• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

De TEC (Peltier) Koeling Topic

als je hem erop maakt zou ik bijna zeggen dat je aan de binnenkant van het blik op precies dezelfde plek dan ook een heatsink moet hebben, anders krijg je daar straks ijsvorming :)
 
Ik denk dat dit bij voorbaadt al niet gaat lukken.
De TECs die worden gebruikt in de minibar koelkasten zijn veel te zwak.
Ik gebruik 2x een Coolit FZE met in totaal 12 TECS (ondergevolt tot 12V) en kan mijn coolant tot 15C koelen bij 100% power.
Dus ik denk niet dat 1 TEC veel verschil gaat uitmaken, want wanneer je de hete kant niet voldoende koelt, hij de koude kant ook gaat opwarmen en je zo je efficiëntie van je TEC kwijtraakt en zo je coolant gaat opwarmen.

Daarnaast is het eigenlijk beter om je TEC op een Meanwell PSU aan te sluiten,. Of om zelf 1 te maken: Make your own Peltier/TEC PSU - Overclock.net - Overclocking.net

Troost je, je bent echt niet de eerste die dit probeert, zie de verschillende posts hier maar eens: Peltiers / TEC - Overclock.net - Overclocking.net
 
er zijn TEC's die in direct contact met water ook goed werken, maar worden geisoleerd.
gewoon zien waarvoor je het gebruikt, dat hij sterk genoeg is,
en voldoende gekoeld word, als dat niet zo is, zul je het wel merken.

TEC zal dan nie lang leven.

die TEC's van koelbox kun je gebruiken voor je WC temp iets te verlagen als je je reservoir ofzo ermee gaat koelen,
maar mits dit maar zwakke TEC's zijn, zal dit mss een graad of 1 a 3 zijn, meer niet.

Voor goede resultaten op je koelvloeistof zul je zwaardere moeten nemen.

En voor een TEC voeding, als het maar een lichte TEC is, kan die gerust op je voeding, daarvoor moet je kijken na de specs van je TEC.

Het max is een 226w TEC 12v 19amp op je psu, mits je psu 1x 12v rail heeft die ook die ampere kan leveren.
wil je zwaarder gaan, dan een amparte psu, ga je lichter, kun je zelf wel uittellen of je psu van je pc de TEC aankan.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben niet van plan om de tec op me cpu te monteren. maar wil er een bakje water mee koele. gewoon om te expirimenteren heb nog nooit zo ding gebruikt en misschien later een betere tec gebruiken als ik weet hoe en wat :)


verder heb ik bij deze tec ook een heatsink voor de warmte enz enz gewoon helemaal compleet
hij is 62 watt. niet echt veel maar wordt wel lekker koud. dus kan er wel een klein metaal iets mee koele.
 
Vraagje, als je tot wel 20-30 amp door zo'n ding gaat jagen, moet je dan niet vreselijk dikke bedrading hebben om te voorkomen dat die spontaan smelten? Met zo'n stroomsterkte zou ik bijna koeling voor me draden nemen :042:.
 
Elektro-nazi ;).

Anyway, ik heb even op tecoolers.nl rondgekeken. Leuk spul. Wat moet je nou precies doen om zo'n element op je cpu te kunnen plaatsen? Nieuwe voeding snap ik, maar het blokje voor het element begrijp ik nog niet helemaal. Hij kan dus niet open en bloot tussen je cpu en waterkoeling in?
 
Misschien een beetje reclame omdat ik er werk maar dit is een nieuwe gepatenteerde technologie. de Top-Cool TCT.

Hierdoor kun je dus je hele WC setup met Peltier element koelen, verplichting is wel dat je dan 2 loops nodig hebt.(1 warm en 1 koud.

Mochten jullie meer informatie willen dan hoor ik het wel.

Hier alvast een idee wat je ermee kunt doen ;).
MadMouse1.jpg

MadMouse4.jpg
 
Zit wat in maar dan moet je alle slangen ook isoleren. En op een of andere manier lijkt een tec dichter op de cpu me toch handiger.

Ja maar met de TCT unit kun je ook je GPU beter overclocken he niet alleen de CPU dat is HET voordeel.


die kennen we hier al op t forum,

is ergens al gepost, ze koelen niet slecht, maar vreten stroom gelijk hel hahahahahah.
en nog een plaatsje zoeken in case voor in te bouwen.

De unit is iets smaller als een 5,25" bay dus met een kastje erom heen heeft die al een plaatsje :p.

Ook zijn wij bezig met een controller unit die tijdens idle stand maar 40W verbruik maar nog altijd 120W kan koelen ;)
 
Ik werk bij MadMouse, het bedrijf dat de TCT unit voor de ICT markt op de markt brengt en promoot.

Overigens is het product nog grotendeels in ontwikkeling. Maar mensen die het aandurven kunnen de unit al kopen.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
F Peltier TEC vragen! Overige Koeling 28
Legendary1985 Tec peltier Qmax 300 Watt!! Verkocht 2
Jason EK-QuantumX Delta TEC - Copper + Nickel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Jason EK-QuantumX Delta TEC - Copper + Nickel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
G Cryo-TEC extreme koeling/Wie helpt me om dit samen te stellen ?! Advies Waterkoeling Setup 6
G Cryo-TEC extreme koeling goed? of alternatief? Overige Koeling 0
T TEC berekining Electronica 10
X-Tripiot [CANCELLED] Geheugen tec koeler Verkocht 10
M5rvii [IN-ACTIVE] Extreem cooling : cpu isolatie , tubing voor tec Gevonden 1
S Project: Custom TEC GPU Blok Gallery & Build Logs 87
Calimero De wet van Ohm, voltages etc., o.a. voor TEC cooling Electronica 14
R Semi passief gekoelde tec Overige Koeling 19
gameclansnl Een TEC rond vraagje Overige Koeling 0
Legendary1985 tec voor bech of 24/7 ??? Overige Koeling 26
F Waterkoeling TEC + Evga classified Advies Waterkoeling Setup 12
Quadcore Welke 1000+ watt voeding, voor o.a. TEC koeling? Hardware & Software 31
N TEC project airco + waterkoeling Overige Koeling 35
MrGiorgio Coolermaster V10 met TEC HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Source Anfi-Tec Soleil01 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
X Swiftech TEC Waterblock MCW6500-775T Gallery & Build Logs 67
T [VERKOCHT] Peltier element en toebehoren Verkocht 1
M Koeling problemen Problemen & Oplossingen 19
Robin Koeling verbeteren mogelijk? Overige Koeling 7
I Koeling tv meubel vraagjes. Overige Koeling 1
G Koeling van mijn tv meubel Overige Koeling 4
D Vraag over 2080ti koeling Overige Koeling 2
J Koeling Chokes en Mosfet's msi 1070 gaming x Overige Koeling 2
R Versterker koeling in TV meubel Overige Koeling 20
R Ik ben op zoek naar de beste koeling voor mijn CPU Waterkoeling 1
P Bios update en cpu koeling Hardware & Software 2
B Welke koeling in dit systeem? Advies Waterkoeling Setup 4
R Meubel koeling Overige Koeling 5
F Koeling Threadripper 3960x Waterkoeling 5
P Water koeling voor mijn Radeon VII grafische kaart 100% beginner hier sorry;) Advies Waterkoeling Setup 4
N Water koeling oplossing voor een AMD 7 Advies Waterkoeling Setup 3
M Schroefjes met veer voor GPU koeling Overige Koeling 1
T Advies custom koeling, 600W TDP Advies Waterkoeling Setup 6
X Koeling HiFi kast Cases en Modding 23
Deathchant Nieuwe PC: radiator positionering en welke fans voor beste koeling en airflow? Hardware & Software 17
wijthoef Koeling i7 7440 Overige Koeling 4
Havvie Koeling wat voelt als een warm bad HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
bunbun vraagje betreft koeling custom casemod Overige Koeling 9
M aanpassingen voor betere koeling. Waterkoeling 8
meneer peer advies koeling ysplitsing & quickrelease? Advies Waterkoeling Setup 9
B NON-PC: pc koeling systeempje voor koelen 3 CNC motoren Waterkoeling 10
C Advies lucht koeling array controller Overige Koeling 3
D Resorator 1 i.b genomen ...niet genoeg koeling...Radiator i.c.m. genoeg flow ??? Waterkoeling 1
M Vervanging voor standaard koeling Overige Koeling 3
D koeling pasta verwijderen van de cpu en gpu en atic cooling plaatsen op cpu en gpu Overige Koeling 1
H Voldoende kracht/koeling voor loop ? Advies Waterkoeling Setup 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan