling 8
P Advies/hulp met creëren loop Waterkoeling 2
B Beginnende watercooler vraagt hulp!! Advies Waterkoeling Setup 22
Bas9466 Alpacool D5 pomp met pwm hulp pwm controller print via molex Waterkoeling 23
M Pink panter Upgrade. ( Hulp gevraagt) Gallery & Build Logs 2
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0
T Advies en Hulp gevraagd of onderstaande kan : Waterkoeling 5
D Hulp nodig met eerste CPU/GPU custom waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 17
radmiraal Hulp nodig met waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 6
M Overstappen acrylic hulp Waterkoeling 1
D AUB hulp voor passende onderdelen. Waterkoeling 2
U hardware shift van corsair 450D naar fractal node 605 (met hulp van de kat) Gallery & Build Logs 2
ForresT [Gezocht] Hulp bij instellen mailserver en caldav Synology nas Gevonden 1
MisterIce Hulp gezocht bij setup fans Overige Koeling 6
D hulp bij kleur van de fluid Waterkoeling 8
D hulp bij eerste scratch build Cases en Modding 4
E Hulp gevraagd bij keuze koelvloeistof Waterkoeling 7
Mortum hARTware: Casemodden met budget, Hulp en Tips gezocht met uitzoeken van onderdelen. Hardware & Software 14
S Hulp desk mod Cases en Modding 11
H Nieuwe watergekoelde pc, hulp nodig Advies Waterkoeling Setup 29
B ambient light (veel hulp nodig ben geen electries expert) Cases en Modding 4
Z Hulp nodig bij R9 290X Waterkoeling!!! Advies Waterkoeling Setup 48
Freddy Hulp met hardware keuze aub! X99 High-End systeem Hardware & Software 30
D Waterkoeling Hulp bij samenstellen X79 S2011 3x AMD HD79xx € ???? Advies Waterkoeling Setup 12
vincent opstarten webshop hulp gevraagd Algemene Discussies 35
JaccoW Z-Machine opvolger - NCase M1 [Brainstormfase] hulp gevraagd Gallery & Build Logs 28
D Random BSOD. Memory dumps hulp Problemen & Oplossingen 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan