Idd, maar wat ik meestal vind van dat soort geschreven tutorials is dat er zoveel tekst in staat en veel mensen haken dan vaak gelijk al af.....
Mijn Sony A350 had als aanbieding een gratis cursus van 1 dag plus een boek van 50 euro, en dat is mij prima bevallen!
Ik wilde bv weten hoe je mooi een bliksem op de foto kan krijgen, dat is mij haarfijn uitgelegt en een week later barste hier een schitterend omweer los, en heb ik de hele avond op m'n balkon foto's staan maken, zie
hier De witbalans stond niet goed, vandaar dat hij paars is geworden, kan zo opgelost worden met Lightroom,maar ik vind het juist in dit geval wel mooi zo eigenlijk..... (dit was wel een beste klapper trouwens hoor, veel schade aan electrische apparatuur in de buurt enz enz)
Om weer on topic te komen, tip voor dit soort fotos is : met statief, M stand op je cam, F8...F16 en belichting op BULP zetten,(of 30sec en zelfontspanner op 2 sec) en wachten op de flits....als de flits geweest is, lens dicht en kijken wat je hebt geschoten....
Tijdens die cursus heb ik een paar plaatjes van die powerpoint presentatie genomen, (had geen zin om dat over te pennen hahahaha) hier zie je een beetje jip en janneke uitleg over belichting,maar wel duidelijk voor iedereen lijkt me zo: