• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Een nieuwe set. What do u need?

Tweaker

Junior Member
Ok mensen,

Ben nieuw hier op dit forum, maar bekijk (en bestel) al regelmatig producten die op Highflow worden aangeboden. Top service en geweldige producten (uiteraard ook de lekkere versnaperingen tijdens het bouwen!:icon_cool:).

Maar nu, waterkoeling... een geweldig iets voor je pc. Ik ben er al een hele lange tijd mee bezig om de juiste informatie te krijgen over hoe het allemaal precies werkt en wat je er allemaal voor moet doen.

Vele reviews gelezen, tips etc.
Nu ben ik eindelijk zover om het daadwerkelijk aan te schaffen, maar wat heb ik allemaal nodig?

Er is zo immens veel keus :0. Als ik kijk naar de webshop: fittingen (al die maten), pompen (diameters) en nog veel meer.
Ik kom er gewoon niet uit.

Nu vind ik het wel fijn dat die kant & klare sets bestaan, maar ik heb liever om het allemaal zelf in elkaar te zetten, en elk product/ding zijn eigen plek in de case te geven.

Nu is mijn probleem het volgende:

Ik heb een redelijk nieuwe pc, welke ik iig. de videokaart(en) van wil koelen met water. Zie hier de specs:

- Case: Cooler Master Centurion 5
- Moederbord: Asus Maximus II Formula
- Processor: Intel Core 2 Duo, e8400 @ 3,9Ghz (luchtgekoeld @ 40 graden Celsius)
- Videokaart: 1x XFX Radeon HD4870 XXX, 1GB (luchtgekoeld @ 80 graden Celsius idle, veel te veel!) Let wel: Dit is nog het "Oude" design!

Alles wordt prima gekoeld d.m.v. een perfecte luchtkoeling. Alleen baart mij die videokaart zorgen. Deze wordt ongelooflijk warm, terwijl hij niet eens is overgeklokt. Hij werkt wel perfect, maar wil hem later toch nog wat over kunnen klokken.

Nu wil ik met name de videokaart watergekoeld hebben, en in een later stadium een 2e kaart + de processor.

Ik heb wel een beperkt budget op het moment... ~ €200,-.
Ik wil dus eigenlijk een volwaardige set die op dit moment alleen de videokaart hoeft te koelen, maar later ook meerdere hardware.

Ik wil het liefst alles in 1 keer goed, zodat ik later alleen eventuele blocks voor diverse hardware hoef aan te schaffen.

Zijn er nog eventuele wensen? Ja.

Ik heb het een en het ander gecasemod aan deze kast, zodat ik extra ruimte heb voor het waterkoelingsgedeelte. Nu wil ik de pomp en het reservoir apart hebben.
Het liefst het reservoir in een vierkante vorm, welke goed vast moet zitten (en dus goede bevestigingsmogelijkheden moet hebben). Aangezien ik toch af en toe naar een L@n ga, moet het wel goed bevestigd kunnen worden.

Voor de radiator heb ik het liefst de voorkeur voor een 120mm versie, maar indien er een radiator in moet komen van 2x 120mm dan moet het maar (het moet immers wel goed gekoeld worden, ondanks de beperkte ruimte).

Mijn wens is ook dat ik alles ìn de kast wil hebben. Dus niks met slangen naar buiten. Tevens wil ik ook nog enkele displays die watertemps en kast temps weergeven. Mijn voorkeur ging naar die kleine dingen van Scythe en Thermosensor. Deze wil ik dan in een zijpaneel bevestigen. Zien er naar mijn mening hetzelfde uit, wat een mooie look moet geven.

Zo, dit was het dan (^^).
Ik hoop dat ik zo genoeg informatie heb gegeven m.b.t. mijn wensen. Als jullie enkele foto's willen hebben, moet je het maar zeggen.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Gaëtan van der Laan
 
Hoi Gaëtan, welkom op het forum.

Het loont om alvast zelf het een ander door te nemen, zodat je begrijpt welke producten we bedoelen als we jouw een advies geven.

Daarom is het aangeraden om eerst dit even goed door te lezen:
http://www.highflow.nl/forum/f6/waterkoeling-59/


In het kort moet je dit lijstje afwerken voor een complete waterkoeling setup:

1. Kies jouw Radiator:
2. Kies jouw Fans:
3a. Kies jouw CPU block
3b. Kies jouw GPU block (als je ook jouw videokaart wilt waterkoelen)
4. Kies jouw Reservoir
5a. Kies jouw Pomp
5b. Kies jouw Pomp Top (optioneel als je een Laing/Swiftech pomp hebt gekozen)
6. Kies jouw Koelvloeistof
7. Kies jouw Slang/Tube (zie uitleg slang/fitting formaten)
8. Kies jouw Fittingen
9. Kies jouw toebehoren en accesoires
Koelpasta, Trechter, Slangknipper, UV lampen, Sleeving Kits etc.


Als je foto's kan plaatsen, graag!
Dan kunnen we kijken wat er zoal in jouw kast gaat passen.
 
Dank u wel voor deze snelle reactie.

Ik heb geprobeerd het lijstje in te vullen die u in uw post hebt aangegeven:

Radiator: XSPC RS120 Black (€27,99)
Fans: Scythe 120MM Slip Stream 500RPM (€7,95)
GPU block: Swiftech MCW60-4870/4890 (€79,94)
Reservoir: Swiftech MCRES-Micro Rev2 Reservoir (€25,95)
Pomp: Laing DDC-1Plus MCP355 12V (€66,95)
Koelvloeistof: Feser One Cooling Fluid - UV BLUE (€12,95)
Slang/Tube: 2x Feser Tube UV - HighFlow - 3/8 ID - 1/2 OD - WHITE (€11,80)
Fittingen: Ik zou geen idee hebben wat ik hier allemaal moet kiezen. Eventuele hulp zou fijn zijn.

Waar ik ook even bij na moest denken is of 2 meter slang wel genoeg is voor hetgeen wat ik wil? Wat raden jullie mij aan? 2 meter, of toch wat meer? Wat is het gebruikelijke?

En is het eigenlijk nodig om een Top te hebben? Ik heb naar mijn mening genoeg aan de pomp.

Ik hoop dat dit lijstje compleet is. Kunnen ook alle bovenstaande onderdelen met elkaar overweg/is het compatibel? Betreft de kast, hierbij heb ik het gehele HDD rack weg gehaald. Er zitten dus alleen 5x 5,25" bays in. De gehele onderkant is vrij, dus er is genoeg plek, aangezien ik toch maar heb gekozen voor een 120mm radiator.

Ik hoor het wel van u. Alvast bedankt voor de hulp.
 
Laatst bewerkt:
Als je later ook nog jouw CPU wilt waterkoelen, is een 240 radiator aan te raden.
(of je kan later ook nog een radiator bij plaatsen, dan is deze 120 voorlopig genoeg)

Ik zou wel een iets sterkere fan nemen, die minimaal 1000RPM draait.

Je hebt maar twee fittingen nodig (voor de radiator), bij het reservoir en GPU blok worden al fittingen meegeleverd.
Je kan dan deze fittingen gebruiken met de door jouw gekozen slang:
10MM (3/8) Feser Schroeffitting v2 - G1/4

2 meter is in de meeste gevallen wel genoeg.

Een top is niet noodzakelijk, het verbeterd wel de pomp prestaties.
Maar als jouw budget beperkt is, kan je dit achterwege laten (scheelt ook weer twee fittingen).
Jouw gekozen slang past ook op de standaard top van de pomp.

Voor de rest heb je dan alles.
Het volgende is wel aan te raden om mee te bestellen, dat vergemakkelijkt de installatie enorm:
- Trechter
- Slangknipper
- ArctiClean
- MX-3 Koelpasta
 
Haha ok. Heb ik toch de goede producten gekozen. ^^

Wel, ik bestel het allemaal in de middag. Volgens de indicaties moet alles op voorraad zijn.
Hardstikke bedankt voor de goede hulp, op weg naar mijn eerste waterkoelingsset! En zo laat nog xD. U bent goed bezig om mensen als klant te houden, haha.

Ik wacht met smacht op de onderdelen ;).

Met vriendelijke groet,

Gaëtan van der Laan
 
Thanks :)

Jep alles op voorraad, als je betaling maandag bij ons binnen is, kan jij dinsdag al gaan knutselen :D

-- update --
Ohja, als je foto's maakt en jouw progressie hier bij houdt, vinden we allen leuk :)
 
Haha, thnx man. Eerste set, weet absoluut niet wat goed of niet goed is, maar als menig mensen zeggen dat het kwaliteit is, moet het wel goed zijn :D.

Het moet uiteraard gewoon gelijk goed gebeuren, het is tenslotte iets van waar je vertrouwen op moet hebben (vooral de eerste keer). Lekkages, levensduur etcetc.

Verder is alles besteld, dus als het goed is moet het dinsdag binnen zijn. Uiteraard maak ik build-up foto's op het daarvoor aangewezen topic. :)

Tot die tijd wordt het nerveus wachten xD.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D Misschien een nieuwe custom wc set Advies Waterkoeling Setup 4
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
Bl4ckj4ck666 Nieuwe videokaart, RTX 3090 FE, heb ik een nieuwe voeding nodig? Hardware & Software 5
Freddy Websites en forum zijn verhuisd naar een nieuwe server, probleempjes? Meldt het hier HighFlow Computer Cooling Shop 11
Freddy BSOD's door een nieuwe SSD? Update Marvell driver Problemen & Oplossingen 3
XenoMorpH Tijd voor een nieuwe kast. Cases en Modding 37
M 2e EAH6850 erbij voor CF of een enkele nieuwe kaart? Hardware & Software 8
Issieee Een nieuwe videokaart. Advies??? Hardware & Software 16
TeQ99 Pomp overleden. tijd voor een nieuwe maar welke. Advies Waterkoeling Setup 6
cederieck crosfire bridge een oude ek blok met een nieuwe ek blok verbinden ? Waterkoeling 14
Cygnitr0n Wil een nieuwe icon in het leven roepen HighFlow Forum 3
D extra harde schijven en gelijk een nieuwe voeding Hardware & Software 8
brazen Win een nieuwe Extreme processor Hardware & Software 8
S advies voor een nieuwe case Advies Waterkoeling Setup 4
W Weer een nieuwe (me gelijk een vraagje) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
D Toch maar weer een nieuwe poging Advies Waterkoeling Setup 12
H ik ben op zoek naar een nieuwe kast Cases en Modding 34
E Werk, het vinden van een nieuwe baan/job, makkelijk of juist moeilijk? Algemene Discussies 75
P nieuwe watercooled case gekocht en ik heb een vraag Advies Waterkoeling Setup 29
Craven Op zoek naar een nieuwe kast Cases en Modding 15
RWB Overstap naar een custom loop Advies Waterkoeling Setup 3
HighFlow Op zoek naar een cadeau voor Vaderdag 2023 en een goede deal? HighFlow Computer Cooling Shop 0
D Welk block voor een 3080 ti Waterkoeling 4
Freddy Plaatjes door een AI laten maken! Algemene Discussies 3
john een rtx 4090 toe voegen Waterkoeling 1
D Watercooling newbie met wat vraagjes voor een 3080 en Ryzen 3600 Waterkoeling 13
I Advies voor een watergekoelde DL380 G7 Server Advies Waterkoeling Setup 5
Robin Iemand ervaring met een coolermaster masterbox nr600 case en radiatoren? Waterkoeling 14
F Ik zoek een waterblok voor de Gigabyte GeForce GTX 1080 Ti Gaming OC 11G Waterkoeling 0
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
M D5 pomp start pas na een minuut of 10. Please help! Waterkoeling 3
arwin74 Plexi of alu behuizing voor een enkel 5.25" apparaat Gezocht 0
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
M Wat past in een Meshify 2 XL Waterkoeling 4
Mannekino Is er voldoende ruimte tussen een 16mm OD fitting en ventilator zodat ik geen extender hoef te gebruiken? Waterkoeling 7
M Custom loop in een Fractal nano s Waterkoeling 3
HighFlow HighFlow een weekje op vakantie, van dinsdag 18 augustus tot 25 augustus 2020 HighFlow Computer Cooling Shop 3
Z Rebuild van een loop, welke onderdelen vervangen? Waterkoeling 16
anub1s18 wat heb je nodig voor een interne usb kabel te maken? Cases en Modding 2
Freddy Fijne jaarwisseling en een goed 2020 allemaal! HighFlow Computer Cooling Shop 4
HighFlow Hardware Info 2020 Countdown 11 december: win een Highflow EK-KIT Classic RGB S240 HighFlow Computer Cooling Shop 1
M Gezocht een AMD backplate voor een supremacy EVO Gevonden 3
A Corsair 900D met een klein beetje waterkoeling :p Gallery & Build Logs 39
N Water koeling oplossing voor een AMD 7 Advies Waterkoeling Setup 3
Robin 27 inch 1080P een goed idee? Hardware & Software 0
V Vincent, een mac-user ;) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
Z Advies waterkoeling voor een beginner Advies Waterkoeling Setup 7
Freddy Moeite met het bereiken van jouw Power knop? Alphacool heeft een oplossing :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan