• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Buildlog van Bakkiebier wc in een armor+

bakkiebier

Member
hallo mensen,

Eindelijk is dan mn nieuwe geheugen binnen.
Zoals beloofd dan nu eindelijk mn buildlog ik heb nog niet alle fotos en het project is natuurlijk niet helemaal klaar.

In den beginne had ik het volgende besteld.

Grafische kaart: Sapphire HD4850 X2
Processor: AMD phenom II be 940
Moederbord: Gigabyte MA790GP-DS4H
Werkgeheugen: OCZ Flex II XLC 4GB DDR2-1150 CL5 kit
Voeding: Cooler Master Real Power M 1000 watt
Harde schijf: Western Digital WD3000HLFS raptor
Kast: kast thermaltake armor+ fulltower

De armor+ is er ook met een wc setup van tt zelf gelukkig voor mij was die niet te leveren in nederland,na enig speurwerk belande ik bij highflow waar iedereen mij goed ter woord stond en me graag wilde helpen:106:

Na wat wijze raad maar besloten om voor een door mijzelf samengeraapt wc setje te gaan ( met veel hulp van Freddy en anderen :p)

EK-Supreme Plexi 1
13MM (1/2) EK High Flow Fitting - G1/4
Feser One Cooling Fluid - UV BLUE 2x
TFC Xchanger 360 Triple
XSPC X2O 5.25 750 Dual Bay Reservoir Pump
Noctua 120MM NF-P12 1300RPM
Anti Knikveer 19.1MM (1/2) UV Red PrimoChill 2x
UVR PrimoChill Clip / Slangklem (1/2) kunststof UV Red 6 x
Feser Tube UV - HighFlow - 1/2 ID - 3/4 OD - CLEAR / BLUE 2 x

Achteraf had ik voor bitpower fittingen moeten gaan want dat ziet er veel mooier uit maar ik was nog niet zo bekend op dit terrein :p

Hier een foto van de grote lade die je in en uit de armor+ kan schuiven.



Val nu in slaap ga morgen weer verder met mn log :p
 

Bijlagen

  • DSC01585.jpg
    DSC01585.jpg
    107,7 KB · Weergaven: 24
Laatst bewerkt:
Nadat de lade af was de rest gemonteerd ik had hulp van onze lokale pc boer dus alles ging heel snel alleen mn geheugen was op dat moment nog niet binnen na een kleine maand bellen enz met ocz nog niks ik heb daarom nu gekozen voor :
corsair 1066 dominator 4gig

terwijl de ocz flexlite 1150 was en met watercooling maar de productie ligt stil en ze kunnen niet zeggen wanneer ze weer leverbaar zijn.

Hier nog wat fotos van de rest van de Build.







Verder heb ik vandaag nog een nieuwe fan besteld om die lelijke rood met zwarte te vervangen door een XTHERMAL 120MM Fan BTF120PRO LED

Nog een uv lampie voor in mn dualbay reservoir en wat 30 cm uv cathodes ik denk dat dat wat weinig is maar eerst maar is wat draden wegwerken en passen en meten wat er wel in past :p

Voor de rest kom er nog een Aquaero vf in waarmee ik me fans wil gaan controllen.

Hier wat nieuwe fotos van mn kabelafwerking en nieuwe xthermal btf120pro met witte leds :p ipv dat lelijke rood met zwarte ding.
Verder nog wat uv lampen geinstallerd ook in mn reservoir maar daar zie je niet veel van water licht niet op


GroteFoto-ITVSPG4Z.jpg


GroteFoto-7EIGRZUP.jpg


GroteFoto-DNU8I6UE.jpg
 
Laatst bewerkt:
Er werd me aangerdaen om ze te laten zuigen en er zit standaard een soort van grill daar bij die armor+ kast

Bij een shroud moet ik ze laten blazen maar die heb ik nog niet :p

En btw zijn jullie die pics ook zo klein krijg ze niet hoger heb ze geupload naar gallery van het forum en de link gebruikt vanaf daar maar iedereen heeft veel grotere :(
 
dus je bedoelt dat ik ze zeg maar op de onderkant van mn rad monteer en ze dan laat zuigen ? dan blazen ze mn kast uit moek wel ff kijken hoe ik mn rad dan ga bevestigen houd er wel rekening mee dat die grote fan ook op mn graka staat te blazen he mn cpu werd rond de 18 graden nu draai ik op 3.5 ghz en word ie 34 stressed ongeveer
 
aha dus ik moet de fans aan de onderkant gaan monteren ?
dan ga ik dat van het weekend ff doen :p
vond ze wel mooi zo die noctuas in het zicht of ik moet volgende week ff shrouds bestellen is nog beter natuurlijk en dan mn noctuas omkeren :p
 
Ja zitten allemaal luchtroosters aan onderkant standaard in die kast ga wel ff kijken wat shrouds kosten en of dat past met mn moederboard maar kan mn rad eventueel meer verplaatsen naar mn deur heb ong nog 2 cm speling als dat niks word kan ik het altijd nog omkeren heb ook al een temp meter besteld bij highflow dus voor ik dit ga doen temperatuur ik eerst het water wat vanuit mn rad naar mn reservoir gaat :p
 
Ben nu wel nieuwsgierig geworden net ff gevoeld hoe warm die lucht is die ze nu in me kast zuigen maar het voelt gewoon koud aan niet warm ofzo,komt mischien omdat ik alleen mn cpu nog maar koel ermee en mn kast onwijs groot is
 
Laatst bewerkt:
Haha eindelijk grote fotos moest ff webspace vinden :)

Ja met shrouds ga ik dan blazen zodat de warme lucht eraan de onderkant uitkan.

maar dan word de rad 3,1 cm hoger en dan zit ie tegen me mobo aan dus ga ik mn rad ff naar voren halen dan past het wel.

Maar dan moet ik ff wat meer luchtgaten hebben :)

Mn volgend project dan maar!
 
Aangezien xspc bezig is met produceren van een waterblock voor mn ati hd4850x2 heb ik even wat pro tips nodig om mn slangen en build er strakker uit te laten zien.
Ook wil ik graag weten of 1/ of 3/4 zelfde flow heeft want ik wil op mn xspc pomp (dualbay res)
mn vga waterblock zetten en mn cpu van ek en ik wil eigenlijk nog mn memory coolen met dat nieuwe ding van aqau computers.Ik heb nu 1/2 slang maar ziet er erg lomp uit ik wil graag bitspower fittingen en het liefst die black sparkle:)


Wie kan mij vertellen wat ik nodig heb mn rad is btw een 360 van tfc met 3 noctuas erop heb nu standaard fittingen dus die lopen recht.

Hier de link van het waterblock voor 4850x2

http://www.xspc.biz/razor4850x2.php
 
Laatst bewerkt:
Grote van slangen en beter koelen is een fabeltje dat geboren is in Amerika.
Je weet wel swa, waar alles wat groter is beter moet zijn.

Water kan maar een X aantal watt opnemen, of dat nu via een 8mm OD slang gaat of een 14MM OD slang gaat. Dat boeit het water weinig.
De meerwaarde van grote slangen is nihil.

Neem wat je mooi vindt, en/of prettig vindt werken.
Heb je veel blokken is een kleinere diameter wat minder "druk".
Gewoon lekker nemen wat je er goed uit vindt zien.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Freddy [BUILDLOG] Mini Virtual Pinball Cabinet van Transparant Plexiglas Virtual Pinball / Flipperkast 67
R Advies/buildlog waterkoeling - Phantekst ATX Evolv Tempered Glass Advies Waterkoeling Setup 6
Sparky my first buildlog Gallery & Build Logs 15
X buildlog xander017 Gallery & Build Logs 3
A Buildlog Wooden Pc Gallery & Build Logs 4
TinusB Corsair 750 D Black and Blue Buildlog Gallery & Build Logs 5
iSP Buildlog minibeest itx (Ncase M1) Gallery & Build Logs 21
tehurtaget [Buildlog] Project S235 Gallery & Build Logs 3
P [Buildlog in-progress] Cross Desk Gallery & Build Logs 41
P [Buildlog] MetalGovy Gallery & Build Logs 28
tehurtaget [Buildlog] Packard Bell µATX Gallery & Build Logs 32
Cygnitr0n [Buildlog] IMP Gallery & Build Logs 47
T Live buildlog Netwerk Gallery & Build Logs 8
Sw333t [CANCELLED] Buildlog bannertje nodig, maar niet zo handig met Photoshop? Verkocht 4
X-Tripiot X-Tripiot's Eerste buildlog :) Gallery & Build Logs 14
M Maccie's SR-2 Buildlog Gallery & Build Logs 2
mailbomber NOKC buildlog Gallery & Build Logs 14
F de coolpaq buildlog zoals beloofd Gallery & Build Logs 45
F FireStorms Giant Core I7 BuildLog Gallery & Build Logs 128
HighSpeed^ [Lian Li V1000] HighSpeeds' | Simple | Buildlog Gallery & Build Logs 33
Wouter Wouter zijn buildlog. Gallery & Build Logs 14
BETA911 [Eerste buildlog] Meet B911! (CM690 Advanced II + 5 x 120mm rad's) Gallery & Build Logs 67
Baloo.be Baloo's First Buildlog Gallery & Build Logs 30
AzzKickr Skeletor - Buildlog start Gallery & Build Logs 109
vincent Buildlog: ''Even snel tussendoor'' Gallery & Build Logs 15
Freddy Buildlog Silentmaxx ST-11 Gallery & Build Logs 38
m.d.koning Dark Power buildlog Gallery & Build Logs 31
dopestuff dope's buildlog Gallery & Build Logs 82
Alfist-GTV6 Buildlog (Progetto 116C) Gallery & Build Logs 20
MrGiorgio Buildlog verjaardagscadeau Gallery & Build Logs 11
D Ward0's 4 Loops Mountainmod buildlog Gallery & Build Logs 642
S Buildlog Cosmos S Gallery & Build Logs 75
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
L Lian Li DK-04 Doorvoer van leiding Waterkoeling 1
G Koeling van mijn tv meubel Overige Koeling 4
Freddy HighFlow twee weken op vakantie, van vrijdag 21 april t/m dinsdag 9 mei 2023 HighFlow Computer Cooling Shop 6
Freddy Alphacool XMAS22 deal, 10% korting op alles van Alphacool! Geldig t/m 31 December 2022 HighFlow Computer Cooling Shop 0
Bl4ckj4ck666 Van soft tube naar hard tube Waterkoeling 1
CyrilBerge Computer start opnieuw op tijdens het starten van Valorant! Gaming 3
Jason Corsair Hydro X Sale - 15% Korting. Van 6 t/m 31 December 2021 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
J DDC pomp revisie van EK Distro-Plate G1 HighFlow Webshop 2
D tips en tricks verbeteren van loop HighFlow Forum 15
R Bevestiging van mijn pomp/reservoir combo Waterkoeling 2
HighFlow Gefeliciteerd, Willem van den Broek. Felicitaties 0
Jason Op voorraad: nieuwe AIO's van EK HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe unieke Distro Plate van Corsair HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Jason Ultradunne radiatoren van XSPC HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Soft-tube slangen minder helder na verloop van de tijd? Handleidingen en Installatie Tips 3
C Lek -> product verwijderen van moederbord Waterkoeling 4
HighFlow Gefeliciteerd, I. van der Laan. Felicitaties 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan