• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

tec voor bech of 24/7 ???

Legendary1985

Who dares, wins
na het lezen van verschillende forums m.b.t peltier koeling heb ik geen antwoord kunnen vinden op de volgende vraag:

kan je tec koeling 24/7 gebruiken of is het echt alleen om mee te benchen ???

graag jullie reactie hierop.
 
ja perletier kan voor "gewoon" gebruik....
echter kost dat idd wel veeeeel stroom, en je moet het zoizo of je het nu om te benchen of voor "gewoon" goed isoleren...

veel perletiers hebben ook een ander voltage nodig als wat jou voeding geeft dus is de kans groot dat je een apparte voeding nodig hebt...


denk er wel aan dat je zoizo een waterkoelings set nodig hebt bij het perletier koelen ;)
 
Klopt, reken erop dat je minimaal 2x de standaard TDP van je CPU moet koelen (is je CPU gerated op 120W, dan moet je nu minimaal 240W koelen).

In principe kan je het 24/7 laten draaien, pas alleen op voor condensatie en de rekening, want je energieverbruik gaat aardig hoog worden :p.
 
Yup, je hebt een koeling van minimaal 300 euro nodig (240W koel je niet zomaar :p), en TEC van 15-30 euro, een PSU van 100-200 (niet zeker hoeveel die meanwell's kosten), en een rekening van 250 per jaar. Wordt dus leuk ;P.

Ik zou zeggen waterkoeling. Die lage temps wil je toch alleen voor benchen neem ik aan? :p
 
na het lezen van verschillende forums m.b.t peltier koeling heb ik geen antwoord kunnen vinden op de volgende vraag:

kan je tec koeling 24/7 gebruiken of is het echt alleen om mee te benchen ???

graag jullie reactie hierop.

kun je makkelijk 24/7 gebruiken zonder enig probleem.

Waarom zou je zulke stroomvreters 24/7 WILLEN laten werken ?

omdat het mooie temps geeft op je cpu,
makkelijk in gebruik is.

Klopt, reken erop dat je minimaal 2x de standaard TDP van je CPU moet koelen (is je CPU gerated op 120W, dan moet je nu minimaal 240W koelen).

bullsh*t

In principe kan je het 24/7 laten draaien, pas alleen op voor condensatie en de rekening, want je energieverbruik gaat aardig hoog worden :p.

condensatie ? waarom heb k dan GEEN isolatie ? terwijl k 9 TEC platen gebruik om me cpu te koelen?

condens is niet altijd ter sprake, isolatie ook niet, ligt er gewoon aan hoe je ze gebruikt.

Yup, je hebt een koeling van minimaal 300 euro nodig (240W koel je niet zomaar :p), en TEC van 15-30 euro, een PSU van 100-200 (niet zeker hoeveel die meanwell's kosten), en een rekening van 250 per jaar. Wordt dus leuk ;P.

Ik zou zeggen waterkoeling. Die lage temps wil je toch alleen voor benchen neem ik aan? :p

koeling van 300euro ?
voor 300euro heb je een volledige installatie met TEC en al.

Meanwell's ? der zijn ook goedkopere die zekers even goed zijn (mss zelfs beter)

lage temps alleen voor benchen?
tis daarom dat k het 24/7 gebruik?

of een phase-changer 24/7 gebruik op -35°C

Dice en LN² is voor te benchen
 
Yup, je hebt een koeling van minimaal 300 euro nodig (240W koel je niet zomaar :p), en TEC van 15-30 euro, een PSU van 100-200 (niet zeker hoeveel die meanwell's kosten), en een rekening van 250 per jaar. Wordt dus leuk ;P.

Ik zou zeggen waterkoeling. Die lage temps wil je toch alleen voor benchen neem ik aan? :p

klopt en dan nog moet je eigenlijk nog een sterker perletier element hebben ook...
want je perletier element moet minimaal zo "sterk" zijn als je CPU anders overvehit je cpu zelfs en om echt koud te gaan moet je dus meer gaan denken aan 3/400W!!! perletier elementen (voor supzerro)
 
stop toch eens allemaal met zo te overdrijven?????

3/400w TEC voor een cpu ?

zelfs als je rechtstreeks op de cpu de TEC plaats eentje van 226W haal je al -11°C.
Zelf al duidelijk getest en gepost op dit forum met testen.

op een custom air cpu cooler gemaakt, custom TEC cooler voor i7.

Er zijn verschillende manieren om TEC te gebruiken, ligt eraan hoe je het wilt gebruiken.

en nu weer ben k ermee aant spelen op me Gulftown.

veel te veel tralala hier ivm TEC

na het lezen van verschillende forums m.b.t peltier koeling heb ik geen antwoord kunnen vinden op de volgende vraag:

kan je tec koeling 24/7 gebruiken of is het echt alleen om mee te benchen ???

graag jullie reactie hierop.

Wat wil jij precies ?

1 TEC rechtsreeks met Coldplate op cpu,

of TEC's die vloeistof koelen die met WC blokje je cpu gekoeld word ?

klik op links hier
 
Laatst bewerkt:
Chiller, je hebt me helemaal verkeerd begrepen. Ik zeg dat als je een CPU van 120W heb je nu 240W moet koelen. Niet dat je een TEC van 240W nodig heb. Een CPU van 120W kan makkelijk met een TEC van 140W-160W.
 
Het zou wel kunnen als je een TEC + Rad gebruikt om je loop te koelen. Dan zet je de TEC gewoon uit en de Rad (die dus in je loop zit) laat je aan staan.

en dat is dus de tweede optie die chiller aangeeft met zijn boreas coolers.
Hier koelen de TEC's glycol (of ander koelmiddel) dat in de loop loopt en dus de CPU-Block Voorziet van sub-ambient koelmiddel.

Hoe lager de temp van het koelmiddel, hoe lager je CPU temps.
Ga je echter een stuk onder ambient temp. dan moet je rekening houden met condens. Dit zal (afhankelijk van de vochtigheid) vanaf een 5 -tal graden onder atmospherise temp. kunnen voorkomen (moet je ff opzoeken).
 
bedankt voor je duidelijk uitleg chiller (+1 rep) had al eerder je post gekeken van custom 965 ben eigenlijk ook van plan om de swiftech te modden voor mijn i7 975 of misschien heatkiller 3.0 modden met een aparte tec wat zou je me aanraden?. is het mogelijk om je lastig te vallen met pm als ik ergens niet uitkom :$
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M5rvii [IN-ACTIVE] Extreem cooling : cpu isolatie , tubing voor tec Gevonden 1
Calimero De wet van Ohm, voltages etc., o.a. voor TEC cooling Electronica 14
Quadcore Welke 1000+ watt voeding, voor o.a. TEC koeling? Hardware & Software 31
Jason EK-QuantumX Delta TEC - Copper + Nickel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Jason EK-QuantumX Delta TEC - Copper + Nickel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
F Peltier TEC vragen! Overige Koeling 28
G Cryo-TEC extreme koeling/Wie helpt me om dit samen te stellen ?! Advies Waterkoeling Setup 6
G Cryo-TEC extreme koeling goed? of alternatief? Overige Koeling 0
T TEC berekining Electronica 10
X-Tripiot [CANCELLED] Geheugen tec koeler Verkocht 10
S Project: Custom TEC GPU Blok Gallery & Build Logs 87
R Semi passief gekoelde tec Overige Koeling 19
Legendary1985 Tec peltier Qmax 300 Watt!! Verkocht 2
gameclansnl Een TEC rond vraagje Overige Koeling 0
F Waterkoeling TEC + Evga classified Advies Waterkoeling Setup 12
hung De TEC (Peltier) Koeling Topic Overige Koeling 141
N TEC project airco + waterkoeling Overige Koeling 35
MrGiorgio Coolermaster V10 met TEC HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Source Anfi-Tec Soleil01 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
X Swiftech TEC Waterblock MCW6500-775T Gallery & Build Logs 67
J GPU block voor radeon 7700 of 7800 Waterkoeling 1
foxbuster Welke onderdelen nodig voor ASUS ROG Strix GeForce RTX 3080 Ti Gaming OC Waterkoeling 3
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
HighFlow Op zoek naar een cadeau voor Vaderdag 2023 en een goede deal? HighFlow Computer Cooling Shop 0
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
S Vervanger voor Alphacool DC-LT 2600 Waterkoeling 2
D Welk block voor een 3080 ti Waterkoeling 4
J Advies gezocht voor nieuw systeem eind 2023/begin 2024 Waterkoeling 2
Hightower Aio sleeve voor de ekwb 280mm elite Cases en Modding 7
Hightower Lianli front mesh voor de o11 mini Cases en Modding 3
D Watercooling newbie met wat vraagjes voor een 3080 en Ryzen 3600 Waterkoeling 13
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
D Waterblock voor am4 amd socket Waterkoeling 5
M Welke o-ringen voor (voornamelijk) EKWB fittings ? Waterkoeling 1
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
Slader Plugg voor Dewire Overige Koeling 3
I Advies voor een watergekoelde DL380 G7 Server Advies Waterkoeling Setup 5
P Gezocht iemand die hard tubes kan buigen voor custom made computer Cases en Modding 1
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor Intel 1200 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor AM4 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
Ruud Hoe veel meter slang voor GPU en cpu cooling? Waterkoeling 1
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor Intel 1700 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
F Ik zoek een waterblok voor de Gigabyte GeForce GTX 1080 Ti Gaming OC 11G Waterkoeling 0
Jason Alphacool AIO 360mm voor GPU - RTX 3080/3090 & RX 6800/6800XT/6900 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
J Heb hulp nodig om de juiste fitting aan te schaffen voor moeilijke bend Advies Waterkoeling Setup 10

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan